Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2024, 15:30   #48061
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Rusland staat momenteel economisch op instorten, is wat jij uiteraard ontkent.
Daar zou ik persoonlijk toch niet direct vanuit gaan. Rusland heeft nog wel heel grote reserves en kan nog wel even doorgaan met hun oorlogsindustrie. En ze kunnen inderdaad nog wel even verder door handel met China.

Sancties werken zeker wel, je ziet dat sommige dingen duurder worden, maar het is eerder op langere termijn.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 16:53   #48062
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daniil Orain is ondertussen ook al lang door de mand gevallen als anti-Russische propagandist. U kunt blijkbaar niet zonder anti-
Russische westerse propaganda. Gewoon eens de wereld zien door een neutrale bril zit er niet in voor U, het moet en zal propaganda zijn. Ik kan de westerse wereld wel vanuit een neutrale bril bekijken, niet alles moet politiek of propaganda zijn. Ik maak het onderscheid tussen de bevolking en de elite. U bent niet in staat om dat onderscheid te maken, alles dat U bekijkt over Rusland is propaganda. Alsof de westerse propagandamachine nauwgezet over uw schouder meekijkt bij alles dat U tiept.

De "echte" Rus volgens de westerse propagandamachine... Net alsof er zoiets als een "echte" Rus, of "echte" Belg, bestaat.

1 ding is ondertussen zeker: u bent niet alleen een belabberd psycholoog maar ook nog een slechte spion.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 17:01   #48063
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1 ding is ondertussen zeker: u bent niet alleen een belabberd psycholoog maar ook nog een slechte spion.
Het is onbegrijpelijk dat die man niet allang van het forum is gekegeld vanwege zijn oeverloze stroom propaganda.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 17:05   #48064
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... alle westerse kruistochten tegen Rusland trokken eerst door Oekraïne (Napoleon, Hitler, etc.), ...

U bent blijkbaar ook nog een slecht 'historicus' op de koop toe:

1) Napoleons veldtocht ging van Kowno (/Kaunas) via Kamen, Witebsk, Smolensk, Wjasma en Borodino naar Moskou.

Zelfs op z'n terugtocht bleef hij honderden kilometers vér van Oekraïne.

2) Hitler moest éérst door "Oost-Polen", ge weet wel, dat stuk van Polen dat hij kort voordien aan z'n spitsbroeder-grootdief-massamoordenaar Stalin had gegund.

3) Waar staat die "etc." voor, misschien?

Laatst gewijzigd door djimi : 13 januari 2024 om 17:14.
Oud 13 januari 2024, 17:10   #48065
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is onbegrijpelijk dat die man niet allang van het forum is gekegeld vanwege zijn oeverloze stroom propaganda.
Het is al genoeg eenheidsworst hier. Het idee van een forum is net vrij debat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 17:13   #48066
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef er toch de voorkeur aan dat "tomm" op dit forum zijn bijdrage aan De Grote Oorlog Van De Communistische Partij Van China & Het Globale Zuiden Tegen De Grote, De Gemiddelde En De Kleine Satan kan & mag blijven komen leveren en wel hierom:

a) het is deugdelijk familie-vriendelijk entertainment

&

b) 'we' kunnen er nog véél van leren.

Maar het is waar: "tomm" kan die bijdrage ook leveren vanuit Rusland of vanuit de gevangenis (als daar wifi is, uiteraard).

Oud 13 januari 2024, 19:43   #48067
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

je weet wel volgens supertroll tomm en waarheidsontkenner van de opwarming en zonlicht nr10, tomm & co

weten zij pertinent bij hoog en bij laag al 10 keer beweerd dat het doel va nPutin niet is om verder te gaan dan Donbass...

jajaj...

hier komt de waarheid ineens naar boven

https://www.newsweek.com/putin-ally-...0470?piano_t=1

Russian lawmaker and close ally of Russian President Vladimir Putin suggested during a recent TV appearance that Moscow could target Poland next amid its ongoing conflict in Ukraine.

First beginning

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 januari 2024 om 19:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 19:54   #48068
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je weet wel volgens supertroll tomm en waarheidsontkenner van de opwarming en zonlicht nr10, tomm & co

weten zij pertinent bij hoog en bij laag al 10 keer beweerd dat het doel va nPutin niet is om verder te gaan dan Donbass...

jajaj...

Russian lawmaker and close ally of Russian President Vladimir Putin suggested during a recent TV appearance that Moscow could target Poland next amid its ongoing conflict in Ukraine.

First beginning
Ik heb altijd gezegd da het daar niet bij ging blijven en Amerika haar eigen conflict zal hebben om Europa dan bij te staan. De Heilige Oorlog volgt daar nog op.

Sodom en Gomorra is Amerika en Europa vandaag.
Oud 13 januari 2024, 20:12   #48069
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb altijd gezegd da het daar niet bij ging blijven en Amerika haar eigen conflict zal hebben om Europa dan bij te staan. De Heilige Oorlog volgt daar nog op.

Sodom en Gomorra is Amerika en Europa vandaag.

Misschien wel, ja, maar nu zijn 'we' wél goed gewapend tegen de Grote Onzichtbare Toverkabouter en z'n 'werktuigen'

Ik zou er alvast niet op gokken dat die laatsten de 'Heilige Oorlog' zullen winnen.

Oud 13 januari 2024, 20:18   #48070
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel, ja, maar nu zijn 'we' wél goed gewapend tegen de Grote Onzichtbare Toverkabouter en z'n 'werktuigen'

Ik zou er alvast niet op gokken dat die laatsten de 'Heilige Oorlog' zullen winnen.
Er zijn geen winnaars, we verliezen allemaal.
Onderschat de militaire expansie van het oosten trouwens niet.

Amerika heeft nog miljoenen bewapende burgers die een deftig verzet kunnen bieden, Europa niet.
Oud 13 januari 2024, 21:03   #48071
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

jajaj...

First beginning
Ik ging op zoek naar een Russische bron of op X waarAleksey Zhuravlyov dat gezegd zou hebben en vond niets.
Ten tweede is die man geen lid van een regeringspartij dus wat hij zegt of zou gezegd hebben is even belangrijk als al het gezever op dit forum.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 21:06   #48072
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat ik de westerse buitenlandse politiek bekritiseer en het zelfs aandurf om de VS te bekritiseren ben ik plots een spion.
Vindt u ook zoals liberaal dat ik opgesloten en gemuilkorfd moet worden omdat ik de buitenlandse politiek van de NAVO bekritiseer?
Oud 13 januari 2024, 21:09   #48073
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef er toch de voorkeur aan dat "tomm" op dit forum zijn bijdrage aan De Grote Oorlog Van De Communistische Partij Van China & Het Globale Zuiden Tegen De Grote, De Gemiddelde En De Kleine Satan kan & mag blijven komen leveren en wel hierom:

a) het is deugdelijk familie-vriendelijk entertainment

&

b) 'we' kunnen er nog véél van leren.

Maar het is waar: "tomm" kan die bijdrage ook leveren vanuit Rusland of vanuit de gevangenis (als daar wifi is, uiteraard).

Zijn we op het punt gekomen dat het bekritiseren van de westerse buitenlandse politiek staatsgevaarlijk is geworden? En wat suggereert U met gevangenis? Dat ik wegens het uiten van mijn opinie opgesloten moet worden?

U speelt het weer op de man.
Oud 13 januari 2024, 21:25   #48074
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent blijkbaar ook nog een slecht 'historicus' op de koop toe:

1) Napoleons veldtocht ging van Kowno (/Kaunas) via Kamen, Witebsk, Smolensk, Wjasma en Borodino naar Moskou.

Zelfs op z'n terugtocht bleef hij honderden kilometers vér van Oekraïne.

2) Hitler moest éérst door "Oost-Polen", ge weet wel, dat stuk van Polen dat hij kort voordien aan z'n spitsbroeder-grootdief-massamoordenaar Stalin had gegund.

3) Waar staat die "etc." voor, misschien?

Vroeger stonden Wit-Rusland en Oekraine samen bekend als Roetenie of Klein-Rusland.
In wat U Oost-Polen noemde woonden vooral Oekrainers, en Oekraiense nationalisten moordden de lokale Poolse en Joodse minderheden uit vanaf ze er de kans toe kregen. De daders krijgen sinds "Maidan" standbeelden in heel Oekraine. Polen had gebied trouwens afgepakt van de Russen en de Oostenrijkers enkele decennia eerder. Maar U hebt gelijk achteraf gezien had hij dit gebied beter aan de Polen gelaten, die van Bandera en co. gehakt gingen maken en de Oekraiense taal verboden hadden.

Rusland kreeg nog andere invasies vanuit het Westen te verwerken: de Polen, de Zweden, de Teutonen, etc..

Laatst gewijzigd door tomm : 13 januari 2024 om 21:30.
Oud 13 januari 2024, 21:29   #48075
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo goed als alles dat ik hier beweer wordt gestaafd met referenties.
Maar U speelt het liever op de man, u spuit gewoon haat en roept op tot geweld. U wil mij ook de mond snoeren.
Oud 13 januari 2024, 21:54   #48076
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat ik de westerse buitenlandse politiek bekritiseer en het zelfs aandurf om de VS te bekritiseren ben ik plots een spion.

Vindt u ook zoals liberaal dat ik opgesloten en gemuilkorfd moet worden omdat ik de buitenlandse politiek van de NAVO bekritiseer?

Nochtans hebt u hier zélf trots verkondigd dat u in het geval van 'oorlog met Rusland' best wel interessante informatie voor de Russen had, en dat u niet zou aarzelen die door te spelen.

Dat zal dus wel puberale 'stoerdoenerij' geweest zijn, mag ik aannemen?

Maar u bent een zéér sléchte spion omdat zowat alles wat u over mij meent te moeten orakelen van geen kanten met de werkelijkheid overeenstemt.

Niet alleen werkt uw glazen bol niet goed, uw verrekijker is ook aan vervanging toe.

Voor mijn part bekritiseert u wie u wilt, hoe & wanneer & waar u maar wilt, maar dat vurig hopen op Bommen Op Brussel en zo zou ik toch voor mezelf houden als ik u was.

Ge kunt nooit weten wie hier allemaal méé leest, hé.

Oud 13 januari 2024, 23:41   #48077
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat verder dan dat. Als Poetin zou beweren dat de aarde plat is, zou Tomm nog zeggen dat het 'westerse leugens' zijn dat de aarde rond is.
Ik was nooit een grote voorstander van Poetin, maar hoe meer ik over de man te weten kom, hoe hoger ik hem inschat. Hij was de juiste man op de juiste plaats nadat het Westen onder Jeltsin Rusland verkracht heeft in de jaren 90. Het Westen zelf zorgt voor anti-westerse gevoelens, net als in de rest van de wereld. Eind jaren 80 hadden weinig Russen problemen met het Westen eind jaren 90 iedereen. Als het Westen gehaat wordt in Rusland, Zuid-Oost-Azië, Afrika, het Midden-Oosten, Indië, China, etc. denk ik dat er iets verkeerd is met het Westen, of toch zeker met de neo-koloniale buitenlandse politiek van het Westen.

De westerse leugens pakken nergens nog behalve in het Westen zelf, dankzij een enorme propagandamachine en het feit dat het onderwijs hier steeds slechter wordt. Zelfs hier zie je gigantische demonstraties tegen de genocide die bezig is in Gaza tegen het Palestijnse volk. Het goede is dat de bevolking van Moslim-origine hier veel meer kinderen maakt dan de autochtone bevolking, en dat die mensen van Moslim-origine veel minder vatbaar zijn voor de propaganda van onze elite.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 januari 2024 om 23:44.
Oud 14 januari 2024, 00:31   #48078
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

LiberaalNL

Citaat:
Als jij je pathologische gelieg en gemanipuleer niet zou menen, zou jij een goede komediant zijn. Echter: jij bent staatsgevaarlijk vanwege de Poetinpropaganda die jij hier dagelijks post.
Dat is geen Poetin-propaganda, maar gewoon het weerleggen van de westerse propaganda. Ik heb hier al veel erg kritische berichten over het Rusland van Poetin gepost. Maar als je moet kiezen tussen uitgezaaide kanker en een griepje, kies ik liever het laatste. De westerse neo-koloniale buitenlandse politiek is de oorzaak van het merendeel van de problemen in de wereld sinds meer dan 100 jaar. Zelfs het Israëlisch-Palestijnse probleem is een gevolg van de westerse politiek.

Citaat:
Het is onbegrijpelijk dat de moderatie in oorlogstijd jouw onzin op een Belgisch forum laat staan.
Elke kritiek op onze elite moet de kop ingedrukt worden, is het niet?

Citaat:
Voor de goede orde:
1) In elke post die ik aan jou richt, gebruik ik expres dreigende taal en hyperbolen, net zoals leden van het Russische regime en de Russische ambassade in Nederland doen.
De Russen zeggen gewoon heel sec en accuraat dat als het Westen Rusland rechtstreeks aanvalt, dit zal leiden tot een allesverwoestende nucleaire oorlog. En dat is gewoon de realiteit die iedereen beseft. Het Westen is het gewend om heel de wereld te terroriseren en aan te vallen, maar de Russen kunnen zich verweren, dat zijn ze niet gewend. Het is vergelijkbaar met een bully die constant kinderen op school afperst, in elkaar slaat, etc. en dan plots oog in oog komt met iemand die hij wilde in elkaar slaan maar die een groot mes bovenhaalt. Dan zal die bully om z'n mama roepen en zeggen dat hij bedreigd werd door een terrorist. Zo kun je het ongeveer samenvatten.

Citaat:
Jouw Reich heeft na de inval van Oekraïne meerdere landen gedreigd binnen te vallen en bedreigd door een kernwapen af te vuren.
Leugens. Rusland heeft enkel gezegd dat als het Westen Rusland of Russische troepen rechtstreeks zou aanvallen, dit een nucleaire oorlog zou worden, wat volledig overeen stemt met de militaire doctrine. Rusland heeft een probleem met het regime in Oekraïne, geen enkele Russische overheidsfunctionaris heeft ooit gezegd dat hij het Westen of de NAVO wil aanvallen.

Citaat:
De enige taal die achterlijke dictaturen en hun aanhangers, onder wie jij, kennen is keiharde taal terug te gebruiken.
China is op veel vlakken moderner dan onze pseudo-democratie, en het feit dat U zo hard tekeer gaat tegen mij en mijn woorden wil zeggen dat U wel degelijk weet dat er een grond van waarheid in zit.

Citaat:
Types als jij zijn dat niet gewend en gaan dan net als neofascisten en complotgekkies huilie huile doen.
Ik heb niets met fascisme, wat ik weet is dat de laatste fascistische regimes aan de macht gebracht werden door de VS, zoals in Chili en Paraguay. China en Rusland fascistisch noemen is gewoon dikke kaka, dan kan ik U ook fascist noemen, dan ontneem je alle betekenis aan het woord fascisme. Net zoals men doet met het woord anti-semitisme. Volgens de VS en Israël is iedereen die het niet leuk vindt dat tientallen Palestijnse kindjes dagelijks op een gruwelijke manier sterven, een antisemiet en een nazi. BULLSHIT.

Citaat:
Als NAVO moeten we tegen Rusland zeggen dat Moskou een brandende hel wordt als ze niet oprotten uit Oekraïne. Dat maakt indruk, niet het huidige halve hulp aan Oekraïne geneuzel. Ik ben overigens jonger dan jij bent.
Ik ken U niet maar U hebt het over "de rooien", dat is woordgebruik die mij herinnert aan wat ik las over de jaren 50.
De Russen hebben nioet alleen belangen in Oekraïne maar ook een zwaar onderdrukte Russische minderheid.
De NAVO kan van Rusland een brandende hel maken dat klopt, maar wees dan maar gerust dat de Russen van heel het Westen een nucleaire woestijn maken. Daar kan je niet tegen he, een tegenstander die daadwerkelijk de mogelijkheid heeft om zich te verzetten? Dat zijn de westerse kolonialisten nooit gewend geweest. Wen er maar aan, ik hoop en denk dat de Russen ook serieuze wapens zullen leveren aan de Palestijnen, Jemenieten, en alle volkeren die al heel lang door de westerse terroristen onderdrukt worden.

