Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2023, 08:24   #381
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk tegen godsdiensten, maar ik wil als liberaal mijn overtuiging niet opdringen aan andersdenkenden.
Mensen die zich aan de wet houden mogen van mij de vreemdste en meest irrationele zaken doen.
Dat is liberalisme.
De Islam is een fascistische politieke ideologie die antisemitisch van aard is. Goed dat je voor eens en voor altijd bevestigt dat je daar geen problemen mee hebt. Daar is dus helemaal niets liberaals aan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 08:31   #382
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb thuis een Mein Kampf. Uit 1932 en in het Duits. Met de foto van Hitler op het eerste blad. En als ik dat exemplaar wil verbranden, doe ik dit. Maar ik doe dit natuurlijk niet. Want het is nonsens. Wie de vijand wil kennen, moet zijn geschriften lezen en niet verbranden. Fanatisme trekt altijd aan het kortste eind.
Ik zeg niet dat je dat MOET verbranden. Ik zeg dat mocht je ooit van gedacht veranderen, en vinden dat wat er in dat boek staat een afschuwelijk concept is, je DIE BOODSCHAP kan uiten door zo een boek symbolisch te verbranden. Het is toch uw goed recht, zou ik denken, om die boodschap willen uit te dragen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 08:34   #383
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend is wat nu gebeurde ten zeerste te veroordelen. Een wat schrale troost: de dader zal het niet meer opnieuw kunnen doen.

Edoch, de waarheid gebiedt ook te zeggen dat de Zweden datgene wat nu gebeurt een beetje aan zichzelf te danken hebben. Tenminste indien de moord gerelateerd is aan de koranverbrandingen in Zweden.

Waarom moet men nu de Koran gaan verbranden? Dat is onnodig en het kwetst heel wat mensen in hun diepste religieuze gevoelens. Indien we gaan beginnen met alle boeken te verbranden die ons niet aanstaan, dan zijn we terug naar af. Terug naar de tijd van Göbbels.
Klopt. De waarheid gebiedt ons immers ook te zeggen dat een vrouw die met korte rok over straat durft lopen het zelf gezocht heeft als ze verkracht wordt door een Islamitisch verrijkertje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 oktober 2023, 08:34   #384
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent toch niet verplicht de koran de lezen of te kopen? Ik persoonlijk beschouw de koran als een duister en archaïsch, wat racistisch boek dat ons niet veel te leren heeft. Ik heb er een thuis en heb dat eens goed gelezen. Volledig irrelevant zo'n boek met zijn vroeg-middeleeuwse moraal. Maar ik ga het niet verbranden. Waarom wel? Integendeel, het staat in mijn bibliotheek.
Als ik een koran koop om in mijn stoof te steken is dat mijn zaak. Geen politieker of haatbaard die zich daar mee heeft te moeien.
Oud 18 oktober 2023, 08:35   #385
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb thuis een Mein Kampf. Uit 1932 en in het Duits. Met de foto van Hitler op het eerste blad. En als ik dat exemplaar wil verbranden, doe ik dit. Maar ik doe dit natuurlijk niet. Want het is nonsens. Wie de vijand wil kennen, moet zijn geschriften lezen en niet verbranden. Fanatisme trekt altijd aan het kortste eind.
We weten ondertussen wat er in de Koran staat. Ik ga dat niet vergeten door dat fictiewerk in de fik te steken.
Oud 18 oktober 2023, 08:38   #386
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zeg niet dat je dat MOET verbranden. Ik zeg dat mocht je ooit van gedacht veranderen, en vinden dat wat er in dat boek staat een afschuwelijk concept is, je DIE BOODSCHAP kan uiten door zo een boek symbolisch te verbranden. Het is toch uw goed recht, zou ik denken, om die boodschap willen uit te dragen.
Mein Kampf is maar moeilijk te lezen. Het is uiteindelijk een vrij saai boek. Ook voor de Duitsers in die tijd. Weinige Duitsers presteerden het om het boek volledig te lezen. Maar men moet het wel eens gelezen hebben in onze tijd vind ik. Om het echt te begrijpen, moet men zich kunnen terug plaatsen in die tijd. Hetgeen niet altijd evident is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 oktober 2023 om 08:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 08:39   #387
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een 6 stappenplan in de maak????

Gedaan met met mekeliaanse 'wir schaffen das'

Uit de tekst:

Citaat:
Berlijn. Sinds zijn bestseller "Duitsland maakt zichzelf kapot! (2010) wordt de voormalige Berlijnse senator van Financiën Thilo Sarrazin (SPD) beschouwd als een criticus van immigratie en de islam. Tegen de achtergrond van de huidige golf van geweld in het Midden-Oosten heeft hij zich nu uitgesproken met een 6-puntenplan.

>> De sterke stem voor Duitse belangen <<

Sarrazin vindt dat het tijd is om af te rekenen met tientallen jaren van verkeerd immigratiebeleid. Hij vindt "antisemitische gezangen" die door West-Europese steden galmen bijzonder schokkend. Nu moet zelfs de laatste goedgelovige persoon zich realiseren dat het gemeenschappelijke "integratiebeleid" jammerlijk heeft gefaald. Sarrazin: "Decennialang hebben zich in dit land parallelle moslimmaatschappijen gevormd die voor zichzelf leven. Maar iedereen die tegen deze parallelle samenlevingen waarschuwde, werd beledigd en verbannen." Maar nog steeds stroomden dagelijks honderden asielzoekers uit de islamitische cultuursfeer Duitsland binnen - wat de problemen waarschijnlijk alleen maar zou verergeren.
Dat de Islam bestaat en er mensen zijn die het willen volgen zoals het geschreven staat in hun 'grote boek' het zij zo maar in de EU hoort het niet thuis daar de verschillen qua samenleven met andersdenkenden te groot zijn.

Brussel, tjah, wat schiet daar nog van over???

p.s.

Brussel en de Europese Unie

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2023 om 08:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 08:45   #388
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
We weten ondertussen wat er in de Koran staat. Ik ga dat niet vergeten door dat fictiewerk in de fik te steken.
Hebt u de koran gelezen? Helemaal? Als u dit niet hebt gedaan, dan weet u dus niet wat in de koran staat.
Oud 18 oktober 2023, 08:52   #389
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u de koran gelezen? Helemaal? Als u dit niet hebt gedaan, dan weet u dus niet wat in de koran staat.
Als ik een pagina gelezen heb uit de koran weet ik niet wat er op die pagina staat omdat ik bepaalde andere paginas niet gelezen heb? Ik lees ook niet elke dag de hele gazet hoor, toch ken ik de inhoud van de artikels die ik wel gelezen heb. Tis maar dat u het weet.
Oud 18 oktober 2023, 08:56   #390
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een pagina gelezen heb uit de koran weet ik niet wat er op die pagina staat omdat ik bepaalde andere paginas niet gelezen heb? Ik lees ook niet elke dag de hele gazet hoor, toch ken ik de inhoud van de artikels die ik wel gelezen heb. Tis maar dat u het weet.
Tja, dat is weer zo'n uitleg van het zevende knoopsgat. Maar we kennen u.
Oud 18 oktober 2023, 09:08   #391
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat is weer zo'n uitleg van het zevende knoopsgat. Maar we kennen u.
neen, zijn uitleg staat u gewoon niet aan. Vraag aan Rushdie anders waarom hij het nodig vond om "de Duivelsverzen" te schrijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 oktober 2023 om 09:11.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 09:17   #392
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een 6 stappenplan in de maak????

Gedaan met met mekeliaanse 'wir schaffen das'

Uit de tekst:

Dat de Islam bestaat en er mensen zijn die het willen volgen zoals het geschreven staat in hun 'grote boek' het zij zo maar in de EU hoort het niet thuis daar de verschillen qua samenleven met andersdenkenden te groot zijn.

Brussel, tjah, wat schiet daar nog van over???

p.s.

Brussel en de Europese Unie
Daar kan ik het zeker mee eens zijn. Tenzij men een islam beleeft die compatibel is met de Westerse (lees hier : Europese) waarden. De vraag is dan wel: heeft men dan nog te doen met de 'echte' islam?
Oud 18 oktober 2023, 11:11   #393
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar kan ik het zeker mee eens zijn. Tenzij men een islam beleeft die compatibel is met de Westerse (lees hier : Europese) waarden. De vraag is dan wel: heeft men dan nog te doen met de 'echte' islam?
Een islam die compatibel is met het Westen? Echt jong?
Oud 18 oktober 2023, 11:13   #394
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als die boeken uw eigendom zijn doe je daarmee wat je wil, ook verbranden. Zo hoort het ook.
Vind ik dus niet.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 11:15   #395
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. De waarheid gebiedt ons immers ook te zeggen dat een vrouw die met korte rok over straat durft lopen het zelf gezocht heeft als ze verkracht wordt door een Islamitisch verrijkertje.
Dat zijn twee heel verschillende dingen.
Oud 18 oktober 2023, 11:16   #396
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een koran koop om in mijn stoof te steken is dat mijn zaak. Geen politieker of haatbaard die zich daar mee heeft te moeien.
Het klopt dat niemand daar iets mee te maken heeft, maar het in het openbaar doen om te provoceren, dat doe je niet.
Oud 18 oktober 2023, 11:22   #397
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het klopt dat niemand daar iets mee te maken heeft, maar het in het openbaar doen om te provoceren, dat doe je niet.
Het is niet de fout van het Westen dat die islamieten zo een lange tenen hebben.
Oud 18 oktober 2023, 11:45   #398
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een islam die compatibel is met het Westen? Echt jong?
Utopia
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 11:46   #399
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat doen zij niet allemaal in het openbaar om ons te provoceren ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 11:48   #400
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat doen zij niet allemaal in het openbaar om ons te provoceren ?
Demonstratief de kopvod opzetten bv...je ziet ze meer en meer in het straatbeeld, zelfs tot op de boerenbuiten.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 oktober 2023 om 11:48.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be