Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 13:52   #21
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Je slaat de Zweedse regering zonder een spat rood erin over. Die heeft veel veel minder bespaard dan de regering DiRupo, wel enorm veel cadeaus gegeven aan de ondernemers en rijken. Hoe komt het dat iedereen vergeten is hoe hard DiRupo op de ambtenarij heeft bespaard, harder nog dan De Wever nu ben ik vrij zeker. Zo werd vervroegd pensioen op 60 voor alle ambtenaren toen afgeschaft, alsook op vele plaatsen gesnoeid in allerlei andere voordelen.
Michel bracht dacht ik het tekort van 7 miljard naar 2,5 miljard
Decr00 naar hoeveel? 25 miljard?
Oud Gisteren, 13:57   #22
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hopelijk wordt deze theorie nu nog praktijk.
Arizona werkt !!!!!
Oud Gisteren, 14:07   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Arizona werkt !!!!!
….ons naar de ondergang.

Een lijstje?

Naam: IMG_4153.jpeg
Bekeken: 53
Grootte: 171,2 KB

Laatst gewijzigd door Skobelev : Gisteren om 14:12.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:14   #24
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Michel bracht dacht ik het tekort van 7 miljard naar 2,5 miljard
Decr00 naar hoeveel? 25 miljard?
Als men miljarden minder aan intrest op de staatsschuld moet betalen is dat zo moeilijk niet. Dat De Croo het geld door de ramen heeft gesmeten betwist ik niet. DiRupo deed de laatste grote structurele besparingen. Dehaene, DiRupo en nu in minder mate De Wever, met dat verschil dat De Wever een groot deel al terug uitdeelt en het begrotingstekort amper daalt, zal dalen. Verhoftadt en DeCroo smeten het enkel maar door de ramen, vermoedelijk goed wetende op wie er later ging moeten bespaard worden. Klootzakken eerste klas zijn het.

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.

Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 14:18.
Vlad is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:54   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat het begrotingstekort tussen 2014 en 2018 daalde lag vooral aan de omstandigheden, niet aan de maatregelen van Michel want de effecten van een beleid laten steeds even op zich wachten. De ECB had naar aanleiding van de financiële crisis de rente doen zakken. DeCroo heeft inderdaad het geld uit de ramen gesmeten met corona en Oekraïne als drogreden maar er was al een begrotingsprobleem door de niet gedekte taxshift van Michel & De Wever.
Onzin. Het ging helemaal niet om een taxshift, het ging om een taxcut. Het was nooit de bedoeling om het overheidsbeslag lachwekkend hoog te houden. Het gevolg van het lagere overheidsbeslag was een lager tekort. Zo werkt de Laffercurve nu eenmaal.

Onder DeCroo werden alle ramen en deuren dan weer opengezet met een kostenexplosie tot gevolg. De huidige regering probeert die kostenexplosie nu niet terug te dringen, maar ze willen de fuck ups van Decroo dekken door nieuwe belastingen. DAT werkt NIET.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:12   #26
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijklopende situatie voor mij en mijn echtgeno(o)t(e). Maar het is wel onze generatie die steeds met stakingen , betogingen, stemgedrag de regeringen aanzette om verder schulden te maken. Opbouw van tekorten.
Met onze generatie bedoel ik de bevolking van geheel België. Er zijn verschillen tussen de gewesten. Maar dat verschil heeft onze Vlaamse generatie teniet gedaan door een cordon. En zo de andere kant van de taalgrens meer macht geven bij regeringsvormingen. Meer macht om schulden te maken en tekorten. En deze schuld ligt vooral bij onze generatie Vlamingen.

alhoewel Vlaanderen het goed doet
Niet vergeten dat onze generatie zich krom heeft gewerkt voor de luxe van nu, dus alle schuld bij de generatie van 68 leggen is er ferm over, stel u voor dat ze nu nog met een weekje vacantie zouden moeten doen, ene auto enz......
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:15   #27
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Onzin. Het ging helemaal niet om een taxshift, het ging om een taxcut. Het was nooit de bedoeling om het overheidsbeslag lachwekkend hoog te houden. Het gevolg van het lagere overheidsbeslag was een lager tekort. Zo werkt de Laffercurve nu eenmaal.

Onder DeCroo werden alle ramen en deuren dan weer opengezet met een kostenexplosie tot gevolg. De huidige regering probeert die kostenexplosie nu niet terug te dringen, maar ze willen de fuck ups van Decroo dekken door nieuwe belastingen. DAT werkt NIET.
Onze generatie is hier schuldig
We hebben het toegestaan

Vakbonden zijn in onze generatie ontpopt tot politieke partijen met een license to kil

Als ik het zo mag uitdrukken

Links is ontpopt door het cordon tot een minderheid met de macht over een meerderheid

In onze generatie mocht niet gemoderniseerd worden
Ook niet de Belgische structuur
Hooguit staatshervorming binnen strenge grenzen opgelegd door Franstalige

Onze generatie Vlamingen waren een leeuw in een kooi die constant verweten werd voor facisme

