![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#32141 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En daar waar de brug geraakt werd, gesteld dat die brug enigszins "burgerlijk-legaal" zou zijn was dat op Oekraïense territoriale wateren.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 11 oktober 2022 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Servië wel deed, was nog eens proberen wat ze in de jaren 90 hadden geprobeerd in Bosnië: andere bevolkingsgroepen uitmoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, die wapens zorgen voor veel doden. Maar zullen de Russen niet afschrikken. Als het Westen denkt dit conflict te winnen zijn ze eraan voor de moeite. En de Russen zijn bereid ver te gaan. Westerse aanslagen tegen Russische doelwitten = aanslagen tegen westerse doelwitten. Bijvoorbeeld. U hoeft mij niet te geloven. Laatst gewijzigd door tomm : 11 oktober 2022 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien vergelijk ik dan beter de annexatie van het Sudetenland met de annexatie van de Krim. Bedankt voor de correctie, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er nu één land is dat geen commentaar moet geven op het vermoorden van regime opposanten, is het wel Rusland. Wat Oekraïne doet, hebben ze geleerd van hun "grote broer". Ik heb op dit forum trouwens al verschillende keren duidelijk gesteld dat het Zelensky-regime absoluut geen voorbeeldregime was. Dat Oekraïne een corrupt land is dat absoluut niet (hoewel men nu doet van wel) een EU kandidaat lidstaat zou kunnen zijn. Maar al die gebreken, al die kritiek op Oekraïne,... kan in de verste verte niet de reactie van Rusland verantwoorden. Dus DAAROM dat het Westen zich massaal schaart achter een land waarvan ze zelf goed genoeg weten dat het veel gebreken toont. Men kiest eenvoudigweg voor de (far) lesser of two evils. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me trouwens nog die ongemakkelijke stilte van jaren geleden hier op Pol.be nadat ik Russen als een roedel "ongemanierde platte boertigen" catalogeerde. In hindsight was dat een onvergeeflijk vergoelijkende omschrijving van 't uitschot -wat zeg ik: ongedierte- dat het grotendeels is. Mijn onwaardig excuus: Ik was woke avant la lettre toen. My bad.
![]() |
![]() |
#32148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde was dat 'het regime in Kyiv' de wettelijk verkozen regering is, en 'Putin & C°' de poging tot staatsgreep doorvoeren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zogezegde fake genocide. Die langs geen kanten bleek te kloppen. Ik volgde dit conflict toen op de voet. Fake "massaslachtingen" zoals Rajak, die ook westerse bullshit bleken, even bullshit als de Weapons of Mass Destruction van Saddam. De westerse elite is een leugenachtige slang. De Russen stelden een compromis voorstel voor op Rambouillet maar het Westen wilde bloed. Ze maakten misbruik van een toen zwak en vernederd Rusland. Net voor Poetin aan de macht kwam, uiteraard heeft dit de denkbeelden over het Westen van Poetin en co. beïnvloed. Het Westen is een agressieve, onberekenbare macht die terreur zaait om hun wil op te leggen. Dat hebben de Russen goed onthouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de beginpositie voor de onderhandelingen. Eens dat gegarandeerd is, kan worden besproken op welke manier Rusland gaat opdraaien voor de veroorzaakte schade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland gaat NOOIT meer weg uit de Krim, toch niet de volgende generaties. Als dat het enige aanvaardbare doel is volgens U schiet er enkel een kernoorlog en totale vernietiging van de wereld over. Ik weet dat westerlingen het er moeilijk mee hebben dat niet alleen zij andere landen kunnen chanteren maar dat sommige landen dat omgekeerd ook kunnen. Zoals ik al zei, westerse aanslagen tegen Russische burgerdoelwitten = Russische aanslagen tegen westerse burgerdoelwitten. Die evenredigheid, daar zijn ze in het neokoloniale Westen niet op voorbereid en het maakt hen razend. Laatst gewijzigd door tomm : 11 oktober 2022 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn de rijkste regio van de wereld. Vanaf dat wij ook maar €1 meer kunnen betalen voor gas dan een ander land, komt het naar ons. Het huidige probleem is puur een logistiek probleem. Dus neen, onze burgers gaan geen kou lijden. En neen, wij hoeven ons geen zorgen te maken over een handelsoorlog met een economische dwerg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ongedierte zijn voeten zelfs gevaarlijk.
![]() |
![]() |
#32157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het gewoon even korte pijn. De hoge energieprijzen worden veroorzaakt omdat we geen korte termijn alternatieven hadden voor die Russisiche pijpleidingen. Maar we zijn de rijkste regio van de wereld. Als wij gas willen kopen, dan doen we dat. En vanaf dat een marktspeler van Europese afnemers meer geboden krijgt dan van een ander land, gaat hij verkopen aan Europa (op voorwaarde dat de infrastructuur er is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32159 |