![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#34921 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou niet van dat soort humor.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zal niet ver van de waarheid zijn. Hoe kan het anders dat er daar zoveel sneuvelen langs de zijde van de "Oekraïeners".
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 november 2022 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kherson bijvoorbeeld. Een Russische stad die momenteel in handen is van de nazi-bezetter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34928 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Slechte poging tot desinformatie.
![]() |
![]() |
#34929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben de Russen geen interesse om ons te "bezitten" maar misschien wel om Europa te "denazifieren" als wij dan toch zo een bedreiging vormden he. Dat ze dat NU niet meer kunnen dromen is een feit, maar dat komt niet omdat ze niet zouden willen, gewoon omdat ze 100 keer zwakker zijn dan wij en vooral zijzelf dachten. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2022 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar vinden we de inzichten van deze moeder van zeven kinderen? Is het mogelijk om referenties te vinden waarin ze deze inzichten uiteenzet?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 november 2022 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34932 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
citaat NHD Een van de verklaringen waarom Rusland rond Bachmoet nog in het offensief is, is dat de strijd in dit deel van de Donbas wordt gevoerd door de Wagner-groep, het privéleger van zakenman Jevgeni Prigozjin. Hij heeft daarvoor een bont leger van huurlingen en voor dit doel vrijgelaten gevangenen verzameld. Prigozjin heeft volgens de Russische mensenrechtenactiviste Olga Romanova de beschikking over alleen al 40.000 gevangenen die uit strafkolonies zijn vrijgelaten om oorlog te voeren. Maar coördinatie tussen de eigenzinnige Prigozjin en het Russische leger lijkt er niet te zijn. Sterker: Prigozjin daagt president Poetin regelmatig uit met kritiek op het Kremlin en de Russische strijdkrachten, en lijkt vooral bezig met een privéoorlog, waarbij Bachmoet een prestige-object is geworden. Volgens berichten van de Oekraïense kant zijn de verliezen die de Russen hebben geleden bij hun aanvallen op Bachmoet immens. „De Russen blijven menselijk vlees oplepelen, mannen over wie ze niet meer denken als mensen, maar als munitie”, zei een sergeant met de naam ’Petrocha’ vorige maand tegen persbureau AFP. „Het is zeventig jaar geleden dat we iets hebben gezien dat hier ook maar een beetje op lijkt.” President Zelenski ziet in de strijd om Bachmoet de „dwaasheid” van de Russische legerleiding. „Dag in dag uit, maandenlang, jagen ze mensen de dood in.” Zelenski refereerde daarmee ook aan de modus operandi van het Russische leger. https://digitalekrant.noordhollandsd...n#/pages/12-13 Laatst gewijzigd door cato : 24 november 2022 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Jan denkt "Ik moet mijn buur aflappen", en zijn buur, Piet, denkt exact hetzelfde, dan zijn ze niet 'aan dezelfde kant van het front" he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34934 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. De ratio van gesneuvelden is ruw geschat 1/10. Het "Oekraïense" leger is zo goed als vernietigd. Waarschijnlijk ook de reden waarom ze wraak nemen op weerloze mensen.
![]() |
#34935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iets was dat Oekraïne wist is dat de Russen zeker en vast zouden binnenvallen, daar deden ze ook alles voor sinds de implosie van het land in 2014. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel mij eens... hoe slaagt het zo goed als vernietigde Oekraïense leger er in om sinds augustus telkens meer en meer grondgebied op Rusland te heroveren? Waarom moest de "Russische" stad Kherson worden verlaten als er zo goed als geen Oekraïens leger meer bestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat exact is er een leugen, ik heb hier net alle bewijzen netjes geleverd met de links er bij... nog zo een, "het past niet in mijn beeld van de wereld, en niet in wat ik op "den tv " hoor dus het is per definitie niet waar", zelfs als de bewijzen voor je neus liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had liever gehad dat het Russisch was gebleven, de Russen hebben het zonder ook maar een kogel af te vuren ingenomen, alle troepen waren toen op weg naar Kiev. De stad werd serieus beschadigd omdat Kiev het probeerde te heroveren. De mensen in Kherson waren beter af zonder de Oekraïense bommen, raketten en milities.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, dit is nog lang niet het einde van dit verhaal. " Rusland zou deze winter nieuwe mobilisatiegolf plannen: "Kremlin beseft wel dat algemene mobilisatie van 25 miljoen reservisten niet mogelijk is” " https://www.hln.be/buitenland/ruslan...-is~aa7af35be/ U leest het goed, in het allerslechtste geval kan Rusland tot 25 miljoen reservisten oproepen. Dat is meer dan de totale mannelijke bevolking van Oekraïne, babies en bejaarden meegerekend. Oekraïne KAN deze oorlog niet winnen. Het Westen kan alleen maar rekken om de Russen zo veel mogelijk te kloten. En dat is wat ze doen. Maar is dat de beste oplossing voor de Oekraïense bevolking en voor een lange termijn oplossing? Ik dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |