Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2024, 10:15   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vergeet de paperassen niet. Effektendossier, beleggersprofiel, witwasinformatie. Bij de meeste grote banken kan je dat niet online doen, je moet minstens éénmaal naar een kantoor.
Inderdaad: ze willen je HANDTEKENING !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 14:39   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er komen bij een bank meestal ook andere zaken bij zoals een verplichte zichtrekening.
En die moet dan ook nog actief zijn en kost 15 euro kreeg ik te horen toen ik naar KBC belde om in te schrijven op die termijn rekening.
Wij streven naar een totaal pakket zei men.

En al die moeite doen om al mijn doorlopende opdrachten te veranderen zag ik niet zitten.

Gelukkig kreeg ik na de middag van mijn bank ( Crelan ) telefoon dat ook zij met een termijn rekening kwamen van 1 jaar die netto 2,45 % opbrengt.
Ook verleden jaar kwamen zij met een termijn rekening die evenveel opbracht als de staatsbon van 2,81%.

Ik heb toen beiden genomen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 18:40   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
I know. Dus de KBC klant zet zijn geld nu bij ING en vice versa. In tegenstelling tot bij energiecontracten, telecom,... hebben mensen vaak nog heel wat andere dingen lopen bij de bank (hypotheek, verzekeringen,...) en de kans dat die klanten dus volledig gaan overstappen is nihil.

Het is me dus niet zo heel duidelijk waarom KBC wil dat ik mijn geld bij ING parkeer (moest ik op een termijnrekening willen intekenen natuurlijk).
KBC wil dat uiteraard niet, ze nemen gewoon de gok dat je het niet gaat doen zoals hun kliënteel nu al gelijk een bende schapen lijkt te aanvaarden dat zij op hun gewone KBC spaarrekening maar 0,9% intrest krijgen terwijl de concurrentie véél meer geeft. Fortis 1,75 als je hun 'plus' versie hebt, anders ben je gekloot. Belfius geeft 1,10%, maar als je je rekening vervangt door de 'nieuwe formule' geven ze 2%. En ING geeft 2,25% zonder voorwaarden, geen boven of onderlimiet.

KBC gokt gewoon dat het gros van hun klanten de bestaande toestand gewoon gaan slikken, na wat gemorrel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 19:22   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
KBC wil dat uiteraard niet, ze nemen gewoon de gok dat je het niet gaat doen zoals hun kliënteel nu al gelijk een bende schapen lijkt te aanvaarden dat zij op hun gewone KBC spaarrekening maar 0,9% intrest krijgen terwijl de concurrentie véél meer geeft. Fortis 1,75 als je hun 'plus' versie hebt, anders ben je gekloot. Belfius geeft 1,10%, maar als je je rekening vervangt door de 'nieuwe formule' geven ze 2%. En ING geeft 2,25% zonder voorwaarden, geen boven of onderlimiet.

KBC gokt gewoon dat het gros van hun klanten de bestaande toestand gewoon gaan slikken, na wat gemorrel.
KBC geeft 2,66 % netto op13 maanden voor een gewone termijnrekening.

Oud 11 september 2024, 19:38   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
KBC geeft 2,66 % netto op13 maanden voor een gewone termijnrekening.

...als antwoord op het markt offensief van 3,8 en 4% bruto. (enkel amateurs spreken over netto...) Ze hebben twee maand lang hun klanten zitten opbellen voor 'vooraf in te tekenen' op een aanbod aan 3,1% bruto ingaande begin september , mét penalisatie 0,75% als de klant finaal niet intekent in september 2024. En toen zagen ze dat hun aanbod in de eerste week van september gewoon onvoldoende was om het 'staatsbongeld' binnen te kunnen houden. Om dan nu ook mee te stappen in die 3,8% enkel voor vers geld. Dertien maand is wel een intelligente move van hen. Alle andere spelers werken op 12 maand.

Maar net zoals bij andere banken, hebben hun bestaande klanten daar niets aan gezien het enkel betrekking heeft op 'vers geld'.

De belangrijkste marktvraag is nu hoelang de 4 grote banken hun aanbod gaan openhouden aan 3,8% of meer. ING stelt dat het ongewijzigd van kracht blijft tot 29 september, Belfius hun salesploeg spoort mensen aan snel te beslissen want dat ze spoedig vervroegd gaan afsluiten en ik hoor dezelfde echo's van KBC klanten. Enkel marktleider Fortis blijft wat mysterieus, en beperkt zich tot communicatie dat hun bestaand aanbod 'competitief' is.

De kleintjes : daar kijkt nu niemand naar.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2024, 23:19   #46
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Van 30/kg naar 70/kg op 10 jaar, dat is meer dan het rendement van de staatsbon

https://www.hollandgold.nl/koersen/goudkoers.html
Meer rendement maar ook meer risico op volatiliteit.
Oud 12 september 2024, 08:16   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Meer rendement maar ook meer risico op volatiliteit.
10% rendement per jaar over de voorbije 10 jaar en lange termijn altijd positief. Dat risico neem ik er bij.
Oud 12 september 2024, 10:30   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...als antwoord op het markt offensief van 3,8 en 4% bruto. (enkel amateurs spreken over netto...) Ze hebben twee maand lang hun klanten zitten opbellen voor 'vooraf in te tekenen' op een aanbod aan 3,1% bruto ingaande begin september , mét penalisatie 0,75% als de klant finaal niet intekent in september 2024. En toen zagen ze dat hun aanbod in de eerste week van september gewoon onvoldoende was om het 'staatsbongeld' binnen te kunnen houden. Om dan nu ook mee te stappen in die 3,8% enkel voor vers geld. Dertien maand is wel een intelligente move van hen. Alle andere spelers werken op 12 maand.

Maar net zoals bij andere banken, hebben hun bestaande klanten daar niets aan gezien het enkel betrekking heeft op 'vers geld'.

De belangrijkste marktvraag is nu hoelang de 4 grote banken hun aanbod gaan openhouden aan 3,8% of meer. ING stelt dat het ongewijzigd van kracht blijft tot 29 september, Belfius hun salesploeg spoort mensen aan snel te beslissen want dat ze spoedig vervroegd gaan afsluiten en ik hoor dezelfde echo's van KBC klanten. Enkel marktleider Fortis blijft wat mysterieus, en beperkt zich tot communicatie dat hun bestaand aanbod 'competitief' is.

De kleintjes : daar kijkt nu niemand naar.
13 maand is een slimme move v.d. KBC.
Enkel voor "vers geld". Wat is de definitie van "vers geld" ?
KBC geeft 2,66 % netto aan de "amateurs".
Punt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be