Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2022, 13:53   #141
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet hetzelfde. Hier gaat het of de aanwezigheid van die mensen noodzakelijk is, en waarom er een reden is om niet tot hun eliminatie over te gaan.

Als er anderen rondlopen, dient men zich altijd de vraag te stellen of we er voordeel aan hebben dat die rondlopen he.
Als die situatie u niet bevalt, is dit uw probleem. Niet het probleem van de Moslims.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 16:51   #142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet hetzelfde. Hier gaat het of de aanwezigheid van die mensen noodzakelijk is, en waarom er een reden is om niet tot hun eliminatie over te gaan.

Als er anderen rondlopen, dient men zich altijd de vraag te stellen of we er voordeel aan hebben dat die rondlopen he.
Ik vraag me dat al +30 jaar af, of we niet al miserie genoeg hadden zonder het Blok, en wat hun noodzakelijkheid dan wel zou kunnen zijn. Enig voordeel dat ze hier rondlopen zie ik totaal niet, wel integendeel.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 november 2022 om 16:51.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 16:56   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnee, het is vrij eenvoudig: de statistieken van de belastingen van onze openbare dienstverlening en van de problemen die mensen aan anderen veroorzaken, zijn duidelijk: moslims zijn over-vertegenwoordigd. Meer moet dat niet zijn. Zij zijn oververtegenwoordigd, zoals zatlappen achter het stuur oververtegenwoordigd zijn in ongelukken.

Telkens er een klasse mensen is, gebaseerd op een eenvoudige karakteristiek, die oververtegenwoordigd zijn in de kosten die ze veroorzaken, dient men na te gaan of we niet zonder kunnen. Als dat het geval is, lijkt eliminatie van die groep toch aangewezen.
Interessant.
Beschik jij dan over statistieken van pakweg de kost inzake volksgezondheid, of pensioenen uitgesplitst over moslims en niet-moslims ?
Of een statistiek van bv de geweldsdelicten gepleegd door gesluierde vrouwen versus niet gesluierde vrouwen ? (ik zie niet goed in hoe de verbalisanten anders kunnen die data verzamelen aangezien die nooit naar mensen hun geloofsovertuiging vragen)
Oud 8 november 2022, 16:59   #144
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw vergelijking is zinloos. Mocht Vlaams-gezindheid blijk geven van geweld zoals we dat bij de islam aantreffen dan zou uw redenering ergens nog een houvast hebben. Ik snap niet hoe je ertoe komt dergelijke kromme vergelijkingen te maken.
Mocht u in dezelfde nauwe schoentjes als De Rode Willem rondlopen, dan zou u ook zulke kromme vergelijkingen maken.
Oud 8 november 2022, 17:09   #145
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik snap niet hoe je ertoe komt dergelijke kromme vergelijkingen te maken.
Dat niet snappen kunt u niet op mij verhalen.
Ik kan moeilijk het niet snappen van de ganse wereld op mijn schouders tassen. Ook al, en dat moet in deze toch vermeld, zijn het sterke.

Nationalisme vergelijken met religie is helemaal niet krom
maar er djoef op

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 november 2022 om 17:22.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 17:17   #146
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ook daar was niet het nationalisme de kern van het probleem, maar wel het imperialisme.
Dat klopt niet, de feiten geven je ongelijk. Dat imperialisme is er pas bijgekomen toen hun nationale machtgreep absoluut was. (de fameuze Gleichschaltung ) met machtigingswetgeving die het parlement overbodig maakte en alle macht bij de regering legde.
Ze hebben eerst alle interne concurrentie geëlimineerd, politiek, de zigeuners, de gehandicapten, de joden, de communisten enz enz. En pas daarna is de invasie van buurlanden gestart.

Citaat:
Nationalisme is in de basis een menselijk gevoel van verbondenheid. Je merkt dat van laag tot hoog in je familiekring, vriendenkring, clubverband, wijkverband, gehucht, gemeente, streek, provincie, regio, natie, inter-natie zoals de EU of Europa in het algemeen, en ... het gevoel van wereldburger te zijn.
Imperialisme kan dat allemaal doorkruisen.
Lijkt wel een tekst geschreven door een priester bij de scouts of zo ? Kumba Ya ?
Wereldburger zijn en nationalist, dat vloekt totaal...
Menselijke verbondenheid heeft niets met nationalisme te maken.
Ik heb meer empathie en voel me meer verbonden met een helmkasuaris in de zoo dan met iemand die in mijn gemeente woont maar zich uit als Blokker.
Verbondenheid voel je met mensen die je kent, of die je respecteert voor bepaalde prestaties of hun kennis, of voor wat ze gedaan hebben enz. Zeker niet omdat ze toevallig ook hetzelfde dorp wonen.
Oud 8 november 2022, 17:25   #147
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Nationalisme is in de basis een menselijk gevoel van verbondenheid. Je merkt dat van laag tot hoog in je familiekring, vriendenkring, clubverband, wijkverband, gehucht, gemeente, streek, provincie, regio, natie, inter-natie zoals de EU of Europa in het algemeen, en ... het gevoel van wereldburger te zijn.
Imperialisme kan dat allemaal doorkruisen.
Dat klopt
Net zoals religie dat ook is.

En net zoals religie vrij onschuldig kan zijn.
Zo kan nationalisme ook zijn fanatici hebben.
En die zijn verantwoordelijk voor de ontelbare sneuvelaars voor god en vaderland.

Oud 8 november 2022, 17:26   #148
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb meer empathie en voel me meer verbonden met een helmkasuaris in de zoo dan met iemand die in mijn gemeente woont maar zich uit als Blokker.
.
2!

Trouwens er moet mij eens iemand uitleggen waarom ik mij verbonden zou moeten voelen met een totaal onbekende die toevallig aan dezelfde kant van de grens is geboren als ik ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 november 2022 om 17:28.
Oud 8 november 2022, 17:39   #149
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
2!

Trouwens er moet mij eens iemand uitleggen waarom ik mij verbonden zou moeten voelen met een totaal onbekende die toevallig aan dezelfde kant van de grens is geboren als ik ?
Dat is zo één van die mythes die men lichtgelovigen wil aanpraten, om ze politiek te manipuleren. Namelijk dat 'die van bij ons' beter zijn, en dat de betrokken politicus er staat 'om die van bij ons' te verdedigen tegenover de boze buitenwereld.

Alsof het me een biet kan interesseren wie er drie straten verder woont in mijn gouw als ik weet dat ik daar niemand ken.
Oud 8 november 2022, 19:54   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag niet. De vraag is of die achtergrond noodzakelijk was.
Maw, konden we niet zonder ?
Ze wonen hier en ze hebben het volste recht hier te wonen.
Oud 8 november 2022, 19:56   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

N-VA gaat met cultuur op zwier - alleen telt nog tamboer en vendelier.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 20:26   #152
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Men zegt dat Bart De Wever een goed gevoel voor humor heeft. Maar weten we eigenlijk met welk soort humor hij zelf kan lachen?
Het Vlaams-Nationalisme?
Oud 8 november 2022, 21:42   #153
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niks uiteraard. Ge moogt mij altijd, wel met de nodige doorslaggevende argumenten, tegenspreken.
Die ga je van hem niet krijgen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 21:48   #154
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meta-analyses maken van de maatschappelijke gevolgen van een religie is geen eenvoudige taak, maar is zeer zeker niet mogelijk als je al direct begint met :
-foute premisse ( "het is een ideologie" )
.
Volgens Verhofstadt is het wél een ideologie vergelijkbaar met het communisme die haaks staat op de waarden en normen die gelden in een vrije Westerse democratische samenleving.
Oud 8 november 2022, 21:52   #155
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind wel dat je overdrijft met die aanprijzingen, maar toch zit er een grondje van waarheid in.
Alhoewel hij soms heel erg in een bocht van Condroz gaat. Zowel met het bashen van alles van a tot z van het belang, als met zijn affectie voor het gebruik van gas.
Ook zou hij een overdosis chemo willen inzetten om VB'ers te elimineren.

Dat is inderdaad wat ik met het Blok wil doen : bestrijden met zware chemo, en kwistig zijn bij de dosering.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 november 2022 om 21:55.
Oud 8 november 2022, 23:01   #156
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook zou hij een overdosis chemo willen inzetten om VB'ers te elimineren.

Dat is inderdaad wat ik met het Blok wil doen : bestrijden met zware chemo, en kwistig zijn bij de dosering.
Wat baten kaars & bril als de uil niet zienen wil.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 23:04   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat baten kaars & bril als de uil niet zienen wil.
Het Belang is er en zal waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen de Grootste Partij zijn.
???
In Wallonie misschien de PVDA ?
Et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 23:16   #158
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens Verhofstadt is het wél een ideologie vergelijkbaar met het communisme die haaks staat op de waarden en normen die gelden in een vrije Westerse democratische samenleving.
Dat was zijn overtuiging toen hij in de oppositie zat van de regering Dehaene-Tobback, zoals hij ook zijn Burgermanifesten toen verdedigde evenals, in sommige gevallen, de noodzaak van een BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief). Allemaal zinvolle zaken die hij de vuilbak ingooide toen hij Premier werd. Geen politic(a)(us) gekend die zijn kiezers meer heeft bedrogen dan hij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 01:13   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het Belang is er en zal waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen de Grootste Partij zijn.
???
In Wallonie misschien de PVDA ?
Et alors ?
Dan is het de verzekering van een Vivaldi II en dus van een regering die nog steeds geen rekening zal houden met degenen die ons land kapot willen maken.
Wat dus betekent dat men u zal verplichten met België verder te moeten leven, met nog steeds Franstaligen in hetzelfde land als u en met zelfs misschien nog meer Franstaligen in Vlaanderen.
Oud 9 november 2022, 08:59   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dan is het de verzekering van een Vivaldi II en dus van een regering die nog steeds geen rekening zal houden met degenen die ons land kapot willen maken.
Wat dus betekent dat men u zal verplichten met België verder te moeten leven, met nog steeds Franstaligen in hetzelfde land als u en met zelfs misschien nog meer Franstaligen in Vlaanderen.
Het land is lang kapot. Kapot geprofiteerd om precies te zijn.

Maar dat maakt hen voorlopig niets uit, zo lang er zotten genoeg zijn die hun geld willen lenen aan Belgie doen we verder.

Je begint nu wel de tekenen van verval te zien, denk bijvoorbeeld aan Belfius, dat geen geld meer wil lenen aan Brussel en Wallonië. Het gevolg is dat men meer en grotere bedelnappen uitsteekt naar Vlaanderen.

De prijs die daarvoor betaald zal worden gaat u niet bevallen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be