![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is op dit forum al geredetwist, ivm energetische besparingen, over die ventilatoren die men onderaan een radiator kan plaatsen.
Ik vond dit pure oplichting, want die dingen creëren geen mili-calorie extra. Maar ik wou nog aannemen dat de vluggere opwarming van gans de kamer, een beetje voordeel geeft omdat men minder geneigd zou zijn om de thermostaat een half graadje hoger te zetten. Nu las ik daar een artikel over, vandaag dus, in Het LaaGste Nieuws. Je bent dan toch geneigd er iets van te geloven. Maar helemaal onderaan het artikel, en onder de informatieve links, las ik dan: Citaat:
titel: Tien procent minder gas gebruiken bij het verwarmen? Dat doe je met dit handige gadget link: https://www.hln.be/mijn-gids/tien-pr...dget~ad480038/ quote: Tien procent minder gas gebruiken bij het verwarmen? Dat doe je met dit handige gadget HLN ShopNu de energieprijzen hoog zijn en de temperaturen laag, is het meer dan ooit tijd om te snoeien in je verbruik. Daar zijn legio manieren toe: gaande van isoleren en de keuze voor een zuinige verwarmingsinstallatie tot simpelweg de thermostaat terugdraaien en je ketel goed onderhouden. Een bijkomende optie is het plaatsen van radiatorventilatoren. Ben je nog niet vertrouwd met deze handige tool? HLN Shop overloopt wat je moet weten. In samenwerking met HLN Shop 18-12-22, 11:01 Bron: HLN Shop De radiatorventilator is een recente Nederlandse uitvinding. Je plaatst het apparaat meestal onderaan je radiator en als de temperatuur daar ongeveer 30 graden bereikt, zal de ventilator met behulp van een sensor aanspringen en de warme lucht als een föhn doorheen de kamer blazen. Op die manier zal de ruimte sneller opwarmen en ben je op koude dagen minder vlug geneigd de verwarming hoger te draaien. Er zijn verschillende systemen en modellen verkrijgbaar, waaronder het meermaals onderscheiden en duurzaam geproduceerde SpeedComfort. Dit product viel in 2020 in de prijzen toen het de award ‘groenste idee van Nederland’ wegkaapte. Tip: Bekijk de SpeedComfort-radiatorventilatoren in de HLN Shop, nu aan voordeelprijs. Met een magneetsysteem klikt de radiatorventilator op vrijwel ieder type radiator of convector gemakkelijk vast. Met een magneetsysteem klikt de radiatorventilator op vrijwel ieder type radiator of convector gemakkelijk vast. © HLN Shop Duurzaam Doordat de ruimte met een radiatorventilator sneller opwarmt, heb je minder energie nodig om eenzelfde aangename kamertemperatuur te bekomen. Je installatie hoeft zo minder hard te werken. Waar een gemiddelde cv-ketel op 80°C of meer draait, volstaat met behulp van radiatorventilatoren een maximale watertemperatuur van 60°C. Op die manier verbruik je ongeveer 10 procent minder gas. Bij een standaard woning gaat het om een winst van zo’n 1.350 kuub per jaar. ADVERTISEMENT End of advertisement Geen gedoe met kabels De radiatorventilator zelf werkt op elektriciteit, maar verbruikt weinig stroom. Een nadeel kan echter zijn dat je een stopcontact in de buurt moet hebben om de radiatorventilator op aan te sluiten. De bedrading mooi wegwerken durft dan wel eens een inspanning te vergen. Bij sommige types radiatoren blijft ook het apparaat zelf zichtbaar onderaan het element. Deze radiatorventilator kreeg in 2020 nog de award voor ‘groenste idee van Nederland’. Deze radiatorventilator kreeg in 2020 nog de award voor ‘groenste idee van Nederland’. © HLN Shop In een wip bevestigd De installatie zelf is kinderspel: met een magneetsysteem klikt de radiatorventilator op vrijwel ieder type radiator of convector gemakkelijk vast. Reken op één radiatorventilator per 30 kubieke meter. Meet je woonkamer 120 m3, ben je dus gesteld met vier radiatorventilatoren. Je bevestigt ze best over de gehele lengte van de radiatoren. Kleine modules kun je aan elkaar koppelen om zo de gewenste lengte te bereiken. Amper stof en lawaai En dan is er nog de kwestie van het geluid. Een klassieke ventilator durft flink wat decibels produceren, maar dat doet het model voor de radiator gelukkig niet. Met zijn 20 decibel hoor je het toestel nauwelijks en is de kans zeer klein dat je het geluid ervan als storend zal ervaren. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat er zich flink wat stof kan ophopen in de ventilator. Daarom is het best het toestel om de zoveel tijd te demonteren en grondig te reinigen, waarna het weer vlot zijn werk kan doen. Deze gadget zelf uitproberen? Je vindt de radiatorventilatoren van SpeedComfort in de HLN Shop nu aan een voordelige prijs. Lees ook: Topboeken aan een zacht prijsje: deze 5 bestsellers passen perfect onder de kerstboom “De effecten van een kwalitatieve slaap zijn nagenoeg eindeloos”: kinesist legt uit hoe het juiste hoofdkussen je nachtrust bevordert Zo lang gaat je dekbed gemiddeld mee: 6 signalen dat jouw exemplaar aan vervanging toe is Het bovenstaande artikel is geschreven in opdracht van de commerciële afdeling van DPG Media en valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat erbij hé Schoof. En dat gebeurt vaker, meestal zet men zo’n zinnetje wel bovenaan.
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Het staat er tenminste nog bij dat het reclame is. Wanneer Pierre Van Damme zijn pro-Pfizer leugens in de krant of op TV komt vertellen is er geen enkele waarschuwing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Dat noemen ze dan wel geen reclame maar 'een boodschap van algemeen nut'.. ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 18 december 2022 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. De ergste reclame is die die als "openbare mededelingen" verkocht worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo moet een gasketel na vijftien jaar vervangen worden, en geeft een kondensatieketel tot 30% hoger rendement... en laten we dit dan aanvullen met hoe lager de ingangstemperatuur, hoe hoger het rendement van een kondensatieketel of van een warmtepomp...
Men kan hier allemaal zijn vragen bijstellen, maar dat neemt niet weg dat : -alles verslijt, en na een zekere tijd dient vervangen te worden ; -het rendement van een kondensatieketel hoger ligt dan van een ketel zonder kondensatie, zelfs bij hogere ingangstemperaturen ; -het rendement van een kondensatieketel met enkele procenten verbetert als de ingangstemperatuur onder de 40°C kan gebracht/gehouden worden. En dit laatste kan men bekomen door ventilatoren onder de warmtewisselaars te hangen. Maw er zit overal wel een gedeeltelijke waarheid in. Maar zou bvb niet verwonderd zijn dat binnen enkele jaren, in oudere installaties, de warmtewisselaars uitgerust worden met ventilatoren en zo een uitbating met warmtepompen mogelijk te maken, zonder dat men alles moet afbreken. Blijft natuurlijk dat vloerverwarming (deze werkt met lage temperaturen) in combinatie met een warmtepomp de toekomst is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet de kennis & de kunde om te programmeren want dan zou ik een return to sender knop bouwen.
Waarom schreef ik bovenstaande: wel dat vloeit waarschijnlijk voort uit dat ik in een ver verleden nogal wel eens op chatboxen rondwaarde en naast de mailboms had je daar ook zo iets als een return to senderscript. (je moest wel ops van het kanaal zijn om het te gebruiken) Het klonk een beetje zoals het liedje van The King... Return To Sender https://www.youtube.com/watch?v=On43YAy17zQ
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet de kennis & de kunde om te programmeren want dan zou ik een return to sender knop bouwen.
Waarom schreef ik bovenstaande: wel dat vloeit waarschijnlijk voort uit dat ik in een ver verleden nogal wel eens op chatboxen rondwaarde en naast de mailboms had je daar ook zo iets als een return to senderscript. (je moest wel ops van het kanaal zijn om het te gebruiken) Het klonk een beetje zoals het liedje van The King... Return To Sender https://www.youtube.com/watch?v=On43YAy17zQ Leuk liedje ook voor de rubriek immigratie & integratie. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de twee onmiddellijk bovenstaande posts zou ik persoonlijk wel terugsturen naar de afzender.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedrijven die teveel reclame uitzenden of irritante reclame uitzenden of klinkklare onzin verkopen of woke toestanden, die gaan bij mij direct op mijn nooit kopen lijst.
Een goed voorbeeld daarvan zijn die hello freshers, schoonmaakmiddelen fabrikanten en very shuerers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In veel winkels als je wat gekocht hebt: "mag ik uw mail adres"
Ik heb dat niet zeg ik altijd, tel nummer ook niet, dat scheelt wel wat aan reclameboodschappen die in uw mailbox kunnen binnenvallen. N.B. De schoofzak Een van de twee onmiddellijk bovenstaande posts zou ik persoonlijk wel terugsturen naar de afzender. U werkt in de reclamebusiness?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een frituur waar reclame van Mora uithangt, wordt gemeden door huize reserve. Meestal zijn de snacks van Mora ook nog duurder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd, hun grijsgedraaide "Aan Tafel" is tenenkrullend, even als het irritante "alles voor een glimlach" van Coolblue.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 19 december 2022 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reclame irriteert me sowieso.
Goede wijn behoeft geen krans. Bedrijven die veel geld investeren in reclame, waarom? Nu, Red Bull is een reclamebedrijf dat een turbo-limonade laat verpakken door vele te weinig betaalde kleine verpakkers... Dat is het tegenovergestelde.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel reclame is dom en irritant. Maar er zitten wel pareltjes tussen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |