![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Er zijn talrijke forumleden die hier klakkeloos leugenachtige, Russische propaganda neerpennen. Ik vermoed dat sommigen er zelfs voor betaald worden. Of zou dit het werk zijn van AI in sommige gevallen?
Het blijft vaak niet bij het citeren van dubieuze bronnen. Vaak gebeurt er ook knip-en plakwerk en wordt er zelfs moedwillig tekst bewerkt, terwijl men ‘verwijst’ naar een bep. opiniestuk. Dit is een oneerlijke en zelfs corrupte manier om een discussie te voeren. In welke mate dient dit gedrag nog verder getolereerd te worden? Uiteraard dient er vrije meningsuiting te zijn, maar het bewust posten van onwaarheden in poging tot een discussie naar je hand te zetten is onaanvaardbaar. Rekening houdend dat men hiermee buitensporige Russische agressie tracht goed te praten, moet dit gedrag aangepakt worden. Het posten van manipulatieve, leugenachtige Russische propaganda zou hier moeten resulteren in een ban. Ik wens de moderatie ook even te herinneren aan het gegeven dat Rusland en de NAVO op zeer gespannen voet leven. Een verdere escalatie tussen Rusland en de NAVO valt niet verder uit te sluiten. Russischgezinden binnen onze contreien zijn gevaarlijke, potentiële mollen die vroegtijdig gedetecteerd moeten worden. Ik verzoek de moderatie dan ook om IP adressen bij te houden van Russischgezinden met het oogpunt op eventuele doorverwijzing naar onze ordediensten indien het conflict verder escaleert. In geval van verdere escalatie dienen deze individuen preventief geïnterneerd te worden, analoog met wat de Japanse Amerikanen destijds ondergingen. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zowat elk subforum zijn er één of meerdere thema's die ons heel sterk verdelen, en waar we onderling diametraal tegenovergestelde stellingen innemen & verdedigen. Denk je echt dat er iets goeds van kan komen moest de moderatie al die content 'op waarheid' gaan controleren, en dan nog zou sanctioneren zoals jij vraagt ? Met name de banhamer hanteren ? Wat jij vraagt, is uiteindelijk dat de vrijheid van discussie die dit politiek forum kenmerkt en wat altijd de motivatie is geweest van de forumeigenaar om dit forum te organiseren te grabbel zou worden gesmeten zodat la pensée unique overblijft. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Forumleden zouden bij het stuiten op leugenachtige Poetin propaganda onmiddellijk op het driekhoekje moeten drukken, waaropvolgend de moderatie de Poetin Post evalueert en indien nodig overgaat tot het verwijderen van de propaganda alsook forse strafpunten uitdeelt. U vergeet in uw argumentatie dat Wagner bijvoorbeeld beschikt over een online trollenleger en AI. Moeten wij toelaten dat deze hier de boel verzieken? U kan mij garanderen dat Tomm, Bach, Nr.10, wagner666, Max Van Russland, Skobelov niet betaald worden door Wagner? Het klakkeloos posten van leugenachtige propaganda door pro-Russische trollen moet hier verboden worden. Dit is een discussie met totaal andere belangen en van een totaal ander kaliber dan pakweg binnenlandse, communautaire kwesties of het Israëlisch-Palestijns conflict. Er dient navenant gehandeld te worden. Er zitten hier pro-Russische mollen die onze samenleving trachten te ondermijnen. Zij zijn een tikkende tijdbom mocht het conflict verder escaleren. We moeten daar rekening mee houden. Inzake de Oekraïnse oorlog is 'la penséé unique' dat Rusland een imperialistische aanvalsoorlog heeft opgestart. Trouwens denk je dat een afwijking van het officieel narratief toegestaan is in Rusland? Die vliegt door een venster hoor .. Repressie moet toegestaan zijn wanneer onze eigen belangen in gevaar zijn en onze maatschappij dreigt om te vallen. Er was hier ook repressie ten tijde van COVID. De moderatie moet haar verantwoordelijkheid nemen en de IP-adressen bijhouden van elke Russisch gezinde. Edit: Gelukkig is Nr.10 geband. Hopelijk levenslang. Dit is een stap in de goede richting.
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 15 juli 2024 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haat berichten
De moderatie moet niet oordelen over de inhoud van de discussie. Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juli 2024 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De forumleden hee ? Een pleidooi voor 'straatjustitie' dus, zonder enige link naar het document dat wij allen tekenden toen we ons hier registreerden. Zie jij daar enige clausule instaan over 'waarheidscontrole' door leden inzake de Oekraine berichten ? Als individu denk ik waarschijnlijk hetzelfde over poetinpijpers en Olgino trollen als jij. Maar ik ga zeker niet oproepen voor een volkstribunaal op te richten, met daarnaast de kapblok of de galg. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer juist. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 16 juli 2024 om 05:36. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heeft de EU de Russische propagandakanalen al een paar jaar geblokkeerd. De Russen kunnen hun propaganda nu alleen nog droppen via de sociale media. Ik vind het dus geen slecht idee dat er wordt nagedacht over middelen om deze vijandelijke propaganda te stoppen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand enig idee waarom hij geband is?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ga je die vorm van vertier afnemen? Alle gekheid op een stokje, hoe feller en onzinniger die uitlatingen/info zijn hoe sneller de lezer er vraagtekens bij plaatst.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 juli 2024 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas zijn er ook nogal wat onverstandige mensen en die hebben ook stemrecht.
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stemrecht: enkel geïnteresseerden gaan stemmen. Stemplicht: iedereen moet stemmen en wraakgevoelens halen het boven verstand. Schaf stemplicht af - herzie het hele Belgisch democratisch systeem. Neem een voorbeeld aan Frankrijk.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 juli 2024 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is het pad naar totale controle. Je ziet dezelfde tendens ook in de maatschappij. De censuur van RT hier bvb., is gevaarlijk en bovendien contraproductief. Iedereen is vrij de meest idiote standpunten aan te houden en de grootste leugens te verkondigen. Zolang er geen bedreigingen geuit worden, MAG ALLES! Zelfs als mensen hier opereren als het verlengde van een buitenlandse, onvriendelijke mogendheid, DAN NOG mogen ze verkondingen wat ze willen. Waarom? Heel simpel: wie gaat bepalen wat mag en wat niet mag? Welke leugens mogen en welke leugens mogen niet? Als ge dat geeft aan een moderatie (of, breed maatschappelijk: overheid) dan krijg je niets anders dan een "ministerie van waarheid" en wie zit daar dan in? Een verlicht despoot? Verkozen "fact checkers"?,... Nee nee, de moderatie (of overheid) bepaalt de waarheid niet. het is JOUW EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID om waarheid te vinden. Een vrij forum (of vrije samenleving) mag niet zwichten voor deze verleiding. Ik begrijp de verleiding helemaal, maar een verbod is geen oplossing, wel integendeel. Breder maatschappelijk: wat er soms wordt voorgesteld als "beschermen van de verkiezingen door inmenging door buitenlandse mogendheden", identiek hetzelfde probleem! De oplossing is niet om een overheidslichaam te creëren die gaat bepalen wat beïnvloeding is en wat niet (en wat dus verboden wordt en wat niet. De enige bescherming is een kritische en weerbare bevolking die ZELF oordeelt. Sure, ge krijgt dan wat idioten die tot zotte conclusies komen maar dat moet je erbij nemen.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee.
De Opperrat in het Kremlin zal hem hopelijk decoreren voor zijn niet aflatende inspanningen voor het Nobele Russische Volk.
#16 |
Minister
|
![]() Ik begrijp ten zeerste dat mijn voorstel hier best wat commotie veroorzaakt. Het was niet de bedoeling om provocatief over te komen noch iemand te schofferen.
Je kan echter geen discussie voeren over de Oekraïense-Russische oorlog zoals je praat over binnenlandse aangelegenheden, de Palestijnse kwestie of links-rechts tegenstellingen. We leven op voet van oorlog met de Russen en ook ons land is betrokken partij hierin. Een unieke, gespannen situatie en een mogelijke escalatie maakt het voor mij mogelijk dat repressie van overheidswege moet kunnen. Ook in democratieën kunnen en MOETEN er zelfs beperkingen opgelegd worden ten tijde van oorlog. Niet iedereen heeft die ‘klik’ reeds gemaakt. De Europese Raad heeft trouwens al omroepactiviteiten van meerdere mediakanalen opgeschort gezien deze Russische propaganda verspreidde. Russische propaganda is leugenachtig, manipulatief en schetst bewust een vertekend beeld van de werkelijkheid. Fake news verspreiden is ook in veel landen ook niet toegestaan. Aanhangers van Poetin posten hier ook links naar dubieuze bronnen en voeren zelf wat knip-en plakwerk zodat het plaatje beter in hun kraam past. Samengevat: 1) Er zou hier geen Russische propaganda noch enige verwijzing meer mogen gepost worden afkomstig van een dubieuze bron, dit dient onmiddellijk te resulteren in strafpunten. Pro-Russische standpunten posten zou wel nog mogen. 2) De moderatie dient zorgvuldig IP-adressen bij te houden van iedereen die hier Russische propaganda post. Dit moet onmiddellijk overgemaakt worden aan de staatsveiligheid. Mocht het zaakje pas echt escaleren kunnen we deze mensen opsluiten en hun woonst confisqueren. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nogmaals, zie je het risico niet? Dit is echt een hill I'll die on.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien het volspammen van het forum met posts die niet van hemzelf waren en waar hij geen commentaar op gaf ? (Als dat zo is moet ik me ook herpakken want ik durf de laatste tijd ook al eens een linkje plaatsen zonder veel meer.
![]()
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag het mij ook af...
#20 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat denk je dat George Orwell daarover zou schrijven ? Citaat:
Citaat:
Aanhangers van Poetin posten hier ook links naar dubieuze bronnen en voeren zelf wat knip-en plakwerk zodat het plaatje beter in hun kraam past. Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb er nog even het forumreglement op nagelezen, maar kon de betreffende passage niet vinden. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 juli 2024 om 13:09. |
|||||||
![]() |