![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Rusland is een onafhankelijk, soeverein land dat zelf haar eigen keuzes mag maken, mag kiezen tot welke bondgenootschappen ze toetreedt,... 2) Oekraïne is geen onafhankelijk, soeverein land dat zelf haar eigen keuzes mag maken en niet mag kiezen tot welke bondgenootschappen ze toetreedt. Oekraïne dient zich voor eens en altijd te gedragen als een vazalstaatje, een soort bufferzone van Rusland. Ik ben het eens met de eerste premisse maar niet met de 2de. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mijns inziens meest realistische van de voorspellingen mbt einde van de oorlog (Overeenkomstig titel van de draad) die ik hier gelezen heb is die van "bevroren conflict".
Ik zie verschillende scenarios mogelijk. Ga ik misschien een andere keer op in. Op kortere termijn voorspel ik: dat het erger wordt voordat het beter wordt in termen van escalatie / de-escalatie. Maar dat zullen we vlug weten aangezien Zelensky op de koffie is bij Biden, en interessanter (en minder gerapporteerd) tegelijkertijd Medvedev aan het handjes schudden is met Xi. Dat kan erop wijzen dat beiden een boodschap krijgen van water bij de wijn te doen, alhoewel ik eerder denk dat daarvoor de koffers van de wapenhandelaars nog niet genoeg gevuld zijn. Het Russisch leger zal binnen niet te lange tijd niet gereduceerd zijn tot insignificantie maar integendeel eerder drie keer zo groot zijn als nu. Het Oekraïense leger wordt het sterkste leger van Europa, buiten Rusland gerekend. Het wordt een de facto NATO leger, voor zover het dat nu al niet is. Of de Belgen binnen twee jaar hun moestuintjes aan het omgraven zijn om groenten te kweken durf ik nog niet goed te voorspellen. Lijkt me waarschijnlijker dan een pro westerse regime change in Moskou in ieder geval. De koude oorlog waar Washington op aanstuurt breidt uit. Dát is een gemakkelijke voorspelling. Wie daar beter van wordt ook. Uiteindelijk niemand. Maar het betekent wel het einde van een westers gedomineerde wereldorde. Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2022 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() ""Reconquest of Crimea has started," President Zelensky told French TV broadcaster TF1 on Sunday."
mangopress Dát zie ik niet gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Massaal proberen duizenden migranten uit Zuid Amerika de grens van Mexico naar de VS over te steken. Massaal proberen migranten uit Afrika de grens met Europa over te steken. Rusland blijft , zoals de Arabische landen met achterlijke praktijken de bevolking onderdrukken en arm houden. China is een economische macht , maar door de spanningen in de wereld met name met het Westen ,zal ook Xi moeten buigen voor de opstand van het volk. Daarom een groot deel van de wereld blijft kijken naar en afhankelijk van het Westen. Laatst gewijzigd door cato : 21 december 2022 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die strijders allemaal snel naar het strijdveld sturen? Daarom dat er zo'n grote Moskee in Moskou is neergezet?¿ Een prognose: Het is een gevaarlijke situatie, ook voor de EU. Of er een verzoeningsoffer zal komen dat lijkt mij twijfelachtig daar Poetin (of diegenen die hem sturen) zijn kans schoon ziet om verdere veroveringen te doen. Klinkt wreed zwartgallig maar toch...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 december 2022 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Nu al zijn de belangrijkste bondgenoten van Rusland, de schurkenstaten Iran en Syrië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elders is er NIKS veroverd....dat is ook de bedoeling niet daar... "Schurkenstaat" is dan weer een betiteling waar voorzichtiger moet mee omgesprongen worden.....Laat ons in Europa maar eens tonen waar het op staat,"schurken" buiten houden en zetten bijvoorbeeld.... Elders gaat het anders....helaas....de een zijn schurk is de ander zijn held. Laatst gewijzigd door kelt : 22 december 2022 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of tot wat een overdosis Trouw kan leiden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
zeker voor de meer welvarende delen. Daarom zal ook Europa veel meer moeten doen aan haar grenzen en haar wetgeving om deze stroom in te dammen. De migranten uit de Arabische landen en andere Afrikaanse staten kunnen beter hun heil zoeken in hun grote bondgenoot Rusland. Laatst gewijzigd door cato : 22 december 2022 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Dit kan zomaar weer gebeuren bij een economische recessie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Noemt u de Capitool bestormers of de gele hesjes protesten ook 'opstand'? Ik dacht van niet. Veel dodelijker dan de voorbije protesten in China waarnaar u verwijst nochtans. Niet dat dat de westerse regimes van gedacht doet veranderen over hun maatregelen. Ik mag toch 'regime' zeggen hoop ik? Kwestie van een level niet hypocriet speelveld te bespelen en dat misplaatste moreel superieure vingertje op te bergen. Laatst gewijzigd door Bach : 22 december 2022 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
technisch gezien kan alles al ok |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien hadden ze geen gemakkelijke en grote haven via de zwarte zee om hun export te ondersteunen, dat is een tweede goeie reden om daar te rommelen En de verbinding over ukraine verloopt sowieso vlotter en efficienter dan dieommetoer via de krimbrug Nu uiteraard moet je daarvoor oorlog voeren ? 1+ als je een stekje wilt aan de coted'azur dan koop je gewoon uw stekje 2/3+ als je een haven wilt via de zwarte zee, dan bouw je gewoon een trein/snelweg verbinding in samenwerking met UKR naar een ukrainse haven en xport je uw producten zoals DE ook NL/BE gebruikt als havens dus sowieso is dat allemaal dom dwaas middeleeuws territoriaal gedrag, en moet je de grond laten aan de eigenaar, en werk je gewoon samen om de voordelen van dat gebied te genieten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() belgie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gele hesjes in frankrijk was gewoon een betoging. Totaal iets anders dus. In China, dat geen cultuur heeft qua betogingen, is er massaal protest geweest tegen de lockdowns. Wat niet gelijk staat met een 'opstand' omdat men de regering of parlement niet probeerde omver te werpen. |
|
![]() |
![]() |