![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee de westerse pers is niet autonoom. Op de VRT hoor je een verslag van een journalist die optrekt met de rebellen en dan verslag uitbrengt over wat de mensen denken, alsof die vrij kunnen spreken in die context. Ook de mega journalist van de VRT Vranckx kwam nooit de belofte na ook eens van de andere kant te rapporteren. Enkel de 'rebellen' kwamen aan bod. Zelfs Vranckx moest plooien.
Ik hoop dat er een commissie van de waarheid komt over het Assad regime maar ik heb er weinig vertrouwen in dat zo'n commisie objectief te werk zal gaan in de huidige omstandigheden zelfs indien via de VN georganiseerd. Kijk maar naar de duidelijke bias van het recente UNESCO rapport ivm het lot van journalisten waar bijvoorbeeld cases van verschillende vermoorde Russische journalisten weg gelaten worden (onder protest van Rusland). En de regelrechte oorlog tegen de pers in Gaza, waar een press jacket tot een bullseye geworden is wordt ook genegeerd als het kan. Nee. We zullen het met de usual propaganda dienen te doen. De druppelsgewijze vorming van de publieke opinie. Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
|
![]() Een poging de verschillende partijen te schetsen in Syrië door het "two majors" kanaal op Telegram.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We’ve been here before. Het heeft geen zin de discussie te herhalen. Jouw uitgangspunt is toch steeds dat <Anderen> die een mening hebben die gevormd lijkt te zijn door de <narratief> van de Westerse media, propagandaslachtoffers zijn. Daartegenover sta jijzelf (nu niet jij specifiek, maar degene die dit standpunt inneemt), die -in tegenstelling tot de sheeple- WEL door de propaganda kan zien en meer van de Waarheid ziet. Het is een ongelijke strijd voor wie daartegen wilt argumenteren want je kan steeds zeggen dat je verblind bent door propaganda. De ironie wilt, dat het omgekeerde waar is. Kijk bvb. Naar Douma en de gasaanval daar. Wie slikt daar het propagandaverhaaltje dat het de rebellen geweest waren, terwijl het bewijs van het tegendeel overweldigend is? Juist ja… Ik hoop ook op een waarheidscommissie, die meer vindt over de verantwoordelijken. Ik maak me geen illusies dat die bevindingen ook maar iets zouden uitmaken voor de propagandaslachtoffers. Als de conclusie niet aanstaat, dan wordt de waarheidscommissie bekritiseerd. Net als OCPW destijds.
![]() |
![]() |
#464 | |
|
![]() The Cradle beschrijft de conversie van koppensneller naar CNN salonfähige 'vrijheidsstrijder'. Links in de originele link te vinden.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin... steeds maar hetzelfde patroon : massieve C/P's dumpen op het forum zonder verifieerbare links, zo kun je van alles beweren en vervalt de grens tussen verifieerbare feiten en nieuwsgaring enerzijds en eigen geproduceerde lulkoek en Olgino desinformatie anderzijds. Het lijkt er sterk op dat dit de onderliggende bedoeling is. Wie te goeder trouw is, post zijn link naar de originele bron van hetgeen men quote. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is de modus operandi. Iedereen die een beetje kritisch kan nadenken, die heeft dat wel door. Enkel de propagandaslachtoffers niet. De grote vraag is, hoe doorbreek je dat. Want natuurlijk, hen louter wegzetten als propagandaslachtoffers is exact hetzelfde als wat hen verweten wordt. Het heeft ook geen zin om je “boven de discussie” te zetten. Ik heb altijd gedacht dat toegang tot informatie wel vanzelf zou leiden tot de dezelfde inzichten. Maar dat is dus niet zo. Zelfs als de informatie zo scherp is dat je moeilijk iets anders kan concluderen, DAN NOG worden er omwegen gevonden om toch mar de logische conclusie niet te moeten trekken. Interessant fenomeen. Ik vermoed dat het voor sommigen simpelweg onmogelijk is om daaruit los te breken.
![]() |
![]() |
#467 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk een volledig verkeerde conclusie.
![]() |
![]() |
#468 |
|
![]() Ge kont weer niet laten uit de hoogte persoonlijke steken te geven he. En mee te doen met de valse beschuldigingen van Panda.
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Minister-President
|
![]() Uw lange tenen nemen weeral de overhand. Ge hebt de gave om u voor het minst aangesproken en beledigd te voelen.
![]() |
#470 | |
|
![]() Citaat:
Of de valse beschuldigingen accepteren als deel van het leven? Ik ben het toch al gewend geraakt. Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Minister-President
|
![]() Nee, het ging (o.a.) over u ja. Het was vooral het 2e stukje, nl. de vaardigheid om u beledigd te voelen.
Zeker sinds die strafpunten (nu 2 maanden geleden?….) kunt ge niet meer normaal interageren, zonder het persoonlijk te maken. Ik neem daar akte van.
![]() |
#473 |
Minister-President
|
![]() Poging om uit dit moeras te geraken en on topic te gaan.
Bach, wat denk je ernstig, met wat we nu weten; zijn de Syriers nu beter af dan onder Assad? Welk is het ergere kwaad? Assad gesteund door Rusland of HTS/SDF gesteund door Turkije? Wat wensen de Syriers zelf? Enig idee?
![]() |
#474 | ||
|
![]() Maar als ik me dus terecht aangesproken voel klinkt het dat ik me nogal vlug aangesproken voel. Wat voor spel speelt u dan?
Citaat:
Citaat:
Ik zou liever hebben dat u me niet meer aanspreekt al dan niet via insinuaties. De twee links die ik gaf met inhoudelijke info over de geschiedenis van Syrië (van Politico en The Cradle) met een massa feiten. Daar wordt gewoon over heen gelezen. Om daarna te klagen over het lage niveau en mensen persoonlijk aan te vallen. En als ze zich aangevallen voelen nog te doen alsof de neus bloed. Daarmee haalt men het niveau juist omlaag. Het probleem dat ik meen te zien is dat heel wat mensen niet om kunnen met informatie die niet past in het vertrouwde verhaal. Geconfronteerd met die informatie kan men ofwel de eigen info beginnen bevragen ofwel de alternatieve info negeren of uit onbetrouwbare bron afkomstig achten, ja zelfs agressief worden of zich in een James Bond achtige spionnen realiteit achtend: "Wie niet gelooft zoals ik is 'de vijand'". Dit geldt niet alleen voor mensen die vanaf kind geleerd hebben te geloven in sprekende bijbelse slangen, maar evenzeer voor mensen die vanuit een westerse realiteit 'het nieuws' volgen en daarmee geloven in westerse morele superioriteit gebaseerd op democratie, vrijheid, mensenrechten. Dat wereldbeeld doen wankelen roept een quasi religieuze weerstand op. Niet bij iedereen. Waar het van afhangt is een interessante vraag. Ik ga er nu even niet op in. Er zijn meerdere verklaringen voor. Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 15:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zionistische joden zijn op weg naar Damascus, net zoals Paulus op weg was naar Damascus om de christenen aldaar te vervolgen.
Maar onderweg gebeurde iets. Hij bekeerde zich en werd de christen waarop het hele Paulijnse christendom (zoals wij dat kennen) gebouwd is. "Wanneer Syrië valt zal de wereld branden" Baba Vanga
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 december 2024 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 14 december 2024 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN