Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2024, 12:29   #2881
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heel wat politiekers durven (bijna) alles.
Voor de gewone burger onbegrijpelijk.
Ze begrijpen het maar al te goed.

Daarmee dat ze op de PS en de SP stemmen, zodat ze mee kunnen graaien.
Oud 15 mei 2024, 12:54   #2882
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Prof. Stijn Baert tweette het elke week opnieuw:

Citaat:
Stijn_Baert
Woensdag was laatste zitting parlement. Helaas:
??* € 127.000 uittredingsvergoeding na 1 termijn (en anders nog meer)? Bestaat nog. ?
? Groot deel parlementaire vergoeding belastingvrij? Bestaat nog. ?
? Extra’s voor nutteloze functies parlement? Bestaat nog. ?
Alle Vivaldi-partijen zijn verantwoordelijk dat deze graai-mogelijkheden niet definitief en onmiddellijk gestopt werden.
Alle Vivaldi-parltijen, en zij alleen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 13:29   #2883
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ze begrijpen het maar al te goed.

Daarmee dat ze op de PS en de SP stemmen, zodat ze mee kunnen graaien.
Dankzij de PVDA is dat schandaal uitgekomen.
PVDA verdient veel stemmen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 13:41   #2884
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij de PVDA is dat schandaal uitgekomen.
PVDA verdient veel stemmen.
Ik heb de PVDA amendementen ter sanering van het parlementair gegraai opgesomd in een apart topic:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=272100
Saneringsammendementen parlementaire graaipolitiek ter stemming.

Mijn intentie was om er een forumbevraging aan toe te voegen maar dat is niet gebeurd.

Ik vind het tergend dat er nog steeds leden op dit forum partijen verdedigen die de PVDA amendementen hebben weggestemd. Het is helemaal hemeltergend dat forumleden beweren dat andere partijen dan de PVDA voor de beknotting van parlementaire vergoedingen zouden zijn.

Wil je weten waar een partij voor staat, kijk naar hun stemgedrag !

Laat de beloftes in het jaar van verkiezingen zijn voor wat ze zijn.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 14:42   #2885
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Prof. Stijn Baert tweette het elke week opnieuw:

Alle Vivaldi-partijen zijn verantwoordelijk dat deze graai-mogelijkheden niet definitief en onmiddellijk gestopt werden.
Alle Vivaldi-parltijen, en zij alleen.
Zever. Jullie eigenste goudhaantje & partijprotégé Sarah Smeyers was Quaestor van de kamer toen men dit onding op een drafje en bijna en stoemelings terug vastlegde.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 14:49   #2886
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zever. Jullie eigenste goudhaantje & partijprotégé Sarah Smeyers was Quaestor van de kamer toen men dit onding op een drafje en bijna en stoemelings terug vastlegde.
Terug vastlegde ?
Wanneer ?
Ik geloof veel maar DIT niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 15:48   #2887
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terug vastlegde ?
Wanneer ?
Ik geloof veel maar DIT niet.
Dan heb je de vorige 145 pagina's dat dit draadje nu loopt niet goed opgelet. De saga van die beruchte vergadering in de kamer is in detail besproken. Tot een foto van het verslag toe, zodat we met zekerheid weten wie aanwezig was op die meeting waar men het intern pensioenreglement voor parlementairen vastlegde.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 20:16   #2888
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jaren mandaat bekleed voor VB = 0
Jaren mandaat bekleed voor VLD = 12
Jaren mandaat bekleed voor VU = 12

Waar ziet u de deuk in de VB carrosserie?
Die is er niet !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:18   #2889
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet zelf wel beter hoe de leden van sommige oppositiepartijen bewust niet ingelicht worden van sommige zaken die op het laatste nippertje op de agenda geplaatst worden.
Stel dat Sarah daar in het ootje genomen werd, wie is en blijft dan verantwoordelijk voor het gegraai ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 mei 2024, 21:20   #2890
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is en blijft: vivaldi heeft hier geen kloten positiefs verwezenlijkt. Hoogstens wat gerommel in de marge.

Oud 15 mei 2024, 21:49   #2891
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Feit is en blijft: vivaldi heeft hier geen kloten positiefs verwezenlijkt. Hoogstens wat gerommel in de marge.
Gelieve af te zien van jouw verhoogde pensioenrechten. Jij kan ook zonder dat gerommel in de marge.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 11 november 2025, 14:46   #2892
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Meneer 'ik wist niet dat Telenet me betaalde' krijgt gelijk van de rechter. Zijn uitkeringsvergoeding telt niet als pensioen en gaat dus niet in tegen de wet Wijninckx. Dat hij naar de letter van de wet gelijk had wist iedereen. Bracke mag zijn uittredingsvergoeding bovenop het hoogste pensioen van België dus houden. Het blijft ethisch wel zeer zeer laag. Hij is er nog fier op ook.

