Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2024, 13:32   #53721
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, verzin maar weer van alles over "Russisch kennissen", "vrienden in Narva", "veel gesneuvelde Esten"... Ongeloofwaardig.

Het is trouwens ook een debatfiche uit Moskou dat er veel Esten meevechten in Oekraïne. Daarin staat te lezen dat er al een tweehonderd Esten naar Oekraïne zijn getrokken, waarvan de helft al gesneuveld zou zijn. Commietommie, ik heb u er al voor gewaarschuwd: bij mij moet u niet afgekomen met die belegen leugens. Ik ben vertrouwd met de Russische propaganda, weet wat het narratief is en wat er met de regelmaat van de klok wordt verzonnen. Daarom herken ik de rommel die u hier probeert te verkopen als "ik weet het van Russische kennissen". U liegt daar gewoon over. U haalt het gewoon ergens anders en herkauwt het. Jammer voor u, maar ik volg meer dan u denkt ook Russische en Oekraïens bronnen.
Tja, daar zijn nu eenmaal geen bronnen van, want hoogst illegaal. JE zult ook geen bronnen vinden over welke drugsdealers er allemaal in uw buurt wonen,

En als U denkt dat ik dat verzin, so be it daar ga ik geen seconde minder van slapen. Ik weet wel, indien mogelijk, dat ik zoveel mogelijk wat ik schrijf bewijs door verwijzingen naar bronnen die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn. U verwijst meestal naar Russofobe propaganda om uw Russofobe argumenten te ondersteunen.

Nog steeds aan het wachten op die Slovaakse bron die zou bewijzen dat (met vertaling) de aanvaller van Fico een pro-Rus zou geweest zijn. En dat is iets dat niet geheim is en geen informatie die mensen in gevaar kan brengen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2024 om 13:33.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 13:32   #53722
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik toon net aan dat uw Baltische en Oekraïense vriendjes totalitairder en dictatorialer zijn dan Turkmenistan, en dat ze het recht op vrije meningsuiting niet respecteren.
U toont dat helemaal niet aan. Dat is slechts iets wat in uw hoofd rondspookt, omdat u emotioneel oververhit geraakt nu u te horen hebt gekregen dat je in de Baltische landen niet mag rondlopen met de lintjes van Sint-Joris, geen Russische oorlogspropaganda mag verspreiden of niet mag wapperen met de Sovjetvlag. Vrij normaal dat men steun aan militaire agressie niet zomaar toelaat.

Zelfs in uw geliefde Wit-Rusland lopen ze niet warm van dat tweekleurig lint:

Citaat:
Since 2014, the ribbon has been a symbol of Russian aggressive imperialism and the "Russian World". That is why Russian propagandists try to promote this symbol under plausible reasons in a number of countries, including Belarus and other post-Soviet countries. By the way, the Belarusian authorities understand this: they refused to use the ribbon and instead "in response" created a boutonniere with an apple blossom. Today St. George's Ribbon is, among other things, a symbol of supporters of the Russian war in Ukraine.

St. George's Ribbon is not the best way to commemorate the participants of the war, so you're rather (even if you don't want to) supporting Russian propaganda and modern myth-making. You don't need a ribbon on your car or clothes to bring flowers to the monument or to talk on social media about relatives who went through the hell of the war.
https://euroradio.fm/en/whats-wrong-st-george-ribbon
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 13:35   #53723
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, daar zijn nu eenmaal geen bronnen van, want hoogst illegaal. JE zult ook geen bronnen vinden over welke drugsdealers er allemaal in uw buurt wonen,

En als U denkt dat ik dat verzin, so be it daar ga ik geen seconde minder van slapen. Ik weet wel, indien mogelijk, dat ik zoveel mogelijk wat ik schrijf bewijs door verwijzingen naar bronnen die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn. U verwijst meestal naar Russofobe propaganda om uw Russofobe argumenten te ondersteunen.

Nog steeds aan het wachten om die Slovaakse bron die zou bewijzen dat (met vertaling) de aanvaller van Fico een pro-Rus zou geweest zijn. En dat is iets dat niet geheim is en geen informatie die mensen in gevaar kan brengen.
Draai gerust nog eens uw pirouette, beste commietommie, maar ondertussen heb ik al vier maal mijn eerste bericht herhaald, waarin ik trouwens ook de Slovaakse pers citeerde. U maakt zich hoe langer belachelijker. Nu zeker ook weer met zo'n loze bewering over etnische Russen in Narva die dienst nemen in het Russisch leger om tegen Oekraïne te vechten. Zogezegd gehoord van vrienden van vrienden... Jaja, verzinsel ter plaatse uit uw mouw geschud. Meer niet.
Oud 5 juli 2024, 13:44   #53724
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ene pleizer is het andere waard, niet waar? Volgens U waarschijnlijk niet, Russofoben mogen wel haat verspreiden van U, maar omgekeerd niet. De meningsuiting van pro-Russen mag onderdrukt worden, maar omgekeerd niet, de Russisch taligen mogen hun rechten afgenomen worden, maar omgekeerd niet.
U blijft maar cirkeltjes draaien. Ik zal met evenveel plezier herhalen wat ik ook al eerder een paar keer heb geschreven: "Kritiek op Poetins agressie tegen Oekraïne is geen russofobie, net zomin kritiek op Netanyahu een uiting is van antisemitisme."

Net zoals Franstalige scholen in Vlaanderen ervoor zorgden dat Franstaligen zich niet integreerden en ook geen moeite deden om Nederlands te leren, zo ook bleek het probleem te bestaan in Estland en Letland. Daarom is in Vlaanderen het onderwijs in het Nederlands, in Estland in het Ests en in Letland in het Lets. Vrij normaal.

Voor het overige is iedereen vrij te spreken wat hij wil.

https://www.youtube.com/watch?v=MOBGaVJH54A
Oud 5 juli 2024, 13:45   #53725
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Jan van den Berghe

Citaat:
U toont dat helemaal niet aan. Dat is slechts iets wat in uw hoofd rondspookt, omdat u emotioneel oververhit geraakt nu u te horen hebt gekregen dat je in de Baltische landen niet mag rondlopen met de lintjes van Sint-Joris, geen Russische oorlogspropaganda mag verspreiden of niet mag wapperen met de Sovjetvlag. Vrij normaal dat men steun aan militaire agressie niet zomaar toelaat.
Ik toon aan dat je gearresteerd kan worden in de Baltische landen als U rondloopt met een lindje dat de overwinning op Nazi-Duitsland vertegenwoordigt. In bijna alle westerse landen, zelfs in de VS, mag dat wel, net als met Sovjet-vlaggen rondlopen. Enkel in totalitaire Nazi bastjons mag dat niet.
Als je niet met een lindje mag rondlopen is dat meer dan genoeg bewijs dat er geen vrijheid van meningsuiting is in de Baltische landen of Oekraïne. Wel (nog) in Moldova, Georgië, etc.

Dat is trouwens geen steun aan militaire agressie, maar gewoon herdenking van de overwinning op Nazi-Duitsland.

Citaat:
Zelfs in uw geliefde Wit-Rusland lopen ze niet warm van dat tweekleurig lint:
9 mei werd uitbundig gevierd in Minsk en over heel Belarus.

https://www.youtube.com/watch?v=ShPRFM4X2Mo

https://www.youtube.com/watch?v=OUYADX08s4w
Natuurlijk de Nazi's die zonder succes met westerse steun een burgeroorlog wilden uitlokken in Minsk zouden dat ook willen verbieden. het zijn echter hun Nazi-symbolen die verboden zijn in Belarus. En ja op dat vlak geef ik toe dat Belarus ook niet 100% de vrijheid van meningsuiting respecteert, net zomin als Oekraïne of de baltische landen. Heeft natuurlijk alles te zien met de mislukte poging tot burgeroorlog en destabilisatie.

Persoonlijk vind ik dat Belarus gelijk heeft om Nazi-symbolen te verbieden, waarom zouden ze democratischer en verdraagzamer moeten zijn dan hun Baltische en Oekraïense buurlanden? U verdedigt toch ook het verbieden van symbolen niet waar? Yanukovich was verdraagzaam, en dat was een vergissing. Hij had al dat schorriemorrie in de gevangenis moeten gooien en hun symbolen verbieden, monumenten voor Nazi-collaborateurs opblazen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2024 om 13:49.
Oud 5 juli 2024, 13:49   #53726
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog steeds aan het wachten op die Slovaakse bron die zou bewijzen dat (met vertaling) de aanvaller van Fico een pro-Rus zou geweest zijn. En dat is iets dat niet geheim is en geen informatie die mensen in gevaar kan brengen.
Om u te dienen. Voor de vijfde maal plaats ik u nog eens een verwijzing naar het bericht dat ik in mei schreef. Goed lezen wat er staat. Ook het citaat. Vorige keer kwam u trouwens af met de dooddoener "jamaar, ik begrijp geen Slovaaks", waarna ik u de vertaling gaf. Ook al vergeten?

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=51610
Oud 5 juli 2024, 13:56   #53727
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik toon aan dat je gearresteerd kan worden in de Baltische landen als U rondloopt met een lindje dat de overwinning op Nazi-Duitsland vertegenwoordigt. I
En hop, weer een pirouette. Commietommie, het is ondertussen al aangetoond dat het lintje van Sint-Joris ondertussen wel wat anders voorstelt dan "overwinning op nazi-Duitsland". Vooral als je weet - maar ja, u bent niet meer mee met de actualiteit - dat het lintje ook opdook bij Russische soldaten in Oekraïne. Dat zegt dus al genoeg.

En het Z-symbool vaak nog eens samen gaat met de twee kleuren van dat lintje.

https://www.aljazeera.com/news/2022/...as-ukraine-war

Nog een andere bron:

Citaat:
The Ribbon of Saint George
By
Atlas
March 31, 2022

I am sure many of you have seen the black and orange striped ribbons that have been attached to Russian military uniforms during the invasion. While it can be considered a method to differentiate friend from foe, the colors have a long historical meaning that stretches back hundreds of years.

(...)

The ribbon emerged again in 2005 during the 60th anniversary of V-Day, in which they were widely distributed to commemorate veterans and remember those who fought against Nazi Germany. Since then, the ribbon has been used every year and has significant public recognition. With that, the ribbon has also been adopted by Russian nationalist and loyalist groups. The outbreak of the Euromaidan movement in Ukraine in 2013 saw mass civil unrest in response to the government abandoning the European Union–Ukraine Association Agreement and rather further aligning itself to Russia. The protests eventually resulted in the removal of President Viktor Yanukovych from office, the creation of an interim government, and the election of Petro Poroshenko. By this time, Anti-Maidan movements began gaining ground largely in Donetsk and Luhansk, which turned into separatist and pro-Russian sentiment. George’s Ribbon was soon adopted to symbolize loyalty to Russia. Protests devolved into armed conflict, igniting the Ukraine Civil War in Donbass in which the Donetsk People’s Republic and Luhansk People’s Republic were formed and declared independence from Ukraine in 2014. The ribbon, by now, was used widely amongst separatist forces, as well as being seen on Russian soldiers and mercenaries during the annexation of Crimea. The ribbon was ultimately outlawed by Ukraine in 2017 as they considered it a symbol of Russian occupation and separatism.

Now with the ongoing Russian invasion, George’s Ribbon can be seen regularly on Russian uniforms, whether it be standard ground forces, Spetsnaz, Chechens, etc. The ribbon has also been incorporated with the now notorious “Z” symbol, which was primarily used as an identifying marking for Russian forces, but has now become a popularized symbol of war in Russia. With everything being said, the ribbon has deep historical and religious meaning that has been engrained in Russian symbolism for centuries. It harkens back to Russia’s beginnings and has been a symbol of military prowess since the Russian empire. It also plays into the Russian narrative that they are trying to “denazify” Ukraine, which relates back to its Soviet meaning. George’s Ribbon has a long history in general, but in regards to Ukraine it has been a prominent symbol since Euromaidan.
https://theatlasnews.co/conflict/202...-saint-george/
Oud 5 juli 2024, 14:56   #53728
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrij normaal dat je met pek en veren wordt bedekt als je een inval en een open oorlog tracht te verdedigen. Je moet echt wel een compleet stuk moreel kompas hebben om met zoiets uit te pakken. Daarnaast: Fico werd helemaal niet om die reden aangevallen. De aanvaller bleek banden te hebben met... Russischgezinde groeperingen. De kogel kwam dus uit een andere richting dan u hier wil suggereren.

https://www.aktuality.sk/clanok/1Vqb...rofil-strelca/
Ik lees via Google translate dat huj in 2016 een ontmoeting had met een vermeende pro-Russische organisatie die ondertussen niet meer bestaat.

Ik citeer Politico waarin letterlijk gezegd wordt dat de dader Fico wilde doodschieten vanwege Fico's pro-Russisch beleid.

Fico’s ‘Judas’ government should have backed Ukraine, shooting suspect says

https://www.politico.eu/article/slov...s-ukraine-war/

"I rest my case"
Oud 5 juli 2024, 15:06   #53729
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hop, weer een pirouette. Commietommie, het is ondertussen al aangetoond dat het lintje van Sint-Joris ondertussen wel wat anders voorstelt dan "overwinning op nazi-Duitsland". Vooral als je weet - maar ja, u bent niet meer mee met de actualiteit - dat het lintje ook opdook bij Russische soldaten in Oekraïne. Dat zegt dus al genoeg.

En het Z-symbool vaak nog eens samen gaat met de twee kleuren van dat lintje.

https://www.aljazeera.com/news/2022/...as-ukraine-war

Nog een andere bron:

https://theatlasnews.co/conflict/202...-saint-george/
Het klopt dat dit ook symbool stond in het verzet tegen de Maidan putch. Maar het staat ook nog steeds symbool voor de overwinning op het nazisme. Daarom wordt het ook nog steeds met trots gedragen in bvb. Israel, dat niets te zien heeft met Russisch nationalisme.

En zelfs al is het een symbool van Russisch nationalisme, moet de Vlaamse Leeuw dan ook verboden worden, ook een symbool van nationalisme?
Oud 5 juli 2024, 15:13   #53730
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft maar cirkeltjes draaien. Ik zal met evenveel plezier herhalen wat ik ook al eerder een paar keer heb geschreven: "Kritiek op Poetins agressie tegen Oekraïne is geen russofobie, net zomin kritiek op Netanyahu een uiting is van antisemitisme."

Net zoals Franstalige scholen in Vlaanderen ervoor zorgden dat Franstaligen zich niet integreerden en ook geen moeite deden om Nederlands te leren, zo ook bleek het probleem te bestaan in Estland en Letland. Daarom is in Vlaanderen het onderwijs in het Nederlands, in Estland in het Ests en in Letland in het Lets. Vrij normaal.

Voor het overige is iedereen vrij te spreken wat hij wil.

https://www.youtube.com/watch?v=MOBGaVJH54A

Ik heb al aangetoond dat de Russofobie om deze site bvb. heel wat verder gaat dan "kritiek op Poetin"

En ook dat Vlaanderen geen land is (en dat zal zo blijven beste Jan) maar een regio mzt beperkte bevoegdheden, Franstaligen in de rand kunnen perfect naar een Franstalige school gaan in Brussel.Russissch taligen kunnen niet zomaar hun kinderen naar school laten gaan in Rusland, om te beginnen sluiten te Esten de grens om de haverklap.
Moest Narva en andere Russisch talige steden evenveel autonomie krijgen als Vlaanderen of Brussel zouden de Russisch taligen dat net toejuichen.
Of zelfs in Oekraine. Maar dan moet het regilme de grondwet wel veranderen VOOR er een definitief vredesakkoord getekend wordt. De Russen gaan zich geen tweede keer laten ringeloren.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2024 om 15:16.
Oud 5 juli 2024, 15:22   #53731
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al aangetoond dat de Russofobie om deze site bvb. heel wat verder gaat dan "kritiek op Poetin"

En ook dat Vlaanderen geen land is (en dat zal zo blijven beste Jan) maar een regio mzt beperkte bevoegdheden, Franstaligen in de rand kunnen perfect naar een Franstalige school gaan in Brussel.Russissch taligen kunnen niet zomaar hun kinderen naar school laten gaan in Rusland, om te beginnen sluiten te Esten de grens om de haverklap.
Moest Narva en andere Russisch talige steden evenveel autonomie krijgen als Vlaanderen of Brussel zouden de Russisch taligen dat net toejuichen.
Of zelfs in Oekraine. Maar dan moet het regilme de grondwet wel veranderen VOOR er een definitief vredesakkoord getekend wordt. De Russen gaan zich geen tweede keer laten ringeloren.
Maar tomm toch t'is niet omdat we stevig argumenteren tegen Rusland dat we Russofoob zijn.. Er zit hier volgens mij niemand die russofoob is, want allemaal komen we wel ergens eens een rus tegen in het dagelijks leven en wonderbaarlijk ze worden in Belgie niet in elkaar geklopt.

Wat ik wel altijd vraag is , noem jij tomm ? en altijdzeggen ze nee,

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2024 om 15:22.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 15:22   #53732
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het klopt dat dit ook symbool stond in het verzet tegen de Maidan putch. Maar het staat ook nog steeds symbool voor de overwinning op het nazisme. Daarom wordt het ook nog steeds met trots gedragen in bvb. Israel, dat niets te zien heeft met Russisch nationalisme.

En zelfs al is het een symbool van Russisch nationalisme, moet de Vlaamse Leeuw dan ook verboden worden, ook een symbool van nationalisme?
Dan nodig ik u uit om nog eens te lezen wat er staat. Alvast veel meer dan alleen een symbool van nationalisme. Daar gaat het al lang niet meer over.

Omwille van uw hardhorigheid, nog eentje:

Citaat:
“Since 2005 Russia has gradually combined the symbolism of the St. George ribbon with the Order of Glory turning it into a universal symbol that combines Russian imperial military past and the Soviet military past with the central event in Russian history – World War II. In the Russian historical calendar World War II is the main event, the main historical holiday and of course an instrument for spreading influence over the post-Soviet space” says Dr. Prymachenko.

Rewriting history is another persistent narrative that Russian media use constantly. Reflecting on the “catastrophic consequences for world history” from Latvia’s decision, the newspaper Vzglyad expresses “spiritual pain for Russians” in Latvia. “It looks so cowardly to poop under your neighbor’s door and then proudly look around” the newspaper declares.

NewsFront took the outrage to another level, claiming that Latvia’s decision was aimed at the erasing Russian nationality. “The specific political goal set by the radical nationalists is to deprive the Russian inhabitants of the country of their historical memory and thereby facilitate the process of assimilation of children from Russian families,” the publication declared.

Historian Yana Prymachenko explains that such tactics have long been tried in Ukraine. The Kremlin used similar narratives back in 2017 when Ukraine introduced a ban of the St. George ribbon. Russian media then claimed that Ukraine had “abandoned its past” and was “denying its common history”. Now these same narratives are being used against Latvia.

“It should be noted that with the annexation of Crimea and the beginning of Russian aggression in Donbas, the St. George ribbon as a universal symbol has lost its meaning. The ribbon has become a symbol of the “Russian world”, Russian aggression and Russian neo-colonial politics. In 2014-2015, even Belarus refused it – then during the celebration of Victory Day in Belarus they replaced the St. George ribbon with apple blossoms. The ribbon is banned in Uzbekistan, Kazakhstan – that is, since 2014 we can say that the ribbon is no longer a symbol of World War II, but a symbol of Russian military aggression and expansion,” says Yana Primachenko.
https://www.stopfake.org/en/whoever-...george-ribbon/
Oud 5 juli 2024, 15:24   #53733
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

je moet nog altijd uitleggen waar de concentratiekampen zitten van die Ukrainse nazi's, want dat antwoord ontbreekt nog altijd in deze draad, of hoe je 20.000 keer rond de pot draait om maar niet op de vragen te antwoorden
Oud 5 juli 2024, 15:26   #53734
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

tomm wordt verdacht prorussisch te zijn ? je moet toch niet verdacht worden, je bent één en al prorussisch gewoon al het label russofobe propaganda zegt genoeg
Oud 5 juli 2024, 15:33   #53735
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grapjas. Laat het nu net zo zijn dat de grens in Narva al altijd is opengebleven (en slechts uitzonderlijk wordt gesloten). Daarom ook staat er zowat iedere dag een lange rij richting Rusland, omdat heel wat mensen die nog naar Rusland willen reizen uit de Baltische regio (of daarbuiten) een goedkope bus nemen (bijvoorbeeld Baltic Shuttle) tot in Narva. Dan de brug oversteken, moeiteloos en snel door de Estse douane geraken maar dan geconfronteerd worden met de tenenkrullende traagheid van de Russische bureaucratische molen. Aan Estse kant is de grensovergang iedere dag open van zeven uur 's ochtends tot elf uur 's avonds.

https://www.youtube.com/watch?v=4jnOgb47Moc
Oud 5 juli 2024, 16:46   #53736
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de russische Mir zijn kinderen niet meer veilig, de jongste politieke gevangene in deze dictatuur is 15 jaar.

Anti Poetin pamfletten uitdelen ? ==> de gevangenis in.

https://www.hln.be/buitenland/russis...flet~a2692dca/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 16:49   #53737
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de russische Mir zijn kinderen niet meer veilig, de jongste politieke gevangene in deze dictatuur is 15 jaar.

Anti Poetin pamfletten uitdelen ? ==> de gevangenis in.
Of je krijgt plotseling vreemde ziekteverschijnselen:

Citaat:
Russische oppositieleider Vladimir Kara-Moerza opgenomen in ziekenhuis
Vandaag
16:40

De Russische oppositieleider Vladimir Kara-Moerza is opgenomen in het ziekenhuis van de gevangenis waar hij verblijft. Dat heeft zijn vrouw Evgenia vrijdag op Facebook gezegd.

Het 42-jarige oppositielid werd in april vorig jaar tot 25 jaar cel veroordeeld voor onder andere "verraad" en het verspreiden van "valse informatie" over het Russische leger. Het is de zwaarste straf die is opgelegd aan een opposant in de recente geschiedenis van Rusland.

De gezondheidstoestand van Kara-Moerza is volgens zijn advocaten al een tijdje "zorgwekkend". Hij overleefde al twee pogingen tot vergiftiging, in 2015 en 2017.

"Mijn man is overgebracht naar een gevangenisziekenhuis", schreef zijn vrouw vrijdag op Facebook. "Zijn advocaten mochten hem niet zien."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240515_91952553
Oud 5 juli 2024, 17:01   #53738
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. Laat het nu net zo zijn dat de grens in Narva al altijd is opengebleven (en slechts uitzonderlijk wordt gesloten). Daarom ook staat er zowat iedere dag een lange rij richting Rusland, omdat heel wat mensen die nog naar Rusland willen reizen uit de Baltische regio (of daarbuiten) een goedkope bus nemen (bijvoorbeeld Baltic Shuttle) tot in Narva. Dan de brug oversteken, moeiteloos en snel door de Estse douane geraken maar dan geconfronteerd worden met de tenenkrullende traagheid van de Russische bureaucratische molen. Aan Estse kant is de grensovergang iedere dag open van zeven uur 's ochtends tot elf uur 's avonds.

https://kyivindependent.com/estonia-...sia-for-night/

Estonia begins to close border crossing with Russia for night

All the bus operators transporting to Saint Petersburg have canceled night trips and added new ones during the daytime. Several buses arriving at once during the daytime create large queues at the border, according to ERR.

The Estonian government considered closing all the border crossing points with Russia the previous winter.
Oud 5 juli 2024, 17:07   #53739
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://kyivindependent.com/estonia-...sia-for-night/

Estonia begins to close border crossing with Russia for night
Leest u eigenlijk wat mensen schrijven?

Citaat:
Aan Estse kant is de grensovergang iedere dag open van zeven uur 's ochtends tot elf uur 's avonds.

Oud 5 juli 2024, 17:32   #53740
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan nodig ik u uit om nog eens te lezen wat er staat. Alvast veel meer dan alleen een symbool van nationalisme. Daar gaat het al lang niet meer over.

Omwille van uw hardhorigheid, nog eentje:

https://www.stopfake.org/en/whoever-...george-ribbon/
Het is niet omdat een Oekraiense ultra-nationalist dat beweert op een anti-Russisch propaganda instrument dat het ook zo is.

Bovendien is niet alleen het lintje verboden maar ook de herdenking zelf op 9 mei.

Presidents of Russia, China and Kyrgyzstan with Saint George ribbons during the 2015 Moscow Victory Day Parade

https://en.wikipedia.org/wiki/Ribbon_of_Saint_George

The St. George Ribbon campaign will be held in more than thirty countries this year. The head of the Victory Volunteers, Deputy Head of the State Duma Committee on the Development of Civil Society, Issues of Public and Religious Associations Olga Zanko told at a press conference in Moscow.

According to her, volunteers receive threats, their homes are searched, even children are harassed in many countries.

«The St. George Ribbon campaign will take place anyway. It will take place in person in Kazakhstan, Azerbaijan, DNR, LNR, Kyrgyzstan, India, Peru, Jordan, Serbia, and Tunisia, in online format — in more than 30 countries,» Olga Zanko told
.

https://24.kg/english/232347_St_Geor...in_Kyrgyzstan/
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be