Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2025, 12:02   #681
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Niet akkoord xeno. Het is nooit de intentie geweest om dat kind dood te rijden.
Ik noem dit een ongeluk met als oorzaak incompetentie, gebrek aan degelijke opleiding.
Niettemin is het kind doodgereden en is er iemand verantwoordelijk.
De man aan het stuur, dat spreekt vanzelf.

Onvrijwillige doodslag, daar staan ook een aantal jaren bak op en serieuze boetes.
Oud 11 juni 2025, 12:13   #682
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Onvrijwillige doodslag, daar staan ook een aantal jaren bak op en serieuze boetes.
Veroorzaakt door een verkeersongeval gevangenisstraf een tot vijf jaar en een boete tot 1000 €.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2025, 12:44   #683
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De ouders die dat kind op die step hebben laten rijden zijn verantwoordelijk.
Oud 11 juni 2025, 13:05   #684
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De ouders die dat kind op die step hebben laten rijden zijn verantwoordelijk.
Is dat niet ietwat te simpel?

Ik meen eerder dat de agent die het kind bleef achtervolgen tot hij het kon doodrijden verantwoordelijk is. Het gerecht trouwens ook.
Oud 11 juni 2025, 13:51   #685
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik meen eerder dat de agent die het kind bleef achtervolgen tot hij het kon doodrijden verantwoordelijk is. Het gerecht trouwens ook.
Xeno, nu overdrijft ge. Niemand rijdt een kind opzettelijk dood.

Ik blijf er bij , gebrek aan ervaring en een slechte opleiding.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2025, 14:03   #686
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee dat vind ik niet te simpel.
Dat de agent een fout beging lijkt nu wel vast te staan en hij gaat de wettelijke prijs betalen.
Maar het moment dat de ouders hun 11 jarige op een opgevoerde step in het verkeer lieten gaan hebben ook zij een bewuste keuze gemaakt en moeten ze weten dat zij ook een deel van de verantwoordelijkheid voor de gevolgen dragen.

Er is een reden waarom men 11 jarigen verbiedt om op een electrische step te rijden op de publieke weg, en een reden waarom de snelheid van zo'n step beperkt is. De ouders lapten die redenen vierkant aan hun laars.

Eens die kleine op straat waren er dozijnen scenario's mogelijk die met een vrij hoge waarschijnlijkheid de kleine konden doen verongelukken. In elk van die scenario's zou het dan de schuld van een derde partij zijn, maar nooit die van de ouders ? Welke les gaan die ouders hieruit leren ? We hebben niks mis gedaan, wij zijn zelf slachtoffer.

Sorry, ik vind dat zij evenzeer als de agent met hun neus op hun eigen stommiteit gedrukt mogen worden. Indien niet om henzelf op te voeden, als ze geen schuldinzicht zouden hebben, misschien voor anderen uit hun buurt die hetzelfde doen.
Oud 11 juni 2025, 14:17   #687
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee dat vind ik niet te simpel.
Dat de agent een fout beging lijkt nu wel vast te staan en hij gaat de wettelijke prijs betalen.
Maar het moment dat de ouders hun 11 jarige op een opgevoerde step in het verkeer lieten gaan hebben ook zij een bewuste keuze gemaakt en moeten ze weten dat zij ook een deel van de verantwoordelijkheid voor de gevolgen dragen.

Er is een reden waarom men 11 jarigen verbiedt om op een electrische step te rijden op de publieke weg, en een reden waarom de snelheid van zo'n step beperkt is. De ouders lapten die redenen vierkant aan hun laars.

Eens die kleine op straat waren er dozijnen scenario's mogelijk die met een vrij hoge waarschijnlijkheid de kleine konden doen verongelukken. In elk van die scenario's zou het dan de schuld van een derde partij zijn, maar nooit die van de ouders ? Welke les gaan die ouders hieruit leren ? We hebben niks mis gedaan, wij zijn zelf slachtoffer.

Sorry, ik vind dat zij evenzeer als de agent met hun neus op hun eigen stommiteit gedrukt mogen worden. Indien niet om henzelf op te voeden, als ze geen schuldinzicht zouden hebben, misschien voor anderen uit hun buurt die hetzelfde doen.
Ik weet niet of dat de ouders op de hoogte waren of niet, het maakt weinig uit. De agent is minstens schuldig aan onvrijwillige doodslag, een jaartje of drie (van de vijf) in de gevangenis zal hem goed doen. Wanneer hij vrijkomt zal de staat hem wel een jobke geven. Zoals bij deze heer:

Citaat:
Corrupte politieman kreeg zes jaar cel en wordt nu cipier
https://www.hln.be/antwerpen/corrupt...aakt~a6a66767/
Oud Vandaag, 07:25   #688
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chicagoblok kreunt onder de krakers: “Wij voelen ons niet meer veilig in onze eigen woning”

“Tot vier uur ’s nachts maken ze lawaai. Onze kinderen van 17 en 19 zitten midden in de examens en kunnen nauwelijks slapen. Mijn man is al meermaals gaan vragen of het stiller kan, maar ze negeren hem volledig”, vertelt Ela. De overlast begon kort nadat de vorige bewoonster van het appartement boven hen was vertrokken. “Intussen bezetten de krakers al drie appartementen op de 25ste verdieping.” Dat is de bovenste etage van het Chicagoblok.

Volgens de concierge is het probleem trouwens nog veel groter en zou het in totaal om meer dan vijftig krakers gaan, verspreid over heel het gebouw.”
Dertiger Jigi woont sinds acht jaar in het Chicagoblok en beaamt dat de problemen met krakers de voorbije maanden zijn toegenomen. “Ik ken ongeveer iedereen die hier woont, maar zie vaak random mensen naar binnen wandelen. In de avond hoor ik hoe ze deuren proberen open te breken. Ik vermoed dat het gaat om mensen zonder papieren.” Zelf voelt hij zich niet onveilig. “Ik kan me wel verdedigen. Maar ik snap dat dit niet voor iedereen opgaat. Laatst lag er een man in een slaapzak te slapen in de trappenhal van het gebouw. Ik heb hem gevraagd om te vertrekken en dat heeft hij gedaan. Ik wist dat het om een kraker ging. Hij was alleen, maar meestal komen ze hier in groep en hebben ze de nodige apparatuur bij om deuren te openen.”

Algemeen directeur van Woonhaven Wouter Gehre laat in een reactie weten op de hoogte te zijn van het probleem. “We weten dat op dit moment vooral de bovenste verdiepingen van een aantal panden op Linkeroever door krakers zijn ingenomen. Natuurlijk proberen we dit probleem aan te pakken. In de mate dat het niet gevaarlijk is, proberen onze wijktoezichters de krakers te benaderen en hen te vragen om te vertrekken. Maar feit is dat deze mensen nadien gewoon weer terugkeren.” Bron.
Verdedig onze grenzen met geweld. Dat is de enige manier om de tsunami aan kolonisten te doen stoppen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be