Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2025, 23:36   #1
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard Maandag 13 januari nationale nieuwjaarsdrink bij NMBS

Deze maandag is het feest bij de NMBS. Er worden op verschillende plaatsen nieuwjaarsdrinken gedaan waardoor 3 op 4 treinen niet zullen rijden. Dan worden er traditioneel piketten gezet en drinkt iedere medewerker zich nog eens goed zat. Geen ouwbollige bedoening trouwens, want alle 50 plussers zitten al op hun dik afbetaald vermogen (hun huis) thuis hun zwembad op te warmen.

Schol!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250111_93525053

Laatst gewijzigd door IJsboer : 11 januari 2025 om 23:37.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2025, 23:43   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ga er lekker geen last van hebben.
Oud 12 januari 2025, 00:07   #3
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Ik ook niet. Ik rijd met de auto.

File is minder erg dan treinproblemen. Zelfs met de ergste file ben je op 2 uur ergens waar je normaal op een half uur bent. Bij treinproblemen is dat soms 4 of 5 uur.

De dienstverlening van treinen is België is zo abominabel slecht dat mensen bereid zijn om meer te betalen om met de auto te rijden en in de file te staan.

Dat zegt wel genoeg vind ik.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 12 januari 2025 om 00:08.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 17:24   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed niet dat er piketten zullen staan vermits iedereen wordt opgeroepen naar de betoging van het onderwijs te gaan. In een eerste schrijven loog de vakbond zelfs dat de stakers enkel gedekt zijn als ze daar naar toe gaan.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 17:26   #5
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ook niet. Ik rijd met de auto.

File is minder erg dan treinproblemen. Zelfs met de ergste file ben je op 2 uur ergens waar je normaal op een half uur bent. Bij treinproblemen is dat soms 4 of 5 uur.

De dienstverlening van treinen is België is zo abominabel slecht dat mensen bereid zijn om meer te betalen om met de auto te rijden en in de file te staan.

Dat zegt wel genoeg vind ik.
U laat zich door de mediahetze meeslepen. NMBS is de tweede betrouwbaarste spooronderneming van de EU.

Oud 12 januari 2025, 17:48   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

hopelijk vriest het steen en been
Oud 13 januari 2025, 08:47   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Herman Matthijs over de pensioenen.

Nog wat info. Het is een kluwen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 januari 2025 om 08:52.
Oud 13 januari 2025, 08:51   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het onderwijs nog wat minder aantrekkelijk maken. Dat gaat zeker de kwaliteit verbeteren.

Oud 13 januari 2025, 09:16   #9
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het onderwijs nog wat minder aantrekkelijk maken. Dat gaat zeker de kwaliteit verbeteren.
het is een roeping

ze doen het voor de kinderen
Oud 13 januari 2025, 09:40   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het is een roeping

ze doen het voor de kinderen
Zoals de priesters van de katholieke kerk zeker of al diegenen die in de integratie- en asielindustrie dat doen uit menslievendheid ... neen, als men peanuts betaalt krijgt men te doen met apen. Ik ben in mijn schoolcarrière misschien één of twee leerkrachten met een roeping tegengekomen. Ze bestaan hoor, maar ze zijn dun gezaaid.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 januari 2025 om 09:42.
Oud 13 januari 2025, 10:52   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen personeelstekort in het onderwijs. Ik weet niet hoe men die leugen blijft herhalen.

In het schooljaar 1996-1997 had men in het basisonderwijs 8.5 leerlingen per FTE. In het schooljaar 2021-2022 had men nog 6.5 leerlingen per FTE.

Voor het secundair onderwijs had men 6.8 leerlingen per FTE in 1996-1997. In 20221-2022 was dat 6.5 leerlingen per FTE

Het wordt dus dringend tijd dat men weer eens wat beter omspringt met de beschikbare middelen in ons onderwijs. Daar zit hem het probleem, niet in het aantal werkkrachten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2025, 11:05   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er is helemaal geen personeelstekort in het onderwijs. Ik weet niet hoe men die leugen blijft herhalen.

In het schooljaar 1996-1997 had men in het basisonderwijs 8.5 leerlingen per FTE. In het schooljaar 2021-2022 had men nog 6.5 leerlingen per FTE.

Voor het secundair onderwijs had men 6.8 leerlingen per FTE in 1996-1997. In 20221-2022 was dat 6.5 leerlingen per FTE

Het wordt dus dringend tijd dat men weer eens wat beter omspringt met de beschikbare middelen in ons onderwijs. Daar zit hem het probleem, niet in het aantal werkkrachten.
Waar lees jij dat ik schrijf dat er een personeelstekort is ? Ik had het over kwaliteit.

Trouwens, nu je toch over personeelstekort en FTE begint ... nog ff en er is meer 'zorgpersoneel' of administratie dan leerkracht aan het werk in het onderwijs ...

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 januari 2025 om 11:08.
Oud 13 januari 2025, 12:25   #13
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Toch raar dat er moet betoogt en gestaakt worden voor het behoud van pensioenen als er elk jaar zoveel bijkomende jobs gecreëerd worden en tienduizenden nieuwkomers worden toegelaten met het argument dat ze komen werken voor die pensioenen. Blijkbaar lukt dat toch niet zo goed, wat me niet verbaasd als ik zie hoe mijn voormalige gebuur al bijna twee jaar aan het doppen is na een jaartje bij Huts gewerkt te hebben wat hij veel te vermoeiend vond, zeker met die vier uur les Nederlands erbij per week. Ik ben superman want ik werkte op die leeftijd jaren aan een stuk 12 uur per nacht en renoveerde tegelijkertijd mijn huis ... ftw!

Oud 13 januari 2025, 12:29   #14
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Zoals de priesters van de katholieke kerk zeker of al diegenen die in de integratie- en asielindustrie dat doen uit menslievendheid ... neen, als men peanuts betaalt krijgt men te doen met apen. Ik ben in mijn schoolcarrière misschien één of twee leerkrachten met een roeping tegengekomen. Ze bestaan hoor, maar ze zijn dun gezaaid.
en wat heb jij vandaag op school geleerd?
Oud 13 januari 2025, 12:37   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en wat heb jij vandaag op school geleerd?
Dat vragen ouders tegenwoordig niet meer. Die zitten liever op hun smartphone. En dan verschieten dat de onderwijsresultaten achteruit gaan.

Oud 13 januari 2025, 12:58   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ook Vooruit betoogt mee tegen de hypothetische pensioenplannen die ze zelf al dan niet gaan ondersteunen in de regering. Ga daar mee naar den oorlog...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 13 januari 2025, 13:19   #17
Profiteur
Parlementslid

Standaard

30000 snullen betogen vandaag in Brussel. Allemaal Calimero's die niet leven maar geleefd worden. Kuddedieren, werkplebs, marginaal ongedierte ... Ik vind het gewoon lachwekkend hoe simpel mensen kunnen zijn. Misschien omdat er ooit bij mij is vastgesteld dat ik geen empathie heb en mij niet in andermans ellende kan plaatsen. Vandaag roepen, tieren en waarschijnlijk zich coma zuipen. En morgen terug bazenpoeper spelen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2025, 08:01   #18
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
30000 snullen betogen vandaag in Brussel. Allemaal Calimero's die niet leven maar geleefd worden. Kuddedieren, werkplebs, marginaal ongedierte ... Ik vind het gewoon lachwekkend hoe simpel mensen kunnen zijn. Misschien omdat er ooit bij mij is vastgesteld dat ik geen empathie heb en mij niet in andermans ellende kan plaatsen. Vandaag roepen, tieren en waarschijnlijk zich coma zuipen. En morgen terug bazenpoeper spelen
Een mens krijgt zowaar sympathie voor de betogers bij het lezen van zulk gezwets.

Oud 14 januari 2025, 11:08   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens krijgt zowaar sympathie voor de betogers bij het lezen van zulk gezwets.
Ah, laat dat typetje voor wat het is.
Oud 14 januari 2025, 13:10   #20
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Dus al 2 bazenpoepers die hierboven gereageerd hebben
Vandaag is het gewoon alles zoals het was. Geen haan die nog naar gisteren kraait. De vakbonden hebben het plebs weer even kunnen opjutten en zijn weer tevreden. En verandert er nu iets? Noppes dus
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be