![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Voorspelling verkiezingsreultaten midterms | |||
Zowel het huis als de senaat komen in handen van de Republikeinen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 36,84% |
Zowel het huis als de senaat blijven in handen van de Democraten |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De senaat komt in handen van de Republikeinen, de Democraten behouden het huis |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
De senaat blijft in handen van de Democraten, de Republikeinen grijpen de macht in het huis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
Burgeroorlog na de verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik stel het dus NIET op prijs dat jij meent iets te zeggen te moeten hebben over MIJN lichaam.
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Hoewel, laat die extreem-linksen mekaar maar opeten. Doen ze toch altijd. Ik zal mijn kinderen op tijd en stond (elke dag dus) wel dé-programmeren.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, had uw moeder dat gedaan, je had nooit zulke bedenkingen gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Maar ze zou moordenares zijn. Da's een feitelijke vaststelling, geen waarde-oordeel.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 november 2022 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is op weg naar een regelrechte ramp....
![]() Ja,inderdaad,er zal er wel een van de twee "winnen",maar de percentages liggen zo dicht op elkaar dat het perfect duidelijk is....Ondanks het gebral op de rechterkant ,of juist ondanks het bijna bespottelijke relativeren in het centrum of de azijnpisserij op links heeft het politieke systeem in de VS geen reele betekenis meer voor Joe Average... Dat zien we in die percentages die kompleet irrealistisch zijn.....Een maatschappij KAN niet in twee zulke gelijke blokken verdeeld zijn.Diegenen die gaan stemmen kiezen niet voor de uitgebazuinde ideeen,niet voor de partij,ze kiezen hoogstens nog voor wat ietwat overeenkomt met hun gedacht,waarbij ze verder het grootste deel van de rest van het gezever maar negeren.....ze KIEZEN nog iets.... EXACT wat aan onze kant van de plas ook staat te gebeuren..... Het is de opstap naar vernietiging.....Er zitten in beide kamers ongetwijfeld geweldige personen,sommigen zullen echt hun kiesdistrict op een serieuze manier proberen te vertegenwoordigen (iets wat bij ons zelfs niet nodig is,voor niks)maar die zijn irrelevant in het spel van de "machten en belangen"...."the Swamp"... Particratie is dodelijk voor de democratie.....dat wordt al decennialang beweerd,maar de doodsstrijd is langzaam.... Laatst gewijzigd door kelt : 10 november 2022 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand moet nergens over 'onderhandelen'. Zij beslist gewoon. Als enige trouwens.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 november 2022 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijkt moeilijk te zijn om te begrijpen, in de conservatieve hoek van de maatschappij... Maar moord is niet mogelijk op een mens die nog niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
ge vergeet dat binnen de DEMs er een extreem linkse factie is, moderate liberals, centrummensen, onafhankelijken en iemand als manchin en sinema, die vroeger eerder zou thuishoren binnen de GOP. Dat maakt dat binnen de DEMs redelijk wat interne kritiek is, en er geen consistent DEMblok bestaat. De GOP had dat vroeger, pretrump, ook facties: fiscaal conservatieven, kleine-staatconservatieven, libertairen, religieuzen... Trump heeft de partij gezuiverd van de kritische elementen binnen zijn partij (de “RINOs” genre Liz Cheney), waardoor de GOP 1 min of meer consistent blok is het valt af te wachten wat die GOP nu gaat doen: gaat het zich losweken van trump, en gaat trump dat zo maar laten passeren? ik las in een tweet vandaag dat, op basis van de uitslagen van al de statelijke propositions/regerenda, genre cannabislegalisatie, abortusrechten etc, de VS vnl centrum-links heeft gestemd, maar wel geregeerd wordt door rechts, met een extreem-religieus conservatieve SCOTUS als bewaker van de grondwet
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 10 november 2022 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, ik zou eerder zeggen, geen moeder.
Citaat:
Als gij als moordenaar(es) iemand definieert die menselijk leven doodt, ja, waarom niet ? Dat is een beetje als mensen die personen die dieren doden, moordenaars noemen. Dan is een visser een moordenaar. So ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit artikel geeft goed weer in welke staten er nog grote aantallen ongetelde stemmen zijn. De data worden regelmatig geupdate.
https://edition.cnn.com/interactive/...-ballot-count/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De media zullen weer grommelen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De GOP beseft maar al te goed dat de 'Red Wave' die ze verwacht hadden er niet is gekomen. Meer nog, ze zijn al gestart met de 'blame game' waarom er zoveel van hun kandidaten het ronduit slecht deden of onder de verwachtingen bleven. Orange man zit te roepen en te tieren, leidinggevende GOP figuren roepen openlijk op dat Trump géén aankondiging zou doen voor2024 vooraleer de runoff in Georgia heeft plaatsgevonden. Anderen zeggen open en bloot dat het een vergissing was om zoveel MAGA figuren op de ballot te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, wel, wel.............................Republikeinse winst in een Dem's-bolwerk als New-York. Reden zou de Republikeinse focus op veiligheid zijn......Tja, t'is ginds blijkbaar niet anders dan "hier"
![]() https://www.demorgen.be/politiek/huh...oven~be32e8bf/
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 november 2022 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat telt .Als de rest is "windowdressing" van de politiek correcte media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is meer een rode rimpeling geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun systeem van aparte verkiezingen van de President sux. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu waarschijnlijk nog enkel in de Senaat en mogelijk zelfs dat niet meer. Een wereld van verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen ze waren geen baas in de Senaat. Mancin en Sinema stemden voortdurend tégen Biden.
|
![]() |
![]() |