![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2021 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Groenlanders zijn te beschaafd.
JD Vance op een ijsschots zetten en te water laten ware beter geweest.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 28 maart 2025 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2022 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed dat ge uw eerdere tekst wat beschaafder hebt gemaakt.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 maart 2025 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2024 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar El Salvador bijvoorbeeld. ![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2025 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als president heeft hij zich aan zekere regels, geschreven en ongeschreven, en vooral dat laatste, te houden. Een president is geen keizer die zijn goesting doet. Een van de ongeschreven regels is dat hij volledig achter de mechanismen van de rechtstaat staat. Hij doet het omgekeerde. Hij valt de rechterlijke macht aan. Hij vraagt dat het Hooggerechtshof dingen voor hem doet. Hij zegt dat zekere rechters die vonnissen treffen die hem niet aanstaan moeten buitengegooid worden. Zoiets komt niet uit de mond van een president, maar wel uit de mond van een revolutionaire autocraat. Als president heeft hij ook achter de beslissingen van vorige presidenten te staan wat het buitenland betreft. Hij kan die bijsturen, maar hij heeft die niet in de prullenmand te gooien, want die akkoorden werden niet met HEM, maar met de USA gesloten. En als president heeft hij vorige presidenten te respecteren. Omdat hij in de continuiteit van hun beleid dient te werken, ook al kan hij uiteraard bijsturen in de richting van zijn politiek. De attitude moet zijn: ik ben hier om de Amerikaanse instellingen te beschermen, de tijd dat ik president ben in de continuiteit voort te doen, en mij aan de regels te houden die bij mijn functie horen. Zijn attitude is: de voorgaande zot en zijn ganse kliek moet ophoepelen, we houden geen rekening met wat ze deden, en de Amerikaanse instellingen die mij willen tegenwerken gaan een ferm pak rammel krijgen als ik ze al niet kapot maak. Wel, daaraan herken je een autocraat in wording. Een revolutionair die de checks and balances kapot maakt en niet aanvaardt dat zijn job in de continuiteit is van de vorige. DAT is een autocraat, als het doel is om zijn macht te installeren. Dat is ook zo. Zijn aanval op het Capitool was dan ook bijzonder duidelijk en symbolisch. Daarvoor had hij de doodstraf moeten krijgen. Trump was zo niet in het eerste mandaat, of tenminste, slaagde er niet in. Nu is het helemaal anders. Er zijn nu 2 mogelijkheden: langzaam maar zeker kan hij zijn gif helemaal doordrukken, stijl Putin. Op een zeker ogenblik zijn er geen checks and balances meer, en is alles gewoon een keizerlijke hierarchie geworden, zoals in Rusland of Noord Korea, waar gelijk wie die nog een pink durft bewegen, "problemen" krijgt. Oftewel komt er een vorm van protest, en een soort van Reichtag waar de keizer beweert uitzonderlijke totalitaire maatregelen moeten te nemen "tegen de terroristen van binnen uit". Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2025 om 06:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2027 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Soit. Een president in een constitutionele republiek moet zijn macht gebruiken. Wat zit hij daar anders te doen. Biden's politiek (althans, die van zijn handlers, want el dementor kon mss nog net zijn eigen reet afkuisen) was de oikofobe anti-kolonialistische, anti-westerse/blanke migratie-dwang politiek. Die van Trump is inderdaad anders. Jij meent voor jezelf dat je in de oranje kop van Trump kan kijken, en weet wat zijn intenties zijn. Maar dat laat ik dan voor jou. Daarnaast; als "de staat" tegen de wensen van de bevolking in een bepaalde agenda implementeert en oplegt, dan moet je het vooral in de amerikaanse constitutie gaan zoeken waarom trump uw "ongeschreven regels" niet volgt. FUCK de ongeschreven regels, zegt trump. Als president van een constitutionele republiek. Wat je daarover schrijft, lijkt me eerder uit frustratie dan wat anders. "Trump speelt niet volgens mijn regels, meester...."
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 maart 2025 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2028 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2029 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vladimir's revenge. Meer is daar niet aan. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2025 om 12:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2030 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kwartaal Trump 2 is op zijn einde aan het lopen en we kunnen eens de inventaris opmaken....