Citaat:
2) Ik heb een bloedhekel aan fascistische regimes en daarom haat ik Rusland, China en types die dat soort achterlijke dictaturen verdedigen,
China is communisitsch, en communistisch China heeft een belangrijke bijdrage geleverd in de strijd tegen het fascisme. En de Sovjet-Russen waren degene die het fascisme hebben klein gekregen. De VS is een dictatuur van de 1 % rijksten, en hier gaan we ook die richting uit. Iedereen weet dit en ziet dit, maar als iemand zoals ik dit hier openlijk schrijf, krijg ik al bedreigingen van personen zoals U.

Citaat:
onder wie jij. De taal die ik richting jou gebruik, is dezelfde als ik gebruik naar neofascisten op dit forum die Hitler-Duitsland verdedigen.
Mijn beide grootvaders hebben tegen het fascisme gestreden en daar bijna hun leven bij ingeschoten. Het fascisme was niets anders dan een machtsgreep van de 1% rijkste westerse elite, om de communisten en vakbonden buiten strijd te zetten. Hitler was niet tegen het kolonialisme, hij vond het gewoon niet eerlijk dat de Engelsen en Fransen mensen over heel de wereld konden uitbuiten en als slaven behandelen en de Duitsers niet. Hij wilde Rusland als kolonie, maar de Russen hebben zich keihard verzet en het is niet gelukt. Net zoals ze ook nu geen westerse kolonisatie van Oekraïne zullen aanvaarden;

Citaat:
Ik heb helemaal geen hekel aan Russen en Chinezen die niet achter hun achterlijke regime staan.
Politiek en menselijkheid hebben niets met elkaar te zien. De overgrote meerderheid van de Russen en Chinezen staat achter hun "regime", veel meer dan er Amerikanen achter hun regime staan. Steeds meer Amerikanen hebben door dat republieken of democraten helemaal niets uitmaken, de 1% rijksten bepalen alles.

Citaat:
Ook pleit ik voor een tweestatenoplossing in het Israëlisch-Palestijns conflict en het is volslagen onzin dat ik Afrikanen zou haten. Ik ben in 2022 naar Namibië geweest.
En dan? Wat waren je relaties met zwarte Afrikanen buiten het puur economische? De apartheid en het racisme is diep ingebakken in deze landen.
Citaat:
Veel Afrikaanse landen zijn overigens wel failed states en worden economisch uitgebuit door China.
Ik kom al 20 jaar in Kenia en ik merk dat de Chinezen vooruitgang gebracht hebben, in de vorm van een ring rond Nairobi, goede spoorlijnen tussen de voornaamste steden, etc. Het Westen deel juist niets, behalve veel blabla en traditionele neo-koloniale uitbuiting.

Citaat:
3) Ik denk verder dat jij persoonlijke issues hebt. Iemand die op zo'n maniakale wijze Poetins Rusland verdedigt en stelselmatig over alles liegt, wordt ofwel betaald door het Kremlin of heeft autistische trekken. Beide sluit ik ook niet uit.
Ik verwijs steeds naar WESTERSE BRONNEN dat zou je nu toch al gemerkt moeten hebben. Als wat ik hier zeg leugens zijn, gebaseerd op westerse media, dan zeg je zelf dat de westerse media onbetrouwbaar zijn. Ze zijn uiteraard ook onbetrouwbaar, maar zullen nooit liegen in het voordeel van de Russen. De westerse media is een mix van echt gebeurt en leugens, om het geloofwaardig te houden. En ik verwijs dan naar de echt gebeurde zaken. Mijn tegenstanders verwijzen naar "bronnen" die nergens traceerbaar zijn.

Citaat:
De Palestijnen hebben staatsgrepen gepleegd in Jordanië en Libanon en steunden Saddam Hoessein toen Irak Koeweit binnenviel. Ook heeft Egypte een hekel aan Hamas vanwege de banden van het moslimbroederschap. Alleen voor de bühne schreeuwen ze nu naar Israël, terwijl ze in werkelijkheid blij zijn dat Israël het Hamas-probleem oplost.
Om te beginnen heeft het Westen meegewerkt aan de brutale, bloedige staatsgreep en de moord op de democratisch verkozen president Morsi. Dus over democratie en mensenrechten moeten ze hun stinkende bakkes houden, om te beginnen.
De Palestijnen zijn een volk dat al decennia systematisch onderdrukt wordt, met steun van het neo-koloniale Westen. En dit toont voor de rest van de wereld aan welke extreme hypocrieten en leugenaars het Westen zijn. Wat begrijp je daar niet aan?

Citaat:
Vanwege dit soort onzin geloof ik niet dat jij historicus bent, zoals jij beweert. De Weimarrepubliek zat na de Wall Street Crash juist in zak en as en de economische malaise is juist een van de redenen van de opkomst van Hitler. Onder Hitlers economische programma (bewapeningseconomie, de aardolie-industrie) was Hitler-Duitsland een economische grootmacht.
Geeuw. De Weimar republiek was inderdaad een zwakke periode voor Duitsland, maar dat verandert niets aan het feit dat Duitsland toen reeds een hoog ontwikkelde, industriële maatschappij was. Na 14 jaar Hitler was Duitsland totaal verwoest. Maar dan nog, een land dat een zeker niveau heeft bereikt, gaat niet meer terug naar af. Idem dito Japan. Rusland voor de communisten aan de macht kwamen had hetzelfde ontwikkelingsniveau als Egypte, slechts 8 % van de bevolking kon lezen en schrijven bv., terwijl dat toen in België meer dan 70% was.

Citaat:
Mao heeft tientallen miljoenen mensen, waarschijnlijk nog meer dan Hitler, de dood in gejaagd.
Westerse leugens

Citaat:
Verder zijn de Verenigde Staten nog altijd de grootste economie van de wereld en gaat China binnenkort instorten vanwege de demografische ontwikkelingen. De reden van de agressieve, imperialistische, nationalistische politiek zit daarin verscholen.
Volgens westerse propaganda is Chjna al 40 jaar aan het instorten. Ondertussen heeft dit land zich ontwikkeld van een doodarm land op Afrikaans niveau tot een van de meest ontwikkelde landen ter wereld. Om een voorbeeld te geven meer dan de helft van de hogesnelheidslijnen in de wereld bevinden zich momenteel in China. Het Westen heeft deze wetrace verloren, heel simpel.

Rusland staat momenteel economisch op instorten, is wat jij uiteraard ontkent. Bovendien is het omgekeerde waar: achterlijke dictaturen denken dat ze ongestraft landen kunnen binnenvallen. Rusland heeft Oekraïne binnengevallen, Iran en Rusland voeren via Hamas een proxy-oorlog tegen Israël, Noord-Korea bestookt Zuid-Korea met raketten en China dreigt al jaren Taiwan met geweld in te nemen. Uiteraard staat het vrije Westen niet toe dat dat gebeurt.

Citaat:
Taiwan is een democratie en de VS gaan uiteraard nooit toestaan dat China met geweld de democratie aanvalt.
Taiwan is volgens het Westen een deel van China. Punt.

Citaat:
Het Westen is absoluut vrij.
Daarom misschien dat U er voor pleit om mij te laten opsluiten omdat wat ik schrijf U niet aanstaat?

Citaat:
7 Alleen extreem rechts, extreem links, complotgekkies en extreme gelovigen beweren van niet
Onzin, steeds meer mensen hebben door dat ons systeem niet werkt.

Citaat:
Bovendien wordt het Westen wel degelijk concreet bedreigd door Rusland, Iran en Noord-Korea. Verder komt er dit decennium absoluut een oorlog als China en Rusland en China hun imperialistische klauwen niet huis houden.

Het is het Westen dat nu mensen vermoord in Jemen, Palestina, etc.
Rusland bedreigt het Westen niet, maar in de ex-SU heeft het Westen niets te zoeken. Als het Westen Rusland en de ex-SU kapot willen, zullen ze de Russen tegen zich krijgen.

Citaat:
Ik houd jou een spiegel voor en dat ben je niet gewend.
Ik ben dat wel gewend en doe zelf niets anders.

Citaat:
Keiharde taal is de enige taal die dictaturen en hun aanhangers kennen. Als het oorlog wordt tussen Rusland en de NAVO, wat vroeg of laat gaat gebeuren, ga ik vrijwillig propaganda bedrijven voor de NAVO.
Als het tot een oorlog komt tussen NAVO en Rusland, dan gaat het Westen heel Rusland vernietigen en Rusland heel het Westen, tot de laatste vierkante kilometer. Daarom lijkt het mij misschien beter dat er geen oorlog komt tussen NAVO en Rusland? Of vergis ik mij?

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2024 om 00:47.
Oud 14 januari 2024, 07:16   #48079
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ja echt.
Het westen kiest te vaak voor oorlog. Volgens mij is de wapenhandel de motivatie om oorlog voor andere opties te plaatsen.

Het kan niet zijn dat wij meegetrokken worden in een oorlog, na corona daar nog hoeveel euro's in investeren? Terwijl we onze eigen problemen hebben, die deels veroorzaakt zijn door de oorlogen van weleer.

Het zijn onze oorlogen niet. Laten wij thuis blijven en onze grenzen versterken. Terug tot dialoog komen en zorgen dat er een eerlijkere handel komt.
Als we alleen maar commentaar op de vijanden van de elite hebben en de elite vrij spel geven, komen we in een situatie waartegen onze voorouders "never again" zworen.

Laten wij lokaal blijven en al onze eieren inzetten op zelfvoorzienigheid.
Oud 14 januari 2024, 08:46   #48080
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het Israëlische leger doodt Palestijnen met een gemiddelde van 250 mensen per dag, wat het dagelijkse dodental van elk ander groot conflict van de 21e eeuw overtreft, aldus Oxfam vandaag, nu de escalatie van de vijandelijkheden zijn 100e dag nadert.

Met behulp van openbaar beschikbare gegevens berekende Oxfam dat het aantal gemiddelde doden per dag in Gaza aanzienlijk hoger ligt dan in alle recente grote gewapende conflicten, waaronder Syrië (96,5 doden per dag), Soedan (51,6), Irak (50,8), Oekraïne (43,9) Afghanistan (23,8) en Jemen (15,8).

https://oxfambelgie.be/dagelijks-aan...flict-21e-eeuw

Een genocide is bezig in Gaza, terwijl de westerse propagandisten bezig zijn over de Oejgoeren. Zelfs de westerse propaganda beweert nergens dat de Chinezen massaal Oeigoeren vermoorden en hen willen uitroeien, zoals Israël de Palestijnen wil uitroeien, met westerse wapens.
Op dit eigenste moment vermoordt Israel om de zoveel minuten een kind. Gewoon omdat dit kind niet het juiste bloed heeft, geen Jood is maar de pech had als Palestijn geboren te worden. Erdogan vergelijkt de Israëli met de Nazi's, met historische vergelijkingen moet je altijd een beetje oppassen (tenzij het voor puur propagandistische doeleinden gebruikt wordt, zoals "Putler" en dergelijke onzin)
Maar hij heeft wel een punt, nog nooit sinds decennia wordt een heel volk op zo'n systematische manier "collectief gestraft". Israël is een racistische Apartheidsstaat.
De Britten waren ook brute kolonisators, maar hadden toch enige bedenkingen bij dat sooitgekonkelfoes.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be