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : Gisteren om 15:16.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 16:08   #28
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Niet vergeten dat onze generatie zich krom heeft gewerkt voor de luxe van nu, dus alle schuld bij de generatie van 68 leggen is er ferm over, stel u voor dat ze nu nog met een weekje vacantie zouden moeten doen, ene auto enz......
Inderdaad
Wij hebben onze luxe opgebouwd voor onszelf

Maar
Dit gaat over politiek beleid

Onze generatie heeft van België een kunstmatige linkse staat gemaakt

Met kunstmatig bedoel ik

In eigen opbouw van ons leven zijn we centrum rechts

Vlaanderen is ook politiek centrum rechts

En toch steeds dat links beleid die nu België in problemen heeft gebracht

De gretigheid van ons staken en betogingen van onze generatie staat in contrast met het resultaat van de stemming

Het cordon is ook van onze generatie
En de gretigheid om dat in stand te houden

Allemaal koren op de molen van het kunstmatig links beleid in België

Onze vlaamse generatie heeft constant in eigen voet geschoten met stakingen, betogingen en het cordon. Zo onze eigen centrum rechtse democratie achter tralies gesloten
En links laten profiteren van onze zwakte
Links heeft deze zwakte uitgebuit terwijl we als hardwerkende Vlamingen bezig waren met eigen huis en tuin

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : Gisteren om 16:10.
Oud Gisteren, 17:36   #29
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad
Wij hebben onze luxe opgebouwd voor onszelf

Maar
Dit gaat over politiek beleid

Onze generatie heeft van België een kunstmatige linkse staat gemaakt

Met kunstmatig bedoel ik

In eigen opbouw van ons leven zijn we centrum rechts

Vlaanderen is ook politiek centrum rechts

En toch steeds dat links beleid die nu België in problemen heeft gebracht

De gretigheid van ons staken en betogingen van onze generatie staat in contrast met het resultaat van de stemming

Het cordon is ook van onze generatie
En de gretigheid om dat in stand te houden

Allemaal koren op de molen van het kunstmatig links beleid in België

Onze vlaamse generatie heeft constant in eigen voet geschoten met stakingen, betogingen en het cordon. Zo onze eigen centrum rechtse democratie achter tralies gesloten
En links laten profiteren van onze zwakte
Links heeft deze zwakte uitgebuit terwijl we als hardwerkende Vlamingen bezig waren met eigen huis en tuin
Allee de Vlaamse werknemers hebben den boel kapotgestaakt, in de 41 jaar dat ik mijn botten heb mogen afdraaien heb ik één x een dag gestaakt, moet ergens in de jaren 70 zijn geweest,
de generaties achter ons hebben er even of nog meer schuld aan want zij vinden dat ze nog te kort gedaan zijn,
ge weet wel "nooit genoeg" groot opgedaan kot om in te wonen nen dike vette firmawagen,
gratis nen ifoon van het werk enz.
Veel minder uurtjes werken,
nen zak cement van 50 kg krijgen ze potverdorie niet meer van de grond.
En het voornaamste uitleggen, dat kunnen ze zeer zeker de laatste jaren,
en ze worden daar zo moe van........ lees ik hier ganse dagen

Als ge dat ontkent tja, den kerkeput lonkt voor MORPHEUS.

Ik voel mij zeker nergens schuldig aan. kzou Bogot niet weten aan wat, k'heb mijn steentje meer of genoeg bijgedragen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:39   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee de Vlaamse werknemers hebben den boel kapotgestaakt, in de 41 jaar dat ik mijn botten heb mogen afdraaien heb ik één x een dag gestaakt, moet ergens in de jaren 70 zijn geweest,
de generaties achter ons hebben er even of nog meer schuld aan want zij vinden dat ze nog te kort gedaan zijn,
ge weet wel "nooit genoeg" groot opgedaan kot om in te wonen nen dike vette firmawagen,

[b]
Ik voel mij zeker nergens schuldig aan. kzou Bogot niet weten aan wat, k'heb mijn steentje meer of genoeg bijgedragen.
[/B
Ik denk dat het bij mij ongeveer hetzelfde is.

Laatst gewijzigd door Boduo : Gisteren om 17:40.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 18:06   #31
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wagner
u moet zich persoonlijk nergens schuldig voor voelen. Ik zelf heb nul dagen werkloos geweest in mijn leven. De volle 45 jaar full time gewerkt. Nul dagen gestaakt of betoogt. ik denk 1 week ziekenbond met gesprongen appendix. De laatste 11 jaar amper drie dagen ziek geweest ( covid).

Toch is het mijn generatie die te weinig gedaan heeft aan de situatie waarin Belgie nu is. Na Dehaene kreeg België een nieuwe start. En onze generatie heeft deze kans niet gegrepen. Wij Vlamingen, hoe we ook harde werkers zijn, hadden politiek geen ballen aan het lijf. We werden in een links Waals België meegezogen omdat we meegingen in het cordon. Een cordon die Waals links bevoorrechte en ons eigen centrum rechts Vlaanderen deed knielen.

En dat bedoel ik. We hebben hard gewerkt. Maar te weinig politieke druk uitgeoefend met onze Vlaamse partijen. De enige keer bij mijn weten. Was in het begin van Vivaldi aan de Heizel met de "niet mijn regering" actie.

We zijn een generatie die het liet over ons waaien.

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : Gisteren om 18:08.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be