-opkuis van onnuttigheden in de federale uitgaven.....bezig....een eenvoudig doorlezen van de DOGE website doet vermoeden dat we dat bij ons ook eens gaan mogen doen.... ![]() -Gaza conflict stilleggen......nou.....nee dus -Oekraine oorlog stilleggen......nou.....nee dus -Economie-stimulerende maatregelen tbv Joe Sixpack,tenslotte de Trump kiezer......nou.....nee dus -Stabiele Amerikaans geleide geostrategische bondgenootschappen koesteren.....nou....nee dus Alles lijkt ONstabieler te worden waar Mr Trump zich mee denkt te moeten bemoeien.We bespeuren dat thema doorheen gans zijn leven overigens. -China,Iran en Rusland ervan overtuigen dat ze braaf moeten zijn......nou....nee dus -Make Amerika Great Again.......geografisch is dat al juist,het hoefde dus niet gemaakt te worden,maar dat is zo ongeveer het enige. er zijn dus nog enige puntjes van verbetering aan te stippen.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2025 om 05:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2031 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- een ommekeer in het migratiebeleid - voter ID - einde aan de woke-tirannie - normalisering van forse investeringen in defensie in Europa - uitstap uit de WHO
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 maart 2025 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2032 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt geen ongelijk,het zijn echter puntjes ,behalve die WHO(oeps My bad) die zich na meerdere kwartalen zouden moeten manifesteren.... Afspraak na het volgende kwartaal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2033 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het echte programma is "in opdracht van Putin (en zijne maat Xi) het westen als wereld macht vernietigen". En daar gaat het veel beter. - geloof in de militaire integriteit van het westen vernietigen: check - geloof in het uitdragen van de liberale democratie vernietigen : check - de NATO opblazen: check (nog niet formeel, maar geen kat gelooft er nog in) - Rusland uit zijn isolement halen: check - Russische invasies in Europa goedpraten: check - de westerse handel economisch in de soep draaien: check - de USA verarmen: check - de Amerikaanse inlichtingendiensten naar de vaantjes helpen: check - territoriale aanwinsten met geweld normaliseren: check - maffiose praktijken in internationale akkoorden normaliseren: check - oligarchieen installeren en de rechtstaat ontmantelen: check Kortom, als vernietiger van het westen en zijn idealen en concepten, welke de finaliteit is van Vladimir, kan je moeilijk beter doen. Wanneer je enorm veel waarnemingen doet die "onbegrijpelijk" lijken binnen het paradigme waarin je ernaar kijkt, en een paradigme verandering maakt het plots allemaal heel logisch zonder dat je voor elk nieuw raar feit een nieuwe hypothese aan je paradigme moet toevoegen, dan is de kans groot dat je nieuwe paradigme beter de werkelijkheid beschrijft. Als dusdanig is het paradigme "Trump zijn aangekondigd programma voor de verkiezingen is wat hij wil doen" niet echt in grote overeenkomst met wat hij doet, zoals je zelf aangeeft. Als je het paradigme aanneemt: "Trump voert het Putin programma van de totale vernietiging van het westen door", dan wordt alles veel begrijpelijker. Ik zou eraan toevoegen, maar ik geef toe dat het voorlopig nog hypothetisch is: door Israel on steroids te laten gaan, en die dan misschien eens ze het ginder serieus met Iran aan de stok hebben, te laten vallen zoals Oekraine, zodat Iran ongestraft wat atoombommen op Israel kan gooien, en door China de kans te geven om Taiwan binnen te vallen, en geen krimp te geven, zou hij een nog groter programma van de totale vernietiging van het westen, en het installeren van de totale overheersing van de tandem Rusland-China kunnen nastreven, met Iran als vazal die de moslim wereld overheerst, en die uiteindelijk de Golfstaten binnendoet. Op die manier is de tandem: Rusland zorgt voor militaire interventies en voor resources, China is het tech powerhouse dat alles binnenrijft, en de rest van de wereld is aan hen ondergeschikt, geen lastig westen meer, wereld meester. Kortom, het zou de kroon op het werk zijn. Trump zou Putins' agenda dan tot in de nopjes hebben uitgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2034 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, blijkbaar waren de Angelsaksische Verenigde Staten vroeger toch niet zo slecht. Nu, geen probleem, de BRICS zullen het wel overnemen.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945 Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk Laatst gewijzigd door Vlad : 30 maart 2025 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trump de klimaat activist ![]() Nee, het feit is natuurlijk dat het een manier was om westerse invloed te hebben. Zoals je zegt, Trump voert zijn programma uit om het westen kapot te maken en de Russen en Chinezen voordeel te geven. Hier ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2036 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het grote geld is al uitgegeven; alleen nog een paar dollar voor chauffeurs en benzine resteren. Laten we nu maar besluiten om de kraan meteen dicht te draaien. Het resultaat? Veel geld verspild en precies het tegenovergestelde bereikt.
![]() |
![]() |
#2037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totdat je beseft dat er ook zoiets bestaat als "lokale autoriteiten" die ongetwijfeld ook wel die paar dollars voor chauffeurs zouden moeten hebben om hun eigen mensen te laten helpen.... ......en bij uitbreiding die paar dollarcent per stuk om miljoenen babies per jaar,VAN HUN EIGEN VOLK,te laten inenten tegen basisproblemen... Maar,we kennen dat in Europa ook,het is gemakkelijker de Amerikanen en de Europeanen van alles te beschuldigen dan eens de fat-cats (de leiders van de derde wereld,de onaantastbare en onfeilbare klasse,de laatste jaren keihard op jacht naar milieugeld voor hun paleizen) eens keihard hun eigen str*nt te laten opeten..... Het gedoe met de Oekrainse graancorridor,die een extra complicatie bleek voor ONZE belangen in het groeiende conflict met Rusland,heeft mijn minachting voor de "fat-cats" in de derde wereld enkel doen groeien..... NIET ALLES is op Trump te steken.....het is OUTRAGEOUS dat er "hulpprogrammas" moeten zijn die al meer dan 50 jaar exact hetzelfde moeten doen in exact dezelfde plaatsen....... Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2025 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ook niet naief zijn he. Die programma's dienen niet om "mensen te helpen" he, die dienen om U invloed te kopen in de wereld. Vandaar dat het zo zot is, vanuit de USA gezien, om dat te schrappen op het botte af. Men zou moeten nagaan welke 'hulp' U meer voordelen dan nadelen koopt, en welke niet. Ook op termijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2040 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel...nu U daarmee afkomt mogen we postuleren dat de beslissing dan gevallen is..... Eerlijk gezegd is een Amerikaans Staatsburger nu op het meerderheid van het begaanbare Aardoppervlak niet echt veilig noch populair..Zelfs-,en zeker niet voor mensen die feitelijk LEVEN dankzij het feit dat ze als kind voedselhulp,uit de VS bvb,hebben ontvangen.... Slechte investering dan,HEEL slechte investering... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2025 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |