Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 16:55   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel, kijk eens naar wat Europa met Griekenland uitgehaald heeft. Het heeft hopen mensen naar echte hongersnood en zelfs zelfmoord gedreven.
Het is niet "Europa" die dat met de Grieken heeft uitgehaald, het waren de Griekse regeringen zelf, met hun diepe schulden en frauduleuze boekhouding, die dat uithaalden met hun eigen landgenoten.
Daarenboven hadden de Grieken een alternatief: uit de EU stappen. Maar dan zouden ze er nog veel bekaaider van af komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:02   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het grootste probleem is niet het actuele deficit. (al is het wel degelijk een groot probleem, maar ik herhaal: niet het grootste)

Het grootste probleem is dat bij ongewijzigd beleid, het echt catastrofaal wordt. Want jullie herinneren zich toch nog: de sociale zekerheid moet betaald kunnen blijven (en dan vooral de pensioenen in mijn geval, maar ook in mijn geval de gezondheidszorg: ik slik al meer dan twee jaar pillen die het riziv 6025 euro per maand kosten, en ik zal ze moeten blijven slikken)

Bovendien is het niet alleen De Wever die de besparingen predikt. Alle andere regeringspartijen prediken hetzelfde. Alleen willen ze niet langs dezelfde kant snijden; daar zit de "ruzie".
Ook de andere min of meer ernstige partijen in de oppositie, prediken hetzelfde, maar vanzelfsprekend momenteel veel meer in stilte.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud Gisteren, 17:16   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je stelt vragen maar wil niet de minste moeite doen om het antwoord te lezen.
Griekenland had een zodanig hoge schuld en hoog deficiet dat ze failliet waren. Europa moest ingrijpen om die boel te saneren. Je klaagt nu dat Arizona aan de pensioenen wil morrelen ? Wel in Griekenland werd er zodanig in de pensioenen ingehakt dat het niet meer mogelijk was voor de Grieken om ervan te leven.

Wil je het hier ook zover laten komen ? Blijf dan die deficieten en hoge schulden maar onder de mat vegen. Aangezien het vroeger al bestond, en soms zelfs nog erger dan nu, betekent dit dat het eeuwig kan doorgaan. Het idee dat er ooit een punt komt dat heel de boel instort vindt jij een overdreven doemscenario." Doe het gewoon zelf eens. Geef elke maand meer uit dan je inkomen, en leen het verschil. Kijk zelf hoe lang dat zal duren, en de toestand waarin je terecht komt als het breekt.
Snap je nu waarom ik hem negeer?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:17   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je stelt vragen maar wil niet de minste moeite doen om het antwoord te lezen.
Griekenland had een zodanig hoge schuld en hoog deficiet dat ze failliet waren. Europa moest ingrijpen om die boel te saneren. Je klaagt nu dat Arizona aan de pensioenen wil morrelen ? Wel in Griekenland werd er zodanig in de pensioenen ingehakt dat het niet meer mogelijk was voor de Grieken om ervan te leven.

Wil je het hier ook zover laten komen ? Blijf dan die deficieten en hoge schulden maar onder de mat vegen. Aangezien het vroeger al bestond, en soms zelfs nog erger dan nu, betekent dit dat het eeuwig kan doorgaan. Het idee dat er ooit een punt komt dat heel de boel instort vindt jij een overdreven doemscenario." Doe het gewoon zelf eens. Geef elke maand meer uit dan je inkomen, en leen het verschil. Kijk zelf hoe lang dat zal duren, en de toestand waarin je terecht komt als het breekt.
Op een moment komt het zo ver dat je moet lenen om de vorige leningen af te betalen, zonder dat je nog geld hebt om ook maar iets te doen.
Oud Gisteren, 17:21   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En wat gaat Europa doen als we hun doelen niet halen?
We halen ze al jaren niet, hoe heeft Europa ons (en alle andere landen die de normen niet halen) daar al voor gestraft?

Of wordt ons schrik aangejaagd voor iets wat toch nooit toegepast wordt?
We spraken af in de EU om dingen tezamen te doen omdat dit veel voordeel geeft, en tegelijk waren we akkoord om mekaar dan geen oneerlijke concurrentie aan te doen, o.a. door budgettaire ontsporing.
De andere landen gaan onze prutshouding niet blijven tolereren. Zelfs niet als we ons wat kunnen verschuilen achter Frankrijk.

Oud Gisteren, 22:18   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Volle vijvers?

De oliecrisis van '73 ging aan u voorbij?
Net als die van '79?
1982 vergeten? Exploderende inflatie. Spilindex die vier keer overkop gaat op een jaar. Meer dan een half miljoen werklozen...
Hebt u het over de vijvers van 50 jaar geleden of over de modderpoelen?
Ik ben geboren in 1961. Getrouwd in 1983.
Twee arbeidersloontjes - één voor de spaarboek en met het andere loon hadden we alles wat we wensten.
Beetje hetzelfde verhaal bij mijn al schoolgenoten uit het 6de jaar lager ( in dezelfde gemeente wonende ... alle 5 ... )

Marcel heeft een eigen huis, André heeft een eigen huis,Bavo heeft een eigen huis, Luc heeft een eigen huis en Marc heeft ook een eigen huis.
Allemaal in de gemeente waar ze zijn geboren.
Geen van die 5 heeft die modderpoelen waar jij van spreekt gezien.

Vandaag zien 6 op de tien gezinnen zwarte sneeuw.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : Gisteren om 22:19.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 05:30   #47
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het grootste probleem is niet het actuele deficit. (al is het wel degelijk een groot probleem, maar ik herhaal: niet het grootste)

Het grootste probleem is dat bij ongewijzigd beleid, het echt catastrofaal wordt. Want jullie herinneren zich toch nog: de sociale zekerheid moet betaald kunnen blijven (en dan vooral de pensioenen in mijn geval, maar ook in mijn geval de gezondheidszorg: ik slik al meer dan twee jaar pillen die het riziv 6025 euro per maand kosten, en ik zal ze moeten blijven slikken)

Bovendien is het niet alleen De Wever die de besparingen predikt. Alle andere regeringspartijen prediken hetzelfde. Alleen willen ze niet langs dezelfde kant snijden; daar zit de "ruzie".
Ook de andere min of meer ernstige partijen in de oppositie, prediken hetzelfde, maar vanzelfsprekend momenteel veel meer in stilte.
schandalig
Oud Vandaag, 06:03   #48
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Tja, dat is het gevolg van mensen te importeren om de lonen te drukken.

Er zijn partijen die daar tegen zijn.

Overigens durf ik wedden dat de levensstandaard in die zes op tien gezinnen veel beter is dan degene die ik had in de jaren zeventig: 1 TV (lange tijd zwart wit), 1 verwarmde plaats in huis en 1 keer per jaar op reis met de caravan.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 06:48   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ben geboren in 1961. Getrouwd in 1983.
Twee arbeidersloontjes - één voor de spaarboek en met het andere loon hadden we alles wat we wensten.
Beetje hetzelfde verhaal bij mijn al schoolgenoten uit het 6de jaar lager ( in dezelfde gemeente wonende ... alle 5 ... )

Marcel heeft een eigen huis, André heeft een eigen huis,Bavo heeft een eigen huis, Luc heeft een eigen huis en Marc heeft ook een eigen huis.
Allemaal in de gemeente waar ze zijn geboren.
Geen van die 5 heeft die modderpoelen waar jij van spreekt gezien.

We mogen ons ook afvragen waar die zwarte sneeuw vandaan komt hé. Volgens mij is dat een discussie op zich.

Ik heb al heel veel gezien in het BCSD.
Oud Vandaag, 07:18   #50
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Tja, dat is het gevolg van mensen te importeren om de lonen te drukken.

Er zijn partijen die daar tegen zijn.

Overigens durf ik wedden dat de levensstandaard in die zes op tien gezinnen veel beter is dan degene die ik had in de jaren zeventig: 1 TV (lange tijd zwart wit), 1 verwarmde plaats in huis en 1 keer per jaar op reis met de caravan.
Echt he: OCMW Brugge betaalde 100.000 euro aan Netflix- en Spotify-abonnementen ... Brugge ... alwaar de door linkse ikwillers uit Afrika ontvoerde en vervolgens racistisch geworden zwaar gediscrimineerde Dalilla Hermans een half miljoen mocht uitgeven in de hoop culturele hoofdstad te worden ...

werk maar flexibeler, harder, meer en langer liefste mensen want we moeten ocmw van de wereld spelen en schoofzak zijn pillen van meer dan 6.000 euro per maand betalen ...

Laatst gewijzigd door Vlad : Vandaag om 07:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 07:29   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Echt he: OCMW Brugge betaalde 100.000 euro aan Netflix- en Spotify-abonnementen ... Brugge ... alwaar de door linkse ikwillers uit Afrika ontvoerde en vervolgens racistisch geworden Dalilla Hermans een half miljoen mocht uitgeven in de hoop culturele hoofdstad te worden ...

werk maar flexibeler, harder, meer en langer liefste mensen want we moeten ocmw van de wereld spelen en schoofzak zijn pillen van meer dan 6.000 euro per maand betalen ...
Tja, die asociale N-VA wil hier een einde aan stellen.
Ik heb zo'n zaken ook al heel dikwijls aangeklaagd.

Herinner u dat de N-VA tijdens de verkiezingen stelde dat mensen die niet werken, en tal van extra dingen kregen, terwijl ze heel goedkoop of zelfs geen kinderopvang moesten hebben, het vaak beter hebben dan mensen die de hele dag werken.

Ik ben het kwijt, maar leefloners hebben tal van voordelen waarvan wij enkel kunnen dromen.

Ik denk spontaan aan:
  • De pamperbank
  • De melkbank
  • Goedkope kinderopvang
  • Recht op voedselbedeling
  • Goedkoper onderwijs
  • Goedkoper openbaar vervoer
  • Goedkopere elektriciteit
  • Goedkoper water
  • Gratis laptop (wel meestal een tweeedehandse)
  • Goedkopere gezondheidszorg
  • ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be