![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2801 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2802 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die leeuw betreft kan je gerust zijn. Ik heb er een aan beide kanten van mijn nummerplaat staan.
![]() |
![]() |
#2804 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kauf nicht bei Fransoeschen. Kauf Belgisch. Unterstutzen Sie unsere Ekonomie. Om je opmerking te plaatsen: Het is dom en gevaarlijk. Voor Belgie en ongeacht of dit splitst of niet. Laatst gewijzigd door Foreigner : 9 januari 2006 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2805 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2806 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spaanse champagne en Australische wijnen zijn anders ook niet te versmaden, Robert.
Jij doet me nu wel heel erg denken aan die VU-er die mij ooit uit eten nam naar een restaurant in Neder-over-Heembeek en dat 'La Fourchette' heette. De dame des huizes was eentalig Frans en er was ook enkel een eentalige menukaart verkrijgbaar. Toen ik daar weigerde te eten was mijn VU-gezel ook nog beschaamd wegens mijn onbeleefdheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan toch auto's genoeg die de kwaliteit/prijsverhouding met een Peugot kunnen doorstaan?
Ford bijvoorbeeld is toch ook geen slechte wagen? En daar steun je de industrie in eigen streek nog mee ook. Of is the 'real' thing zoiets als merkkledij die een welbepaald label moet dragen alvorens sommigen ze willen dragen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2808 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar er zijn genoeg Franse dingen die gewoon niet deugen en een boycot verdienen. Foreigner, wat grappig, ook ik vind dat er bij de "Gee Bee" heel veel dingen gewoon shit, krapuul... kaas idd, sommige vleessoorten, en ook een heleboel dingen van GB's eigen huis merk... Maar het probleem is: waar jij ook bent hier, een GB/Carrefour-fifiaal is bijna altijd het dichtst bijzijnde én de langst open-blijvende. En er komt elke keer een nieuwe bij: onlangs nog eentje op Nieuwstraat, Brussel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2809 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Tijdens de regelmatige Happy Hours op vrijdag was het eens mijn beurt om te sponsoren en ik besloot er iets luxe van te maken. Ik kocht dus verschillende Belgische bieren (voor de bierliefhebbers), verschillende mousserende wijnen (voor de champagneliefhebbers) en wat rode wijnen. Alle wijnen overigens uit het hele NATO-gebied afkomstig. Diepe teleurstelling bij de Amerikanen omdat er geen Heineken bij was en afkeurende blikken van de Belgen omdat er geen Champagne bij was (ondanks het feit dat die voor ons spotgoedkoop was). Niemand kan me vertellen dat een Orval, Kasteelbier of Ciney (mijn voorkeur overigens) slechte bieren zijn. Evenmin dat de mousserende wijnen van slechte kwaliteit waren. Ik was nogal teleurgesteld over de reacties en heb de sponsoring van de week daarop ook op me genomen. In dit geval nam ik de Amerikaan, die zijn voorkeur voor Heineken het meest luidruchtig had geuit, op de korrel (als Labyrinth me die uitdrukking vergeven wil) en tapte in een ander vertrek een glas Stella, Jupiler, Haacht, Grolsch,Dommels en Heineken vol. Goed knul, vertel nu dan maar wat de Heineken is. Uiteraard gespannen gezichten en een bedrukte Amerikaan. Hij koos dus Jupiler. Hoop gelach en een rode kop. De Belg met de grootste mond waar het Champagne betrof wachtte hetzelfde lot. Wilde aanvankelijk niet meewerken maar moest natuurlijk wel. Resultaat: Hij koos niet de Champagne maar een betere Duitse sekt. Voor de rode wijn had ik van huis een fles Turkse wijn meegenomen die al twee jaar in mijn kelder lag en aanvankelijk niet te drinken was geweest. Het volgende slachtoffer (een Duitser met een snobistische voorkeur voor Franse wijn) kon kiezen uit een Chateau Neuf du Pape, een Cahors en de Turk. Toen hij als eerste dat glas Turkse wijn aan zijn lippen bracht, dacht ik hem in feite een poets te bakken en hoopte op hetzelfde verbitterde gezicht als ik zelf getrokken had toen ik twee jaar daarvoor de eerste fles geprobeerd had. Mis dus. De Cahors haalde hij er uit, maar de Turk hield hij voor de Chateau en beschouwde die als de beste van de drie. Toen ik zelf een glas nam, begreep ik waarom. Het was een uitstekende wijn geworden. Hetzelfde geldt voor vrijwel alle producten. Er is altijd wel iets goeds te vinden in Belgie dat GEEN Franse origine kent. Ik drink Californische, Duitse, Luxemburgse, Spaanse, Italiaanse, Hongaarse en Bulgaarse wijnen en ben daar best te vreden mee. En er zijn kazen genoeg in Europe (ook Belgische) die niet om de haverklap teruggehaald worden i.v.m. listeria en salmonella besmettingen. Veel Franse kazen smaken trouwens of de maker zich eerst heeft staan masturberen en vervolgens, zonder zijn handen te wassen, verder is gegaan met de kaasproductie. Zo kort door de bocht is het dus niet. Maar de kern van het betoog blijft toch: Fransen, rot op met je opkoperij van Belgische ondernemingen. EET BELGISCH, DRINK BELGISCH, RIJ IN EEN IN BELGIE VERVAARDIGDE AUTO EN KOOP IN BELGIE VERVAARDIGDE KLEDING. Dan help je je eigen economie, ongeacht of Belgie nu splitst of niet. De Fransen hebben al bijna alles opgekocht wat er in Belgie te halen valt terwijl ze Europa uitzuigen tot op het bot, Tot en met Pascha chichorei toe. Om de liefhebbers van alles wat Frans is een beetje op weg te helpen: Er ist am Ort das letzte Schwein, denn er laest sich mit Fransoeschen ein. Heb ik een hekel aan Fransen? Neeeeeeee joh. Hoe kom je daar nu bij? Laatst gewijzigd door Foreigner : 9 januari 2006 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral die laatste zin werkte behoorlijk op mijn lachtspieren. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2812 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Straks zijn we compleet vd Franzosen afhankelijk in de energievoorziening. Electrabel...
![]() |
![]() |
#2813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat dit nu al het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2814 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spaanse champagne bestaat niet. De naam "champagne" mag uitsluitend gebruikt worden voor wijnen geproduceerd in een streng afgebakend gebied gesitueerd rond de steden Reims en Epernay. Wel geef ik toe dat er uitstekende Spaanse schuimwijn op de markt is. Nergens heb ik beweerd dat er geen goede Australische wijn gemaakt wordt. Toch prijzig voor een regelmatige wijndrinker. Je vergelijking met je restaurant-bezoek ontgaat me volledig. Je had 100 % gelijk daar niet te willen eten en je toenmalige VU-gezel heeft er een totaal gebrek aan zelfrespect getoond. Mij linken aan die onzalige ervaring is geen prettige ervaring voor mij. Ik vermoedde dat je mij iets beter kende. Maar iedereen heeft zijn manier iemand te grazen te nemen. Weeral een illusie armer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Merkkledij kan me gestolen worden. Voorbehouden voor snobs. Ga je mij dit etiket ook al opplakken? Je doet maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanmorgen naar 'voor de dag' geluisterd? Volgens 'test aankoop' zijn de vijf beste wagen allemaal van Aziatische makelij. Toyota staat op één, en Mazda (ik heb er zo eentje) op 2. De beste Europese auto komt pas op de zesde plaats en dat is een BMW. Die valt echter in een veel duurdere prijsklasse. Op het einde van het rijtje bengelen de Spaanse Seat en de Italiaanse Fiat. De Franse wagens zitten dus ergens in de middenmoot. Ook naar de onderhoudskosten per jaar werd gekeken. En weer klopte hetzelfde plaatje. Een Seat kost aan onderhoud 400 euro per jaar. Een Toyota of Mazda slechts 160 euro. Maar zoals je zegt: een auto is een selectieve keuze. Ikzelf heb bij de aankoop van mijn auto op de eerste plaats naar mijn portemonee gekeken. Niettemin zou ik zelfs geen Franse wagen gekocht hebben als het de beste kwaliteit prijsverhouding was geweest. Renault-Vilvoorde zit nog té goed in mijn geheugen gegrift. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2818 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar welke redenen hebben Vlamingen in de 21ste eeuw nog om Frankrijk te boycotten? Omdat de Fransen ooit een deel van het graafschap Vlaanderen hebben ingepalmd? Toch niet omdat er Belgische bedrijven zijn die in Franse handen zijn terechtgekomen? Moeten we dan ook Nederlandse (Douwe Egberts, Fortis, ING, bijna alle literaire uitgeverijen, Hema, Peek & Cloppenburg, Wibra, Shell...), Duitse, Amerikaanse en Spaanse multinationals die op de Belgische markt actief zijn gaan boycotten? En wat doen we met Inbev, want daar zijn de Brazilianen baas?
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2819 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2820 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |