Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2023, 12:20   #101
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het langverwachte "boehoe" gejammer van de usual suspects komt stilaan op gang:

De "radeloosheid"

Islamieten hebben helemaal geen Gaza nodig om "radeloos" te worden hee. We hebben in West-Europa een steeds groter wordende groep geïmporteerde islamieten die hoe langer hoe meer hetzelfde gedrag als "de Palestijnen" beginnen te vertonen naarmate hun percentage in de bevolking groter wordt. Autochtone Britse meisjes misbruiken. Bloedbaden aanrichten op tijdschriftredacties, muziekconcerten, luchthavens, trein- en metrostellen. In Zweden, Nederland en België met granaten gooien. Zwembaden terroriseren tot op het punt dat die etablissementen noodgedwongen moeten kiezen tussen apartheid of een faillissement. Waalse scholen in brand steken. Enzovoort enzoverder.

Is dat ook allemaal "radeloosheid" volgens jou? Je kunt toch moeilijk beweren dat islamieten hier onderdrukt worden. Nergens ter wereld (en zeker niet in hun thuislanden) genieten ze meer vrijheid, welvaart en sociale zekerheid. Reguliere media en politieke elite doen niets liever dan hun "diversiteit" verheerlijken en hun wangedrag verdoezelen. En toch ontstaan in onze steden hoe langer hoe meer Gazastrook-achtige no-go zones waar hulpdiensten klop krijgen van islamieten als ze zich er durven te vertonen.

Net als de gewapende strijd van de moslim wereld tegen het mini-staatje Israël heeft dit West-Europees fenomeeen niets te maken met "radeloosheid". Er is wel één gemeenschappelijke factor tussen de twee, namelijk de koran-moraal.

Neem de islam weg en die "radeloosheid" is ook verdwenen. Het IDF gaf onlangs het goede voorbeeld en gooide een moskee plat in Gaza. Alvast één haathut minder waar de "radeloosheid" wordt gepredikt.

https://nitter.net/BefittingFacts/st...44540407066666

Oud 8 oktober 2023, 12:36   #102
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Updated politiek spectrum ikv oorlog in Israel & Oekraine.
Ik weet niet wie dit heeft gemaakt, maar als ik Twitter zie en p.be, dan lijkt te kloppen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  F75smBLa0AA2SNc.png
Bekeken: 2693
Grootte:  71,3 KB
ID: 118474
Oud 8 oktober 2023, 12:42   #103
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De de-islamisering van Gaza heeft een heilzame werking op Ke Nan. Hij ziet één verwoeste moskee en het is meteen gedaan met zijn "boehoe" gejammer.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 12:49   #104
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het ware correcter geweest als de joodse vluchtelingen na WOII door de stichters van Israël, nl. de Westerse mogendheden, opgenomen werden.
Hier verraad je jouw anti-semitisme. Je gunt de Joden nog niet eens hun enige eigen mini-staatje Israël, ook al maakt dat geen enkel verschil voor de Arabieren en hun vele eigen landen.
Oud 8 oktober 2023, 12:52   #105
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het langverwachte "boehoe" gejammer van de usual suspects komt stilaan op gang:

De "radeloosheid"

Islamieten hebben helemaal geen Gaza nodig om "radeloos" te worden hee. We hebben in West-Europa een steeds groter wordende groep geïmporteerde islamieten die hoe langer hoe meer hetzelfde gedrag als "de Palestijnen" beginnen te vertonen naarmate hun percentage in de bevolking groter wordt. Autochtone Britse meisjes misbruiken. Bloedbaden aanrichten op tijdschriftredacties, muziekconcerten, luchthavens, trein- en metrostellen. In Zweden, Nederland en België met granaten gooien. Zwembaden terroriseren tot op het punt dat die etablissementen noodgedwongen moeten kiezen tussen apartheid of een faillissement. Waalse scholen in brand steken. Enzovoort enzoverder.

Is dat ook allemaal "radeloosheid" volgens jou? Je kunt toch moeilijk beweren dat islamieten hier onderdrukt worden. Nergens ter wereld (en zeker niet in hun thuislanden) genieten ze meer vrijheid, welvaart en sociale zekerheid. Reguliere media en politieke elite doen niets liever dan hun "diversiteit" verheerlijken en hun wangedrag verdoezelen. En toch ontstaan in onze steden hoe langer hoe meer Gazastrook-achtige no-go zones waar hulpdiensten klop krijgen van islamieten als ze zich er durven te vertonen.

Net als de gewapende strijd van de moslim wereld tegen het mini-staatje Israël heeft dit West-Europees fenomeeen niets te maken met "radeloosheid". Er is wel één gemeenschappelijke factor tussen de twee, namelijk de koran-moraal.

Neem de islam weg en die "radeloosheid" is ook verdwenen. Het IDF gaf onlangs het goede voorbeeld en gooide een moskee plat in Gaza. Alvast één haathut minder waar de "radeloosheid" wordt gepredikt.

https://nitter.net/BefittingFacts/st...44540407066666

Goed gemikt. Allahoe Akhbar!!!
Oud 8 oktober 2023, 12:58   #106
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

“The conventional Israeli policy of ethnic cleansing employed successfully in 1948 against half of Palestine’s population, and against hundreds of thousands of Palestinians in the West Bank in 1967, was of no use [in Gaza]. You could slowly transfer Palestinians out of the West Bank, and in particular out of the Greater Jerusalem area, but you could not do it in the Gaza Strip — once you had sealed it as a maximum security prison camp. The result was the onset of a policy of incremental genocide by Israel against the Gaza Strip. ... The militarization of the Israeli policy towards the Gaza strip began in 2005. That year Gaza became an official military target from the Israeli point of view, as if it were a huge enemy base rather than a place of civilian habitation. Gaza is a city like any other in the world, and yet for the Israelis it became a dummy city for soldiers to experiment with the most recent and advanced weapons. ... [Practices included] the senseless demolition of houses, the spraying of civilians with phosphorus shells, the killing of innocent civilians by light weaponry, and obeying orders from their commanders generally to act with no moral compass. ‘You feel like an infantile child with a magnifying glass that torments ants, you burn them’, one soldier testified. In short, they practised the total destruction of the real city as they trained in the mock city”.
Ilan Pappé, Israeli historian
Naam: IMG_20231008_135613.jpg
Bekeken: 1630
Grootte: 542,0 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 8 oktober 2023 om 12:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 13:02   #107
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet moeilijk doen, he, Duisteren Duikboot. Met uw intellect weet gij goed genoeg wat ik bedoel. De oorspronkelijke bewoners van het Nabije Oosten, zoals o.a. Jezus vermoedelijk zou uitgezien hebben, behoort tot de 'natuurlijke' biotoop van het Midden-Oosten.

Israël is grotendeels een mengeling van geïmporteerde Angelsaksische, West- en Oost-Europese, Ethiopische, Noord-Afrikaanse en ja, ook enkele Midden-Oosterse joden en dit ten koste van de oorspronkelijke inwoners. Het ware correcter geweest als de joodse vluchtelingen na WOII door de stichters van Israël, nl. de Westerse mogendheden, opgenomen werden.
Ik ga natuurlijk wel een beetje moeilijk doen, want ik zie hier in mijn stad heel veel mensen rondlopen die hier duidelijk niet in hun "natuurlijke biotoop" vertoeven en die wel degelijk een vaderland hebben waar ze probleemloos naar kunnen terugkeren.

Dat de stichting van Israël een bedenkelijk laat-koloniaal project was, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Ik vind het gewoon markant dat iemand zoals jij hier met een "biologisch" argument komt aandraven. "Biologisch" klinkt hier ietwat eufemistisch, niet?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 13:03   #108
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De de-islamisering van Gaza heeft een heilzame werking op Ke Nan. Hij ziet één verwoeste moskee en het is meteen gedaan met zijn "boehoe" gejammer.
Vanaf het ogenblik dat uw niet terzake doende islamfixatie opduikt val ik automatisch in slaap. Het is zinloos om met religioten te discussiëren.
Oud 8 oktober 2023, 13:03   #109
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier verraad je jouw anti-semitisme. Je gunt de Joden nog niet eens hun enige eigen mini-staatje Israël, ook al maakt dat geen enkel verschil voor de Arabieren en hun vele eigen landen.
Antisemitisme is een ernstige beschuldiging. Maak dat eens hard en dan bedoel ik keihard.
Oud 8 oktober 2023, 13:09   #110
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ga natuurlijk wel een beetje moeilijk doen, want ik zie hier in mijn stad heel veel mensen rondlopen die hier duidelijk niet in hun "natuurlijke biotoop" vertoeven en die wel degelijk een vaderland hebben waar ze probleemloos naar kunnen terugkeren.
Met het verschil dat de mensen die gij ziet rondlopen niet tot de gezaghebbers gebombardeerd zijn i.t.t. wat in Israël wel gebeurd is. Je zou ervan verschieten hoeveel Israëlisch een dubbel paspoort hebben.

Citaat:
Dat de stichting van Israël een bedenkelijk laat-koloniaal project was, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Ik vind het gewoon markant dat iemand zoals jij hier met een "biologisch" argument komt aandraven. "Biologisch" klinkt hier ietwat eufemistisch, niet?
Natuurlijk.
Oud 8 oktober 2023, 13:40   #111
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Antisemitisme is een ernstige beschuldiging. Maak dat eens hard en dan bedoel ik keihard.
Dat heb ik al gedaan. Ik zal het nog eens opnieuw uitleggen.

De Joden zijn volgens jou beter af zonder grondgebied:

Citaat:
Het ware correcter geweest als de joodse vluchtelingen na WOII door de stichters van Israël, nl. de Westerse mogendheden, opgenomen werden.
Maar als Arabieren in minder dan één tweeduizendste van hun onmetelijke grondgebied niet kunnen doen wat ze willen, dan maakt hen dat "radeloos" en is dat "onrechtvaardig":

Citaat:
Het stond in de sterren geschreven dat er herrie van zou komen als men uit het niets en met slechts religie als basis een staat creëert, de oorspronkelijke bevolking verdrijft en vervangt door kolonisten uit de hele wereld die bovendien biologisch geen fluit te zoeken hebben in de regio. De gebeurtenissen van de afgelopen dagen zijn de laatste in een haast oneindige reeks van wederzijdse gruwelijkheden sinds de gewelddadige aanloop naar de creatie van Israël en nadien, dus al een tachtigtal jaar. En ik zie geen enkele indicatie dat er een einde komt aan de onrechtvaardigheid met de politiek van de huidige dominante wereldmachten.
De grootste tegenstand van de oorspronkelijke bevolking tegen Israël bestond aanvankelijk helemaal niet uit islamitische groeperingen zoals Hamas maar uit seculiere groepen zoals het PLO, PFLP, DFLP, en anderen. Dat de radeloosheid de Palestijnen in de richting van het geloof gedreven heeft is te betreuren maar helemaal niet verwonderlijk.
Antisemitisme dus. En geen klein beetje!
Oud 8 oktober 2023, 13:47   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De droom van de herstichting van Israël is tijdens de tweeduizend jaar joodse diaspora nooit verdwenen. Het werd elke vooravond van de Sabbath opgeroepen in al de joodse synagoges in Europa en Amerika. De concrete politieke realisatie ervan hebben de huidige Israëliers te danken aan de Britten in de persoon van Lord Balfour die in de fameuze Balfour Declaration van 1917 de intentie had laten neerpennen en daarna in het Britse parlement had laten voorlezen om de Joodse staat in het Nabije Oosten weer te laten verrijzen.
De gruwel van de Holocaust heeft, toen die in 1945 aan het licht kwam, de wens een enorme boost gegeven. De geallieerden vonden het hun morele plicht om aan die wens te beantwoorden.
Oud 8 oktober 2023, 13:49   #113
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De droom van de herstichting van Israël is tijdens de tweeduizend jaar joodse diaspora nooit verdwenen. Het werd elke vooravond van de Sabbath opgeroepen in al de joodse synagoges in Europa en Amerika. De concrete politieke realisatie ervan hebben de huidige Israëliers te danken aan de Britten in de persoon van Lord Balfour die in de fameuze Balfour Declaration van 1917 de intentie had laten neerpennen en daarna in het Britse parlement had laten voorlezen om de Joodse staat in het Nabije Oosten weer te laten verrijzen.
De gruwel van de Holocaust heeft, toen die in 1945 aan het licht kwam, de wens een enorme boost gegeven. De geallieerden vonden het hun morele plicht om aan die wens te beantwoorden. Met laat-kolonialisme had dat niets te maken.
Oud 8 oktober 2023, 13:51   #114
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat is volslagen onzin. Er bestaan geen uitingen van een Palestijnse natie voor halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw. De Palestijnen beschouwden zich als onderdeel van een Pan-Arabisch volk en/of Zuid-Syriërs.
Inderdaad, dat is ook de reden dat de Westbank zo noemt, dat werd beschouwd als een ander stuk Jordanie.

Immers, moest Palestina bestaan hebben, waarom zou het Oostelijk deel dan Westbank noemen?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 8 oktober 2023 om 13:53.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 14:13   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook wat gedaan werd. Het stuk dat nu Israel is, behoorde de Britten toe, en die hebben dat met een groot hart aan de Joden gegeven he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 14:14   #116
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al gedaan. Ik zal het nog eens opnieuw uitleggen.

De Joden zijn volgens jou beter af zonder grondgebied:

Maar als Arabieren in minder dan één tweeduizendste van hun onmetelijke grondgebied niet kunnen doen wat ze willen, dan maakt hen dat "radeloos" en is dat "onrechtvaardig":

Antisemitisme dus. En geen klein beetje!
Mijn schrijfsels zijn kritiek op de wijze waarop Israël ontstaan is en de gevolgen daarvan. Van mij zal je ook geen kwaad woord horen over de Israëlische bevolking, wel de Israëlische politiek. Op geen enkel moment heb ik kritiek geuit tegen het joodse volk an sich. Maar als u denkt een zaak te hebben van antisemitisme dan meldt het gerust bij de moderatie.
Oud 8 oktober 2023, 14:25   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Updated politiek spectrum ikv oorlog in Israel & Oekraine.
Ik weet niet wie dit heeft gemaakt, maar als ik Twitter zie en p.be, dan lijkt te kloppen.

Bijlage 118474
Inderdaad, ik zit rechts onderaan
Oud 8 oktober 2023, 14:27   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israël is grotendeels een mengeling van geïmporteerde Angelsaksische, West- en Oost-Europese, Ethiopische, Noord-Afrikaanse en ja, ook enkele Midden-Oosterse joden en dit ten koste van de oorspronkelijke inwoners.
De oorspronkelijke bewoners waren veroverd door de Britten en hadden dus geen bestaansrecht meer. Ze konden dat eventueel bekomen als een gunst, en daar hebben ze op gespuwd. De Palestijnen hebben niet meer bestaansrecht in dat grondgebied, dan de Indianen in de USA he.

Vae victis.
Oud 8 oktober 2023, 14:31   #119
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn schrijfsels zijn kritiek op de wijze waarop Israël ontstaan is en de gevolgen daarvan. Van mij zal je ook geen kwaad woord horen over de Israëlische bevolking, wel de Israëlische politiek. Op geen enkel moment heb ik kritiek geuit tegen het joodse volk an sich. Maar als u denkt een zaak te hebben van antisemitisme dan meldt het gerust bij de moderatie.
"Ik gun ze geen snipper grondgebied, maar voor de rest geen kwaad woord over de Joden hoor. En o wee als de Arabieren in een fractie van een fractie van hun oorspronkelijk grondgebied niet de lakens kunnen uitdelen."

Dat is antisemitisme hee Ke Nan, verpakt in politiek correct klinkende prietpraat.
Oud 8 oktober 2023, 14:31   #120
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Was anders destijds goed aan tussen Dolfken en de Grand Mufti van Jerusalem.
Alte Kameraden, quoi.
Ja die mocht ook een stuk strudel komen eten, die grote mufti, je mag dat gerust een historische vergissing van formaat noemen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be