De smeltkroezen zijn aan het smelten, absent asabiyah.

Breng het kolenwoud terug.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 november 2025 om 14:47.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2025, 15:52   #2893
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar nu kreeg Bracke, schrijft hij zelf, gelijk van de rechter. “Al geef ik het u op een blaadje: de Kamer zal, zelfs zonder het vonnis grondig te lezen – want lezen, daar houden de Kamerleden niet van – in beroep gaan...”
“Ik ben ervan overtuigd dat ik – als ik lang genoeg blijf leven – ook finaal zal winnen. Zoals de rechter het zegt, is er werkelijk geen enkele juridische grondslag voor het niet langer betalen van de uittredingsvergoeding. En dus ook niet voor de terugvordering”, zegt hij in Doorbraak.

Zakken vullen, zakken vullen, N-V-A !

Oud 11 november 2025, 16:06   #2894
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
PS, Vooruit, PTB/PVDA, MR, CD&V, VB, Ecolo/Groen!, allemaal zijn in hetzelfde bedje ziek.
Oud 11 november 2025, 16:17   #2895
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
PS, Vooruit, PTB/PVDA, MR, CD&V, VB, Ecolo/Groen!, allemaal zijn in hetzelfde bedje ziek.
Tja bon, PVDA heeft federaal het bureau van de kamer voorgelegd op de oprotpremies te schrappen. Siegried Bracke en company vonden dat ze hier recht op hadden.
Laat ons hopen dat PVDA/PTB meer dan de helft van de zetels haalt volgende kiezingen, dan kan Bracke en co alles terugbetalen inclusief rechtsplegingsvergoeding.

Oud 11 november 2025, 16:26   #2896
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja bon, PVDA heeft federaal het bureau van de kamer voorgelegd op de oprotpremies te schrappen. Siegried Bracke en company vonden dat ze hier recht op hadden.
Laat ons hopen dat PVDA/PTB meer dan de helft van de zetels haalt volgende kiezingen, dan kan Bracke en co alles terugbetalen inclusief rechtsplegingsvergoeding.
Het veranderen van de wetgeving is niet retroactief.
Oud 11 november 2025, 17:19   #2897
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het veranderen van de wetgeving is niet retroactief.
Er is wel wetgeving doorgevoerd die retroactief werkt. Er kunnen steeds nieuwe wetten worden uitgebracht om het overheidstekort niet te laten exploderen om de uitbetaalde uitkeringen aan politici te confisqueren, voor of na hun overlijden.

Oud 11 november 2025, 17:23   #2898
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is wel wetgeving doorgevoerd die retroactief werkt. Er kunnen steeds nieuwe wetten worden uitgebracht om het overheidstekort niet te laten exploderen om de uitbetaalde uitkeringen aan politici te confisqueren, voor of na hun overlijden.
Dat gaat in tegen bepaalde rechtsprincipes, en politici hebben genoeg reserves om dat voor de raad van state ofzo te trekken.
Oud 11 november 2025, 17:39   #2899
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nu kreeg Bracke, schrijft hij zelf, gelijk van de rechter. “Al geef ik het u op een blaadje: de Kamer zal, zelfs zonder het vonnis grondig te lezen – want lezen, daar houden de Kamerleden niet van – in beroep gaan...”
“Ik ben ervan overtuigd dat ik – als ik lang genoeg blijf leven – ook finaal zal winnen. Zoals de rechter het zegt, is er werkelijk geen enkele juridische grondslag voor het niet langer betalen van de uittredingsvergoeding. En dus ook niet voor de terugvordering”, zegt hij in Doorbraak.

Een wel héél selectieve verontwaardiging. Waarom verbaast mij dat niet?
Oud 11 november 2025, 17:58   #2900
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Meneer 'ik wist niet dat Telenet me betaalde' krijgt gelijk van de rechter. Zijn uitkeringsvergoeding telt niet als pensioen en gaat dus niet in tegen de wet Wijninckx.
Ik schreef het al eerder: het gerecht is het corrupte hart van de linkse destructie van onze westerse landen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be