![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voorzien in maatregelen die sociale woningen overbodig maken, is niet zo simpel. Ken jij een West-Europees land dat al van de sociale woningen is afgeraakt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een andere draad al eens gezegd:
wie betaalt al die centen voor de bouw van al die sociale woningen? De belastingbetaler !! en wie is dat, de belastingbetaler ? Voornamelijk de hogere middenklasse dus.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook de betekenis van ‘sociale zekerkeid’: dat de minder begoeden niet creperen.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.bruzz.be/justitie/hoe-de...iek-2022-11-29
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als notoir tendentieus draad-verkloter, kunt ge beter een toontje lager zingen.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u. Ik krijg een kick van scheldproza.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 december 2023 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar komt het rode driehoekje weer.
De Pravda mag niet tegengesproken worden. Bof. Wel eigenaardig dat alleen "de rechtervleugel" hier een vinger in de zwerende wonde stopt.
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Degenen die 50% van hun loon moeten inleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit hebben ze er van gemaakt en zorgt er voor dat het systeem onbetaalbaar geworden is. Ik ben akkoord dat we degenen, die niet kunnen werken moeten ondersteunen met alle macht en middelen die we hebben, zodat zij een menswaardig leven kunnen leiden. Daar staat wel tegenover dat iedereen die wel in staat is om te werken, aangespoord moet worden om te werken, we zouden daarvoor alle macht en middelen die we hebben, moeten kunnen inzetten. Zo werkt sociale zekerheid, degenen die kunnen werken, werken en dragen af voor degenen die niet kunnen werken. Hier in België is onze sociale zekerheid totaal uit de hand gelopen, waardoor degenen die het vertikken om te werken, het soms beter hebben dan degenen die iedere dag hunne frak moeten afdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Pravda mag niet tegengesproken worden, nietwaar.
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zijt geen middenklasse als ge een sociaal woning van doen hebt he.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar als ge onze politici laat doen, is er geen middenstand meer, alleen nog proletariaat en de EuSSR politici.
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nog meer lege brooddozen
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De traditionele normen en waarden zijn out the door en generatie Z dringt zich aan. Generatie Z is de vrucht van een samenleving die haar voorouders in den HEERE ongehoorzaam werd en dacht het beter te weten door den tijds- en wereldgeest te volgen. Resultaat: meer omvolking van meer goedkopere werkkrachten. Geef mij maar dat oude christendom waar iedereen nog wist wie hem was, waar hem vandaan kwam en waar ze naartoe gingen. We moeten terugkeren naar ons oude Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet, maar ik vrees dat ik Libanon aan de Noordzee nog actief kan meemaken.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is 2k nog waard trouwens in deze tijd? De huurprijzen gaan al boven 1K, elektriciteit en gas stijgen, water steeds duurder, sluwe prijsstijgingen in supermarkten. 2K per maand is in deze samenleving zelfs armoede te noemen. En ik moest daar meer dan 40h per week voor werken he. Om geheel zot te worden en van alle rechten ontnomen te worden waar ik mijn plichten nakwam. Eerst de politiek hervormen en hun errors corrigeren. Geef die fascisten geen zondebokken.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiervoor leent de overheid geld en laat nadien de inflatie stijgen. |
|
![]() |
![]() |