![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duits is nog altijd de grootste etniciteit in de VS; dacht ik....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2202 |
Gouverneur
|
![]() Welke woke snowflake heeft dit gisteren gezegd?
"Long-term trade duties would drive up inflation and wreak havoc on markets ... It would destroy jobs here at home and do real damage to the US economy if we had tariffs everywhere"
![]() |
#2203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een politieker -> die aan zijn carrière werkt, dus iet-of-wat een hypocriet in woord en daad: Ted Cruz.
Wat win ik nu?
![]() |
#2204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We vernemen dat het hoofd van de National Security Agency,4-sterren generaal T.Haugh en zijn deputy,Mevr W.Noble uit hun funktie gezet zijn.
Zulke hoge figuren gaan er niet alleen uit,nooit,er gaan er nog enkele "gemitrailleerd" worden of zelf vertrekken.... https://edition.cnn.com/2025/04/03/p...ncy/index.html We gaan nog wel leren waarom juist de technische Inlichtingendienst van de Verenigde Staten onthoofd diende te worden. De suggestie dat dit gewoon op vraag van een "rechtse activiste" was is eigenlijk ongeloofwaardig momenteel vind ik....Ik bedoel....De President van de Verenigde Staten doet DAT om DAT? ![]() Langs de andere kant,moeten we nog van IETS verbaasd zijn? Het is ook eens te meer een schot voor de boeg van de President naar de Amerikaanse Militairen...(die momenteel nog buiten schot van DOGE gebleven zijn). Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2025 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als DJ Trump echt een staatsgreep wil plegen, kan hij niet anders dan proberen grootscheepse ‘zuiveringen’ in/van het overheidsapparaat door te voeren en op zoveel mogelijk ‘belangrijke’ posten vertrouwelingen of op z’n minst volgzame figuren te droppen.
![]() Ik blijf benieuwd naar de reactie(s) van zijn opposanten. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fans van DJ Trump gaan er hoogstwaarschijnlijk niet mee kunnen lachen, dus kijken ze misschien beter niet (*):
< The ridiculous real story behind the tariff plan that turned Donald Trump into a global disaster > https://www.youtube.com/watch?v=MJbZCbBLqkk (*) de Trumpeteers kunnen zich er desgewenst van af proberen te maken met het uiten van hun scepsis t.a.v. MSNBC in het algemeen en/of met schampere opmerkingen over "Macho Waddler" die het verhaal brengt in het bijzonder. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hoeft dus niet te verbazen dat er tussen Donald en Vladimir een “eeuwige vriendschap” is ontstaan.
![]() |
![]() |
#2208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikaanse Kamer en Senaat hebben hoogstens tot deze zomer nog de tijd (want als ze over de partijen heen samenwerken hebben ze de legitieme MACHT) om een einde te stellen aan Trump.
Dit door methodisch alles wat hij tekent en wat hen niet aanstaat te blokkeren zodat hij een "lame duck" president wordt... Als ze wachten tot na de mid-term elections dan zal het miscshien niet meer nodig zijn...Een WOESTE bevolking zal nog liever Trump tolereren en zelfs BEVESTIGEN dan zo een bende nutteloze fat cats....., "Trump" is er niet toevallig gekomen,en een tweede keer (en misschien zelfs een derde keer ) We hebben van twintig jaar ver de achteruitgang van het geloof van de Amerikanen in hun politiekers gezien.....terwijl de Amerikaanse burger geleidelijk aan voer voor de speculanten en de onzinjobbers van het bank- en investeringswezen werd...tot zelfs NOODZAKELIJKHEDEN als woningen,water en voedsel veranderden in investeringsgoederen en dus onderhevig aan speculatie..... Trump zal de zaken niet vooruithelpen of zo,maar zal de rug van de "fat-cats" breken......velen gaan straks ook eens ECHT werk mogen doen om te kunnen eten....Er is nog wat plaats onder de bruggen en in droge rioolcollectors. Aan republikeinse kant kunnen ze ervoor kiezen niks te doen.Dan worden ze na de mid-terms ook vervangen door Kid-Rock types..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2025 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De fiscale roekeloosheid van -tig us-presidenten en administraties VOOR trump zal op de ene of de andere manier moeten opgelost worden. Ik zeg heel duidelijk dat ik absoluut niet weet wat trump en zijn administratie van plan is, om het voorgaande op te lossen, en OF wat zij aan het doen zijn ook wel de oplossing is. Maar denken dat de fiscale roekeloosheid van de laatste 50 jaar gewoon verder zetten de oplossing is, is de meest imbeciele gedachte die men kan hebben over dit probleem.
