![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Geef toe dat bovenstaande toch veel consequenter pro-white is dan uw ideologie? Wie tegen de Islam is, moet ook tegen het christendom zijn. Het is van hetzelfde laken een pak. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder het bewuste voorwerp mag je aanzetten tot je een ons weegt. Het essentiële verschil in deze discussie is het verschil tussen aanzet en het bedrijven van de daad. Enkel de daad zelf behoort vervolgd te worden, omdat tussen aanzet en daad, steeds het oordeelsvermogen en de vrije wil van de dader staat. Dit vormt een 'stop' in de door sommigen vermeende lineariteit tussen aansporing en daad. Een ander voorbeeld mag u dit duidelijk maken: Gaat u 100€ op mijn rekening storten na een aansporing van mijnentwege? Neen. U zal oordelen dat daar geen enkele reden voor is. Op dezelfde wijze zal uw oordeelsvermogen u duidelijk maken dat u een oproep tot geweld (zoals in koraan en oude testament of van andere geschriften van bezekoeken en wacko's) niet behoeft uit te voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Verder heb ik ook altijd meer sympathie gehad voor kleine partijtjes waar tenminste nog een beetje idealisme heerst ipv dat vervlakkende, op de centrum-kiezer gerichte gezever van alle grote partijen (inclusief het Vlaams Belang).
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een extraatje bovenop mijn wedde kan ik steeds gebruiken. ![]() Citaat:
Als primordiaal programmapunt voert de NU de directe democratie (BROV) Hij is zelfs bereid zijn overige programmapunten (waar ik vaak ook niet veel heil in zie) daaraan ondergeschikt te maken. Wat me bij Vivant vooral aantrok was hun (direct) democratische standpunt. Dat basisinkomen....... ik ken geen economie, maar de meer beslagen mensen op dat terrein, geven me het gevoel dat Vivant met dat item ook eerder populistisch-naïef bezig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 10 september 2005 om 20:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een basisinkomen ben je onafhankelijker tegenover vorige en toekomstige werkgevers, en heb je een betere onderhandelingsbasis. Je bent niet langer afhankelijk van vakbonden, VDAB, e. a. mastodonten waarvoor je moet een knieval maken. Je bent als student niet volledig afhankelijk van je ouders. Enfin, u moet ik wschl niet overtuigen........
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch geven veel leden van sekten hun integraal kapitaal aan de sekteleider. Er is een verschil tussen een nitwit die even boos over straat roept "dat ze hem beter op zijn bakkes moeten kloppen" en een goeroe die bewust en met psychologisch inzicht mensen aanzet tot moord of weet-ik-veel. Dat laatste valt mijn inziens moeilijk onder vrije meningsuiting. Het is het bewust oproepen, aanzetten en manipuleren tot geweld en verzieking. Zo ontstaat trouwens ook terrorisme, door een of andere eikel (met Osama als bekendste) die arme sukkelaars een bende (al dan niet waarheidsgetrouwe) blaasjes zit wijs te maken en met een (meestal nogal idiote) oplossing voor de dag komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus waar ligt je punt nu? Waar ligt je 'vergelijking' die 'zit', dixit Pelgrim? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikke zever. Ik las kilo's boeken van Baghwan (Osho) Hoogst grappige stijl, en af en toe waanzinnig leuke ideeën, prettig gestoord en knetter. Diens boeken zijn overal te vinden. Hoeveel lezers beslissen er om in zijn sekte te gaan? Enkel bezekoeken aan wiens oordeelsvermogen er iets schort, en die daardoor vroeg of laat toch zouden in freaky gezelschap terechtkomen. De gevolgen van het aanhoren van een mening zijn dus voor iedereen anders. Daarom kan je die gevolgen ook niet objectief meten en de mening tot voorwerp van een strafvordering maken. Een schade moet steeds objectief meetbaar en aantoonbaar zijn. Een moord is een moord. Bij elke moord is er een aantoonbaar lijk. Bij het aanhoren van een mening is er geen vaststelbare schade.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schade bestaat dan wel, daar valt geen twijfel over te bestaan, maar op welke schaal weet men niet. Ge hebt ook misdrijven waar de schade enkel "maatschappelijk" zijn. Door het rood licht rijden, veroorzaakt in se géén schade, toch is het strafbaar. Daar spreekt men enkel over "mogelijke" schade (een ongeluk). Moeten die misdrijven dan ook uit het strafrecht gehaald worden omdat ze enkel "psychologische of maatschappelijke" schade hebben aangebracht? Dan moogt je ook minstens 50% van de burgerlijke partijen naar huis sturen. Dus zou ik uw vraag herformuleren: �*s er schade bij het uiten van racistische, homofobe, of wat dan ook, uitspraken? Indien dit het geval is, kunnen die uitspraken mi strafbaar gesteld worden. Indien er enkel een risico bestaat op schade bij het uiten van zulke uitspraken, dan is het een debat waard (debat dat nu aan de gang is), maar kunt je het strafbaar maken ervan niet a priori verwerpen.
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() ik geef Bad Attila gelijk.
En superstaaf: ik denk dat je je eigen sterke persoonlijkheid doortrekt naar de volledige mensheid. Niet iedereen is grootgebracht in een democratische opvoedingsstijl, en vele maken misbruik van de onderwerping van andere persoonlijkheden. Is het dan de schuld van de gebrainwashte, of van de manupilator? Voor mij absoluut beide, omdat laatstgenoemde bewust is van de gevolgen en dit zelfs voor ogen heeft. Anders kun je zeggen dat een opdrachtgeven bij een huurmoord ook onschuldig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ken ik [edit]een zaak waar[/edit] iemand zijn eigen vader heeft vermoord. De reden ervoor was simpel: zijn moeder heeft hem "psychologisch" zodanig gemanipuleerd dat hij tot de daad is overgegaan. Beiden zijn gestraft, en de moeder is zwaarder gestraft geweest dan de man zelf. Het experiment van Milgram toont toch één en ander aan (helaas zou ik zeggen). http://www.serendib.be/gievandenberg...s/shocking.htm[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 september 2005 om 14:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Waarom zijn die nichten als dat VLD'erke DS zo snel op hun tenen getrapt, ik dacht dat zo'n politiek'erke van mijn voeten het wel met woorden kan halen tegen WF, is het nu echt nodig om daar zo'n drama van de maken je zou je beter met wat nuttige dingen bezig houden!!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand het experiment van Zimbardo in de kelders van Stanford University? Ja, zelfs JIJ, Superstaaf, zult iemand vermoorden indien je de verkeerde mensen tegenkomt. Gewoon een mooi staaltje van Sociale psychologie... Bekijk anders eens de film Das Experiment en besef dat die op waargebeurde feiten is gebaseerd. Meer info over de Stanford Prison Experiment: http://www.prisonexp.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |