![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stommen in twijfel trekken van die cijfers is onzinnig want het zullen er hoe dan ook meer zijn dan wat hamas nu zegt.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 6 mei 2024 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nee dat was de vraag niet:
Citaat:
Maar om op jouw nieuwe vraag te antwoorden: ik vind het gebruiken van onschuldigen als menselijk schild helemaal niet prima. Het is Hamas die al twintig jaar lang zelfmoordterreur verheerlijkt. Het is Hamas die een grote hoeveelheid onschuldige gijzelaars heeft gevangen genomen. Het is Hamas die vecht in burgerkledij. En het is Hamas die zich als laffe ratten verschuilt achter de burgerbevolking, in scholen en hospitalen. De Israëli's worden geconfronteerd met eenzelfde soort kamikaze dictatuur als de Amerikanen in WOII tegen Japan. In vergelijking met de Amerikanen toen pakken de Israëli's het vandaag in Gaza veel voorzichtiger aan. Dat het IDF desalniettemin ook onschuldige "martelaren" maakt, mag je volledig toeschrijven aan Hamas: dit is nu eenmaal die laatsten hun grootste wens, ze hebben hemel en aarde bewogen om hun wens in vervulling te laten gaan, en nu krijgen ze eindelijk wat ze willen. Nogmaals: bron? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
7 oktober wad maar 1 dag en had veel minder impact als wat er al bijna een half jaar in gaza gaande is. En als er 1 volk is dat zich superieur waant zijn het de Israeli wel . "het uitverkoren volk" noemt men zichzelf.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 6 mei 2024 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij wil hier toch niet zeggen dat de Israëlische reactie ook maar 1 dag had mogen duren?
![]() |
#1065 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek het verschil 1938-2024...
![]() p.s. 1938: Nazi´s blokkeren Joodse studenten de toegang tot de Universiteit van Wenen 2024: Palestijnse activisten blokkeren Joodse studenten de toegang tot de Columbia University Iemand die ik tegenkwam toen ik om een krant ging zei: Ligt die GAZA strook nu nog niet plat? U weet dat ik het dan op een neuspeuteren zet en mijn weg vervolg. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 mei 2024 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Blijkbaar wel. De Hamas fanaten weten verdomd goed dat een respons van Israël op een smerige aanval zoals die van 7 okt. keihard ging zijn. Voor sommige vendelzwaaiers met de Palestijnse vlag zou die reactie slechts strict proportioneel mogen zijn. Met andere woorden Israël mag niet winnen. Wat voor idiotie is dat zeg? Hamas is onweerlegbaar met haar actie op 07/10/23 aan die oorlog begonnen en moet consequent de gevolgen er van nu maar dragen. Israël zal doorgaan tot Hamas & Co uitgeschakeld zijn.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 6 mei 2024 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals de Geallieerden doorgegaan zijn tot Duitsland, Japen en Italië zich overgaven. En maar goed ook.
![]() |
#1068 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee. Met het wegvagen van de gazanen wint Israël alleen een beetje tijd.
![]() |
![]() |
#1070 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, als 2,5 mio Gazanen in hun eigen land blijven, nadat Israël Hamas geëxtermineerd zal hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarna hebben ze die in massa opgehangen en nog miljoenen doden gemaakt door ontbering, Gaza is een picknick in het park vergeleken met wat wij in WOII hebben gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik schreef, Israël is onder internationale druk de oorlog woke aan ''t voeren.
![]() |
#1074 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël wint als de Hamas terroristen stoppen met "raketje spelen". Dat doen ze nog steeds. En zo lang ze daar niet mee ophouden zullen ze op hun bakkes krijgen. Dat er dan door die Israëlische respons ook kinderen gedood worden moeten de Hamas terroristen er maar bij nemen. Het is reeds lang duidelijk geworden dat de Hamas fanaten het er voor over hebben.
![]() |
#1075 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn de beschuldigingen van woke, die niet kunnen rekenen. 16.000 kinderen op 35.000 doden waarvan 15.000 Hamas is belachelijk, dat wil zeggen dat er nauwelijks ouderen, vrouwen of mannen sterven in die bombardementen. Does not compute, tenzij ze die kinderen als schilden rond Hamassers binden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al Jazeera gecensureerd. Het gaat daar van kwaad naar erger. Noord Koreaanse toestanden.
https://www.demorgen.be/nieuws/verba...atie~bba57f9b/ Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |