![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Deze plaag wordt erger....
![]() Citaat:
Email is afkomstig van ene albert mertens met een telenet account en die is dus waarschijnlijk verzonnen of gehackt...
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gefeliciteerd.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg er zo dagelijks een stuk of 4. Telenet kiepert die onmiddellijk bij de spam.
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik stuur steeds door naar het speciaal hiervoor gecreëerde contactadres van de Federale politie
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg een diarree aan valse visbrieven van de ICT-dienst op het werk maar echte vispost maar zeer zelden. Op een oud zo goed als ongebruikt hotmailadres kreeg ik jaren geleden eens eentje zogezegd van de bank. Vermits ik dat adres niet voor bankzaken gebruikte viel m'n frank direct. Misschien krijg ik er wel meer maar gaan die al dan niet automatisch direct naar spam. Telenet is al jaren niet meer mijn provider.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 18 juli 2025 om 05:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ganse ,en inderdaad groeiende-,epidemie (ik ben de tel al kwijt,overigens ook van die soms wekenlange,dagelijks meerdere-,geheimzinnige telefonische oproepen vanuit zowat alle Waalse steden waar ik nochtans geen contacten heb) toont aan wat al die "gereguleerde" beheerders van uw medegedeelde privé-gegevens ,die nochtans uw "privacy beschermen",gedaan hebben met uw gegevens....
Ze hebben ze VERKOCHT,en onvermijdelijk zijn die gevens "downstream" helemaal ontsnapt tot bij de kakkerlakken in de kelders.... Het is waarom ik nu extreem weigerachtig ben om klantenapps te installeren van onze verschillende grote winkelketens hoewel die soms leuke kortingen geven daarvoor... Ze gaan die gegevens vermarkten....Het begint ermee dat ze UW aankoopgegevens door externe bureau's gaan laten "analyseren"....maar dan zijn UW gegevens al "ontsnapt" en wees gerust,die zogezegde "anonimisering" betekent al LANG niks meer. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2025 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet goed waarom dat nog steeds zo'n miserie vormt, dat phising-gedoe.
Je moet welgeteld twee dingen kunnen: -het daadwerkelijke email-adres van de afzender bekijken -de link waar je op 'moet' klikken bekijken Hoe moeilijk kan dat zijn? In Mail op MacOS klik je op het pijltje naast de afzender en je krijgt het email adres van waar de mail verstuurd werd. Komt die dan niet van telenet.be of cm.be of engie.be of wat dan ook weet je dat er iets niet klopt. De link in de mail is nog simpeler. Je gaat er gewoon even met de aanwijzer op hangen en de link waar je naartoe gestuurd gaat worden komt tevoorschijn. Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die zonder nadenken op zo'n dingen klikken.
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit soort eenvoudige phishing aanvallen kunnen echter om verschillende redenen toch erg succesvol zijn, los van dat sommige slachtoffers gewoon nog steeds onwetend zijn hierover: - Slachtoffer verwacht toevallig een mail van Telenet, misschien over een betwisting van een factuur ofzo - Slachtoffer is gehaast, gestresseerd, moe,... - Slachtoffer gebruikt een smartphone of tablet, waarmee je mogelijk niet eenvoudig de afzender of link kan bekijken. - ... Zelfs als de phishing aanval slechts 1/1000 succesvol is, als je de mail naar 10.000 man kan sturen, dan ga je toch een 10tal keer succesvol zijn.
![]() |
![]() |
#10 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier zijn nog wat indicators die wijzen op phishing:
Citaat:
Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 18 juli 2025 om 13:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() phishing moet toch makkelijk door AI worden gedetecteerd ?
idem voor die valse whatsappberichten en facebookprofielen van Aziatische vrouwen die je op facebook toevoegen als vriend. nu ik het bedenk, het zou lachen zijn om die fake-accounts op een mirrorsite van facebook aan de praat te brengen met AI-accounts. laat ze dan maar urenlang fake-loverberichtjes te sturen om eenzame AI-bots geld te ontfutselen.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat die 10 mensen die er dan wel intrappen nog steeds bestaan.
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Driekwart van de bejaarden boven de 80 kan je eender wat wijsmaken.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze waren daar ook duivels benauwd voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge maakt daar een speciaal email adres voor aan en een telefoonnummer in de stijl van Will Tura's monsterhit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() okee, 3kwart van wat op de Mier rondloopt of denkt dat Boef een getalenteerde artiest is kan je alles wijsmaken.
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begin zelfs te denken dat die criminelen dat geld dubbel en dik verdienen.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
natuurlijk als uw 16 jarige zoon u een bericht stuurt om te zeggen dat zijn telefoon gepiekt is terwijl ge alleen maar een 4 jarige dochter hebt, dan zou er ergens een lichtje moeten gaan branden. |
|
![]() |
![]() |