![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik maak geen onderscheid tussen mensen naar gelang hun huidskleur.
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen ben ik zo vrij niet mee te doen aan die taalvervuiling.
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs "zwette" is niet noodzakelijk een belediging.
|
|
|
|
#264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo duidelijk kon ik het niet uitleggen.
|
|
|
|
#265 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn inschatting is dat dat heel kleine bubbeltjes zijn die een maatschappijvisie erop aanhouden waar ik me niet mee kan verzoenen. Lang genoeg vertoefd in een dergelijk bubbel. Ik kies voor een (veel grotere) "bubbel".
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb situaties meegemaakt waarbij "stoeptegel" absoluut hilarisch was, maar ook waar het gebruikt werd als belediging. Maar dat was dan wel binnen een kring van mensen die de context kenden.
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is nu 34 jaar geleden en nog altijd laat je de realiteit niet tot je doordringen. De wereld is onder je ogen aan het veranderen en jij geraakt steeds verder achterop.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 november 2025 om 11:02. |
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Europees Commissaris
|
Guys, laten we akkoord zijn dat het woord "neger", "kameelneuker", soms wel en soms niet racistisch zijn.
Heel deze discussie was gestart met een simpele observatie van mezelf over het openlijk racisme op dit forum, met dan enkele voorbeeldwoorden. Het is allemaal goed en wel om aan te tonen dat die woorden niet altijd racistisch bedoeld zijn. Ik erken dat. De context waarin ze hier gebruikt worden op dit forum, laat evenwel weinig aan de verbeelding over, en doet dus geen afbreuk aan de oorspronkelijke observatie, namelijk: Citaat:
Ongeacht of het woord "neger" in sommige context zeker niet racistisch is, verschiet ik nog steeds van het openlijk racisme op dit forum. Of gaan jullie nu argumenteren dat er van racisme geen sprake is op dit forum?
|
|
|
|
#269 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik accepteer niet dat negers iets mogen wat ik niet mag (en vice versa natuurlijk). Citaat:
In principe vind ik dat dat moet kunnen, zolang er geen oproep tot geweld in zit. Maar ik vermoed dat gij voorbeelden gaat kunnen opdissen waarbij ik verplicht ga zijn om te zeggen dat ze niet kunnen.
|
|
|
|
#270 |
|
Europees Commissaris
|
(Ik kan er maar niet van over dat ik hier een "links" imago heb. Dat wijst toch echt op een compleet verkeerd begrip van mijn standpunten.)
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voltian, de tijden zijn veranderd sinds 1991!
|
|
|
#273 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik zit echt al vrij lang op dit forum en meen toch een trend te kunnen zien. Dat openlijk racisme was vroeger iets... zeldzaams... Allez, je werd terrecht gewezen als je openlijk racistische posts deed. Niet door moderatie of zo, maar door medeforummers. Het is wat ik eerder zei, over hoe de aard van posts veranderd lijkt te zijn. Vroeger: "ik ben niet racistisch maar [racistische opmerking]" Nu: "[vlakaf racistische opmerking] is helemaal geen racisme" Het is een sentiment en ik kan verkeerd zijn natuurlijk; mijn indruk is dat vlakaf racisme gewoon... aanvaardbaarder is geworden.
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk is "blatant racisme" gewoner geworden. Loop maar eens als homokoppel of als vrouw door een "aantal alternatief beheerde plekken".
|
|
|
#275 |
|
Europees Commissaris
|
Ja, euhm, ik was vroeger links en nu ben ik rechts (maar ethisch progressief). Ik weet dat tijden veranderen hoor. Ik ben opgeschoven in mijn denken (duidelijk naar rechts), maar het hele links-rechts spectrum lijkt precies nog sneller verschoven in de andere richting, waardoor ik precies linkers ben dan vroeger.
Een meer logische verklaring is eerder dat de populatie op dit forum dermate rechts is, dat iedereen die niet bij die stam hoort, meteen wordt weggezet als Links. Als je (heel) ver op rechts zit, ja dan is al de rest links van jou, ook centrum en gematigd rechts, natuurlijk Links. Ik kan het wel plaatsen, maar het is toch grappig om het label "links" te krijgen
|
|
|
#276 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik kan frustraties over gefaald migratiebeleid wel begrijpen, maar racisme is dan toch niet "het antwoord"? Dat is nochtans de teneur.
|
|
|
|
#277 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 november 2025 om 11:30. |
|||
|
|
|
|
|
#278 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je zal het vermoedelijk niet geloven maar ik ook.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat is een verlies.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 november 2025 om 11:35. |
|||
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De "verbasterde" termen hier worden ondubbelzinnig racistisch gebruikt. Bijvoorbeeld: als hier het woord "neger" valt, dan is dat niet als neutrale beschrijving van een zwarte. Dit is geen "nikker - neger ding". Dat had je vroeger op dit forum niet. Dat werd niet aanvaard. ZELFS door (de meeste) extreemrechtsen. Opnieuw, het kan allemaal sentiment zijn, maar het loont toch de moeite om eens door heeeel oude rijke posts te wandelen in de rubriek "migratie" en de toon en inhoud van die discussie naast die van actuele forumtopics te leggen. Er is echt een verschil hoor. Waar vroeger racisme (misschien) sluimerde in ondertoon, is het nu gewoon pertinent aanwezig. Ik vermoed dat het zowel een "uitzuivering" is van de forum populatie als een breder maatschappelijke trend
|
|
|
|
#280 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar goed, it's a free world he, doe maar wat je wilt.
|
|