Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2025, 22:25   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Alleen blinde haat doet zo reageren.
Heeft dan ook niets of weinig met racisme te maken, maar met den oorlog en wat weet ik nog allemaal.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 00:46   #102
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U doet mij veel eer aan, waarvoor dank. Maar je weet wel beter.
Zoals je weet ben ik N-VA. Maar als het VB een standpunt bekend maakt dan lees ik toch wel eens hoe zij tegen iets aankijken. En ondertussen stel ik met genoegen vast dat de N-VA-minister die bevoegd is over migratie met zich niet laat sollen. Ze treedt radicaal op tegenover pipo’s die aan “asiel-shopping” doen. Wie bv. asiel krijgt in Bulgarije moet niet naar hier komen om nogmaals asiel aan te vragen. En de dame (Anneleen Van Bossuyt) is moordend streng.
Het wordt voor de Panda's van deze wereld steeds moeilijker om hun kunstmatige scheidingslijn tussen "racisten" en "Vlaamsnationalisten" overeind te houden.
Oud Gisteren, 06:59   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet mij veel eer aan, waarvoor dank. Maar je weet wel beter.
Zoals je weet ben ik N-VA. Maar als het VB een standpunt bekend maakt dan lees ik toch wel eens hoe zij tegen iets aankijken. En ondertussen stel ik met genoegen vast dat de N-VA-minister die bevoegd is over migratie met zich niet laat sollen. Ze treedt radicaal op tegenover pipo’s die aan “asiel-shopping” doen. Wie bv. asiel krijgt in Bulgarije moet niet naar hier komen om nogmaals asiel aan te vragen. En de dame (Anneleen Van Bossuyt) is moordend streng.

Wacht even... zit je nu te insinueren dat Van Bossuyt (die idd heel goed werk levert) geïnspireerd is door het racisme van het VB ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 07:01   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zoals ik al scheef:
Ik heb veel respect voor Bart De Wever. Toch ben ik het oneens met sommige zaken van hem en zijn partij, net zoals bij al de andere partijen, maar daar veel meer. En toch luister ik wat ze te zeggen hebben. Blinde haat blijft blinde haat. Hoe kan je het met iemand oneens zijn als je niet wil weten wat ze zeggen.
Geen probleem, niks mis met blinde haat tegenover extreem-rechts. En ik zie met plezier dat onze premier ook zo kijkt naar het fenomeen VB.
Oud Gisteren, 10:00   #105
Glennos1
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen probleem, niks mis met blinde haat tegenover extreem-rechts. En ik zie met plezier dat onze premier ook zo kijkt naar het fenomeen VB.
Haat tegen extreem-links is nochtans geen blinde haat, maar verstandige haat.

We zouden een betere maatschappij zijn zonder de antifa's en communisten.
De soviets waren geen haar beter dan de nazi's in WO2. Je ogen voor dit afval sluiten zegt al veel over je.

Extreem-rechts is ook hoe je het bekijkt he, VB is een linkse partij op socio-economisch vlak.
Glennos1 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:05   #106
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik zie met plezier hoe de meerderheid vd bevolking kijkt naar dat andere fenomeen, de O-VLD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:18   #107
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zelfhaat
Oud Gisteren, 10:52   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Haat tegen extreem-links is nochtans geen blinde haat, maar verstandige haat.

We zouden een betere maatschappij zijn zonder de antifa's en communisten.
De soviets waren geen haar beter dan de nazi's in WO2. Je ogen voor dit afval sluiten zegt al veel over je.

Extreem-rechts is ook hoe je het bekijkt he, VB is een linkse partij op socio-economisch vlak.
Dat neemt toch niet weg dat de maatschappij beter af zou zijn zonder de Bruine Pest van extreem-rechts ?

Enne... vergeet niet dat de Poetinvrienden rond PhDW (Penris, Creyelman, Van Dermeersch) jarenlang de grote pleitbezorgers waren van Putler, die zij zagen als een medestander zagen in white power verhalen. Tot in het Europees Parlement toe zit VB pro Putler te stemmen aangezien zij weigeren om rusland als dader aan te merken. (Annemans e.a.) De VB drinkebroers Penris en Creyelman zijn indertijd nog gaan 'waarnemer' spelen voor het fake referendum in de Krim.

Nazi's en Sovjets zei je ? Anno 2025 zijn extreem-rechts en extreem-links de enigen die Poetin zijn regime vergoelijken.
Oud Gisteren, 10:59   #109
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het wordt voor de Panda's van deze wereld steeds moeilijker om hun kunstmatige scheidingslijn tussen "racisten" en "Vlaamsnationalisten" overeind te houden.
Klopt 100%. Je mag ze niet over 1 kam scheren. Ik ben bvb Vlaamsnationalist en geen racist dus ik bots langs alle kanten met racisten, maar niet als het puur om een onafhankelijk Vlaanderen en de Vlaamse identiteit gaat. Ik ken genoeg volk dat VB stemt en toch pro-België is. Ze zeggen zelfs "Jammer dat ze zo anti-België zijn". WTF
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:02   #110
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat neemt toch niet weg dat de maatschappij beter af zou zijn zonder de Bruine Pest van extreem-rechts ?

Enne... vergeet niet dat de Poetinvrienden rond PhDW (Penris, Creyelman, Van Dermeersch) jarenlang de grote pleitbezorgers waren van Putler, die zij zagen als een medestander zagen in white power verhalen. Tot in het Europees Parlement toe zit VB pro Putler te stemmen aangezien zij weigeren om rusland als dader aan te merken. (Annemans e.a.) De VB drinkebroers Penris en Creyelman zijn indertijd nog gaan 'waarnemer' spelen voor het fake referendum in de Krim.

Nazi's en Sovjets zei je ? Anno 2025 zijn extreem-rechts en extreem-links de enigen die Poetin zijn regime vergoelijken.

Citaat:
Oud Gisteren, 13:01   #111
Glennos1
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik ben zowiezo geen VB stemmer omdat ik die socio economisch te links vind en er leden zijn die pro putin zijn. Je kan echter niet ontkennen dat de pvda wel 100x erger is met populistische slogans om haat tegen Oekraïne en het Westen aan te wakkeren. Desondanks hamer je altijd op extreemrechts terwijl in mijn ogen de echte smeerlappen zich bij extreemlinks bevinden.
Oud Gisteren, 13:40   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wacht even... zit je nu te insinueren dat Van Bossuyt (die idd heel goed werk levert) geïnspireerd is door het racisme van het VB ?
Wat ik insinueer: als het VB exact dezelfde maatregelen voorstelt die Anneleen Van Bossuyt de facto toepast zit je “racisme” te roepen. M.a.w. je bent te sterk bevooroordeeld.

Laatst gewijzigd door quercus : Gisteren om 13:51.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:48   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik insinueer: al het VB exact dezelfde maatregelen voorstelt die Anneleen Van Bossuyt de facto toepast zit je “racisme” te roepen. M.a.w. je bent te sterk bevooroordeeld.
Dat klopt gewoon niet. Van Bossuyt wil asiel en verblijf regels streng en dus limitatief toepassen, het Blok wil asielrecht zelf in vraag stellen en dus een grondrecht aantasten.

Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Oud Gisteren, 13:50   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Ik ben zowiezo geen VB stemmer omdat ik die socio economisch te links vind en er leden zijn die pro putin zijn. Je kan echter niet ontkennen dat de pvda wel 100x erger is met populistische slogans om haat tegen Oekraïne en het Westen aan te wakkeren. Desondanks hamer je altijd op extreemrechts terwijl in mijn ogen de echte smeerlappen zich bij extreemlinks bevinden.
Daar heb ik hem evenzeer meerdere malen op gewezen. Maar langs die kant is hij oostindisch doof. Of dan komt hij aandraven met flauwe kul zoals : ja maar dat zijn geen “racisten”.
Oud Gisteren, 14:13   #115
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt gewoon niet. Van Bossuyt wil asiel en verblijf regels streng en dus limitatief toepassen, het Blok wil asielrecht zelf in vraag stellen en dus een grondrecht aantasten.

Bijgevolg leeft Van Bossuyt in veel gevallen dat zo geprezen asielrecht in vraag gesteld en niettoegepast. Punt.
Wat nu??? Van Bossuyt racist???
Weet je wat Panda, op dit forum we weten allemaal reeds sinds ettelijke jaren dat jij radicaal rechts verkettert en radicaal links bemint. Ondanks uw aanhankelijkheid t.a.v. een OVLD die teveel is afgeweken van het pad dat ze normaal had moeten volgen. Tegenwoordig is de enige betekenisvolle (vermits ze de zowel de Vlaamse als de Federale regering leidt) echt liberale partij de N-VA.
Oud Gisteren, 14:25   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge zijt weer aan het liegen wegens gebrek aan kennis. Het Vlaams Belang wil geen enkel recht in vraag stellen, maar wel de manier zoals die al decennia verloopt. De asielprocedure trekt al jaren op geen kloten met als gevolg dat politiemensen er als Robocops moeten bijlopen en de gevangenissen overvol zijn. Vraag misschien eens uitleg aan uw oh zo geliefde traditio's, want zij zaten de voorbije veertig jaar aan de knoppen.

Citaat:
Oud Gisteren, 14:58   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijgevolg leeft Van Bossuyt in veel gevallen dat zo geprezen asielrecht in vraag gesteld en niettoegepast. Punt.
Neen, totaal fout zelfs. Zij stelt dat recht niet in vraag. Dat ze bepaalde misbruiken aan banden legt doet daar géén afbreuk aan.

Citaat:
Neen quercus, enkel jijzelf die een bok aan het schieten bent...

Citaat:
Weet je wat Panda, op dit forum we weten allemaal reeds sinds ettelijke jaren dat jij radicaal rechts verkettert en radicaal links bemint.
Ik verketter extreem-rechts, dat is zo. (liever geen modewoordjes zoals 'radikaal rechts aub...).
Dat ik extreem-links bemin is te onnozel om op te antwoorden, sorry...

Citaat:
Ondanks uw aanhankelijkheid t.a.v. een OVLD die teveel is afgeweken van het pad dat ze normaal had moeten volgen.
Dat zal O-VLD en dus de liberalen wel zelf bepalen.

Citaat:
Tegenwoordig is de enige betekenisvolle (vermits ze de zowel de Vlaamse als de Federale regering leidt) echt liberale partij de N-VA.

N-VA is een betekenisvolle conservatieve partij, en heeft dus niets te zien met liberalisme.

Toch één vraagje : ik snap echt niet waarom intelligente forumleden zich laten vangen aan de klassieke truuk van Blokkers om met een valse tegenstelling de aandacht af te leiden door te beginnen leuteren over extreem-links...

Alsof de tegenstelling daar zit...

Extreem-rechts is de politieke vijand van alle democratische partijen die dan ook -letterlijk- allemaal samen dat Blok in een schutkring opsluiten.

Laatst gewijzigd door Pandareus : Gisteren om 14:58.
Oud Gisteren, 15:08   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, totaal fout zelfs. Zij stelt dat recht niet in vraag. Dat ze bepaalde misbruiken aan banden legt doet daar géén afbreuk aan.

Neen quercus, enkel jijzelf die een bok aan het schieten bent...

Ik verketter extreem-rechts, dat is zo. (liever geen modewoordjes zoals 'radikaal rechts aub...).
Dat ik extreem-links bemin is te onnozel om op te antwoorden, sorry...

N-VA is een betekenisvolle conservatieve partij, en heeft dus niets te zien met liberalisme.

Toch één vraagje : ik snap echt niet waarom intelligente forumleden zich laten vangen aan de klassieke truuk van Blokkers om met een valse tegenstelling de aandacht af te leiden door te beginnen leuteren over extreem-links...

Alsof de tegenstelling daar zit...

Extreem-rechts is de politieke vijand van alle democratische partijen die dan ook -letterlijk- allemaal samen dat Blok in een schutkring opsluiten.
Misschien moet je eens afstappen van uw eeuwige zelfverklaarde dogma's.
Wat de liberalen bij o-vld betreft, die zijn daar blijkbaar allemaal gaan lopen, een schamele 5% resterenden uitgezonderd. Misschien schort er toch wat aan het libaraal-gehalte van die partij.

Citaat:
Oud Gisteren, 15:22   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weet je wat Panda, op dit forum we weten allemaal reeds sinds ettelijke jaren dat jij radicaal rechts verkettert en radicaal links bemint. Ondanks uw aanhankelijkheid t.a.v. een OVLD die teveel is afgeweken van het pad dat ze normaal had moeten volgen. Tegenwoordig is de enige betekenisvolle (vermits ze de zowel de Vlaamse als de Federale regering leidt) echt liberale partij de N-VA.
Oud Gisteren, 15:24   #120
Glennos1
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Je kan 4 jaar premier DeCroo en 8 jaar Verhofstadt moeilijk liberaal beleid noemen, 12 jaar anti-liberaal beleid... Dat je je dan nog liberaal durft noemen.

Je mag mij extreem-rechts noemen daar lig ik niet wakker van.
De overgrote meerderheid van de Islamietjes verarmt ons:
(over de inbreuk op waarden, normen en het culturele aspect dan nog gezwegen)

https://archive.is/IrQIq
55% van de Niet-Europese migranten op werkbare leeftijd werkt niet.
Zelfs van die minderheid dat wel werkt aan vaak minimumlonen (dus minimum belastingen) betaal je je blauw aan sociale huisvestiging, sociale tarieven,...

Het enige blauw van de vld is dat je als werkende mens je blauw mag betalen...
Pensioen wordt immers onbetaalbaarheid als je een volk binnenpakt dat het pensioenprobleem serieus erger maakt (55% werkt niet, en de overige pot van de sociale zekerheid wordt ook geplunderd) ipv verbetert.
Als iemand dat pro-Israël is, neem je het dan ook nog op voor mensen die je liever dood als levend zien... bizar.

Laat mij dan maar stemmen op een partij die tenminste iets aan negatieve migratie doet (al is het veel te weinig, over positieve migratie hoor je me niet klagen) en wel voor de welvaart zorgt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be