Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2023, 13:30   #46141
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus U betwist de historische bevinding dat reeds de helft van de Duitse troepen "permanent gedemobiliseerd" was toen de Britten en Amerikanen Normandië binnenvielen?
Maar neen, waar haalt u dat toch allemaal?

Ik betwist wat een andere volgeling van de 'bevrijdingstheoloog' uit Het Kremlin beweerde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
... De Angelsaksen hebben gewacht tot het gedaan was en vaststond wie de overwinnaar van WO-II ging worden...
Alleen 'negationisten' of 'revisionisten' - ik blijf vriendelijk - durven met zoiets af te komen, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 13:38   #46142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf...

Samen met mijn vrienden en vriendinnen ken ik mijn bescheiden plaats op deze planeet, en verder dan dat wil ik eigenlijk niet meer geraken; ik zit hier voorlopig meer dan goed genoeg.

U daarentegen gaat in het gezelschap van uw vrienden en vriendinnen de westerse wereldorde omver werpen, en aldus een glorieuze toekomst tegemoet.

Ik voel geen behoefte om in uw schoenen te gaan staan, laat staan méé te lopen.

Is dat een probleem voor u?

Oud 24 september 2023, 18:22   #46143
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik betwist wat een andere volgeling van de 'bevrijdingstheoloog' uit Het Kremlin beweerde:

Alleen 'negationisten' of 'revisionisten' - ik blijf vriendelijk - durven met zoiets af te komen, hé.

Wel is dat zo fout? Stalin klaagde dat de Anglo-Amerikanen in plaats van zoals beloofd in 1942 pas in 1944 West-Europa wilden bevrijden.(behalve Italie). Tijdens de invasie van Normandie stond het rode leger al in Litouwen en Polen, dus aan de poort van Duitsland. Vele miljoenen Duitse manschappen waren gesneuveld aan het Oostfront..
Denk je nu werkelijk dat de invasie van Normandie even siccesvol zou geweest zijn met een 2 keer zo sterk Duits leger.

Wat heeft dat trouwens met negationisme te maken? Nu U er zelf over begint de meeste concentratiekampen werden door de Russen bevrijd.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2023 om 18:29.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 18:34   #46144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samen met mijn vrienden en vriendinnen ken ik mijn bescheiden plaats op deze planeet, en verder dan dat wil ik eigenlijk niet meer geraken; ik zit hier voorlopig meer dan goed genoeg.

U daarentegen gaat in het gezelschap van uw vrienden en vriendinnen de westerse wereldorde omver werpen, en aldus een glorieuze toekomst tegemoet.

Ik voel geen behoefte om in uw schoenen te gaan staan, laat staan méé te lopen.

Is dat een probleem voor u?

Ik ben niet meer dan een toeschouwer, wat niet wil zeggen dat ik het geen goede evolutie vind.
Oud 24 september 2023, 18:40   #46145
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

tomm zou beter zijn prozac al bestellen, want ander gaat hij binnenkort in een diepe put vallen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 19:32   #46146
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tomm zou beter zijn prozac al bestellen, want ander gaat hij binnenkort in een diepe put vallen
Nee hoor.
Dit is de realiteit:
[b]Western help for Ukraine is likely to diminish next year
There is a shortage of weapons and munitions—and, in some quarters, goodwill

https://www.economist.com/briefing/2...nish-next-year

Ukraine’s counter-offensive is stalling. The West must prepare for humiliation
https://www.telegraph.co.uk/news/202...-must-prepare/
Oud 24 september 2023, 19:38   #46147
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oekraine moet zichzelf als doel stellen om zichzelf op te smoren om hierbij zo veel mogelijk Russen te doden. We kunnen dat zien aan de toename van schade aan Oekraine, het aantal Oekrainse doden en het aantal Russische doden. Al die indicatoren die stijgen zijn het dichterbij komen van het uiteindelijke doel om zelf helemaal opgesmoord te zijn.
Veel Oekraïners zijn het daar niet mee eens, en de meeste Russen ook niet.

Ik vermoed dat er volgend jaar onderhandelingen zullen volgen, alles wijst daar op. Voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Oud 24 september 2023, 19:41   #46148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Poetin en de Russische elite haten ZOOO het westen dat ze er zelf bezittingen hebben er er ook wonen/zijn.
Niet meer. Het Westen heeft zelf de banden doorgesneden, met hun sancties en Russofobie. Dat was een zeer domme zet, want via deze rijke Russen kon het Westen invloed uitoefenen. Nu heeft het Westen niets meer achter de hand.
Oud 24 september 2023, 19:41   #46149
Walvader
Parlementslid

Standaard

Dit moet je doen met russische propagandisten:

https://twitter.com/NatalkaKyiv/stat...24395826810931
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 19:48   #46150
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben niet meer dan een toeschouwer, wat niet wil zeggen dat ik het geen goede evolutie vind.
Toeschouwer? Ge zijt hier een actieve propagandafontein met uw schrijfsels. Ge komt zelfs vertellen wat het Kremlin gaat doen, sarmat raketten, vijanden van het westen bewapenen etc. Lijkt alsof ge een directe lijn met het kremlin hebt.

Dat is natuurlijk niet zo. Het zijn gewoon je fantasieën en dromen, wishful thinking dat ge hier neerkladt.
Oud 24 september 2023, 19:50   #46151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

1) Stalin klaagde dat de Anglo-Amerikanen in plaats van zoals beloofd in 1942 pas in 1944 West-Europa wilden bevrijden.(behalve Italië)...

2) Wat heeft dat trouwens met negationisme te maken? Nu U er zelf over begint de meeste concentratiekampen werden door de Russen bevrijd.
1) De 'groot staatsman' had gemakkelijk klagen.

Als hij niet achter het https://en.wikipedia.org/wiki/Molotov–Ribbentrop_Pact had gestaan/gezeten, was West-Europa misschien nooit aangevallen laat staan bezet geraakt, en hadden de Anglo-Amerikanen alleen met de Italianen en Japanners af te rekenen gehad.

Wie weet, hé? Mijn achteruitkijkspiegel is wat dat betreft evenveel waard als de uwe.

Zoals ik al liet weten: ook ik ben een groot fan van "retro SF".

2) Ik gebruikte 'negationisten' (met 'haakjes') in de - slechts licht ironisch bedoelde - betekenis van 'ontkenners/herschrijvers van historische feiten'.

Aangezien verreweg de meeste concentratiekampen in het oosten van Das Reich werden gesticht, is het natuurlijk niet moeilijk om er het meest bevrijd te hebben.

Hadden de Amerikanen het gedaan, dan was u waarschijnlijk nog véél méér op "Het Westen" gebeten geweest dan nu al het geval is.

Stel u voor dat de Yankees in Warschau hadden kunnen landen nog voordat het Rode Leger was beginnen te wachten om de opstand ginder te laten doodbloeden

Nog een idee voor een "retro SF"-verhaal,

graag gedaan

"djimi"

Oud 24 september 2023, 20:04   #46152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit moet je doen met russische propagandisten:

Oud 24 september 2023, 20:17   #46153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toeschouwer? Ge zijt hier een actieve propagandafontein met uw schrijfsels. Ge komt zelfs vertellen wat het Kremlin gaat doen, sarmat raketten, vijanden van het westen bewapenen etc. Lijkt alsof ge een directe lijn met het kremlin hebt.

Dat is natuurlijk niet zo. Het zijn gewoon je fantasieën en dromen, wishful thinking dat ge hier neerkladt.
De commies zijn goed georganiseerd. Hun teams noemen ze graag 'cellen'.
Hij krijgt zijn desinformatie van de cel propaganda. En hij gelooft die blindelings.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 20:31   #46154
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Allemaal goed en wel. Sebastopol ligt onder vuur en de marinehaven is onbruikbaar. Dikke streep door de rekening van de Russen.

Maar gelijkaardige dingen kun je ook zeggen over steden in het niet-bezette deel van Oekraïne. Beide partijen bestoken elkaar in de diepte. En bij beide partijen groeien de raketten om dat te doen niet aan de bomen.

Je lijkt de Russische inname van Luhansk en Donetsk enigszins te bagatelliseren en meer belang te hechten aan de Krim. Maar je moet je de vraag stellen: welk doel moet Oekraïne zich stellen? En ook: waaraan kunnen we zien dat Oekraïne dichter bij dat doel komt?

Ik vind dat Oekraïne in de eerste plaats moet streven naar het heroveren van het gebied dat het verloren is sinds 2022. Luhansk/Donetsk/Krim zijn dan minder prioritair en kunnen eventueel deel uitmaken van een land-voor-vrede deal.

Vanuit mijn luie zetel is de enige controleerbare maatstaf van succes het opschuiven van de frontlijn richting Melitopol, Berdiansk en Mariopol. Het van op afstand neutraliseren van Sebastopol kan best een noodzakelijke voorwaarde zijn om dat verwezenlijken. Maar zolang die frontlijn niet noemenswaardig opschuift is dat niet meer dan een tijdelijke opsteker voor Oekraïne, die terug kan verdampen naarmate de voorraad raketten slinkt.
De Russen hebben raketten en munitie genoeg, ze hebben gebruik gemaakt van de optie die de Sovjets ingebouwd hadden in talloze fabrieken, namelijk deze konden omgevormd worden tot wapenfabrieken.
In het Westen is dat niet mogelijk, de bodem is bereikt(zie artikel "economist"), en bvb wat Polen zegt is een sentiment dat door veel landen gedeeld wordt, namelijk dat ze nog genoeg wapens willen voor zichzelf, dat ze niet alles aan de Oekraïners zullen geven.

In de Krim hebben ze een leeg hoofdkwartier getroffen. Vanaf Kiev deze Engelse raketten kreeg hebben ze uiteraard hun hoofdkwartier verhuisd nogal wiedes. De meeste luchtafweer raketten kunnen deze tegen houden, maar is nooit 100%, en dat geldt in beide richtingen. Ondergronds waarschijnlijk, of dieper in Rusland. Dit is vooral een sterk gemediatizeerd propaganda verhaal, "kijk eens, we kunnen jullie nog steeds pijn doen". Bedoeld voor zowel het eigen als het westerse publiek. "We zijn goed bezig, alles gaat goed". Je ziet ook zelden of nooit nog beelden van Russische raketten in Oekraïne, zelfs geen zogezegde burgerslachtoffers meer. De richtlijn is duidelijk: "Oekraïne is niet aan het verliezen, alles gaat goed". Een beetje vergelijkbaar met de Duitsers die midden 1945 nog V2's afvuurden op onder andere Gent en Antwerpen. Om te tonen "we zijn er nog, klootzakken".

Ik vind dat Oekraïne in de eerste plaats moet streven naar het heroveren van het gebied dat het verloren is sinds 2022. Luhansk/Donetsk/Krim zijn dan minder prioritair en kunnen eventueel deel uitmaken van een land-voor-vrede [i]dea

Interessant is dat het regime alles terug wil, maar ook meer dan dat.

“As soon as Russia properly loses the war, Putin’s power vertical will collapse and it will turn out there are lots of private armies that will try to take control of various regions, it will be undoubtedly be a period of chaos … the Legion of Free Russia will be very capable of taking one or more Russian regions under control,” said Mykhailo Podolyak, an aide to Ukraine’s president, Volodymyr Zelenskiy.
https://www.theguardian.com/world/20...ting-kyiv-side
Het regime wil dus dat delen van Rusland veroverd worden door zuivere neo-nazi's.

Het is sterker dan zichzelf, gezien de aard van het regime in Kiev, maar natuurlijk oerdom. Ten eerste geven ze aan dat dit in feite niet om Oekraïne gaat maar om Rusland zelf, iets dat Poetin al decennia zegt, maar dat het Westen steeds ontkende. Ten tweede geven ze ook aan dat ze al heel lang van plan waren om de Krim en Donbas te heroveren, en dat ze daarom de Minsk vredesakkoorden verwierpen.
Deze 2 zaken zijn extra argumenten voor de Russische algemene invasie van delen van Oekraïne, die begon in februari 2022.
Uiteraard worden deze zaken beklemtoond door de Russische propaganda, het past perfect binnen het verhaal van Poetin. Ook de westerse sancties passen daar in. Poetin is een slimme vos, hij slaagt er zelfs in het Westen zaken te laten doen die in zijn voordeel uitspelen.
Om het over Poetin te hebben: hij heeft geen duidelijk ideologisch profiel, behalve dat hij Russisch nationalist is, het is gewoon een slimme kerel die door zuiver toeval president werd, en deze kans die hij kreeg maximaal benutte. Maar ik geef toe dat de huidige staatsideologie van Rusland met haken en ogen aan elkaar hangt. Een bizarre mix van Sovjet-nostalgie en Groot-Russisch nationalisme, met een saus van de maffieuze jaren 90 er over heen.
Toen Poetin aan de macht kwam, had Jeltsin nog een populariteit van rond de 2 %, door het extreme wanbeleid en de desperate situatie waar de Russen zich toen in bevonden. Poetin zag dat er 2 partijen heel populair waren, die van Zyuganov (Sovjet-nostalgie) en die van Zirinovsky, groot-Russisch nationalisme. Hij had heel snel door dat hij gewoon de standpunten van deze moest "pikken", en de ergste oligarchen en maffieuzen, zoals Berezovsky, die extreem gehaat werden door de bevolking, moest aanpakken. Maar ter zelfdertijd probeerde hij delen van het Jeltsin regime en bevriende oligarchen te redden, door hen "respectabel" te maken. Hij slaagde wonderwel in deze opzet, en heeft verhinderd dat de communisten, of gelijkaardige krachten zoals Lukashenko in Belarus, de macht zouden overnemen. Poetin is geen ideoloog, hij is een extreme pragmaticus die het ijzer smeet wanneer het heet is. Maar de Russen zien dat hij een groot verschil maakt, en niet alleen de Russen in grote delen van de wereld is hij bijzonder populair.

Vanop de eerste rij maakte Poetin mee hoe het Westen Jeltsin voor de zot hield wat Servië en Kosovo betrof, en ook wat Tsjetsjenië betrof. Dit zijn geen partners, maar roofdieren die proberen Rusland kapot te maken, een concurrent te elimineren. Poetin is van oorsprong niet anti-westers, in tegendeel zijn dochter woonde lange tijd in Nederland. Zijn rol als president van Rusland dwong hem om anti-westers te worden, het alternatief was een verrader te zijn, en dat is in Russische ogen het allerergste.
Oud 24 september 2023, 20:58   #46155
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De commies zijn goed georganiseerd. Hun teams noemen ze graag 'cellen'.
Hij krijgt zijn desinformatie van de cel propaganda. En hij gelooft die blindelings.
Deze informatie heb ik omdat ik Russisch spreek, dus de Russische media kan consulteren, en ook vrienden en kennissen in Rusland, Oekraïne, etc. En omdat ik, in tegenstelling tot de grote meerderheid hier, deze landen ken en al vaak bezocht heb.

Mijn engagement bij de PVDA is beperkt wegens tijdsgebrek. Ik steun die partij uiteraard zoveel ik kan, maar voor de rest ben ik niet echt actief. Mijn standpunten hier zijn voor alle duidelijkheid geen PVDA standpunten.

Ik begrijp dat de PVDA geen prioriteit maakt van de Oekraïne kwestie, de meeste mensen kennen er niets van en zijn geïndoctrineerd door de leugens die onze media verspreiden. Ze focussen zich op even schandalige zaken waar mensen WEL een band mee hebben, zoals bvb. het gegraai door onze politieke elite, de afbraak van de sociale zekerheid en de achteruitgang van de werkende mens. Met die thema's vallen stemmen te halen. Populistisch? Ik vind van niet, elke politieke partij probeert stemmen te verwerven, Bart De Wever brak door bij het grote publiek toen hij deelnam aan "de slimste mens". "Konijn Conner Rousseau". "Pisgate". Etc. De PVDA doet het tenminste door erg belangrijke zaken te benadrukken, en minder populaire standpunten minder te benadrukken. Vergeleken met andere partijen is dat nog zeer braaf. Het VB heeft het zelden nog over Vlaamse onafhankelijkheid, maar foetert onophoudelijk over de "vreemdelingen, en (terecht) onaanvaardbare zaken zoals illegalen die mensen overvallen vrij te laten met een "bevel het grondgebied te verlaten".
Oud 24 september 2023, 21:00   #46156
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Russen hebben raketten en munitie genoeg, ze hebben gebruik gemaakt van de optie die de Sovjets ingebouwd hadden in talloze fabrieken, namelijk deze konden omgevormd worden tot wapenfabrieken.
In het Westen is dat niet mogelijk, de bodem is bereikt(zie artikel "economist"), en bvb wat Polen zegt is een sentiment dat door veel landen gedeeld wordt, namelijk dat ze nog genoeg wapens willen voor zichzelf, dat ze niet alles aan de Oekraïners zullen geven.

In de Krim hebben ze een leeg hoofdkwartier getroffen. Vanaf Kiev deze Engelse raketten kreeg hebben ze uiteraard hun hoofdkwartier verhuisd nogal wiedes. De meeste luchtafweer raketten kunnen deze tegen houden, maar is nooit 100%, en dat geldt in beide richtingen. Ondergronds waarschijnlijk, of dieper in Rusland. Dit is vooral een sterk gemediatizeerd propaganda verhaal, "kijk eens, we kunnen jullie nog steeds pijn doen". Bedoeld voor zowel het eigen als het westerse publiek. "We zijn goed bezig, alles gaat goed". Je ziet ook zelden of nooit nog beelden van Russische raketten in Oekraïne, zelfs geen zogezegde burgerslachtoffers meer. De richtlijn is duidelijk: "Oekraïne is niet aan het verliezen, alles gaat goed". Een beetje vergelijkbaar met de Duitsers die midden 1945 nog V2's afvuurden op onder andere Gent en Antwerpen. Om te tonen "we zijn er nog, klootzakken".

Ik vind dat Oekraïne in de eerste plaats moet streven naar het heroveren van het gebied dat het verloren is sinds 2022. Luhansk/Donetsk/Krim zijn dan minder prioritair en kunnen eventueel deel uitmaken van een land-voor-vrede [i]dea

Interessant is dat het regime alles terug wil, maar ook meer dan dat.

“As soon as Russia properly loses the war, Putin’s power vertical will collapse and it will turn out there are lots of private armies that will try to take control of various regions, it will be undoubtedly be a period of chaos … the Legion of Free Russia will be very capable of taking one or more Russian regions under control,” said Mykhailo Podolyak, an aide to Ukraine’s president, Volodymyr Zelenskiy.
https://www.theguardian.com/world/20...ting-kyiv-side
Het regime wil dus dat delen van Rusland veroverd worden door zuivere neo-nazi's.

Het is sterker dan zichzelf, gezien de aard van het regime in Kiev, maar natuurlijk oerdom. Ten eerste geven ze aan dat dit in feite niet om Oekraïne gaat maar om Rusland zelf, iets dat Poetin al decennia zegt, maar dat het Westen steeds ontkende. Ten tweede geven ze ook aan dat ze al heel lang van plan waren om de Krim en Donbas te heroveren, en dat ze daarom de Minsk vredesakkoorden verwierpen.
Deze 2 zaken zijn extra argumenten voor de Russische algemene invasie van delen van Oekraïne, die begon in februari 2022.
Uiteraard worden deze zaken beklemtoond door de Russische propaganda, het past perfect binnen het verhaal van Poetin. Ook de westerse sancties passen daar in. Poetin is een slimme vos, hij slaagt er zelfs in het Westen zaken te laten doen die in zijn voordeel uitspelen.
Om het over Poetin te hebben: hij heeft geen duidelijk ideologisch profiel, behalve dat hij Russisch nationalist is, het is gewoon een slimme kerel die door zuiver toeval president werd, en deze kans die hij kreeg maximaal benutte. Maar ik geef toe dat de huidige staatsideologie van Rusland met haken en ogen aan elkaar hangt. Een bizarre mix van Sovjet-nostalgie en Groot-Russisch nationalisme, met een saus van de maffieuze jaren 90 er over heen.
Toen Poetin aan de macht kwam, had Jeltsin nog een populariteit van rond de 2 %, door het extreme wanbeleid en de desperate situatie waar de Russen zich toen in bevonden. Poetin zag dat er 2 partijen heel populair waren, die van Zyuganov (Sovjet-nostalgie) en die van Zirinovsky, groot-Russisch nationalisme. Hij had heel snel door dat hij gewoon de standpunten van deze moest "pikken", en de ergste oligarchen en maffieuzen, zoals Berezovsky, die extreem gehaat werden door de bevolking, moest aanpakken. Maar ter zelfdertijd probeerde hij delen van het Jeltsin regime en bevriende oligarchen te redden, door hen "respectabel" te maken. Hij slaagde wonderwel in deze opzet, en heeft verhinderd dat de communisten, of gelijkaardige krachten zoals Lukashenko in Belarus, de macht zouden overnemen. Poetin is geen ideoloog, hij is een extreme pragmaticus die het ijzer smeet wanneer het heet is. Maar de Russen zien dat hij een groot verschil maakt, en niet alleen de Russen in grote delen van de wereld is hij bijzonder populair.

Vanop de eerste rij maakte Poetin mee hoe het Westen Jeltsin voor de zot hield wat Servië en Kosovo betrof, en ook wat Tsjetsjenië betrof. Dit zijn geen partners, maar roofdieren die proberen Rusland kapot te maken, een concurrent te elimineren. Poetin is van oorsprong niet anti-westers, in tegendeel zijn dochter woonde lange tijd in Nederland. Zijn rol als president van Rusland dwong hem om anti-westers te worden, het alternatief was een verrader te zijn, en dat is in Russische ogen het allerergste.
Propagandafonteintomm is weer bezig. Ze hebben zoveel raketten en munitie genoeg dat ze naar Iran moeten lopen.
En de Krim? Daar is niets gebeurd. Tomm was daar zelf bij of heeft geheime informatie. All quiet on the crimean front.

En na DECENNIA Noord-Korea als leerling te hebben behandeld, gaat de grote russische beer BEDELEN bij de Noord-Koreanen.
Pure kolder.
Tomm gaat daar wel een fantasierijke uitleg voor hebben. Iets over broedervolkeren, het duivelse westen, ....

Laatst gewijzigd door Walvader : 24 september 2023 om 21:03.
Oud 24 september 2023, 21:07   #46157
Walvader
Parlementslid

Standaard

Hier Tomm , lach eens:

Oud 24 september 2023, 21:20   #46158
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Djimi
1) De 'groot staatsman' had gemakkelijk klagen.

Als hij niet achter het https://en.wikipedia.org/wiki/Molotov–Ribbentrop_Pact had gestaan/gezeten, was West-Europa misschien nooit aangevallen laat staan bezet geraakt, en hadden de Anglo-Amerikanen alleen met de Italianen en Japanners af te rekenen gehad.

Het Molotov-Von Ribbentrop Pakt was een rechtstreeks gevolg van het verdrag van Munchen, waar het Westen probeerde zoete broodjes met Hitler te pakken, in de hoop dat hij de Sovjet-Unie zou aanvallen. Stalin zag dit en dacht "we gaan die motherfuckers eens een poepje van eigen deeg laten ruiken".
Uiteindelijk heeft hij toch de Sovjet-Unie, het Russische en de andere volkeren, van een totale annihilatie, wat het plan was van zowel het Westen als de Nazi's (ook het Westen), kunnen redden. Het MVR verdrag gaf de Russen nog enkele maanden te tijd om zich voor te bereiden op het onvermijdelijke. En hoewel de SU technologisch niets voorstelde ten opzichte van Nazi-Duitsland, hebben ze grotendeels op eigen kracht het nazisme verslagen.
Oud 24 september 2023, 21:24   #46159
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Propagandafonteintomm is weer bezig. Ze hebben zoveel raketten en munitie genoeg dat ze naar Iran moeten lopen.
En de Krim? Daar is niets gebeurd. Tomm was daar zelf bij of heeft geheime informatie. All quiet on the crimean front.

En na DECENNIA Noord-Korea als leerling te hebben behandeld, gaat de grote russische beer BEDELEN bij de Noord-Koreanen.
Pure kolder.
Tomm gaat daar wel een fantasierijke uitleg voor hebben. Iets over broedervolkeren, het duivelse westen, ....
De Russen hebben wapens en munitie genoeg, zij moeten niet overal letterlijk bedelen zoals het regime in Kiev. Maar Noord-Korea heeft massa's wapens en munitie, die compatibel is met de Russische wapens. Dus waarom niet? Extra voordeel, ze kunnen de Noord-Koreanen helpen met hun nucleair programma en hun intercontinentale raketten, om hun Amerikaanse vijanden te pesten, net zoals deze ook de Russen graag pesten.

Wat Iran betreft, zelfde verhaal. Iran gaat Russische wapens krijgen waarmee ze de VS kunnen raken. Bye bye Amerikaanse plannen om Iran aan te vallen. De vijand een voetje lichten, noemt zoiets, en ze hebben groot gelijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2023 om 21:27.
Oud 24 september 2023, 21:39   #46160
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat klopte toch wel he, de invasie van Normandie, zijnde het openen van een tweede front om het Russische wat te ontlasten, gebeurde rijkelijk laat toch? Waar zat het Russische front op 6 juni 1944:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Bagration
Citaat:
just over two weeks after the start of Operation Overlord in the west, causing Nazi Germany to have to fight on two major fronts at the same time. The Soviet Union destroyed 28 of 34 divisions of Army Group Centre and completely shattered the German front line.[18] It was the biggest defeat in German military history, with around 450,000 German casualties,[19] while 300,000 other German soldiers were cut off in the Courland Pocket.
Iets meer dan 2 weken na de inval in normandie, vernietigden de Russen 28 van de 34 divisies van legergroep centrum, omschreven als de grootste nederlaag in de Duitse geschiedenis. Die tijdspanne van maar een halve maand na de inval in normandie wijst niet echt op veel invloed erdoor, me dunkt? Anders verwoord, was de landing in normandie NIET gebeurd, de Russen gingen eenzelfde nederlaag toegebracht hebben.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be