Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2025, 11:54   #661
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Maria.
een erotische herinnering aan Mieke

Dat wil niet zeggen dat ik de beest heb uitgehangen: integendeel, want terwijl ik normaal toch nog wel eens lastig ben geweest bij de vrouwen, "want wij mannen moeten zo nodig", heb ik me bij de hoeren over het algemeen keurig gedragen en wel omdat het daar juist geen probleem is: het mag allemaal en juist daarom had ik omgekeerd veel meer behoefte aan wat liefde. Kortom: het was de omgekeerde wereld dan normaal.
En om zo maar een wildvreemde vrouw even te pakken, dat bleek toch ook niet mee te vallen. Het was een hoogst frustrerende toestand, maar na een aantal mislukte pogingen vond ik toch een aardig vrouwtje met wie het lekker vrijen en praten was, want ik had ook behoefte om te praten. Ik werd zelfs verliefd op haar en beleefde in haar opnieuw een vroegere erotische liefde voor Mieke.
Oud 4 juni 2025, 12:56   #662
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze heette Maria, maar na twee weken elke dag een uur bij haar geweest te zijn begon het ergens vast te lopen tussen ons en mijn geld raakte ook op en in een droom zag ik hoe een grote spiegel bij haar in duizend stukjes brak. Maar het viel toch niet mee om me van haar los te maken. Ik ging eerst naar mijn vader in Hoorn, die me echter niet wilde ontvangen en toen naar mijn vriend Jan in dezelfde buurt. Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest. Mijn vrienden zijn nog bij me op bezoek geweest om me te helpen met de tuin, maar ik had ook moeite met mijn nieuwe huis van beton in een nette, maar koude buurt. Ik heb er nog om zitten huilen. En ik ben meteen begonnen mijn woning kleurig te schilderen en te versieren om het wat gezellig te maken.
Oud 8 juni 2025, 12:36   #663
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1 - Het tuinfeestje.

In de winter van 1982/83 was ik verhuisd en daarna doorgezakt bij de hoeren. Bij dat verhuizen waren ook nog mijn vrienden: Jan en Wim en hun vrouwen Ing-Marie en Jolande langs geweest voor een soort van tuindagfeestje, waarbij Jan met een paar planken onder zijn voeten demonstreerde hoe de aarde plat gestampt moest worden om het gras in te kunnen zaaien. Ik meen dat mijn zuster en haar man er ook waren. Maar dat was een apart stel en paste er niet zo goed bij, vond Jolande. Ook moet ik erkennen dat ik me sterk tot Jolande voelde aangetrokken. Er was altijd iets tussen ons en ook Wim wist dat, maar omdat Jolande geen belangstelling toonde voor mijn atoomtheorie, daarom ging het niet. En ze hoorde bij Wim en niet bij mij.
En de vrouw van Jan was zeer sexy en erotisch om te zien, om bij weg te smelten als het ware.*
Jan wist wel wat lekker was, dat was mij wel duidelijk, maar ik had niks.
Enfin: mijn zuster zeg er erg raar uit met een of ander vreemd stijf kapsel.** Samen met haar man hadden ze een winkel, en die zou later failliet gaan. Maar toen hadden ze het nog goed.
Oud 12 juni 2025, 11:42   #664
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2 - Bij mijn vader langs en Jan Meyer.

Na de hoeren ben ik bij mijn vader langs geweest in Hoorn, maar die had niet zo'n zin in me. Ook Jan woonde toen in Hoorn en daar ben ik daarna naar toe gegaan en heb daar een nachtje geslapen, maar ik had de indruk dat ik ook daar wat ongelegen kwam. Ja: ik had nu eenmaal de slechte gewoonte als het ware mezelf uit te nodigen of zomaar onaangemeld langs te komen en mij werd toen verteld dat ik zeker wat mijn vader betrof niet zo maar langs kon gaan. Waarschijnlijk heeft Jan dat verteld.
In ieder geval moest hij met zijn vrouw de volgende dag met de auto naar Amsterdam om te werken en ze namen me mee terug.
Ook ben ik nog bij mijn moeder langs geweest (lees ik in mijn herinneringen uit die tijd) en heb daar uit zitten huilen, maar ik kan me dat niet zo herinneren.
Oud 17 juni 2025, 11:49   #665
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

3 - Muziekinstrumenten en extra geld van de WAO.

Ook heb ik die zomer allerlei muziekinstrumenten gekocht, zoals een viool, een klarinet, een kleine trekharmonica en een keyboard met 4 octaven, waar ik nog lang plezier van heb gehad. Ook heb ik in die tijd extra geld gekregen van de WAO, en wel omdat ik daar nog recht op had, want eigenlijk was ik vanaf Haarlem ziek geweest en ik kreeg nog het verschil tussen de bijstand en de WAO en dat was 13.000 gulden, en ook voor de tijd dat ik geen bijstand had genoten, dus dat kwam mooi van pas vanwege die hoeren. Daarvoor kwamen er speciaal twee mannen bij me langs voor dat geld en ook vertelden ze dat ze alles van mij wisten. Maar wisten ze ook van mijn atoomtheorie en dat ik Jezus was?
Oud 22 juni 2025, 11:43   #666
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

4 - De hoeren als reactie op een droge tijd.

Dus het was allemaal nogal uitzinnig bij elkaar en dat kwam als reactie op het feit dat ik daarvoor nogal droog had geleefd in het denken van mijn atoomtheorie en het binnenste buiten gedraaid heelal en het godsbegrip. De ziel van het gevoelsleven was nu aan de beurt.
Maar ook maakte ik mezelf natuurlijk herhaaldelijk wijs dat mijn atoomtheorie zou doorbreken en ik verlost zou worden uit mijn eenzaamheid.
En ik had het al voelen aankomen in mijn angst om te vallen en dat was door het hoogtepunt van mijn godsbegrip als zelfbewustzijn van het oneindige.
Oud 28 juni 2025, 12:08   #667
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

5 - Algemene ideeën.

Wat mijn atoomtheorie betrof, creëerde ik algemene ideeën, zoals: God is de eenheid van alle mensen, waarbij mijn innerlijke stem zei: "Dat zeggen de katholieken ook". Dan: de eenheid van de Geest en de Ziel is de Hemel. Dat was in 1983. In 1984 werd dat: de eenheid van de hemel en de aarde is de cultuur. En dat werd later van cultuur op individu.
En in de overgang van 1983/84 de idee om een nieuwe bijbel te schrijven als kunstwerk. Ook had ik eind 1983 een smartelijke droom dat een aap geofferd werd. Waarschijnlijk was daarmede de aap in mijzelf bedoeld en had dat alles met de hoeren te maken. Ook zijn mijn moeder en haar vriend Theo nog op bezoek geweest en dan was daarvoor, nog voor het verhuizen in 1982/83.
Oud 4 juli 2025, 10:46   #668
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

6 - Helen en Ben.

Na het verhuizen ben ik ook nog bij mijn vroegere vrouw Helen en haar nieuwe vriend of man Ben op bezoek geweest. Ik vertelde dat ik nog altijd geloofde dat Helen en ik weer bij elkaar zouden komen, wat natuurlijk nogal pijnlijk voor Ben moet zijn geweest. Volgens hen waren ze zeer gelukkig getrouwd. Enfin: niet lang daarna werd Ben verliefd op een jongere vrouw, en gingen ze uitelkaar, dus dat was dan nogal vreemd. Helen was weg van Baghwan. Tja: dat was iets anders dan mijn atoomtheorie. Het wilde niet klikken tussen ons en ik gaf het op. De tijd met haar was voorbij. Het was duidelijk dat ik niet wist waar ik het zoeken moest en van de een naar de ander rende.
Oud 9 juli 2025, 12:49   #669
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

7 - Weer naar de hoeren.

Einde 1983, 10 december om precies te zijn, ging ik weer opnieuw naar de hoeren. Dat volgens mijn agenda van 1984, waar het in staat, want vanaf die tijd 1984, heb ik mijn eerste agenda bewaard en alle agenda's daarvoor heb ik helaas weggegooid of deels niet gehad, dat weet ik niet meer. Tegen die hoeren had ik opgezien, maar eenmaal daar, viel het wel weer mee. Het was natuurlijk ook wel mooi: al die prachtige jonge vrouwen, half naakt in het rode licht. Het was de hele sfeer, waardoor je je in een sprookjesland waande en niet in de hel. Het was allemaal illusie, maar beter dan de koude eenzaamheid en het onbegrip van mijn medemensen.
Het had ook te maken dat ik me oud was gaan voelen en terug verlangde naar de jeugd. Door het godsbegrip als hoogtepunt voelde ik me "over the hill". En het was me alsof mijn leven in omgekeerde volgorde terug liep. Er was geen toekomst meer, alleen maar verleden tijd. En de schatten der vrouwelijke schoonheid was een duistere werkelijkheid geworden, of beter een waanlicht in de duisternis. En die schoonheid ging samen met seksueel begeren, die nooit liefde zou worden en een illusie zou blijven, een waan.
Oud 16 juli 2025, 11:52   #670
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8 - Het seksprobleem.

Dat met die hoeren was nogal moeilijk, want ik was toen wel behoorlijk heet, maar ik dorst het niet aan om er zomaar "boven op te duiken", dus voor ik daar naar toe ging, trok ik mezelf af. Nu denk ik achteraf: zonde, zonde. Maar toen had ik de schrik er zo maar heet en al naar toe te gaan, Dus ik temperde mezelf af, om het te kunnen mannen. Bovendien moest ik mezelf de illusie kweken ook nog eens verliefd te zijn. Het was eigenlijk een rare toestand bij mij van binnen, want terwijl ik eerder het geloof in de liefde had verloren omdat het volgens mij alleen maar seksueel begeren was, openbaarde zich hier het tegendeel, want nu mocht ik begeren, en nu dorst ik het niet aan, en moest ik speciaal verliefd zijn. Dus dat was van de gekke. Maar ik zal niet de enige malloot zijn die daar rond gelopen heeft. Achter heel veel hoerenlopers school een maatschappelijk probleem, een gebroken huwelijk of een slecht huwelijk, enzovoort. Feit is dat de man meestal meer wil dan de vrouw wil geven en dat de man seks wil en de vrouw liefde. Maar ook ik moet bekennen dat seks zonder liefde erg saai is en gauw verveelt. Het is de verliefdheid die het doet. Het komt toch tussen de oren vandaan, dus uit de ziel. Nochtans kun je je als man heel erg geil voelen en niet weten waar je heen moet.
Oud 23 juli 2025, 12:19   #671
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

9 - Een droom over mijn moeder.

Ik droomde dat ik in de hoerenbuurt was, maar dat mijn moeder daar ook was als hoer. Ik ging bij haar binnen en ze zei dat ik er zonder haar niet uit zou komen. Haar kamer was zo dat deze naar de buitenmuur toe spits toeliep, dus zo dat er bij de muur slechts een zeer nauwe spleet over bleef, waar ik niet doorheen kon. Enfin: nu ik zelf spleet schrijf, doet me dat natuurlijk ook aan de vrouwelijke spleet denken.
Oud 29 juli 2025, 11:39   #672
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

10 - Ook de gang naar de hoeren is erg problematisch.

Ik liep des winters door de Stoofsteeg, dat was de eerste steeg, waarbij ik binnen kwam. Ik had mijn handschoenen aan en een mannenstem zei mij in mijn hoofd dat ik die handschoenen uit moest trekken. Enfin: ik liep veel rond om al die fraaie dames te bekijken en raakte natuurlijk opgewonden. En dan trok ik de stoute schoenen aan om ook eens ergens binnen te gaan. Maar ik had ook zo'n soort van weerstand dat ik niet goed dorst en dan maakte ik maar een praatje of dan bleef het bij een beetje vrijen. Het lukt allemaal niet zo goed. Dan was er ook nog het probleem van het condoom, want dat vond ik ook maar niks. Eigenlijk wilde ik wat vrijen en een leuk voorspel, zoals bij de liefde gaat, maar dat kon daar natuurlijk niet of wel, dat weet ik ook niet. Dat was dan weer het probleem of het klikte. Maar om allemaal uit te leggen wat ik eigenlijk wilde, dat was ook weer zo problematisch.
Kortom: net zo problematisch als het bij de gewone liefde is, zo is het daar ook bij de hoeren. Dat zag ik ook wel om me heen, want er wordt veel gekeken en weinig gaan ze naar binnen.
Maar sommige hoeren, die doen het goed en is het gordijn constant gesloten en anderen hebben zelden een klant.
Oud 3 augustus 2025, 11:27   #673
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

11 - Zoenen.

Als ik me goed herinner ben ik eerst bij een aantal hoeren geweest en omdat het met de seks niet goed wilde lukken, kwam ik op de idee dat ik eerst wilde zoenen, want daar begin de liefde mee. En dat was juist iets wat die hoeren niet wilden. Dus dat was een probleem, totdat ik een meisje vond, die daar geen probleem mee had. Dat was ook een aardig, vrolijk en spontaan kind, dus we lagen elkaar wel een beetje. Dus dat was zoenen en daarna vrijen en ik meen dat het me ook gelukt is tot een geslachtsdaad te komen en ook tot een orgasme. Ik meen dat ze Shirley* heette en ze had ook nog een vriendin en die heette Katie en het was in de Oude Kennissteeg. Maar na een aantal keren begon dat te vervelen. Ik had het wel gezien.

*Ik weet niet zeker of dat met Shirley ook al vóór Suzanne was of alleen daarna.
Oud 8 augustus 2025, 11:53   #674
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Suzanne (10 december 1983 - 5 januari 1984)

In het zelfde straatje zat een mooie jonge vrouw, die mijn aandacht trok en deze was Suzanne. Ze was van een betere klasse en betere familie dan Shirley en ik geraakte verliefd op haar. Ik wilde eigenlijk liever mijn verhaal kwijt, dus ik wilde niet zozeer met haar naar bed, of misschien wilde ik dat ook wel, maar niet meteen. Ik weet niet of ik van mijn atoomtheorie verteld heb of alleen van Hegel of allebei. Ik bleef elke keer een uur en betaalde haar 200 gulden, dus dat was toch wel erg veel. Ze liet me een etage zien boven die van haar, en ze kwam bij me op schoot zitten en het werd toch vrijen en neuken. "Wat zijn we eigenlijk aan het doen?", vroeg ze. Ja, dat was natuurlijk geen liefde, maar gewoon recht toe, recht aan. Ik nodigde haar uit om samen wat te eten in een restaurant en misschien had ik nog werkelijk de illusie dat het wat worden zou tussen ons, maar zij was jong, hooguit 20 en ik was al tegen de 40, en ze kende de restauranthouder en gedroeg zich als een leuk jong kind, maar ik was eigenlijk erg serieus, dus ik kon dat eigenlijk ook niet zo goed dragen. De verhouding van een oudere man met een jong meisje, dat viel eigenlijk toch niet mee. Ik was daar eigenlijk niet het type voor, en ook omdat ik goed betaalde, was er een grote kans dat ze mij gewoon misbruikte, dat begreep ik natuurlijk wel. Een keer had ze een cassette met muziek van Barbara Streisand mee genomen en ze lag er wat triest bij om te luisteren en ik had een andere keer een boek van Hegel meegenomen en ze las er wat uit en ze was blijkbaar in staat te begrijpen wat ze las. Ze was intelligenter dan ik had gedacht.
Dan was er een andere klant geweest, die had bloemen voor haar mee genomen en ik voelde me plotseling weggezet alsof ik de mindere was. Ja: ze was niet alleen jong, maar ook van betere familie dan ik. Het ging ergens niet goed tussen ons. En op een keer wilde ze me niet meer ontvangen, want ze verweet me dat ik haar voor hoer uitgemaakt zou hebben. Zo was het plotseling weer voorbij, en waarschijnlijk had ik me toch illusies gemaakt en deed het even pijn. Ik kwam weer in de steeg en juist op dat moment kwam ze de deur uit met een wat oudere mens en ik meende dat het haar broer was.
Daarna zag ik haar nog een keer lopen in mooie sportieve kleren en een mooie tas. Ze keek me wat triomfantelijk aan en liep me voorbij.
Enfin: al bij al had dat met Suzanne me toch pijn gedaan en ik geloof nu dat het meer in het algemeen het besef was dat ik anders was dan andere mensen en er niet bij hoorde en mijn alleen-zijn moest accepteren en dat het daarom ook met de liefde of met vriendschap niks kon worden. In mijn herinnering heb ik ook nog opgeschreven dat ik erom gehuild heb.*

