Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2005, 12:42   #1
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard Ras, evolutie en gedrag: de feiten

http://bbet.nwrpress.com/besprekinge...peRushton.html

Interessant artikel van de Amerikaans wetenschapper Philippe Rushton waarbij de relatie tussen ras, herseninhoud, IQ-gehalte en de daaruit voortvloeiende maatschappelijke problemen worden blootgelegd. De negationisten binnen links kunnen nu niet méér het bestaan van rassen ontkennen. De raciale factor is een belangrijk punt hoe men de relatie vreemdelingen-criminaliteit en armoede kan ontleden. Véél leesplezier.

Laatst gewijzigd door Haider : 17 mei 2005 om 12:53.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 13:02   #2
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

http://www.dewanand.nl/wfor1029.htm

Moet je dit eens lezen, da's nog straffer...

Dan zijn alleen blanken racisten, tssss....

Dan is Rushton nog een beetje wetenschappelijk gefundeerd (allez, t'is te zeggen, ik twijfel als wetenschapper toch aan zijn objectiviteit hoor)

PS: je mag toch links in je posts zetten hé hier?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 13:04   #3
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe vaak de racisten hier nog het pseudo-wetenschappelijk werk van Rushton gaan posten.
Oud 17 mei 2005, 13:07   #4
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik vraag me af hoe vaak de racisten hier nog het pseudo-wetenschappelijk werk van Rushton gaan posten.
Lees eens die link die ik had gepost.

Dat Rushton een subjectief wetenschapper is, daar geef ik je 100% gelijk in, maar racisme komt ook van de andere kant, en al een stuk je erger dan eens roepen dat ze zich moeten aanpassen. (==> herpigmentering in de tekst)
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 13:12   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Lees eens die link die ik had gepost.

Dat Rushton een subjectief wetenschapper is, daar geef ik je 100% gelijk in, maar racisme komt ook van de andere kant, en al een stuk je erger dan eens roepen dat ze zich moeten aanpassen. (==> herpigmentering in de tekst)

Inderdaad. Heb dat even overlopen, totale onzin.
Ik heb nooit beweerd dat racisme alléén maar in één richting bestond, hoor.
Racisme zal je (imho) overal tegenkomen.
Er is echter niemand hier die in de "herpigmentering" onzin gelooft.
De onzin van Rushton daarentegen heeft hier nogal wat aanhangers.

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 mei 2005 om 13:14.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 13:41   #6
Haider
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Heb dat even overlopen, totale onzin.
Ik heb nooit beweerd dat racisme alléén maar in één richting bestond, hoor.
Racisme zal je (imho) overal tegenkomen.
Er is echter niemand hier die in de "herpigmentering" onzin gelooft.
De onzin van Rushton daarentegen heeft hier nogal wat aanhangers.
Ongeloofelijk.. de linkse goegemeente wordt wéér op de kas gejaagd want hun multi-kul en multi-raciaal sprookje wordt hier door een objektief wetenschapper ontkracht. Bewijst u maar eens dat Rushton onzin verkoopt.
Oud 17 mei 2005, 13:51   #7
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Ongeloofelijk.. de linkse goegemeente wordt wéér op de kas gejaagd want hun multi-kul en multi-raciaal sprookje wordt hier door een objektief wetenschapper ontkracht. Bewijst u maar eens dat Rushton onzin verkoopt.
Koop gewoon de samenvatting van Johan Mertens - Sociobiologie (uitgegeven door academia press te Gent, wel bedoeld voor licentiaat biologie). De wetenschap staat al iets verder dan jouw prehistorisch tekstje.
Oud 17 mei 2005, 14:01   #8
Haider
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Koop gewoon de samenvatting van Johan Mertens - Sociobiologie (uitgegeven door academia press te Gent, wel bedoeld voor licentiaat biologie). De wetenschap staat al iets verder dan jouw prehistorisch tekstje.
Dat "prehistorisch tekstje" is wel de stelling van een zéér gewaardeerd professor aan de University of Western Ontario in Canada. Typisch weer de schuimbekkende reacties van links; past het niet in hun kraam dan maar snel de boodschapper belachelijk maken en "prehistorisch" noemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/J._Philippe_Rushton
Oud 17 mei 2005, 14:04   #9
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Mja vroeger waren het de haakneuzen? nu zijn het de getinten... als men het maar kan gebruiken als zondebok, voor alles wat mis gaat, toch?
Oud 17 mei 2005, 14:06   #10
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Dat "prehistorisch tekstje" is wel de stelling van een zéér gewaardeerd professor aan de University of Western Ontario in Canada. Typisch weer de schuimbekkende reacties van links; past het niet in hun kraam dan maar snel de boodschapper belachelijk maken en "prehistorisch" noemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/J._Philippe_Rushton
Mooi, en ik zeg je dat je de samenvatting van Johan Mertens moet kopen. Is de synthese van 25 jaar sociobiologisch onderzoek, waaruit blijkt dat jouw professor geheel alleen staat in zijn "onderzoek". Vraag me trouwens af wanneer dat boekje is geschreven. Als je dan toch zo overtuigd bent van je gelijk, kan je best wel even dat ander boek gaan kopen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 mei 2005 om 14:10.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 14:10   #11
Haider
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Mja vroeger waren het de haakneuzen? nu zijn het de getinten... als men het maar kan gebruiken als zondebok, voor alles wat mis gaat, toch?
Hier gaan we wéér . Een onafhankelijke bron maakt een studie tussen verschillende rassen en "links " begint wéér vol frustratie hun gekende argumenten van "zondebok", "holocaust" en "deportatie" op dit forum rond te gooien. Is er hier soms enig progressief forumlid die op een wetenschappelijke wijze enigsinds poging kan doen om de stellingen van Rushton te ontkrachten dan of is de waarheid voor links onaanvaardbaar????
Oud 17 mei 2005, 14:11   #12
Haider
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Mooi, en ik zeg je dat je de samenvatting van Johan Mertens moet kopen. Is de synthese van 25 jaar sociobiologisch onderzoek, waaruit blijkt dat jouw professor geheel alleen staat in zijn "onderzoek". Vraag me trouwens af wanneer dat boekje is geschreven. Als je dan toch zo vertuigd bent van je gelijk, kan je best wel even dat ander boek gaan kopen.
Ik ben steeds bereid andere bronnen aan te spreken maar jullie hysterische reacties spreken wel boekdelen.

Laatst gewijzigd door Haider : 17 mei 2005 om 14:11.
Oud 17 mei 2005, 14:15   #13
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ik ben steeds bereid andere bronnen aan te spreken maar jullie hysterische reacties spreken wel boekdelen.
Ik ben niet hysterisch, ik raad je alleen maar aan om de literatuur te lezen die gegeven wordt aan de faculteit biologie van de UGent. Ik ben te lui om gehele stukken tekst uit te typen, alleszins toch niet voor dergelijk lachwekkende topics, dus verwijs ik je gewoon door.
Oud 17 mei 2005, 14:19   #14
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige die hysterisch bezig is ben jij.
Leer eerst wat over biologie, statistiek en wetenschappelijke methoden en kom dan terug discussiëren.

Trouwens, in de pseudo-wetenschappelijke rommel die jij aanbidt wordt ook steeds "bewezen" dat Aziaten en Joden een hoger IQ hebben dan ariërs.
Besluit: ik ben alvast slimmer dan jij.

Bij nader inzicht: niet veel om blij over te zijn.
Oud 17 mei 2005, 14:26   #15
Haider
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige die hysterisch bezig is ben jij.
Leer eerst wat over biologie, statistiek en wetenschappelijke methoden en kom dan terug discussiëren.

Trouwens, in de pseudo-wetenschappelijke rommel die jij aanbidt wordt ook steeds "bewezen" dat Aziaten en Joden een hoger IQ hebben dan ariërs.
Besluit: ik ben alvast slimmer dan jij.

Bij nader inzicht: niet veel om blij over te zijn.
In het artikel staat nergens dat "Joden" een hoger IQ hebben dan Ariërs? Gelieve dit even aan te tonen a.u.b...
Oud 17 mei 2005, 14:29   #16
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het artikel staat nergens dat "Joden" een hoger IQ hebben dan Ariërs? Gelieve dit even aan te tonen a.u.b...
Voelt men zich aangevallen soms?
Oud 17 mei 2005, 14:35   #17
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek het op!

Er is een uitgebreide pseudo-wetenschappelijke literatuur over verschillen in IQ tussen groepen.

De hiërarchie is dan Joden-->Aziaten-->Ariërs-->Zwarten in dalende volgorde.

Ik geloof niet in deze onzin. De echte vraag is waarom jij er niet in gelooft. Deze werken gebruiken dezelfde methoden als jouw vriend Rushton.

Als jij wetenschappelijk bezig bent, dan mag je niet selectief zijn, hé!
Oud 17 mei 2005, 14:39   #18
Haider
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek het op!

Er is een uitgebreide pseudo-wetenschappelijke literatuur over verschillen in IQ tussen groepen.

De hiërarchie is dan Joden-->Aziaten-->Ariërs-->Zwarten in dalende volgorde.

Ik geloof niet in deze onzin. De echte vraag is waarom jij er niet in gelooft. Deze werken gebruiken dezelfde methoden als jouw vriend Rushton.

Als jij wetenschappelijk bezig bent, dan mag je niet selectief zijn, hé!
Dit is toch in ieder geval niet de conclusie van Philippe Rushton. Aziaten hebben blijkbaar een iets hoger IQ als Blanken, ik heb géén problemen méé dat te aanvaarden. Nu, geef me die link dan is waar zwart-op-wit bewezen wordt dat Joden een hoger IQ dan Ariërs hebben.
Oud 17 mei 2005, 14:43   #19
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

iq zegt ook niet alles.
waar zijn de aziatische mozarts, beethovens, rubensen, newtons, von brauns etc.?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 14:53   #20
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is toch in ieder geval niet de conclusie van Philippe Rushton. Aziaten hebben blijkbaar een iets hoger IQ als Blanken, ik heb géén problemen méé dat te aanvaarden. Nu, geef me die link dan is waar zwart-op-wit bewezen wordt dat Joden een hoger IQ dan Ariërs hebben.
Ik moet de research toch niet in jouw plaats doen, hé.

Allez, ik ga mijn goed hart tonen en een tip geven: The Bell Curve!

En, nogmaals, IK GELOOF DAAR NIET IN, de vraag is waarom jij daar niet in gelooft.
Selectieve wetenschappen: !

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 mei 2005 om 14:54.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be