![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weiger om als profiteur weggezet te worden. Ik heb héél mijn leven gewerkt. Behalve tijdens mijn zwangerschapsverloffen. Ik weet niet hoe oud/ jong TS is maar het kan zelfs zo zijn dat ik al werkte toen hij nog in zijn wieg lag. Verder heb ik nog nooit 1 dag op den dop gestaan. Nooit mijn hand opgehouden en daar ben ik fier op. Altijd maar gewerkt en gewerkt en gewerkt zelfs toen al mijn kinderen nog klein waren. Momenteel lijd ik veel pijn aan werkelijk AL mijn gewrichten en ben echt niet meer in staat om nog te werken. Maar ik schaam me hier niet voor. Mocht TS een 'aangepast' werk voor mij hebben, dan solliciteer ik er vandaag nog op. Echt! Ik mis mijn werk. Ook ben ik absoluut niet in staat om in't zwart te werken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk alvast uit naar uw antwoord. Bedankt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is mis met zwart werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die oorlog kost anders wel veel miljarden. Geen probleem. Daar is geld in overvloed voor.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 december 2022 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alice weet meer, dacht ik ook...
![]() |
![]() |
#149 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En dat is misschien ook het probleem in belgie. Te weinig jobs tov werkzoekenden maar we mogen het niet te hard weten.
![]() |
![]() |
#150 |
Burger
|
![]() Ook de vergelijking:
Je zit niet in een concentratiekamp. Je profiteert. Echt fascistisch...
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer wordt er controle gestuurd? Binnen de periode gewaarborgd loon en door de werkgever. Langdurig zieken blijven dus buiten schot, vandaar mijn voorstel dat mutualiteiten controle dokters sturen en dit resultaat bindend is, oordeelt de controledokter dat werkhervatting ( al dan niet progressief) kan dan betaald de mutualiteit niet langer voor arbeidsongeschiktheid. Ik lul dus niet maar u duidelijk wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u vergeet wel dat mensen met een zware beperking mogelijk terecht langer dan een jaar ziek zijn, dan hoeft de " geldkraan" dus niet dicht. Maar mag er wel gerichte begeleiding zijn, of naar de oude werkgever of iets anders. Laatst gewijzigd door alice : 22 december 2022 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een ander land bedoel je?
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is volgens u een therapeut? Een psycholoog? Psychiater? Ergotherapeut?
Allemaal mensen die geschoold zijn om therapie te geven, je moeder, vrienden of livecoach kunnen therapeutische gesprekken houden maar zijn geen erkende therapeuten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heel veel "langdurig zieken" zien het nut niet. Heel veel van die mensen vinden het volkomen normaal dat de belastingbetaler hen blijvend een inkomen geeft, zonder dat daar ook maar het minste tegenover moet staan. Een beetje zoals een verwend kind dat zijn heel leven alles van de ouders heeft gekregen, met het resultaat dat het een verwend nest is geworden. Veel partijen hebben langdurig zieken willen verplichten tot gemeenschapswerk. Ik ben volledig akkoord maar weet al lang dat men zich daar met veel excuses onderuit zal maken. Ofwel wordt er keihard ingegrepen (verplicht gemeenschapswerk, aanwezigheidsplicht) ofwel blijven we doorgaan zoals nu. Dan is het nog een kwestie van enkele jaren voor dit schip zinkt. België kennende zal het schip gestaag zinken. De pampermentaliteit is hier alom aanwezig. Het is door de mentaliteit van veel mensen dat alles hier naar de kloten gaat. De sociale hangmat zal spoedig scheuren door alle luieriken die erin liggen. Het scheuren van die hangmat zal zich uiten in meer eigen kosten voor alle patiënten die zorg behoeven. Lagere lonen voor quasi alle zorgverleners. Uiteindelijk lager kwaliteit van zorgverlening. Ik ben al voorbereid op alles wat gaat komen. Er zijn een 5tal landen (USA en sommige EU landen) waar de pampermentaliteit niet aanwezig is, en health professionals beter worden gewaardeerd. Belgen moeten eens afstappen van het idee dat kwaliteitsvolle zorg gratis moet zijn. Mensen die er meer voor betalen zijn doorgaans ook de mensen die meer gemotiveerd zijn.
![]() |
![]() |
#160 |
Minister
|
![]() Dat de belastingbetaler (die vooruit wil in het leven maar het op deze manier niet kan) voor het profitariaat moet opdraaien.