Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2025, 17:27   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet verwonderlijk.
Ze gaan van hier al jaren op handelsmissie naar China olv regering en zelfs de koning, om ginder te investeren en bedrijven op te starten. Wel….als ze het ginder achter maken moeten ze het hier niet produceren hé, bende kiekes.
Vervolgens moeten we hier alles bij de Chinezen komen. Enkel de bedrijven worden er beter van.
Kiekens. Inderdaad: een vriend van ons die ongeveer 15 keer naar China vloog, telkens voor enkele weken, veklaarde meermaals dat de gemiddelde Chinees verstandiger is dan de gemiddelde Europeaan.
Met alle gevolgen vandien.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2025, 17:52   #22
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet verwonderlijk.
Ze gaan van hier al jaren op handelsmissie naar China olv regering en zelfs de koning, om ginder te investeren en bedrijven op te starten. Wel….als ze het ginder achter maken moeten ze het hier niet produceren hé, bende kiekes.
Vervolgens moeten we hier alles bij de Chinezen komen. Enkel de bedrijven worden er beter van.
Als de overheid en de vakbonden de bedrijven wegjagen is dat normaal. Veel bedrijven die zo stom zijn hier te blijven gaan uiteindelijk de fles op.
Blijven hier diensten over zoals pakjesbedrijven, stockage en verdelen, transport, winkels (waar China ook zijn voet aan wal zet). En natuurlijk ook werken aan de staat dat immense verlies latende bedrijf.
Dat maakbedrijven hier ten dode waren opgeschreven wist ik al in 1977 toen ik het vliegtuig naar Azië nam.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 november 2025 om 17:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2025, 17:59   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als de overheid en de vakbonden de bedrijven wegjagen is dat normaal. Veel bedrijven die zo stom zijn hier te blijven gaan uiteindelijk de fles op.
Blijven hier diensten over zoals pakjesbedrijven, stockage en verdelen, transport, winkels (waar China ook zijn voet aan wal zet). En natuurlijk ook werken aan de staat dat immense verlies latende bedrijf.
Dat maakbedrijven hier ten dode waren opgeschreven wist ik al in 1977 toen ik het vliegtuig naar Azië nam.
Tja, ik kan de bedrijven geen ongelijk geven als ze ginder meer winst kunnen genereren. Dat onze politiekers die politiek faciliteren is echter een andere zaak. Die zijn schuldig aan de ondergang van de economie en de verarming van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2025 om 18:00.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2025, 18:15   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen bedrijven die zich dag na dag moderniseren, doen hier goede zaken !
Oud 7 november 2025, 19:04   #25
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alleen bedrijven die zich dag na dag moderniseren, doen hier goede zaken !
Als de Chinezen hier ganse sectoren doen verdwijnen is "moderniseren" wishful thinking. Vechten tegen een bierkaai.
Oud 7 november 2025, 19:19   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bedankt politici.
Bedankt de lobby.
Bedankt voor deze miskoop.
Bedankt om ons land naar de vaantjes te helpen.

Prutsers.
Het gaat hier op een vliegtuig waarvan uw Russische vriendjes groene schijt krijgen: uiterst moeilijk op te sporen met radar ingevolge de stealth-techniek.
Uw klinklare nonsens om de Sociale Zekerheid daar bij te betrekken is een mooi staaltje van goedkoop vakbondspopulisme.
A propos: een belangrijke basisstof voor het maken van de stealth-bedekking wordt gemaakt door de Belgische onderneming Syensquo (dochteronderneming van Solvay-groep).
Oud 7 november 2025, 19:34   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het gaat hier op een vliegtuig waarvan uw Russische vriendjes groene schijt krijgen: uiterst moeilijk op te sporen met radar ingevolge de stealth-techniek.
Uw klinklare nonsens om de Sociale Zekerheid daar bij te betrekken is een mooi staaltje van goedkoop vakbondspopulisme.
A propos: een belangrijke basisstof voor het maken van de stealth-bedekking wordt gemaakt door de Belgische onderneming Syensquo (dochteronderneming van Solvay-groep).
Een kleine maar niet onbelangrijke correctie : géén vakbondspopulisme, maar wel Vatnik-collaborateurs BS.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2025, 21:49   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Chinezen hier ganse sectoren doen verdwijnen is "moderniseren" wishful thinking. Vechten tegen een bierkaai.
De laatste jaren bezocht ik meerdere bedrijven die ultra moderne machines gebruikten + er bijna ieder jaar bij kochten.
Het waren stuk voor stuk fabrieken die concureerden met IEDEREEN, ook met Chinezen.
Ongelooflijk maar waar.
Kwaliteit drijft altijd boven---> kijk naar Volvo met z'n "hoge" lonen...
Oud 8 november 2025, 08:14   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste jaren bezocht ik meerdere bedrijven die ultra moderne machines gebruikten + er bijna ieder jaar bij kochten.
Het waren stuk voor stuk fabrieken die concureerden met IEDEREEN, ook met Chinezen.
Ongelooflijk maar waar.
China maakt ook topkwaliteit. Ik ken mijn product door en door. Zoals reeds gezegd moet er een operator aan een machine zitten. Men kan bepaalde operaties automatiseren. Maar er blijven naargelang het product nog weinig tot veel operatoren nodig
Men kan zo maar niet alles van een band laten rollen zoals in in koekjes fabriek.
Het is voor mij nog steeds veel goedkoper en kwalitatief evengoed, zelfs beter, in Azië te laten maken.
Bovendien heb ik het al lang gehad met veel personeel dat niet alleen veel te kostelijk maar bovendien moeilijk om te ontslaan (vooral mensen met hoge anciënniteit)als er pakweg een vermindering in de verkoop is of als men een zware klant verliest.
De laatste decennia zijn vooral een continu operatie geweest om personeel te verminderen. Ik wil die shit en problemen niet meer. Bovendien als mijn kosten stijgen, ook lonen, weigeren mijn klanten opslag te betalen. Ik moet dus op alles besparen ook en vooral personeel.
Oud 8 november 2025, 10:41   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
China maakt ook topkwaliteit. Ik ken mijn product door en door. Zoals reeds gezegd moet er een operator aan een machine zitten. Men kan bepaalde operaties automatiseren. Maar er blijven naargelang het product nog weinig tot veel operatoren nodig
Men kan zo maar niet alles van een band laten rollen zoals in in koekjes fabriek.
Het is voor mij nog steeds veel goedkoper en kwalitatief evengoed, zelfs beter, in Azië te laten maken.
Bovendien heb ik het al lang gehad met veel personeel dat niet alleen veel te kostelijk maar bovendien moeilijk om te ontslaan (vooral mensen met hoge anciënniteit)als er pakweg een vermindering in de verkoop is of als men een zware klant verliest.
De laatste decennia zijn vooral een continu operatie geweest om personeel te verminderen. Ik wil die shit en problemen niet meer. Bovendien als mijn kosten stijgen, ook lonen, weigeren mijn klanten opslag te betalen. Ik moet dus op alles besparen ook en vooral personeel.
China maakt, naargelang het produkt, ook topkwaliteit : OK.
De meeste produkten die de man in de straat koopt, zijn van lagere kwaliteit en soms gevaarlijk, denk aan speelgoed voor de kleintjes.
Heel wat verbruikers kijken eerst onderaan het produkt. Als ze zien staan "Made in China" of "Made in PRC" twijfelen ze of leggen het terug.
Oud 8 november 2025, 16:08   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
China maakt, naargelang het produkt, ook topkwaliteit : OK.
De meeste produkten die de man in de straat koopt, zijn van lagere kwaliteit en soms gevaarlijk, denk aan speelgoed voor de kleintjes.
Heel wat verbruikers kijken eerst onderaan het produkt. Als ze zien staan "Made in China" of "Made in PRC" twijfelen ze of leggen het terug.
Als ge Temu of Shein koopt weet ge wat u te wachten staat. Voor de rest worden alle merk artikelen, zelfs die ge in een chique boetiek koopt of uw laptop, smartphone etc in China gemaakt. Waarom zou dus een ondernemer die het evengoed, soms beter en vooral goedkoper kan laten doen in China hier zich in de problemen steken met duur personeel. En op de koop toe grote risico's loopt door het gebrek aan flexibiliteit om te ontslaan indien het slechter gaat.
Die heeft geen andere keuze dan zich te laten failliet gaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 november 2025 om 16:23.
Oud 8 november 2025, 16:19   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk maar waar.
Kwaliteit drijft boven.
Ondertussen maakt China ook kwaliteit aan een habbekrats van hetgeen hetzelfde product hier kost.