![]() |
![]() |
#2210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De allerrijksten exorbitante tax cuts gunnen, lijkt mij anders ook nogal 'fiscaal roekeloos'. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog iets waar Trump-fans zich halfdood aan kunnen ergeren:
"The Damage Report": < Trump's Shattering Golf Scheme ESCALATES As Taxpayers Lose Massively > https://www.youtube.com/watch?v=W8ldotcHJ_k Dat gaat dus over precies diezelfde Trump die destijds vond dat Barack HUSSEIN Obama véél te vaak véél te lang golf ging spelen, hé. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2212 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg heel duidelijk dat ik absoluut niet weet wat trump en zijn administratie van plan is, om het voorgaande op te lossen, en OF wat zij aan het doen zijn ook wel de oplossing is. Maar gewoon verder doen met wat ze 50 jaar aan het doen zijn is imbeciel. Maar, hou je niet in hé. Doe jij eens een voorstel hoe 50 jaar "exorbitant privilege" moet opgelost worden? Want ik hoop dat je begrijpt, géén oplossing betekent een totale implosie van het huidig financieel systeem. Nu of later.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 april 2025 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.weforum.org/stories/2023...care-spending/ ![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beseffende dat ik géén 'stable genius' ben én dat ik mij in een oude porselein-winkel bevind, zou ik om te beginnen alvast de raad inwinnen van mensen die 1) véél verstandiger zijn dan ik zelf ben én 2) mij niet naar de mond praten of op een andere manier bij mij in het gevlei proberen te geraken. Maar ik weet ook dat ik nooit POTUS kan worden. Iemand anders wilde dat per sé wél worden, en nu is het aan hem om te bewijzen wat hij écht waard is. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is daar onlogisch aan dan wel ? Trump leeft in zijn eigen informatiebubbel, en die draait enkel maar om zichzelf. Als zo een creatuur zoals die conspiracy nutcase Laura Loomer dat in Trump zijn soep doet en hem zegt dat die generaal loyaal is aan de grondwet en niet aan de figuur Trump dan gaat zijn hoofd op de kapblok. Ze weet gewoon heel goed hoe ze moet inspelen op zijn extreem narcisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg is de realiteit nog grimmiger dan het ergste scenario wat men zich kon inbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
frontnieuws ? Infowars ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2219 | |
|
![]() Citaat:
Bang dat je iets verkeerd zegt? Ik heb al lang geleden hier "on the record" gezegd dat "tarieven" niet goed zijn, en ik blijf bij dat standpunt. Maar in ieder geval was de situatie van VOOR trump gewoon compleet onhoudbaar geworden. Er MOEST iets gebeuren. Misschien WIL trump wel een implosie van de externe amerikaanse vraag. Wij verkopen erg veel bmw's en wijn en bier en whatever aan de amerikanen hé. Meer dan dat wij er harley's en jack daniels van kopen. Dus een instortende binnenlandse amerikaanse vraag naar niet amerikaanse producten treft vooral die buitenlandse producenten. Misschien heeft trump de "reserve-status" van de dollar al opgegeven, en tracht hij gewoon te redden wat te redden valt, ALS het kalf al niet verdronken is. En we kunnen ook niet zomaar met weimar duitsland vergelijken, want er was zo goed als geen buitenlands bezit van duitse schuld, terwijl het nu anders is. Ik denk niet dat "de wereld" het leuk gaat vinden als al dat us-schuldpapier plots waardeloos is. Anders gezegd, als je 100.000eur leent van de bank, en je kan niet betalen, dan heb je een probleem. Als je 100.000.000.000eur leent van de bank en je kan niet betalen, dan heeft de bank een probleem. Mijn enige vrees is dat de woke-mind-virus geïnfecteerden een mislukking van trump zullen aangrijpen om hun collectivistische bullshit terug trachten op te dringen.
![]() |
![]() |
#2220 | |
|
![]() Citaat:
All recessies sinds de jaren '50 gebeurden meestal tijdens een ambtstermijn van een republikein. 11 tegen 3 en 2 keer erfde de Democratische president de recessie over van zijn republikeinse voorganger. In de andere richting heeft geen enkele republikeinse president een recessie geërfd van een Democraat. 1953-1954: President: Dwight D. Eisenhower (Republican) 1957-1958: President: Dwight D. Eisenhower (Republican) 1960-1961: President: Dwight D. Eisenhower (Republican) President: John F. Kennedy (Democrat) (Kennedy took office in January 1961) 1969-1970: President: Richard Nixon (Republican) 1973-1975: President: Richard Nixon (Republican) President: Gerald Ford (Republican) (Ford became President upon Nixon's resignation in August 1974) 1980: President: Jimmy Carter (Democrat) 1981-1982: President: Ronald Reagan (Republican) 1990-1991: President: George H.W. Bush (Republican) 2001: President: George W. Bush (Republican) 2007-2009 (The Great Recession): President: George W. Bush (Republican) President: Barack Obama (Democrat) (Obama took office in January 2009) 2020 (COVID-19 Recession): President: Donald Trump (Republican) Laten we dan eens kijken naar de voornaamste jumps in de US schuld in diezelfde periode. De republikeinen lijken nogal graag geld uit te geven. Ronald Reagan (1981–1989): Policies: Tax cuts and increased defense spending? Debt Increase: Added over $1.6 trillion, a 35% increase in defense spending. ? George W. Bush (2001–2009): Events: Wars in Afghanistan and Iraq, tax cuts, and responses to the 2008 financial crisis? Debt Increase: Approximately $4 trillion. ? Barack Obama (2009–2017): Event: Great Recession recovery efforts? Debt Increase: Implemented an $832 billion stimulus package and $858 billion in tax cuts. ? Donald Trump (2017–2021): Policies: Tax cuts and increased spending? Debt Increase: Added an estimated $7.1 trillion during his term. ?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 6 april 2025 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |