Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Boeren blokkeren E19. Mag dat?
Ja 13 43,33%
Neen 15 50,00%
Mijn naam is Haas 2 6,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2024, 06:31   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Burgers die moegetergd zijn en gebroodroofd, die moeten zwaar gestraft worden als ze hun ongenoegen duidelijk uiten.
Maar , gangstadrildrugcrappers, die mogen dat, daar moeten we maar van zeggen "da's cultuur"?
Er is een verschil tussen uw ongenoegen uiten op een spectaculaire manier (ik ben het daarmee eens vanwege de boeren) en het land gijzelen tot voldoening wordt verkregen ; gewoon omdat het laatste veralgemeend kan worden tot gelijk welke groep die gelijk welke zotte eisen heeft. Als men toelaat dat boeren infrastructuur blokkeren die niet hun eigen infrastructuur is, tot ze voldoening krijgen op wat ze als desiderata naar voren schuiven, dan zitten we op een gladde helling, want dan kan gelijk welk groepje zoiets doen als ze maar middelen hebben om infrastructuur te blokkeren.

Er is een verschil tussen laten zien dat er een probleem is, en gijzelen en chantage plegen. Dat laatste is een daad van agressie, en daarop kan uiteraard met agressie gereageerd worden. Het eerste is gewoon een manier om aandacht te krijgen. In gevallen van hoge nood kan dat begrijpelijk zijn als men met autisten in de overheid te maken heeft.

Dat de boeren 2 dagen de snelwegen bezetten en zo om spectaculair de aandacht te krijgen, dat kan erdoor voor mij. Dat men zegt: "ok, tot we alles krijgen wat we willen gaan we een belangrijke landelijke infrastructuur blokkeren/beschadigen" als AFDREIGMIDDEL, dat kan niet getolereerd worden want dan is het hek van de dam. Dan kunnen ecologisten ook diezelfde infrastructuur blokkeren/beschadigen tot alle auto's vernietigd zijn, of kunnen O-VLDers de infrastructuur blokkeren tot 95% van de bevolking tot de islam is bekeerd.

Pas op, dat men STAAKT, dat hoort tot uw rechten, dus UW EIGEN infrastructuur stopzetten, dat is uw goed recht he. Dat een maatschappij die met autobussen mensen transporteert, ermee stopt om mensen met haar eigen autobussen te transporteren tot ze iets bekomt, dat is voor mij normaal, dat is business he. Het risico is dat men oplossingen vindt, en die autobussen niet meer nodig heeft, en dat bedrijf failliet gaat he. Of dat men die bussen nodig heeft, en dan is het normaal om daar een ferme prijs voor te vragen.

Maar openbare of andermans' infrastructuur gaan blokkeren voor uw eigen goestingen, hoe billijk ook dat kan lijken, nee dat gaat niet als afpersmiddel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2024 om 06:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 06:54   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Boeren mogen zichzelf ook broodroven, maar de eigenlijke oorzaak, de waterhoofdige rozewolkwokehalalLGBTQ corruptici moeten ongestoord hun gang kunnen gaan?

Want wat ze nu doen, is de broodheren van de politici in hun zakken raken, en dat raakt de corruptici ook in hun hart.

Maar er is wel iets voor te zeggen. IPV de gewone burger als pion te gebruiken, zouden de boeren de oorzaak eens moeten besprenkelen met een geurwater dat gelijk ruikt als wat er eigenlijk rondklotst in de geparfumeerde gangen van de kamers en cabinetten van onze "leiders".
Op die locaties zijn er geen natuurgebieden die in gevaar komen als een koe een scheet laat.
Oud 31 januari 2024, 07:09   #103
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De Waalse boeren hebben voorlopig blijkbaar nog geen stikstofproblemen. Ze hebben er wel last van de Europese regels en NGO-gestapocontrole.

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 08:08   #104
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Waalse boeren hebben voorlopig blijkbaar nog geen stikstofproblemen. Ze hebben er wel last van de Europese regels en NGO-gestapocontrole.
Joseph Vancaster klaagt over het erfenisrecht, maar dat kloot niet alleen de boeren.

Adrien Moers klaagt over overproductie aan biologische onzin, maar koos zelf toch om daar in te handelen?

François-Hubert Van Eyck heeft blijkbaar te dure productiekosten. In plaats van dat hij zich financieel gedwongen ziet om zijn werking aan te passen (of failliet te gaan), zoals een normaal bedrijf, klaagt hij omdat Europa al dan niet arbitraire voorwaarden oplegt aan hun subsidies voor zijn slecht-draaiende zaak.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 08:10   #105
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De EU moet haar van de pot gerukt 40% biolandbouwmaatregel intrekken. Bijna niemand koopt dat en het maakt dat er veel te weinig en dus te dure productie op een veel te groot oppervlak nodig is waardoor concurreren met de niet-Europese landbouwbedrijven moeilijker wordt. En die laatsten zijn veel vervuilender en gebruiken meer pesticiden en meststoffen. Stop het extreem linkse wanbeleid van de drugs- en seksverslaafde EU apparatsjiks.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 31 januari 2024, 08:14   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De EU moet haar van de pot gerukt 40% biolandbouwmaatregel intrekken.
Het is een eigenaardig concept om in een vrije markt een fix aandeel van een zekere vorm van productie te eisen he. Het is een beetje alsof je zou zeggen: "we willen dat 40% van de bakkers enkel chocolade koeken bakt". Hoe valt zoiets te combineren met individuele bakkers die hun eigen zaak runnen ?

Stel dat je vaststelt dat 39% enkel chocolade koeken bakt. Wat doe je dan ? 1% van die die dat niet doen arbitrair opleggen om enkel chocolade koeken te bakken ? Een boete opleggen aan die 61% tot er daar 1% van zwicht ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 08:23   #107
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De EU moet haar van de pot gerukt 40% biolandbouwmaatregel intrekken.
Welke maatregel is dat?

Ik heb alleen weet van de 25%-doelstelling , wat natuurlijk ook volstrekt idioot is.
Oud 31 januari 2024, 09:03   #108
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Welke maatregel is dat?

Ik heb alleen weet van de 25%-doelstelling , wat natuurlijk ook volstrekt idioot is.
dat riekt naar communistische plan economie en elk weldenkend mens zou daar spontaan uitslag van moeten krijgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 09:19   #109
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dat riekt naar communistische plan economie en elk weldenkend mens zou daar spontaan uitslag van moeten krijgen.
Goh, het is niet dat het echt opgelegd wordt (tenzij ik verkeerd lees). Maar al die marketinginitiatieven en subsidies, dat is echt geldverspilling ten voordele van quatsch.
Oud 31 januari 2024, 10:25   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Samenvat, we gaan naar Black hole Sunday in Juni.

Nu ja, ik ben voor.
Oud 31 januari 2024, 10:29   #111
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke maatregel is dat?

Bedankt voor de link. Ik had nog niet van de 25% "organic farming" EU doelstelling gehoord. Zijn de producten die als bio zijn getekend volgens de EU regels van "organic farming"' op de markt gebracht ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 10:31   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat kan je ook stellen van de EU regulatie van eierproductie en vleeskippen. Feit is wel dat het EU blok in de wereld gerenommeerd is voor zijn voedselveiligheid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 12:05   #113
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor de link. Ik had nog niet van de 25% "organic farming" EU doelstelling gehoord. Zijn de producten die als bio zijn getekend volgens de EU regels van "organic farming"' op de markt gebracht ?
Ik veronderstel dat het Europese biolabel inderdaad de maatstaf gaat zijn.
Oud 31 januari 2024, 13:00   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft Vlaams Belang dan exact voor de boeren gedaan?
Die vraag is helemaal niet terzake.
Het is de uitkomst die telt.
En nogal wat mensen verwachten een kiesuitslag die de trado's niet graag zullen zien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 13:02   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vraagje aan jou persoonlijk. Heeft in jouw mening een politicus die figureert op een kieslijst stemrecht ?
Er is geen haar op mijn kale hoofd dat eraan denkt om ook maar één mens het stemrecht te misgunnen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 31 januari 2024, 13:06   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat een vergelijking.

Ik zie bitter weinig van u qua commentaren dat mocrodrugscrapuul ambulances en brandweerwagens blokkeerd en afbreekt, of politiewagens bekogeld met (slecht gemaakte, gemikte of gebruikte)molotovcocktails.

Burgers die moegetergd zijn en gebroodroofd, die moeten zwaar gestraft worden als ze hun ongenoegen duidelijk uiten.
Maar , gangstadrildrugcrappers, die mogen dat, daar moeten we maar van zeggen "da's cultuur"?
Kruispunten langdurig blokkeren is inderdaad het moetergen van burgers die van of naar het werk rijden, of professioneel hun lading vervoeren. Of op weg zijn naar een hulpbehoevende, naar een ziekenhuis ...

Oud 31 januari 2024, 13:22   #117
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die vraag is helemaal niet terzake.

Het is de uitkomst die telt.
Is dat dan veelbelovender voor de boeren?
Oud 31 januari 2024, 13:43   #118
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke maatregel is dat?

Heb dat cijfer uit het hoofd neergeschreven. Misschien is die 1/4 daarin 40% geworden. Snorry.

Alleszins, bio is weinig efficiënt en daardoor duur; en de bevolking grijpt liever naar de goedkopere niet-bio waardoor men zelfs bio als niet-bio dient te verkopen of het rot weg.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 januari 2024 om 13:47.
Oud 31 januari 2024, 13:59   #119
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

#rantmode mode

Echt, fuck de boeren. Ik heb het echt gehad met die bende geprivilegieerd arrogante zakken.

Waarom zouden wij (belastingbetaler) hun "hobby" moeten financieren middels tonnen subsidies, om dat het activiteit niet rendabel is?

Ze moeten gvd allemaal eens en cursus economie gaan volgen. Zo uitspraken als "de prijzen die we krijgen zijn te laag om onze kosten te dekken". Ja, euhm, misschien moet het dan niet produceren?

En altijd dat gezeik over steun als er eens een oogst mislukt owv regen of droogte. ELKE keer opnieuw. Neem toch gewoon een oogstverzekering dan he. Waarom moet de overheid (=ons belastingsgeld dus) dat oplossen. Betaal zelf uw eigen risicopremie he. Schmucks!

Deze morgen op de radio echt een tenenkullend interview gehoord; landbouwer: "ik wil gewoon mijn droom volgen en dat gaat niet [omdat de economische situatie het niet toelaat]. JA IK OOK HE! Maar er is zoiets als "De Realiteit." Helaas, er zijn externe omstandigheden waardoor ge niet per se uw droom kunt waarmaken. En nee, De Overheid kan dat niet oplossen voor u.

Dat gezaag over vergunningen en administratie, guess what, ik heb ook een bedrijfje en heb ook iemand in dienst voor loonadministratie, boekhouding, reglementering. IEDEREEN HEEFT DAT.

En ook, die ongelofelijke hypocrisie; ge moet dit artikel eens lezen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240130_97034354

Hoe ge als sector er in godsnaam mee wegkomt om te kunnen klagen dat uw asset (i.e. landbouwgrond) gigantische zijn toegenomen. Ik DROOM van zo'n financiele return op mijn vermogen. Boeren die landeigenaar zijn kunnen in alle stilte vervroegd op pensioen gaan door gewoon hun grond te verkopen en te rentenieren (daar klagen ze wsk niet over...). En dan nog een gouden parachute eisen van de overheid erbij.

En wat doet onze overheid? Die "toont begrip". Jongens, zolang ge die profiteurs zo naar de mond blijft praten, ja dan gaan die blijven komen bedelen he. We hebben een Tatcheriaanse revolutie nodig tav de boeren, zoals destijds met de mijnen. Het is tijd om economische realiteit in de ogen te kijken, ipv een klein verwend groepje te paaien van "crisis" naar "crisis" met een nieuw toemaatje. Die gaan blijven zagen.

zo

#end rantmode
Oud 31 januari 2024, 14:15   #120
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
#rantmode mode

Echt, fuck de boeren. Ik heb het echt gehad met die bende geprivilegieerd arrogante zakken.

Waarom zouden wij (belastingbetaler) hun "hobby" moeten financieren middels tonnen subsidies, om dat het activiteit niet rendabel is?

Ze moeten gvd allemaal eens en cursus economie gaan volgen. Zo uitspraken als "de prijzen die we krijgen zijn te laag om onze kosten te dekken". Ja, euhm, misschien moet het dan niet produceren?

En altijd dat gezeik over steun als er eens een oogst mislukt owv regen of droogte. ELKE keer opnieuw. Neem toch gewoon een oogstverzekering dan he. Waarom moet de overheid (=ons belastingsgeld dus) dat oplossen. Betaal zelf uw eigen risicopremie he. Schmucks!

Deze morgen op de radio echt een tenenkullend interview gehoord; landbouwer: "ik wil gewoon mijn droom volgen en dat gaat niet [omdat de economische situatie het niet toelaat]. JA IK OOK HE! Maar er is zoiets als "De Realiteit." Helaas, er zijn externe omstandigheden waardoor ge niet per se uw droom kunt waarmaken. En nee, De Overheid kan dat niet oplossen voor u.

Dat gezaag over vergunningen en administratie, guess what, ik heb ook een bedrijfje en heb ook iemand in dienst voor loonadministratie, boekhouding, reglementering. IEDEREEN HEEFT DAT.

En ook, die ongelofelijke hypocrisie; ge moet dit artikel eens lezen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240130_97034354

Hoe ge als sector er in godsnaam mee wegkomt om te kunnen klagen dat uw asset (i.e. landbouwgrond) gigantische zijn toegenomen. Ik DROOM van zo'n financiele return op mijn vermogen. Boeren die landeigenaar zijn kunnen in alle stilte vervroegd op pensioen gaan door gewoon hun grond te verkopen en te rentenieren (daar klagen ze wsk niet over...). En dan nog een gouden parachute eisen van de overheid erbij.

En wat doet onze overheid? Die "toont begrip". Jongens, zolang ge die profiteurs zo naar de mond blijft praten, ja dan gaan die blijven komen bedelen he. We hebben een Tatcheriaanse revolutie nodig tav de boeren, zoals destijds met de mijnen. Het is tijd om economische realiteit in de ogen te kijken, ipv een klein verwend groepje te paaien van "crisis" naar "crisis" met een nieuw toemaatje. Die gaan blijven zagen.

zo

#end rantmode
Het Europese beleid helpt natuurlijk weinig. Het ene orgaan subsidieert massaal landbouw tout court, een andere orgaan wilt financieel aansturen op inefficiënte feelgood-landbouw onder het biolabel, en dan is er nog een stevige anti-GGO-lobby. Dus het zijn nogal gemengde signalen.

Citaat:
Heb dat cijfer uit het hoofd neergeschreven. Misschien is die 1/4 daarin 40% geworden. Snorry.

Alleszins, bio is weinig efficiënt en daardoor duur; en de bevolking grijpt liever naar de goedkopere niet-bio waardoor men zelfs bio als niet-bio dient te verkopen of het rot weg.
Het alternatief, dat het volk wél voor bio zou kiezen, lijkt me misschien nog erger.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be