*Agenda 1984: 2 januari, praten met Suzanne. 3 januari, lachen met Suzanne. 4 januari, kwaad op Suzanne (volgens haar heb ik haar voor hoer uitgemaakt). 5 januari, UIT, Suzanne wil met niet meer zien.
Oud 8 augustus 2025, 13:30   #675
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wat zegt de artificiële vriend
Citaat:
Religieuze opvattingen over prostitutie variëren sterk, maar over het algemeen wordt prostitutie in de meeste religies als immoreel of zondig beschouwd. Dit komt omdat het vaak wordt gezien als een vorm van uitbuiting, een schending van de menselijke waardigheid en een overtreding van seksuele normen die door de religie worden voorgeschreven. Sommige religies hebben specifieke wetten of geboden die prostitutie verbieden, terwijl andere religies een meer genuanceerde houding aannemen, waarbij de nadruk ligt op het vermijden van seksuele immoraliteit in het algemeen.
In het jodendom wordt prostitutie, zowel mannelijke als vrouwelijke, afgewezen en verboden, met name in tempels. In het christendom wordt prostitutie over het algemeen als een zonde beschouwd, waarbij de nadruk ligt op seksuele kuisheid en het respecteren van de seksuele integriteit van anderen. De Islam verbiedt prostitutie ook, omdat het in strijd is met de principes van huwelijk, seksualiteit en respect voor vrouwen.
Daarnaast zijn er ook religies of stromingen binnen religies die een minder afwijzende houding hebben of waarbij prostitutie een rol speelt in religieuze rituelen. Een voorbeeld hiervan is de "heilige prostitutie" in sommige oude religies, waarbij seksuele handelingen werden verricht als onderdeel van religieuze ceremonies of ter ere van godheden.
Kortom, terwijl er diversiteit is in religieuze opvattingen, is prostitutie over het algemeen een onderwerp van morele bezorgdheid en wordt het vaak afgewezen of zelfs verboden.
Het is echter niet nodig naar religie te refereren om een moreel probleem te hebben met prostitutie. Er zit hier op het forum een ouderling die fier verkondigde dat 'madam' hem een minderjarige bezorgde tegen betaling. De hoerenloper forummer kroop dan als een immorele zak op het kind. En een half forum was jaloers terwijl de andere helft gegarandeerd afkeer voelde. Reken me maar bij de tweede groep. Van de valse Christus betwijfel ik dat.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 augustus 2025 om 13:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2025, 13:33   #676
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Suzanne (10 december 1983 - 5 januari 1984)

In het zelfde straatje zat een mooie jonge vrouw, die mijn aandacht trok en deze was Suzanne. Ze was van een betere klasse en betere familie dan Shirley en ik geraakte verliefd op haar. Ik wilde eigenlijk liever mijn verhaal kwijt, dus ik wilde niet zozeer met haar naar bed, of misschien wilde ik dat ook wel, maar niet meteen. Ik weet niet of ik van mijn atoomtheorie verteld heb of alleen van Hegel of allebei. Ik bleef elke keer een uur en betaalde haar 200 gulden, dus dat was toch wel erg veel. Ze liet me een etage zien boven die van haar, en ze kwam bij me op schoot zitten en het werd toch vrijen en neuken. "Wat zijn we eigenlijk aan het doen?", vroeg ze. Ja, dat was natuurlijk geen liefde, maar gewoon recht toe, recht aan. Ik nodigde haar uit om samen wat te eten in een restaurant en misschien had ik nog werkelijk de illusie dat het wat worden zou tussen ons, maar zij was jong, hooguit 20 en ik was al tegen de 40, en ze kende de restauranthouder en gedroeg zich als een leuk jong kind, maar ik was eigenlijk erg serieus, dus ik kon dat eigenlijk ook niet zo goed dragen. De verhouding van een oudere man met een jong meisje, dat viel eigenlijk toch niet mee. Ik was daar eigenlijk niet het type voor, en ook omdat ik goed betaalde, was er een grote kans dat ze mij gewoon misbruikte, dat begreep ik natuurlijk wel. Een keer had ze een cassette met muziek van Barbara Streisand mee genomen en ze lag er wat triest bij om te luisteren en ik had een andere keer een boek van Hegel meegenomen en ze las er wat uit en ze was blijkbaar in staat te begrijpen wat ze las. Ze was intelligenter dan ik had gedacht.
Dan was er een andere klant geweest, die had bloemen voor haar mee genomen en ik voelde me plotseling weggezet alsof ik de mindere was. Ja: ze was niet alleen jong, maar ook van betere familie dan ik. Het ging ergens niet goed tussen ons. En op een keer wilde ze me niet meer ontvangen, want ze verweet me dat ik haar voor hoer uitgemaakt zou hebben. Zo was het plotseling weer voorbij, en waarschijnlijk had ik me toch illusies gemaakt en deed het even pijn. Ik kwam weer in de steeg en juist op dat moment kwam ze de deur uit met een wat oudere mens en ik meende dat het haar broer was.
Daarna zag ik haar nog een keer lopen in mooie sportieve kleren en een mooie tas. Ze keek me wat triomfantelijk aan en liep me voorbij.
Enfin: al bij al had dat met Suzanne me toch pijn gedaan en ik geloof nu dat het meer in het algemeen het besef was dat ik anders was dan andere mensen en er niet bij hoorde en mijn alleen-zijn moest accepteren en dat het daarom ook met de liefde of met vriendschap niks kon worden. In mijn herinnering heb ik ook nog opgeschreven dat ik erom gehuild heb.*

*Agenda 1984: 2 januari, praten met Suzanne. 3 januari, lachen met Suzanne. 4 januari, kwaad op Suzanne (volgens haar heb ik haar voor hoer uitgemaakt). 5 januari, UIT, Suzanne wil met niet meer zien.
Dus ge hebt dat meisje de helft van uw leeftijd uitgemaakt voor hoer maar kunt of wilt u dat niet herinneren of openbaar gezegd hebben. Ik stel me toch iets anders voor bij een Christus.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 augustus 2025 om 13:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2025, 09:34   #677
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus ge hebt dat meisje de helft van uw leeftijd uitgemaakt voor hoer maar kunt of wilt u dat niet herinneren of openbaar gezegd hebben.
Of ik dat gezegd heb of niet, dat is niet zo belangrijk: ze was een hoer, ere wie ere toekomt...
Zij was gevallen net als ik.
Citaat:
Ik stel me toch iets anders voor bij een Christus.
Ja, die Jezus van jou, die had zich gecastreerd, dan is het is het gemakkelijk om heilig te wezen, maar ik ben door de onderwereld heen gegaan om mijn ziel te vinden.
Oud 15 augustus 2025, 10:10   #678
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een studente in de filosofie.

Nu was het zo dat die meisjes in dat steegje elkaar allemaal zo'n beetje kenden, dus ze wisten ook van mij en Suzanne en ook dat ik in de filosofie geïnteresseerd was. En Shirley vertelde me dat een hoertje was, die student was in de filosofie, maar toch ben ik daar niet naar toe gegaan. Waarom eigenlijk niet? Het is vreemd dat ik zo'n verstandige beslissing niet kon nemen en op mijn gevoel afging dat niet te moeten doen. Een mens zit raar in elkaar.
Maar waarschijnlijk omdat ik niet bij de hoeren was om in mijn verstand terug geworpen te worden, maar om de seks.
Oud 21 augustus 2025, 09:55   #679
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marjolein (2 februari - 22 februari 1984).

Dat met Suzanne dat zat me dwars en ik was daar niet zomaar over heen en ik praatte daarover met een vriendin van haar: Marjolein, die bij haar boven een grote kamer had, en waar ook een Grieks beeld stond van een naakte vrouw. In die hoerenbuurt stonden wel meer Griekse beelden en ik had ook zelf daarvoor een mooi beeld gekocht van een Griekse schoonheid, dat ik later helaas heb weggegooid. In de Jacob van Lennepstraat had ik ook een grote poster aan de muur gehad van Venus die in een schelp staat, van Botticelli. Enfin: Jezus en Maria vond je in de hoerenbuurt niet, wel Griekse naakte vrouwen, en die hadden blijkbaar de taak de verloren sensualiteit weer wakker te doen maken.
Marjolein vertelde dat Suzanne weg was gegaan en het kan best dat die geschiedenis met mij haar ook wat gedaan had en dat ze daarom gestopt was met dat hoer zijn.
Van het een kwam het andere en ik werd klant bij Marjolein, maar ze wilde niet vrijen en neuken en alleen praten, dus we lagen alleen maar gezellig op bed met elkaar. En ik "trapte daar ook in", dat wil zeggen: ik lokte dat ook zelf uit, want ik vond dat hele gedoe met die hoeren erg problematisch en had de illusie "mijn ziel uit de onderwereld te halen". Dus ik ging elke keer naar Marjolein en dan nam ik wat voor haar mee: bloemen of wat bonbons of een speelgoed dingetjes, zoals een popje van een zwarte kraai. Ook stuurde ik haar steeds weer een ansichtkaart op. De eerste: een eenvoudige mus vond ze wel het leukste. Ik weet niet hoeveel geld me dat allemaal heeft gekost, maar blijkbaar heb ik toch nog wat over gehouden.*
Als laatste had ik Marjolein een kaart gestuurd met een voorstelling van een verdronken meisje van de pre-Raphaëlieten. Dat vond ze niet zo mooi.
Ik kom het schilderij net toevallig tegen bij de prerafaëlieten en het heet: Ophelia, door John Everett Millais.
Ook belde haar vriend een aantal keren op, waarschijnlijk om mij duidelijk te maken dat ik niet verliefd op haar moest worden omdat ze al een vriend had. Ook vertelde ze een verhaal over een Amerikaanse soldaat, die tegen haar had gezegd: "Ga liggen, want je bent slechts een hoer". Enfin: zoiets kreeg ik niet voor elkaar.
Oud 21 augustus 2025, 10:51   #680
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

uit welk boek heb je dat nu weer

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be