![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarenboven hadden de Grieken een alternatief: uit de EU stappen. Maar dan zouden ze er nog veel bekaaider van af komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het grootste probleem is niet het actuele deficit. (al is het wel degelijk een groot probleem, maar ik herhaal: niet het grootste)
Het grootste probleem is dat bij ongewijzigd beleid, het echt catastrofaal wordt. Want jullie herinneren zich toch nog: de sociale zekerheid moet betaald kunnen blijven (en dan vooral de pensioenen in mijn geval, maar ook in mijn geval de gezondheidszorg: ik slik al meer dan twee jaar pillen die het riziv 6025 euro per maand kosten, en ik zal ze moeten blijven slikken) Bovendien is het niet alleen De Wever die de besparingen predikt. Alle andere regeringspartijen prediken hetzelfde. Alleen willen ze niet langs dezelfde kant snijden; daar zit de "ruzie". Ook de andere min of meer ernstige partijen in de oppositie, prediken hetzelfde, maar vanzelfsprekend momenteel veel meer in stilte.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De andere landen gaan onze prutshouding niet blijven tolereren. Zelfs niet als we ons wat kunnen verschuilen achter Frankrijk.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Twee arbeidersloontjes - één voor de spaarboek en met het andere loon hadden we alles wat we wensten. Beetje hetzelfde verhaal bij mijn al schoolgenoten uit het 6de jaar lager ( in dezelfde gemeente wonende ... alle 5 ... ) Marcel heeft een eigen huis, André heeft een eigen huis,Bavo heeft een eigen huis, Luc heeft een eigen huis en Marc heeft ook een eigen huis. Allemaal in de gemeente waar ze zijn geboren. Geen van die 5 heeft die modderpoelen waar jij van spreekt gezien. Vandaag zien 6 op de tien gezinnen zwarte sneeuw.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Gisteren om 22:19. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#48 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er zijn partijen die daar tegen zijn. Overigens durf ik wedden dat de levensstandaard in die zes op tien gezinnen veel beter is dan degene die ik had in de jaren zeventig: 1 TV (lange tijd zwart wit), 1 verwarmde plaats in huis en 1 keer per jaar op reis met de caravan.
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb al heel veel gezien in het BCSD. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
werk maar flexibeler, harder, meer en langer liefste mensen want we moeten ocmw van de wereld spelen en schoofzak zijn pillen van meer dan 6.000 euro per maand betalen ...
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : Vandaag om 07:31. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb zo'n zaken ook al heel dikwijls aangeklaagd. Herinner u dat de N-VA tijdens de verkiezingen stelde dat mensen die niet werken, en tal van extra dingen kregen, terwijl ze heel goedkoop of zelfs geen kinderopvang moesten hebben, het vaak beter hebben dan mensen die de hele dag werken. Ik ben het kwijt, maar leefloners hebben tal van voordelen waarvan wij enkel kunnen dromen. Ik denk spontaan aan:
|
|
|
|
|