Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2025, 10:36   #621
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uiteindelijk is alles politiek. Het internationaal strafhof heeft een aanhoudingsbevel tegen Hamas leiders, Poutin en Bibi. Deze openlijk steunen, zoals N-VA doet, is aanzetten tot staatsterreur.
En ons meetrekken in iets waar onze voorouders never again tegen zworen.
Het gevaar van nationalisme werd duidelijk in Israël en haar partners.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 september 2025 om 10:37.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 10:38   #622
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je moet me nu toch eens uitleggen wat er volgens jou mis is met tweezakkerij. Graag zonder gemoraliseer.

Mij lijkt dat gewoon politieke keuzes maken.
...
Surrealistische vragen stellen is uw specialiteit zeker?
Je ziet de analogie niet tussen de moorden op Charlie Kirk en Melissa Hortman.
Je ziet de analogie niet tussen Oekraine en Gaza.

Eerlijk gezegd, dat is uw probleem.

Citaat:
...
Voor een zwaar gesubsidieerde organisatie gaat dat niet op. Een simpel principe dat links nogal eens blijkt te vergeten.
Waarom? Ben je tegen vrij meningsuiting? Dat is iets waar je het moeilijk mee hebt he. De ene keer ben je voor en dan weer tegen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 september 2025 om 10:38.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 10:39   #623
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja zoals deze oneliners die aan de feiten voorbij gaan.
Of verheerlijkt u een volk dat kindermoord rechtvaardigt op hamas?
In feite, eerst was iedereen antisemiet, vandaag is iedere onschuldige dode hamas.
Zelfs journalisten die oorlogsmisdaden vastlegden en aan de wereld toonden.
Levende schilden gebruiken veroordeel ik. Terroristen die zich verschansen bij/onder scholen en ziekenhuizen zijn onwaarschijnlijke misdadige lafaards en veranwoordelijk voor kindermoord, die jij zonder enige gène aan de Joden toeschrijft. Aanvallen op festivals met meer dan duizend doden, verkrachtingen, gijzelaars, enz veroordeel ik. Het feit dat er reactie komt op die aanval, begrijp ik. Of die in verhouding staat daartegenover, daarover doet ondanks éénzijdige media-informatie mij toch twijfelen. Daartegenover verwacht ik dat elke afspraak die zou kunnen gemaakt worden met de Palestijnen Hamas niet zal weerhouden tot nieuw moorddadige acties. Ik ben voor vreedzaam naast mekaar wonen met wederzijds respect. Dit lukt al in dit land niet. En je ziet van welke hoek de problemen komen. Steeds dezelfde hoek.
Oud 15 september 2025, 10:40   #624
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over hoeveel potentiële stemmen den jij dat het gaat ?

Vergeet niet dat de carnavalsjoden wachten op de nieuwe Messias om die Israël te laten erkennen en het zionisme godslasterlijk vinden. Die gaan dus niet voor N-VA of MR stemmen. Het liefste komen ze niet buiten hun segregatie en als stemmen niet wettelijk verplicht zou zijn, begaven ze zich nooit naar het stemhokje.
Waarom denk je dat De Wever Freilich binnengehaald heeft?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 10:47   #625
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Levende schilden gebruiken veroordeel ik. Terroristen die zich verschansen bij/onder scholen en ziekenhuizen zijn onwaarschijnlijke misdadige lafaards en veranwoordelijk voor kindermoord, die jij zonder enige gène aan de Joden toeschrijft. Aanvallen op festivals met meer dan duizend doden, verkrachtingen, gijzelaars, enz veroordeel ik. Het feit dat er reactie komt op die aanval, begrijp ik. Of die in verhouding staat daartegenover, daarover doet ondanks éénzijdige media-informatie mij toch twijfelen. Daartegenover verwacht ik dat elke afspraak die zou kunnen gemaakt worden met de Palestijnen Hamas niet zal weerhouden tot nieuw moorddadige acties. Ik ben voor vreedzaam naast mekaar wonen met wederzijds respect. Dit lukt al in dit land niet. En je ziet van welke hoek de problemen komen. Steeds dezelfde hoek.
Er zijn getuigenissen die anders spreken.
Maar u neemt 1 kant voor waarheid en ziet niet eens naar het middelpunt.

