Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2025, 10:41   #4121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als gij denkt dat de westerse democratie die genocide steunt, edde niet goed opgelet volgens mij.
De westerse democratie steunt alleen de zakken van de leiders.

Democratie, dictatuur der dommen.
Oud 24 juli 2025, 10:55   #4122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De westerse democratie steunt alleen de zakken van de leiders.

Democratie, dictatuur der dommen.
Volgens mij wilt er ook niemand zijn handen nog aan verbranden.
Maar ge hebt natuurlijk politici die niet meer anders kunnen. Zie Trump en Epstein. Hoe groot is de kans dat Trump gecrompomiseerd is door Israel?
Grotere kans van wel dan niet. Das zowat nog het enige dat echt in de weg zit en de wet der sterkste zal van dimensie veranderen.
Oud 24 juli 2025, 11:18   #4123
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik vind een wereld waar Europa de bonen van een ander niet moet vreten beter.
U wilt twee vliegen in 1 klap slaan. Europa heeft last van muggen als gevolg van een bepaalde causaliteit en u heeft de oorzaak en de oplossing daar voor gevonden. Als de leiders daar niet aan willen geloven dan zal"de meerderheid" ingrijpen en dat oplossen. En dat verkoopt u met het etiket van medelijden met onschuldige slachtoffers. Als de meerderheid die politiek volgt dan zijn we voorlopig nog niet klaar met de muggen vrees ik.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2025, 11:18   #4124
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het men zelfs in baby's hamas ziet en doodschiet...
Die Israeli geraken er misschien mee weg, de wereld heeft intussen door dat Hamas een excuus is om deze genocide voort te zetten. Dit is geen oorlog tegen Hamas maar een laffe genocide tegen ongewapende burgers.
We hebben u niet gehoord op 7 Oktober Als Hamas moordend en verkrachtend Israel binnen viel. Waar honderden doden vielen op het Nova festival, waar Hamas terroristen in rij afwachten om meisjes te verkrachten en hun borsten afsneden en sexueel mutileerden.
Of in de grensdorpen in Israel waar iedereen , ook uw baby's, werden afgeknald in hun huizen.
Verkrachte soms halfnaakte meisjes werden rondgereden als trofee achtaan pick-ups. Hun lichaam werd nog bespuwd door de massa. En in Gaza was het feest in alle straten.
Dat zijn zaken die in het geheugen gebrand zijn. Dus wat Israel nu in Gaza doet, je m'en fous éperdument.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 juli 2025 om 11:22.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2025, 11:20   #4125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U wilt twee vliegen in 1 klap slaan. Europa heeft last van muggen als gevolg van een bepaalde causaliteit en u heeft de oorzaak en de oplossing daar voor gevonden. Als de leiders daar niet aan willen geloven dan zal"de meerderheid" ingrijpen en dat oplossen. En dat verkoopt u met het etiket van medelijden met onschuldige slachtoffers. Als de meerderheid die politiek volgt dan zijn we voorlopig nog niet klaar met de muggen vrees ik.
De vanzelfsprekendheid zou niet eens uitgesproken moeten worden.

De oplossing is het midden oosten terug opbouwen en de massa migratie herleiden naar een exodus aldaar.

Degene die het naar de shit bombarderen moeten zich natuurlijk niet langer als redder opstellen maar aan de kant gaan staan.
Oud 24 juli 2025, 11:22   #4126
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We hebben u niet gehoord op 7 Oktober Als Hamas moordend en verkrachtend Israel binnen viel. Waar honderden doden vielen op het Nova festival, waar Hamas terroristen in rij afwachten om meisjes te verkrachten en hun borsten afsneden en sexueel mutileerden.
Of in de grensdorpen in Israel waar iedereen , ook uw baby's, werden afgeknald in hun huizen.
Verkrachte soms halfnaakte meisjes weren rondgereden als trofee achtaan pick-ups. Hun lichaam werd nog bespuwd door de massa. En in Gaza was het feest in alle straten.
Dat zijn zaken die in het geheugen gebrand zijn. Dus wat Israel nu in Gaza doet, je m'en fous éperdument.
Leugenaar ge hebt me toen wel gehoord, ik was toen nog onder invloed van zionisten en een cufi. Tot ik de beelden op mijn netvlies gebrand kreeg.
2 wrongs don't make one right.
Oud 24 juli 2025, 11:51   #4127
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugenaar ge hebt me toen wel gehoord, ik was toen nog onder invloed van zionisten en een cufi.
Bron?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2025, 11:55   #4128
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Een andere exodus is zeer gewenst.

Citaat:
De vanzelfsprekendheid zou niet eens uitgesproken moeten worden.

De oplossing is het midden oosten terug opbouwen en de massa migratie herleiden naar een exodus aldaar.

Degene die het naar de shit bombarderen moeten zich natuurlijk niet langer als redder opstellen maar aan de kant gaan staan.
Dat is een denkbeeldige oplossing. Zo ver was ik al.
Maar ik denk dat u de oorzzak nog niet goed in beeld heeft.
Van het muggenprobleem bedoel ik en de richting van de door u gepropageerde exodus.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2025, 12:07   #4129
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Bron?
Ik kan de zoekfunctie niet gebruiken.
En op 7 oktober zelf zei ik niets omdat ik afwachtte.
Maar je ziet in de onderwerpen alhier wel degelijk mijn standpunt van pro Israel omsalgen naar anti zionisme.

Wat betekent cufi denk je?

Edit: en ik stak de acties ook altijd op Hamas als kinderen stierven, tot ik ze zag. Dat ging door merg en been.

Laatst gewijzigd door CUFI : 24 juli 2025 om 12:07.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2025, 12:07   #4130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik vind een wereld waar Europa de bonen van een ander niet moet vreten beter.
Absoluut. Vandaar dat het beter is die anderen weg te doen voor ze ons hun bonen doen vreten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2025, 12:07   #4131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt ge misschien eens het debat écht opvolgen in plaats van een afgezaagde mantra te herhalen? Zet die ploat af.
Dat is wederkerig he.
Oud 24 juli 2025, 12:08   #4132
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat is een denkbeeldige oplossing. Zo ver was ik al.
Maar ik denk dat u de oorzzak nog niet goed in beeld heeft.
Van het muggenprobleem bedoel ik en de richting van de door u gepropageerde exodus.
Kijk eens goed en tel die allianties op vergeleken met Israel.
Oud 24 juli 2025, 12:11   #4133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zeggen altijd dat nazi en consoorten maar konden wegkomen omdat een meerderheid stil was.
Het probleem met nazies en consoorten was dat ze zich op verkeerde uitgangspunten baseerden, en fantasieverhaaltjes over Joden bedachten. Indien hun uitgevonden verhaaltjes waar waren, dan was hun idee terecht (over de manier waarop kan gediscussieerd worden natuurlijk). Maar ze waren fout. Joden aten geen babies bij ontbijt bijvoorbeeld.

Hier is dat helemaal niet het geval: het storende aspect van Palestijnen is helemaal niet denkbeeldig, uitgevonden en onwaar, maar heel concreet waargenomen. 7 oktober was daar enkel maar een recent voorbeeld van. De nefastheid van hun aanwezigheid is helemaal geen verhaaltje maar werd materieel concreet gezien.

Ik denk dat de meerderheid van mensen geen twijfel heeft over de realiteit van dat storende gedrag. Waar vele mensen nog in vast zitten is om daar de logische stap uit te trekken dat een wereld zonder beter is dan een wereld met, maar DAT komt door een hoop taboes en indoctrinatie, die eigenaardig genoeg in de rest van de wereld, en dan vooral in de moslim wereld, helemaal niet van tel is. Het is een westerse ideologische blokkering om exterminatie SYSTEMATISCH als verkeerd te zien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2025 om 12:12.
Oud 24 juli 2025, 12:12   #4134
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Absoluut. Vandaar dat het beter is die anderen weg te doen voor ze ons hun bonen doen vreten he.
Maar ze gaan niet weg en staan verenigd met enkele staten die optellen naar honderdtal miljoen

...

versus 7 miljoen.
Laten wij geen onwinbare oorlog aangaan.
Oud 24 juli 2025, 12:14   #4135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leugenaar ge hebt me toen wel gehoord, ik was toen nog onder invloed van zionisten en een cufi. Tot ik de beelden op mijn netvlies gebrand kreeg.
2 wrongs don't make one right.
Misschien zijt ge nu onder de invloed van Allah en zijn nieuwe nazies ?
Oud 24 juli 2025, 12:14   #4136
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem met nazies en consoorten was dat ze zich op verkeerde uitgangspunten baseerden, en fantasieverhaaltjes over Joden bedachten. Indien hun uitgevonden verhaaltjes waar waren, dan was hun idee terecht (over de manier waarop kan gediscussieerd worden natuurlijk). Maar ze waren fout. Joden aten geen babies bij ontbijt bijvoorbeeld.

Hier is dat helemaal niet het geval: het storende aspect van Palestijnen is helemaal niet denkbeeldig, uitgevonden en onwaar, maar heel concreet waargenomen. 7 oktober was daar enkel maar een recent voorbeeld van. De nefastheid van hun aanwezigheid is helemaal geen verhaaltje maar werd materieel concreet gezien.

Ik denk dat de meerderheid van mensen geen twijfel heeft over de realiteit van dat storende gedrag. Waar vele mensen nog in vast zitten is om daar de logische stap uit te trekken dat een wereld zonder beter is dan een wereld met, maar DAT komt door een hoop taboes en indoctrinatie, die eigenaardig genoeg in de rest van de wereld, en dan vooral in de moslim wereld, helemaal niet van tel is. Het is een westerse ideologische blokkering om exterminatie SYSTEMATISCH als verkeerd te zien.
Waarom maak je dan onderscheid tussen het fantasieverhaaltje van de nazi in deze tijd?
Oud 24 juli 2025, 12:14   #4137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze gaan niet weg en staan verenigd met enkele staten die optellen naar honderdtal miljoen

...

versus 7 miljoen.
Laten wij geen onwinbare oorlog aangaan.
Ah, collaboreren met nazies en hopen dat het goedkomt dus
Oud 24 juli 2025, 12:15   #4138
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zijt ge nu onder de invloed van Allah en zijn nieuwe nazies ?
Ja de eenzame wolf heeft een heel team rond zich die mij influisteren.
Oud 24 juli 2025, 12:16   #4139
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, collaboreren met nazies en hopen dat het goedkomt dus
Ik bepleit geen collaboraties meer, en al zeker een totale stopzetting van handel met genocidale staten.

All in met eigen land en fuck de rest zeg ik.
Oud 24 juli 2025, 12:48   #4140
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Er zijn reeds collaboraties he. En in tegenstelling van overal tegelijk in het wilde weg te schieten, critici voor anti semiet weg te zetten en het eeuwige slachtoffer te spelen; bewegen zij strategisch en wachten zij de ideale moment af.

"The only step that will stop Israeli arrogance, Israeli banditry, and Israeli state terrorism is the alliance of Islamic countries," Erdogan said at an Islamic schools' association event near Istanbul.
He said recent steps that Turkey has taken to improve ties with Egypt and Syria are aimed at "forming a line of solidarity against the growing threat of expansionism," which he said also threatened Lebanon and Syria.

https://www.reuters.com/world/middle...el-2024-09-07/

Dat was eind 2024. Intussen is de iron dome etc haar efficientie verloren en bewaren ze de beste bommen voor het laatst.

Het is wijs het oosten over te dragen en daarmee ons eigen defensie niet in gevaar brengen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be