![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5261 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() ivm Zelfrijdenden eigenschappen... na 4 jaar Tesla en kijk eens aan iemand die kan vergelijken met een EQS
1/ De snelheid past zich automatisch aan, trager en sneller volgens de verkeersborden. 2/ EQS rijdt veel defensiever, in die zin dat hij 200m voor het bord 50km/h al afremt, vermoedelijk op basis van een database van snelheden en ja soms zitten daar fouten in zoals niet afgemelde verkeerswerken Maar vergeleken met alle andere systemen die afremmen na het bord 50km/h heb je duidelijk minder een overtreding, en het systeem werkt niet op basis van herkenning van borden alleen, maar anticipeert ronde punten, kruispunten, etc 3/ de overgang tussen zelf rijden, cruise control en FSD is dus naadloos, het is niet zo dat je hard moet duwen op het stuur om de auto tot andere gedachten te brengen. Bij Tesla moet je een soort weerstand overwinnen die op de grens af gevaarlijk is, en vraagt die weerstand een nogal ambetante druk die je moet uitoefenen op het stuur om te bewijzen dat je nog aan het stuur zit 4/ snelwegen herkent hij automatisch en gaat hij iets doen dat geen enkele ander automerk kan, hij haalt dus zonder probleem een vrachtwagen in, pinkertje naar links, en dan voorbij vrachtwagen pinkertje naar rechts doet dat dus helemaal alleen... Bij Tesla moet je dat dus allemaal zelf doen Het verwondert mij dat nog geen enkele journalist een filmke van gemaakt heeft om die twee systemen te vergelijken want het is een dag en nacht verschil... 5/ rondepunten neemt hij perfect, remt mooi af naar rond punt toe, en neemt de bocht zonder zenuwachtig te schokken of te accelereren dat je bijna uit de bocht gaat 6/ Systeem werkt veel minder met toeters en bellen, of rode oplichtende weggebruikers, maar verwittigt wel wanneer het moet en niet wanneer het fantaseert dat een wiebelende fietser of waggelende voetganger virtueel mogelijk voor uw neus kan komen. 7/ 360° camera is effectief 360° view gestiched met de auto en visualsatie van probleem afstand en geen triple screen met centimeters getekend rond een auto eigenlijk een systeem dat werkt zoals het hoort... ik vind de grens met L3 flinterdun... en je hebt gevraagd Micele of er updates gebeuren... ja er gebeuren idd updates over the air van dat systeem. En dat gaat niet via Wifi zoals Tesla dat doet maar via GSM netwerk Wat zou hij beter kunnen doen... dat is dat hij invoegt naar rechts terwijl er bvb een auto opkomt op een oprit... Of dat hij invoegt naar rechts terwijl de flow op dat vak ipv 120km een tikkeltje trager rijdt... of dat hij dan terug moet inhalen. Maar in principe benadert dat systeem al heel sterk een systeem dat toelaat om quasi foutloos met juiste afstanden en juiste invoeggedrag te rijden.. Het enige puntje dat Tesla beter deed is herkennen dat licht rood staat.. ![]()
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 augustus 2025 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5262 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.673
|
![]() In hun "semi-truck" divisie....als ze ooit beslissen om effectief aan massaproduktie te doen....
https://www.tesla.com/nl_nl/semi Het is al enkele jaren dat tesla aan het testrijden is met "vrachtwagens",ongetwijfeld met steeds meer exemplaren in steeds meer routes... Dit is echter een FUNDAMENTEEL andere markt dan de "consumentenproductjes" waar een gaffe als de cybertruck nog wel eens gepermitteerd is tot lering en vermaak van iedereen.... Hier mag je NIET falen of je kunt meteen weer inpakken om nooit meer terug te keren...Produkten die HINDERLIJK zijn in zoiets kritisch als een logistieke ketting zijn nog iets anders dan dingen die gewoon van parking naar parking rijden en feitelijk het grootste deel van de dag staan te staan (de typische personenwagen) Het zal ook een interessante balans blijken tussen "tesla vormgeving" en ruig gebruik...... Om een of andere reden is er een serieuze mentale rem om een door weer en wind bewezen vormconcept als....pakweg....de Ford Transit...te pakken en daar nu eens op te electrificeren tot de elektriek langs de banden naar buiten loopt...Ford zelf zijn een bende knoeiers met elektriek,maar Tesla zou dat toch moeten kunnen kunnen... Maar goed....
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 22 augustus 2025 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5263 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() De Tesla Model Y L-verschillen tov een model Y en model X netjes samengevat in dit artikel:
Citaat:
https://www.shop4tesla.com/nl/blogs/...llstopp-europa
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2025 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5264 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() vervolg... korte video's waar de verschillen getoond worden:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2025 om 09:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5265 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() Citaat:
De Semi-fabriek ligt vlak naast GF1 in Nevada, en is natuurlijk nog altijd niet volledig klaar, van buiten wel, maar voor de volledige productieband is Tesla afhankelijk van machine-leveranciers hé. De 22 april 2025 bevestigde Tesla de massaproductiestart naar ergens in 2026. Citaat:
Citaat:
https://www.torquenews.com/11826/tes...sla-semis-year
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2025 om 10:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5266 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() en moest je nu eens ipv de CLTC of de meest gelogen afstand van de wereld nu eens bezighouden met wat je werkelijk kan rijden en daarbij vertellen dat de realistische afstand 70% is van de werkelijke afstand (10% - 80%).
Dus als je een CLTC hebt van 700km voor een chinese gemeten Tesla, betekent de echte afstand 500km , en hang je gemiddeld om de 350km aan de paal... Wat betekent dat uw echte afstand waarmee je moet rekening houden de helft is van die CLTC... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5267 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() Citaat:
Neem best de Amerikaanse EPA die is echt realistisch, en nog een stuk beter (11% realistischer) dan onze "nieuwe Europese" WLTP. Bovendien hadden we een 3-tal jaar geleden nog een totaal achterhaalde Europese NEDC, awel de CLTC is daarmee bijna vergelijkbaar. Hier een uitleg (van anno 2021/updated 2023, toen de NEDC afgelost werd) met wat details: Citaat:
Of zoals de Noorwegers in de praktijk testen tot de echte 0%, en dan slepen ze de electrische wagen af op weg naar een laadpunt. ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 10:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5268 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() Vervolg, ik heb dat linkje ggl-vertaald wie zich daarvoor interesseert:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5269 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.303
|
![]() Citaat:
Als het kofferdeksel boven je hoofd zit, dan zit je in de koffer. ![]() ![]()
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5270 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Gisteren om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5271 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() Xpeng Record 3961km in 24h vorige maand 165km/u
https://insideevs.com/news/759605/20...7-sedan-coupe/ record is aan diggelen... 5479km in 24h = 228km/u ![]() auto's rijden constant 300km/u en stoppen om op te laden aan 800V The sleek electric four-door sedan with Bluetooth-controlled aero wings traveled no fewer than 3,405 miles (5,479 kilometers) in 24 hours. That’s 943 miles (1,518 km) more than the previous record set by the XPeng P7 earlier this month. https://insideevs.com/news/769931/me...ords-distance/ A team of 17 drivers, including F1 driver George Russell, took turns behind the wheel in two-hour shifts, driving for nearly eight days straight. At the end of the grueling test run this morning, the Mercedes-AMG GT XX managed to drive the equivalent of the circumference of the Earth in record time: 24,901 miles (40,075 km) in 7 days, 13 hours, 24 minutes and 7 seconds. To top it all off, not one but two GT XX EVs finished the task with just two laps between them According to Mercedes-AMG, the sleek four-door EV can get roughly 248 miles of range in just five minutes of charging. That should eliminate range anxiety and charge anxiety, shouldn’t it? laadsnelheid 400km in 5minuten
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : Vandaag om 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5272 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.443
|
![]() Citaat:
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : Vandaag om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5273 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() Citaat:
ik heb hier in het verleden wel af en toe beschreven hoe het Tesla systeem werkt. Het is eigenlijk een soort ACC mode met enkele toeters en bellekes erbij, die je speciaal kunt inschakelen op de snelwegen En misschien nog eens vergelijken. 1/ bij de ene bestaat er geen verschil tussen de twee systemen bij Tesla wel 2/ Tesla voelt alsof hij rijdt als een trein, uw stuur staat als het ware vast en hij rijdt knal tussen de witte lijnen... maar daar zit blijkbaar een zwakte... hij probeert overal die lijnen te vinden en de weg te ramen waar hij moet rijden met alle problemen vandien als er verwarrende situatie zijn. Bij Mercedes heb je die problemen niet, van auto die begint te remmen omdat hij de situatie niet herkent Het geblokkeerde stuur voelt impressionant zeker aan tot je ontdekt da tje om de minuut ergens moet duwen op het stuur. op zich vind ik het normaal om handen op het stuur te laten liggen maar hard duwen tot je bijna de auto uit de FSD duwt (idd heel hard) is niet aangenaam. Bij mercedes is het genoeg om handen op het stuur te houden 3/ de ene rijdt zenuwachtiger dan de andere, ik ben vrij zeker dan een user op de kleine ring van Bxl de Tesla systeem geen aangename auto vindt, want vanaf er een user te dicht komt begint hij te flippen 4/ hij remt bvb voor vanalles en nog wat en geeft zo een vals gevoel van veiligheid, maar bvb voor de auto die voorrang van rechts neemt remt hij niet 5/ ronde punten kan hij gewoon na 4 jaar en alle updates vandien nog altijd niet nemen, de Mercedes wel moeiteloos en vlotjes... mooi afremmen, rondpunt aan 30km/u en dan terug sneller na het ronde punt 6/ de ene gebruikt de database van snelheden gecodeerd in de kaarten, de andere leest gewoon de borden en rijdt die snelheid... maar remt dus te laat of na het bord 50km/u en niet voor het bord...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : Vandaag om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5274 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() Maar niet in Europa. (of idem @fox)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5275 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() ik weet niet wat je bedoelt hoor, ik ken de twee auto's en ben gewoon aan het vergelijken ? Dus je beweert dat in EU de Tesla anders rijdt dan in China of VS ? Dat zou kunnen dat ze eisen in EU dat de handen op het stuur blijft en dat ze blijkbaar daar niet in slagen om dat te programmeren bij gebrek aan gevoeligheid van de sensoren... ik weet het niet
En ik weet ook dat ik nooit in de ACC mode een voorstel kreeg om in te halen op de snelweg, simpelweg nooit dat zijn twee verschillende manieren van rijden. De ene heb je dus gewoon een soort ACC, en in de tweede mode met de blauwe lijn staat het stuur netjes vast en rij je perfect tussen de lijnen Bij Mercedes vloeien de twee rijmodes gewoon rijden en ACC rijden gewoon naadloos ove rin elkaar. De auto gaat bvb niet trekken aan het stuur om hem in het midden van het vak te trekken bij de overgang. En je kunt bijsturen als je in ACC mode aan het rijden bent hij corrigeert gewoon regelmatig voel je dat bijsturen en wiebelen van het stuur pasop ik vergelijk dus niet de ACC mode van de Mercedes C, of de ACC mode van een standaard EQE...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : Vandaag om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5276 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.476
|
![]() Citaat:
Je kunt toch zelf ggl? Citaat:
https://www.activlease.nl/informatie...20leaserijders. en nog eentje, met filmpje dat het in grote Europese steden getest en goed werkt en dat ENKEL de VN-regels het nog tegenhouden: Citaat:
Citaat:
En dan geef ik nog een vierde link van Tesla zelf van de landen waar de FSD Supervised echt werkt zoals in de USA: Citaat:
Testen van EAP in Europa, onder andere een reactie uit Nederland: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 17:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5277 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.869
|
![]() Citaat:
Ik keek eens naar de VW ID.Buzz actieradius volgens WLTP=331km. Praktisch= 231km. bron: https://www.whattherange.com/elektri...swagen-ID.Buzz Voor winter geeft dit 205km. Dat betekent dat als ik in de winter naar de kust rij (245km enkel+enkele tientallen km ter plaatse) ik al in Aalter moet gaan opladen. En op de terugweg ook nog ergens moet stoppen om te laden. Op iets drukkere dagen doe ik nu al 3 of meer uren op die rit. Dat lijkt me toch niet interessant. PS met mijn wagen deze zomer naar Zuid-Europa gereden (1400km). Eén keer tanken op de tussenstop was voldoende. 5 personen in ruime zetels+(bagage+4 kinderfietsen in koffer)+2 fietsen voor volwassenen op trekhaakfietsendrager. Met welke EV kan dit? |
|
![]() |
![]() |