Wat u schrijft is nazi propaganda.
Oud 15 september 2025, 10:48   #626
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA joden voeren zelfs campagne met slogans die geen Vlaming kan lezen.
Stel u eens voor dat een moslim dat zou doen?
Oud 15 september 2025, 10:48   #627
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat De Wever Freilich binnengehaald heeft? Misschien is Freilich helemaal niet 'binnengehaald', maar was het gewoon zijn eigen keuze. Sommige mensen hebben dat: een eigen keuze.
Oud 15 september 2025, 10:49   #628
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Surrealistische vragen stellen is uw specialiteit zeker?
Surrealistisch staat hier voor "waar ik geen weerwoord tegen heb" zekers?

Citaat:
Je ziet de analogie niet tussen de moorden op Charlie Kirk en Melissa Hortman.
Beweer jij. Ik ontken dat.

Citaat:
Je ziet de analogie niet tussen Oekraine en Gaza.
Heu??? Jij dan wel dan?

Citaat:
Eerlijk gezegd, dat is uw probleem.
Vaneigens, maar waarom blijf je erop reageren dan? Blijkbaar toch ook een piepklein beetje jouw probleem?

Citaat:
Waarom? Ben je tegen vrij meningsuiting? Dat is iets waar je het moeilijk mee hebt he. De ene keer ben je voor en dan weer tegen.
ik ben er zeer hard voor, het is één van de weinige principes ter verdediging waarvan ik geweld zou kunnen goedkeuren.
Oud 15 september 2025, 10:50   #629
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar worden volgens jou levende schilden gebruikt ? Waar verschansen zich volgens jou terroristen bij/onder scholen en ziekenhuizen ? Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor kindermoord ? Wie valt er volgens jou festivals met duizend joden aan ? Wie verkracht er volgens jou ? Wie neemt er volgens jou gijzelaars ? Welke media geeft volgens jou éénzijdig informatie ? Met wie zou je volgens jou een afspraak kunnen maken in naam van de Palestijnen ? Wie of wat heeft jou voorstander gemaakt van segregatie ? Waarom zou één Palestina niet lukken ? Uit welke hoek komen volgens jou de problemen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 10:53   #630
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier dient een geldstroomonderzoek naar verricht te worden. Mij lijkt het sinds de ex-woordvoerder van een Joodse gemeenschap op een N-VA lijst staat dat N-VA Zionistische marionetten zijn geworden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 11:01   #631
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Er zijn getuigenissen die anders spreken.
Maar u neemt 1 kant voor waarheid en ziet niet eens naar het middelpunt.

Wat u schrijft is nazi propaganda.
Alles wat u niet past is Nazi-propaganda.
Oud 15 september 2025, 11:02   #632
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Elke Jood die niet in Israel woont kan de Israelische nationaliteit verkrijgen.
n 2006, toen de toenmalige Antwerpse burgemeester Patrick Janssens zijn excuses aanbood aan de Joodse gemeenschap voor de collaboratie van het Antwerps stadsbestuur tijdens WO II vond De Wever deze uitspraak “gratuit”
Verder verklaarde hij: “Niet alleen Patrick Janssens misbruikt de Holocaust, ook de joodse gemeenschap en Israël doen dat. Natuurlijk hebben zij het recht om de Holocaust te herdenken, maar we mogen toch ook onze ogen niet sluiten voor hun bezetting van de Palestijnse gebieden. Daar gebruiken ze technieken die me aan dat duistere verleden doen terugdenken, in plaats van dat ze er lessen uit trekken.”
Om deze uitspraken is Weverke nadien zijn verontschuldigen moeten gaan aanbieden bij de vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap .
En nu dat hij de Joodse gemeenschap nodig heeft om stemmen te vergaren draait onze opportunistische tweezak zijne kazak.
Beste Speurneus, ik steun het principe dat Israël de veiligheid van zijn burgers moet garanderen. De smerige aanval door Hamas op 07/10/23 rechtvaardigde een harde en doeltreffende reactie. Daar sta ik volledig achter. In welke mate het beleid van de Netanyahu-regering op dit ogenblik daar nog steeds aan beantwoordt is vatbaar voor discussie. Zoals de geschiedenis het ons reeds zo dikwijls heeft aan getoond worden er in elke oorlog fouten gemaakt. Spijtig genoeg is dat ook zo in deze oorlog. Ook de huidige Israëlische regering is daarvan niet vrij te pleiten. Terroristen zoals Hamas bestrijden is een kwestie van lange adem. Ik hoop dat dit Israëlisch kabinet er alsnog in slaagt om haar blazoen zo clean mogelijk te houden.

De laatste twee jaar zijn nogal wat Europese media op een pro-Arabische tendens in hun berichtgeving overgeschakeld. De ware reden daarvoor is soms aan echt humane gevoelens toe te schrijven, maar helaas regelmatig ook aan de eeuwen oude pest van het antisemitisme dat nu de vorm heeft aangenomen van systematische anti-Israël propaganda. Dat is ook duidelijk te merken aan de berichten op dit forum. Dat ergert mij evenzeer.
Niettegenstaande dat allemaal blijf ik optimistisch over de afloop van het conflict. Le Chaim!!!
Oud 15 september 2025, 11:03   #633
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Zoals ik daarnet schreef: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1147
Oud 15 september 2025, 11:05   #634
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Waar worden volgens jou levende schilden gebruikt ? Waar verschansen zich volgens jou terroristen bij/onder scholen en ziekenhuizen ? Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor kindermoord ? Wie valt er volgens jou festivals met duizend joden aan ? Wie verkracht er volgens jou ? Wie neemt er volgens jou gijzelaars ? Welke media geeft volgens jou éénzijdig informatie ? Met wie zou je volgens jou een afspraak kunnen maken in naam van de Palestijnen ? Wie of wat heeft jou voorstander gemaakt van segregatie ? Waarom zou één Palestina niet lukken ? Uit welke hoek komen volgens jou de problemen ?
Even nadenken laat ik aan jezelf over. Ik snap dat je de voorgekauwde linkse media gewoon zijt en dat dus niet doet, maar het in jouw plaats doen, doe ik niet.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 15 september 2025 om 11:18.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 11:07   #635
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik heb verder gekeken dan die propaganda.
Ze gebruikten zelfs kinderen als schietoefeningen.

Doelgericht schieten is niet op "levende schilden" schieten.

Dus ja wat u schreef is nazi propaganda, maar niet alles wat niet in mijn kraam past is nazi propaganda.

Ik ga u wel negeren omdat uw reacties reeds elders af te lezen zijn en ik daar reeds bekend mee ben.
Denk er van wat ge wilt...
Oud 15 september 2025, 11:16   #636
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Neen ik heb verder gekeken dan die propaganda.
Ze gebruikten zelfs kinderen als schietoefeningen.

Doelgericht schieten is niet op "levende schilden" schieten.

Dus ja wat u schreef is nazi propaganda, maar niet alles wat niet in mijn kraam past is nazi propaganda.

Ik ga u wel negeren omdat uw reacties reeds elders af te lezen zijn en ik daar reeds bekend mee ben.
Denk er van wat ge wilt...
Goeie zaak. Ik heb geleerd dat bij extremisten argumenten die niet passen genegeerd worden of gecatalogeerd bij de gebeurtenissen van 80 jaar geleden (je weet wel: Hitler, Nazi's, Fascisme, en ander van dat moois). Nuances kennen ze niet.
Oud 15 september 2025, 11:17   #637
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geleerd dat bij extremisten argumenten die niet passen genegeerd worden of gecatalogeerd bij de gebeurtenissen van 80 jaar geleden (je weet wel: Hitler, Nazi's, Fascisme, en ander van dat moois). Nuances kennen ze niet.
Mag ik deze elders op dit forum gebruiken?
Oud 15 september 2025, 11:19   #638
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeie zaak. Ik heb geleerd dat bij extremisten argumenten die niet passen genegeerd worden of gecatalogeerd bij de gebeurtenissen van 80 jaar geleden (je weet wel: Hitler, Nazi's, Fascisme, en ander van dat moois). Nuances kennen ze niet.
U wist niet eens wat antisemitisme is anders dan de betekenis die ze u inlepelden.
Uw subjectief gerant draagt niets bij.

Het is niet omdat joden slachtoffer van Hitler waren, ze zelf Hitler mogen spelen he.
Oud 15 september 2025, 11:20   #639
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oud 15 september 2025, 11:20   #640
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen extremist. Radicalist klinkt al beter
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be