Ik heb jaren gewerkt in de automatisering.
We gingen zelfs zover dat we werkten met vervroegde vrijgave (technici weten wat dit is), dit om de tacttijden te verkleinen, maar eens stopt het.
En vergeet niet dat, hetgeen wij doen, ze elders ook kunnen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2025, 16:44   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge Temu of Shein koopt weet ge wat u te wachten staat. Voor de rest worden alle merk artikelen, zelfs die ge in een chique boetiek koopt of uw laptop, smartphone etc in China gemaakt. Waarom zou dus een ondernemer die het evengoed, soms beter en vooral goedkoper kan laten doen in China hier zich in de problemen steken met duur personeel. En op de koop toe grote risico's loopt door het gebrek aan flexibiliteit om te ontslaan indien het slechter gaat.
Die heeft geen andere keuze dan zich te laten failliet gaan.
Ik beperk mij tot 2 grote bedrijven:
Volvo-Gent (in Chinese handen ?) met "hoge" lonen. Kwaliteitsprodukten.
BMW-Duitsland. Hoge lonen. Kwaliteit.
Oud 8 november 2025, 16:48   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kwaliteit drijft boven.
Ondertussen maakt China ook kwaliteit aan een habbekrats van hetgeen hetzelfde product hier kost.

Ik heb jaren gewerkt in de automatisering.
We gingen zelfs zover dat we werkten met vervroegde vrijgave (technici weten wat dit is), dit om de tacttijden te verkleinen, maar eens stopt het.
En vergeet niet dat, hetgeen wij doen, ze elders ook kunnen.

Dat is wederzijds.
Niets belet mij om te geloven dat China over 7 jaar het machtigste land ter wereld is. Dat heb ik vroeger al gezegd.
Oud 8 november 2025, 16:55   #35
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]
Dat is wederzijds.
Niets belet mij om te geloven dat China over 7 jaar het machtigste land ter wereld is. Dat heb ik vroeger al gezegd.
De projecties zijn dat alle Europese landen uit de G8 sukkelen; 50 jaar.
Oud 8 november 2025, 16:58   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Militair : 2/10
Industrieel: 4/10

Het wereld rapport

Niet schieten; met je ballistiek altijd.
Oud 8 november 2025, 17:03   #37
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welk land lijkt het meest gevorderde qua ballistiek wereldwijd?

De VS staat voorlopig op 1; zijn er nog vragen?

Wie deze race wint staat op nummer 1.

Weer een domme Rus zeker met zo'n uitspraken.
Oud 8 november 2025, 17:22   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar als het over defensie gaat, zou ik toch geen Chinese producten gebruiken.
Maar aangezien de onvermijdelijke aankoop methodiek, die producten goed nagekeken voor ze in het effectieve systeem gaan.
Oud 8 november 2025, 17:25   #39
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar als het over defensie gaat, zou ik toch geen Chinese producten gebruiken.
Maar aangezien de onvermijdelijke aankoop methodiek, die producten goed nagekeken voor ze in het effectieve systeem gaan.
Laten we kijken naar wat er uit de VS komt, euh?

Fentanyl?
McDo?
Cola?
Atoombommen?
De neppe shit show?
Hollywood?
Allemaal vergif.

Chinezen; iets minderwaardig en namaak.
Oud 8 november 2025, 17:29   #40
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geef ze iets meer krediet.

Vliegtuigen. Okay, ze hebben iets goed.

Dank u, Amerika.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be