![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vertraging wegens vakantie had ik ook vermeld. = 'normaal' hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te lezen bent u op de goede weg BigF!
Zoals ik vermeldde; aangezien uw aandoeningen op de open lijst staan is de kans heel groot dat het niet voor de rechtbank komt. Dat betekent dat éénmaal de 'zaak' in gang gezet wordt het redelijk vlug in orde zal geraken. Nog een beetje geduld dus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel sterkte BigF. Heb het pas (helemaal) gelezen.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merci!!
Voorlopig (na de mail dat mijn aanvraag ontvangen is) nog steeds geen nieuws meer van Fedris. Geduld is blijkbaar onontbeerlijk. Maar 't is zo: als de beroepsziekte uiteindelijk aanvaard wordt, werkt dat met terugwerkende kracht vanaf de aanvraagdatum dus dat ze er nu wat langer over doen speelt in principe geen rol. Ik wacht dus rustig af...
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk wordt na gepast en wijs onderzoek uw eerste aanvraag afgewezen. Vanaf dan is het enkel nog een paar jaren procederen tegen de staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Update: vandaag per post de bevestiging van mijn aanvraag aangekregen.
Half juli aanvraag verstuurd, eind september bevestiging van ontvangst. Met vermelding van dossiernummer, dossierbeheerder,... Verder vermeld de brief dat Fedris binnen 120 dagen na ontvangst van aanvraag een beslissing moet nemen. Dat wordt dus iets voor ten laatste half november. Het duurt allemaal wel een tijdje maar eerlijk is eerlijk: daar wordt je op de website ook van op de hoogte gebracht. En als je een mailtje stuurt voor wat uitleg of een geschat tijdschema krijg je daar wel snel antwoord op. In principe kan ik daar niet over klagen. En mocht de aanvraag aanvaard worden werkt dat met terugwerkende kracht vanaf datum van aanvraag. Het duurt misschien allemaal wat lang maar in principe weet je dat vooraf en speelt het ook weinig tot geen rol. Nu de beslissing afwachten...
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dokter van het FOD die vertelde me dat ik geen invalide was om een paar redenen. 1/ ik had thuis een douche. 2/ Ik had al eens naar een film gekeken op een computer. 3/ Ik was ingeschreven in de VDAB (wat een leugen was want die mensen hadden mijn dossier gesloten omdat de psychosociale dienst daar zei dat ik nooit meer kon werken). 4/ Ze begreep het medisch dossier opgesteld door de psychiater niet, haar woorden. Daarna was het ongeveer drie jaar procederen alvorens de door de rechtbank aangestelde psychiaters als diagnose stelden dat ik wel invalide was. En zelfs toen dan de procureur aan de hand van dat onderzoek stelde dat mijn beroep gegrond was, toen bleef het FOD nog beweren dat ik niet invalide was wegens ingeschreven in de VDAB. De rechtbank schoot letterlijk in de lach en stelde in een tussenvonnis dat wel of niet ingeschreven staan in de VDAB niet bepaalde of dat iemand invalide is. Dat was een tussenvonnis enkel en alleen om die dokter een blaam te geven. Eén van de hogere bazen van het FOD beweerde later op TV dat ze alle invaliditeitsaanvragen automatisch afkeurden, omdat zo'n 30% niet in beroep ging tegen die beslissing. Dat was dus, volgens die man althans, zuiver winst.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn familielid werd slechts 14% gehandicapt verklaard door Fedris maar krijgt een maandelijkse uitkering van ongeveer 320 euro. Laat je dus niet afschrikken door het percentage dat je gehandicapt wordt verklaard. Succes!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij gaat het over erkennen van een beroepsziekte. Dat zijn al twee verschillende zaken. En ja, ik kan best geloven dat het in sommige gevallen een hele lijdensweg kan zijn om je invalide te laten verklaren maar ik ken ook mensen waar dat relatief simpel is verlopen. Kwestie van een beetje pech of geluk hebben denk ik. Bovendien is het sowieso waarschijnlijk lastiger om je invalide te laten verklaren op psychologische redenen dan wanneer je dat wil laten doen als bv. je twee benen geamputeerd zijn. In ieder geval: mijn eerste stap wordt de strijd (als het er al één wordt) om mijn ziekte als beroepsziekte te laten erkennen. Daarna zien we weer wel hoe het verder moet.
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
@ BigF: laat je niet leiden door wat hier verkondigd wordt. Vertrouw erop dat het nu niet meer lang gaat duren eer je door Fedris officieel erkend wordt. Vanaf dan : - Je ontvangt de achterstallige maandbedragen op je rekening - Je ontvangt een vast maandbedrag, afhankelijk van het percentage dat Fedris u toekent. Nogmaals en héél belangrijk: dit percentage heeft NIKS te maken met het percentage ongeschiktheid dat FOD hanteert. Tenslotte ook heel belangrijk is dit: Mocht je kosten gemaakt hebben voor bv medicatie, verplaatsing, kiné enz...dat wordt je ook terugbetaald door Fedris. Je moet wel de bewijzen opsturen. Dit kan makkelijk door je bankrekeninguittreksels op te sturen met het bewijs dat je die kosten effectief gemaakt hebt. Succes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BigF, is het intussen in orde? Laat eens iets weten. Bedankt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een puntenstelsel op basis van vragen. Aan de hand van uw antwoorden wordt een beslissing gemaakt. Altijd vanuit uw eerste dagen antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens hun eigen website hebben ze 120 dagen, geteld vanaf de aanvraag, de tijd om te reageren. Ruwweg geteld zou ik dus reactie moeten krijgen voor half november. Ze hebben dus nog een goei 3 weken... Zodra ik iets meer weet, lees je het hier.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuur al die rekeningaftreksels naar Fedris! Dat wordt achteraf allemaal vergoed. DOEN hoor! Het ziet er goed uit, half november is idd niet meer lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men- de Belgische staat, trekt het zo lang mogelijk in de hoop dat je opgeeft of sterft.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |