![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het niet de logica zelf om zelf op eigen initiatief en eigen kosten de taal te leren ??
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 23 maart 2025 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen Nederlands spreken ,geen sociale woning meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10.000 €per jaar om met zes nieuwkomers Nederlands te spreken op café. Die uitwas kan inderdaad beter gestopt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die komt daar wel geld verdienen
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van de Vlamingen die het hen niet leren. ![]() Als een Vlaming naar een ander taalgebied emigreert , leert die op voorhand al de basis van de taal van zijn nieuwe vaderland en als hij daar aangekomen is zal hij zich zo vlug mogelijk vervolmaken in die taal. Dat is echter iets wat wij de anderstalige nieuwkomers niet mogen vragen volgens de Belgicisten. Neen ,wij zouden moeten zorgen dat zij onze taal leren. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 maart 2025 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom komt die Franstalige marktkramer naar een markt in Vlaanderen ,
en niet naar een Waalse markt als hij weigert Nederlands te leren? Denk je nu echt dat een Vlaamse marktkramer niet eerst wat Frans leert ,vooraleer hij naar een markt in Wallonië trekt. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 maart 2025 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een gezellig samenzijn vd inwoners.
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is straks meer bezoekers van het eetfestijn van GDH dan dat er kiezers voor open VLD zijn.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 maart 2025 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het eetfestijn van Ninove betreft, zal het ook niets veranderen. De allochtonen en Franstaligen van Ninove zullen de stad helemaal niet verlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bewijst in elk geval hoe populair en graag gezien de Guy is, ondanks de negatieve berichtgeving in alle media over de man.
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In de jaren 70 (lang geleden) werd ik professioneel getransfereerd naar Italië. Ik dacht toen dat ik met mijn Franstalige en Engelse kennis daar mijn plan zou kunnen trekken. Vergeet dat maar. Ik heb dan toen het initiatief zelf genomen op eigen kracht het Italiaans zelf te leren via een Assimil uitgave "Parla Italiano" en de aankoop van 2 Prisma boekjes Nederlands-Italiaans en Italiaans-Nederlands toen gekocht aan 20 BT per stuk.(1/2 Euro) Na 6 maanden sprak ik voldoende Italiaans om naar een meeting te gaan en dat ik later terug werd gevraagd voor een andere opdracht. Gans deze benadering heeft me allesbehalve windeieren gelegd. En toen ik terug thuis was gaf me dat de mogelijkheid van een bouwgrond te kopen (zonder lening) die nu minimum 540.000€ waard is plus kosten. Al die dure initiatieven van van onze politiekers kunnen van mij de pot op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn daar ook verse maagden, bij dat eetfestijn? Ze mogen gerust Frans spreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Finland kom je zelfs niet binnen als je geen Fins geleerd hebt. Op voorhand hé!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal onzin.
Alleen de onderkant van de migrantenpopulatie wordt gevraagd de lokale taal te leren. De bovenkant wordt tegenop gekeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder enige twijfel. Wel opletten dat ze u daar niet meteen op weerwolfworst draaien als je aan minderjarigen zit. Dat VB volkje is nogal voor onmiddellijke gerechtigheid.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 maart 2025 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je dat Kevin De Bruyne en Lukaku de taal niet leren van het land waar ze voetbal spelen .En die mensen zitten nu niet bepaald aan de onderkant van de loonschalen.
Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 maart 2025 om 09:31. |
![]() |
![]() |