![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 oktober 2024 om 23:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zullen bepaalde van zijn punten bij sommigen niet hartelijk onthaald worden.
Ze vallen bijna allemaal onder de noemer: dit is ons land en wij wensen dat zo te houden, wij moeten ons niet aanpassen aan anderen. Wat meer leesgenot... Of het allemaal zal werken dat valt nog af te wachten. Gen idee van of het één van de punten nis maar de gewelddadige radicalisering zou er misschien wel mogen bijstaan. Naar alle waarschijnlijklheid staat dat al hoog op het Politieke agenda.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 oktober 2024 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marktkramers worden helemaal niet verplicht om Nederlands te spreken. Ze mogen gerust hun kraam elders opstellen als ze dat wensen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle informatie die aan klanten wordt gegeven, zoals prijslijsten, productinformatie en reclame, moet in het Nederlands zijn. Dit houdt in dat etiketten, affiches en andere vormen van publiciteit in het Nederlands moeten zijn opgesteld. Wat meertaligheid betreft ... hoewel het Nederlands de hoofdtaal is, is het marktkramers niet verboden om in andere talen te communiceren. De primaire communicatie moet in weliswaar het Nederlands zijn. In enkele specifieke gevallen kan er enige flexibiliteit zijn, bijvoorbeeld in toeristische gebieden waar meertaligheid gebruikelijker is. Maar de voorkeur gaat altijd naar het gebruik van het Nederlands. 'Toeristische gebieden' is natuurlijks weer zo’n typisch Belgisch dingetje. Het klinkt simpel, maar wat is nu precies een toeristisch gebied? En nog belangrijker, vanaf wanneer is een plek toeristisch genoeg om de regels wat losser te laten? Moet er een buslading toeristen passeren, of is één verdwaalde bezoeker met een camera al voldoende? En wie bepaalt dat dan eigenlijk? Het zorgt er alleen maar voor dat er een grijze zone ontstaat waar niemand precies weet wat kan en wat niet. Marktkramers weten dan ook niet goed waar ze aan toe zijn: moet je nu strikt Nederlands gebruiken, of mag je er in het Frans, Duits, Engels, of misschien zelfs Italiaans wat bij doen? Het maakt het allemaal weer heerlijk vaag en typisch Belgisch, waar de regels wel bestaan, maar de interpretatie afhankelijk is van wie er toevallig controle komt doen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() In de tekst staat trouwens [hoe kan het ook anders] een nogal eigenzinnige interpretatie van het standpunt inzake marktkramers en het gebruik van Nederands.
Op pagina 20 [partijprgromma Forza Ninove] staat te lezen: Citaat:
Het enige in strijd is met de huidige regelgeving, is in de context van 'enkel afficheren in het Nederlands'. Verder is er een groot verschil tussen in staat moeten zijn om klanten in het Nederlands te bedienen en aan te spreken en het non-argument, dat klanten bedienen in een andere taal niet zou zijn toegestaan.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 15 oktober 2024 om 03:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Hij gaat "standplaatsen voorbehouden aan marktkramers die het Nederlands gebruiken". Dat is zijn goede recht.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie geen Nederlands hanteert, mag daar eigenlijk niet staan. Een burgemeester die de wet toepast ... daar hebben velen het schijnbaar heel moeilijk mee.
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was ook al 25 jaar geleden zo ook al in Dilbeek. Dacht nog onder de VU met Jef Valckeniers. Afgezet is hij daar nooit voor. En ik herinner me het werd nageleefd. En kijk De gemeente Asse vraagt aan de handelaars van de wekelijkse dinsdagmarkt om, in hun omgang met de klanten, eerst het Nederlands te gebruiken. Wie dat niet doet, kan gesanctioneerd worden.Daarin staat te lezen dat de marktkramers in hun schriftelijke communicatie voortaan alleen het Nederlands mogen gebruiken. https://radio2.be/lees/marktkramers-...rlands-spreken Anderzijds zou daar geen verplichting moeten over gelden. Bestel anders eens uw groenten op de markt te Dinant in het Nederlands en je zal al vlug merken wat echte taalvrijheid betekent. Nu of varkensvlees geven op school onwettelijk zou zijn betwijfel ik. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 oktober 2024 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Franse revolutie en de maakbaarheid van de mens. Het onbeschreven blad. Positiviteit. De adel weg, de kerk weg alle instellingen op de schop.
Het duurde 1 jaar en het was een autocratie.... ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar weinigen beseffen dat de grond waar de markt wekelijks komt 24/7/365 openbare plaats is En daar gelden de regels van openbare plaats Dus ook naar affiches toe
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 15 oktober 2024 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou eens willen zien op marktplaatsen tegen de taalgrens, welke burgemeester de wet niet kent. Of erger. Welke burgemeester moedwillig wegkijkt en weigert de wet te hanteren Nu Ninove het voorbeeld zal geven Benieuwd als de openbare oproep eens zal gaan filmen op andere markten
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat van een Amerikaans systeem en waar de verkoper er reclame voor maakte dat het al bij verschillende gemeentes etc uitgerold werd. niet goedkoop, maar dan heb je ook wat natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoor een heleboel positieve maatregelen. Hopelijk kunnen er ze er zoveel mogelijk van uitvoeren.
Ook wel straf dat velen danig geïndoctrineerd worden door de linkse kerk alsof D'Haeseleer een maatschappij gevaarlijk individu zou zijn en er daardoor niet op stemmen. Als je zijn programma ziet, dan staat daar in niets gevaarlijks of baanbrekend in.
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees er de gesprekken in de context van Vlaams Belang maar op na. Wanneer je vraagt of het programma wel gelezen is, kan je als antwoord verwachten dat dat niet nodig is ... dat ze geen programma lezen van 'racistische' partijen. Het is een straatje zonder einde.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 15 oktober 2024 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me vooral af wat de Franstalige inwoners van Ninove zullen doen : Ninove verlaten en naar Brussel of Wallonië teruggaan of toch in Ninove blijven terwijl ze er niet welkom zijn.
Op de avond van de verkiezingen zijn TV-ploegen van de RTBF en RTL-TVI naar Ninove gegaan. Ze werden er blijkbaar door VB-militanten beledigd terwijl ze hun gewoon hun job van journalisten deden. Als dit waar is, zegt het meer dan genoeg over wat de Vlaams-Nationalisten van Ninove over de Franstaligen denken. Ik zie niet de Franstaligen van de rest van Vlaanderen naar Brussel of Wallonië verhuizen maar met de situatie nu in Ninove, stel ik me vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |