![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar om 15:00 , net voor de avondspits, hadden ze weer een heleboel mensen bij hun kloten gehad, nu viel dat gelukkig mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de dag zou er alleszins meer kans zijn op een filmpje op XTwitter, zo is er dan toch nog een amusante kant aan het gedrag van die jongens.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die moment hadden er het minste mensen last van. Zo zie je maar waar 'verdacht gedrag' allemaal goed voor kan zijn. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat andere mensen dat doen omdat ze een misdaad gaan plegen dat ik dat ook van plan ben. Als ik een koevoet ga kopen wil dat ook niet zeggen dat ik in ga breken, ook al gebruiken veel inbrekers een koevoet. Citaat:
Citaat:
Dat is allemaal speculatie. Overdag gebeuren er ook misdrijven eh? Of niet? Maar vooral: wat wil jij dan eigenlijk bereiken met je stelling dat "normale" mensen niet 's nachts over straat lopen? Waarom ben je abnormaal als je 's nachts op straat loopt? Jij loopt 's nachts niet over straat dus iedereen die dat wel doet is dan plots maar 'abnormaal'? Ben jij nu plots de maatstaf als het over 'normaal' gaat? En wat stel je dan voor? Avondklok?
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me eigenlijk af waar het hier nu over gaat.
Het begon met "om 4:00 op straat rondlopen is verdacht." En zelfs als je daar mee akkoord zou gaan: dat is totaal van geen invloed op de rest van de gebeurtenissen. En beginnen over "misschien zou overdag dit of dat gebeurd zijn" is helemaal van geen tel want dat zijn niet meer dan speculaties. Stel dat ik 's nachts ga inbreken. Ik sluip een paar honderd meter op een verdachte manier door de straten. Het is 4:00. En uiteindelijk pleeg ik een inbraak. Ik kom buiten en wordt op heterdaad geklist. Op camerabeelden is duidelijk te zien dat ik op een verdachte manier door de straten sloop en dat ik een voordeur forceer. Gaat de rechter mij dan veroordelen omdat ik op een verdachte manier door de straten heb geslopen? Omdat ik mij verdacht heb gedragen? Ik denk het niet eh? U verdacht gedragen is geen misdaad. Je wordt er niet voor gestraft. Voor de inbraak ga ik gestraft worden maar niet voor de manier waarop ik door de straat liep. Ook al was dat om 4:00. Dat is wat ik bedoel met mijn stelling dat het tijdstip van geen invloed is op hun misdaad. Typisch aan dit forum tegenwoordig. Je zegt iets wat in de verste verte kan geïnterpreteerd worden als "sympathie voor de misdadigers" en heel de meute valt in je nek. Ook al heb je totaal geen sympathie voor de misdadigers. Maar dan moet je natuurijk gewoon meedoen met de meute. Alles wat de misdadigers (relevant of niet) aangewreven kan worden moet ze ook aangewreven worden. We vallen het liefst over mekaar heen om ze toch nog maar iets in de schoenen te kunnen schuiven. Ze klommen over een schutting. Mag niet!!! Stoute jongens!! Ze klommen in een paal. Mag niet!! Stoute jongens!! Wacht even... wat kunnen we ze nog aanwrijven? Euh, ahja!! Ze gedroegen zich verdacht door om 4:00 op straat rond te lopen. Mag misschien wel maar toch: Stoute jongens!!! Als iemand ergens iets uitspookt ontstaat er tegenwoordig precies een wedstrijd "om ter hardst verontwaardigd zijn" en gaan we allemaal op zoek naar dingen die we bij op den hoop kunnen gooien. Raar hoor.
![]() |
#106 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Om allochtone idioten te verdedigen want die mogen 's nachts over straat om dan naar hoogspanning te kruipen en geëlektrocuteerd te worden door hun eigen schuld?
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht even BIG F,
Het gaat hem meer over het feit dat die familie komt goedpraten wat hun familieleden daar deden. Wat ik nog veel frapanter vindt is, dat een journalist, daar dan ook nog eens een artikel over schrijft. Eigenlijk maakt die hier misbruik van het verdriet van die mensen. Hij gaat dan ook nog eens proberen de schuld van het gebeuren in de schoenen van de nmbs te schuiven. Dat nonkel Ali, verschoning wil zoeken voor wat neef Amin en Ibrahim hebben uitgestoken dat snap ik nog. Nochtans moesten het mijn neven zijn, ik zou mij doodschamen voor het gedrag van die debielen. (maar dat is iets cultuureel) Dat je dat vervolgens als journalist gaat gebruiken, sorry he, inderdaad wat doe je om 4 uur s morgens op straat, naar uw werk gaaan, ok. (en ikzelf en nog wat andere figuren) zijn dan soms ook al op en gaan dan eens met hun velo rijden of wandelen. Ja er zijn zo een mensen, niet veel , maar ze bestaan. Wat we echter niet doen is over een betonnen plaat kruipen en vervolgens in nen hoogspanningsmast. dat is geen correct, normaal gedrag, dat is op zijn minst een beetje raar niet. Zelf op oom Ali, moet dat overkomen als toch niet helemaal koosjer of halal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat over 5 allochtone hangjongeren die volwassen zijn en uit verveling om 4u 's nachts er niet beter op vinden om elkaar uit te dagen om op verboden terrein in de paal naar de hoogspanningsleiding van treinen te kruipen en dan 3.000 volt op hun kloten krijgen waardoor er 2 gebakken de pijp uitgaan. En dan nog voert een hoernalist van de leugenpers de op geldbeluste families op die de schuld voor de stommiteit van hun overleden dummies in de schoenen van de nmbs proberen te schuiven. Dat zijn de FEITEN in het kort, hé? ![]() Dan kunt gij nog zoveel stellingen naast de kwestie poneren als gij wilt, de feiten en uitkomst spreken voor zich: 2 crispy doden door eigen schuld en een hoernalist die komt aandraven met een hebzuchtige familie die ook nog munt wil slaan uit de dood van hun zonen, zoveel verdriet hebben die families dus...niet. ![]()
![]() |
![]() |
#109 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het concept 'voorbeeld' is jou vreemd eh?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben alleen niet akkoord met uw steliing dat 'normale' mensen 's nachts in hun bed liggen. Want dat impliceert dat wanneer je 's nachts niet in je bed ligt, je abnormaal bent. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2024 om 13:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn probleem is dat er hier mensen opduiken die 'om 4u 's nachts over straat lopen' per definitie 'verdacht' of 'abnormaal' vinden. En dat die gasten, vooraleer ze in die paal kropen, zich verdacht gedroegen of niet speelt in heel deze zaak inderdaad geen rol. Ik ben ook niet over 'verdacht gedrag' begonnen.
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hun onwetende zonen zouden dan vast niet in die paal met levensgevaarlijke hoogspanning geklommen zijn voor een uitdaging als er voldoende beveiliging zou geweest zijn. ![]() Alsof iemand die onzin gelooft. Natuurlijk weet oom ali dat allemaal ook maar hij ruikt geld, gemakkelijk geld en daar mag je dan al eens de doden voor gebruiken. ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het hier over. En zeg nu zelf: heb jij ergens iets moeten schrijven over 'verdacht gedrag'? Nee eh? Ah nee, want daar gaat het niet over. Probeer ik al twee pagina's lang uit te leggen. Blij dat je het beaamt. Citaat:
Op verboden terrein in paal gekropen. Dood. Dat zijn de feiten in het kort. Helemaal akkoord. En nogmaals: lees jij hier ergens het woordje 'verdacht' in? Nee eh? Citaat:
Ik ben niet begonnen over 'verdacht gedrag'.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2024 om 13:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gij hoeft geen voorbeelden te geven over wat iedere normale mens weet en dat vanzelfsprekend is, gij staat niet voor een kleuterklas.
![]() Hou je bij de discussie en bij feiten want dat blijkt al te moeilijk te zijn voor jou.. Laat JOUW speculatie dan maar achterwege dat ze "in het beste geval niet om 4:00 waren verongelukt maar misschien om 15:00u zouden verongelukt zijn als ze om 4:00 niet in die paal gekropen waren." Jouw woorden, jouw speculatie. Precies, het feit is dat het 's nachts gebeurd is en gij leutert nog over overdag om 15:00u Citaat:
![]() Dat impliceert helemaal niks, dat je abnormaal zou zijn als je 's nachts niet in je bed ligt is enkel jouw mening, dat zit tussen jouw oren. De normale mens weet al lang dat criminelen en dieven het liefst op pad gaan als het donker is en normale mensen in bed liggen te slapen. De normale mens weet ook dat niet iedere nachtbraker of nachtelijke zatlap of wandelaar een crimineel of dief is, daar hebben ze jou niet voor nodig. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oma, de voorloper in de strijd voor de persoonlijke vrijheid, blijkt ineens moeilijk te doen over mensen die 's nachts buiten komen.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu concreet in dit geval, in broekzele en omgeving moet ge nog moeite doen om op de sporen te geraken. Hier bij ons in t veld loopt ge zo de spoorwegberm op Aan ne veldweg waar vroeger (en dan spreek ik van meer dan 50 - 60 jaar geleden een overweg was,) kruipen er nog altijd gasten over den draad. Hoe moet ik daar geraken vroeg er zo eens ene, ah simpel ge moet 2 a 3 km omrijden en dan komt ge daar aan... ah dan kruip ik wel over den draad, ... ge moet weten treinen halen daar met gemak 160 midden in t bos dus ze zien u echt maar als ge al op de sporen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg de kritiek dat iedereen hoort te weten dat je daar niks te zoeken hebt. Voor je eigen veiligheid niet, en voor het ordentelijk verloop van het treinverkeer evenmin. Je gaat ook niet wandelen op de snelweg. Maar dat je per definitie verdacht bent als je 's nachts buiten bent is een verrassend uitgangspunt van Oma.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me denken aan dat raadsel: Onderzoek wees uit dat bij een treinongeval er in de laatste wagon meer doden en gekwetsten vallen dan in de andere wagons. Daarom besliste de nmbs dat alle treinen zouden uitrijden met een wagon minder, zodat dit veiliger wordt. Een slimmerik merkt op: ah neen, het blijft qua veiligheid krak hetzelfde want de voorlaatste wagon wordt nu de laatste. Maar een slimme forummer weet: er zitten nu gemiddeld meer mensen in elke wagon, dus ook in die laatste. De beslissing van de nmbs is dus niet "even veilig of onveilig", maar wel ONveiliger.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wordt softer. Vorige maand was het nog naar een corbillard.
![]() |
![]() |