![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar heeft tot op vandaag zijn waterkraan niet open gezet.
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat er minstens 35.000 cellen te kort zijn in het Belgische gevangeniswezen. Jij vergiftigt deze draad met opinies die je gewoon uit je reet trekt.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard wordt er nog gedealed, en van mij mogen ze dealen, maar ze moeten geen granaten naar huizen zwieren en met geweren lopen schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een opgeblazen praatjesmaker die ons trachtte doen geloven dat hij minister is geworden om het algemeen belang te dienen. Was heel goed zichtbaar toen hij in weg liep vd politiemensen in het TV-programma "Niveau 4"
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de arme wijken is er niet veel tot niks veranderd. Je weet het ook wel....arme mensen hebben een drugsprobleem maar rijke hebben alleen drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zowel voor de rijke juppie die met zijn Latte met kokosmelk meteen een lijn mee besteld als voor de lijmsnuivende junk die in het park nen rijken homo is gaan afwerken voor zijn dagelijkse sjot. Allee Grand Master Flash heeft er een schoon plaat over gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ego als een luchtballon maar jammergenoeg met dezelfde inhoud. WARME LUCHT. ![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sommigen denken al snel dat je zo'n gasten zit te verdedigen als je vindt dat politie niet zomaar naar eigen goeddunken mag beginnen schieten. Ik ben helemaal akkoord dat daar iets moet gebeuren. En voor mij zijn heeeel veeeel 'oplossingen' aanvaardbaar. Maar niet degene die stelt dat we politie-agenten de macht moeten geven om naar eigen goeddunken rond te mogen knallen als ze 'denken' dat er iets mis is. Citaat:
En niet omdat ik die gast met dat vuurwapen wil beschermen. Want die mag voor mij opgepakt, opgesloten, teruggestuurd worden,... noem maar op. Maar omdat dat 'collateral damage' kan of gaat veroorzaken. Omdat niet elke agent een scherpschutter is. Omdat een agent niet altijd juist in gaat kunnen schatten of die gast wel of niet een vuurwapen vast heeft. Want wat als nadien blijkt dat hij geen vuurwapen vast had? Agent straffen? Dat zou ook niet serieus zijn eh? Eerst geef je hem alle macht en als hij dan eens een foutje maakt ga je hem straffen. Agent niet straffen dan maar? Dan wordt het helemaal een Far West want dan kan elke agent voortaan afknallen wie hij wil. Hij moet gewoon nadien verklaren dat hij 'dacht' dat het slachtoffer een wapen vast had. En dan heb ik het nog niet over waar de kogels naartoe vliegen als agent eens mist. Leuk hoor, je kind wordt onderweg van school doodgeschoten door een verloren gevlogen kogel uit een politiepistool omdat agent dacht dat hij iemand met een vuurwapen zag maar miste... Oeps! Vergezocht? Ik denk het niet. Gaan we dat risico willen lopen? Ik denk het ook niet. En de drughandel: die floreert ondertussen als nooit tevoren. Want als op straat dealen te gevaarlijk wordt gaan ze dat wel vanuit huizen of afgeschermde locaties doen hoor. Drugs worden duurder door het hogere risico en de crimineel wordt slapend rijk. Allemaal dankzij die paar straatdealertjes die door de politie afgeknald werden. Het risico om over straat te lopen wordt te groot, ik wil niet leven in een maatschappij waar elke agent op eender welk moment kan beginnen schieten en het gaat geen zak uithalen. Dus nee, dank u vriendelijk.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 februari 2024 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door criminelen gewoon te laten doen, omdat het anders erger zou kunnen worden is gewoon wachten tot er iemand onschuldig het slachtoffer van die shit for brains wordt. het probleem is dat de slinger te veel is doorgeslagen in de richting van laat de boefjes maar doen. Agenten zijn aan heel serieuze protocollen gebonden qua vuurwapen gebruik, de gangsters niet, dat is een probleem. Dus voor bepaalde gebieden en in bepaalde situaties, mogen de regels wel wat soepeler zijn. Zolang die dealers gewoon hun werk doen en dealen, kan het mij eigenlijk gene zak schelen. Mijne gebuur koopt ook af en toe coke en wiet, zolang zijn dealer niet voor mijn oprit gaat staan, interreseert mij dat geen kloten. Maar die keren dat m dat wel deed, is m rap voortgereden, want ik ga daar recht naar toe en die gast had wel door dat het niet was om vriendelijk de goeien dag te komen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als ik zeg dat ik niet te vinden ben voor agenten die het recht in eigen handen mogen nemen en naar eigen goeddunken mensen mogen neerschieten wil dat ineens zeggen dat ik liever door een crimineel wordt neergestoken of -geschoten?? Knap zeg. Kan je me de gedachtegang die je tot die conclusie heeft gebracht eens verduidelijken?
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als Jef naar de coffeeshop in Holland rijdt en hij brengt 2 gram wiet mee voor zijn vriend Jos, is Jef dan een dealer die 5 jaar cel verdiend? Let wel: zo'n vragen gaan op dat moment relevant worden eh?
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij wordt het risico groter al naar gelang er meer kogels rondvliegen. En dat is wat er gaat gebeuren als meer mensen mogen schieten. Of denk jij dat die criminelen gewoon rustig gaan zitten wachten tot ze neergeknald worden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een agent mag vaststellen en arresteren en als daarbij zijn veiligheid (of die van anderen) in gevaar komt mag hij zijn vuurwapen gebruiken. Geen enkel probleem mee. 't Is met het voorstel dat een agent zijn vuurwapen zou mogen gebruiken enkel en alleen omdat hij iets illegaal ziet, dat ik niet akkoord kan gaan. Citaat:
Maar dat wil volgens mij niet zeggen dat we die protocollen voor de flikken dan ook maar moeten laten varen. Citaat:
Ieder zijn mening eh?
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof jij echt dat het ooit opgelost gaat worden? Denk jij echt dat als we er met de vuil voeten doorgaan we het drugsprobleem op gaan lossen? Dat als we agenten het recht geven om naar eigen goeddunken mensen af te knallen het drugs- of wapenprobleem opgelost gaat geraken? Geloof jij dat echt?
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil niet dat de flikken extreem en dodelijk geweld gebruiken tegen criminelen en ze maar op straat hun gang laat gaan. Wel, laat u neersteken door de door u beschermde soort hé. Voor mij geen probleem hoor. We zien elke dag waar de aanpak van vandaag toe leidt.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 februari 2024 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |