![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Maar het antwoord is niet, NEE!!!! En het antwoord is ook niet, JA!!!! Het antwoord is, DAT IK HET NIET WEET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daarom dat ik vroeg, "lees jij de posts eigenlijk wel"?????? BTW, waarom antwoordt uzelf NOOIT op vragen die u gesteld worden. Ik vroeg u nochthans duidelijk waaruit u afleidde dat ik geloof dat ze Iran gaan aanvallen.?????? Trouwens over Irak. Volgens u is het dus nog steeds propaganda dat die inval met olie te maken had????? ![]() ![]() ![]() ![]() Mag ik hieruit afleiden dat u (nog steeds) de propaganda gelooft dat het met WMD's te maken had, of met Bush z'n bekommernis voor de modale Irakees??
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sommigen insinueren steeds dat bvb ik en Lex (of welke "believer" dan ook) de pretentie hebben ALLES te weten over de agenda van de elite. In heel de kwestie Iran zie ik er nochthans maar 2 die toegeven niet te weten wat komen zal. De rest van het gepeupel weet blijkbaar beter dan de "beslissingnemers" zelf, wat er met Iran staat te gebeuren en wanneer het zal gebeuren. ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 9 februari 2006 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk weten we niet zeker wat er zal gebeuren maar als je kijkt hoe handig Iran het speelt ivm de uraniumverrijking en hoe complex en gevaarlijk een inval zou zijn, is het uiterst onwaarschijnlijk dat er snel een inval komt. (lees : voor de zomer). Iran zou bijvoorbeeld vrij eenvoudig alle olietankers in de perzische golf kunnen kelderen en dan betalen we hier voor 1 vatje olie geen 60 dollar meer maar een veelvoud. Dat is wel het laatste wat de US en de EU wensen. Eerst moet er een voldoende draagvlak zijn (is er nog niet) én een internationale coalitie (is er ook nog niet) én goedkeuring van de VN-veiligheidsraad (ook nog niet). Dáárom denk ik dat die inval er voorlopig nog niet komt. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In alle publiek gemaakte plannen wordt uitgegaan van massale bombardementen op Iran ( zo'n 300 sites ) met gebruik van tactisch nucleaire wapens om de diepe bunkers uit te schakelen. Van een invasie is alleen sprake wat betreft de piepkleine landstrook die vol olie zit. Juist toevallig zijn de Britten daar de opstandelingen aan het bewapenen ( deja vu, noordelijke alliantie in Afghanistan die het vuile werk moest opknappen ). Ik ben akkoord met diegenen die stellen dat een aanval vrij snel te verwachten is, wat daarna zal gebeuren, daar wil ik nog niet aan denken. En toch even opmerken dat de VS zich geen zak aantrekken van internationale draagvlakken, zie Irak. Wat betreft de blokkage van de Straat van Hormuz. Ieder mobiel of vast raketsysteem dat tankers in die buurt kan raken, zal heel snel geëlimineerd zijn. De olieprijs zal inderdaad stijgen, maar het militair industrieel complex heeft niet liever. Laatst gewijzigd door MadDog : 9 februari 2006 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan ernaast zitten uiteraard maar ik weet wel dat vrij veel analisten het met mij eens zijn. (of ik met hen, hoe je het wil bekijken). Willy Claes om er maar 1 te noemen. Jouw prognose is compleet ongeloofwaardig, sorry. Wt jij voorop stelt zou enkel mogelijk zijn indien a. de risico's véél kleiner waren. (en dan nog) b. de toestand in Irak niet was wat hij nu is. c. De VS niet zo afhankelijk waren van de hulp van de EU, Rusland en China. Vooral financieel en politiek. d. er een dringende en onmiddelijke dreiging was van Iran. Komaan, gebruik van tactische nukes? Bombarderen van 300 doelwitten? Weet jij wel wat je zegt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dick Cheney, vice president van de VS en quasi baas van het Pentagon heeft al verschillende malen het gebruik van tactische nucleaire wapens tegen Iran verdedigd. De risico's zijn groot, maar dat speel alleen maar in het voordeel van de waanzinnige kliek in Washington. De toestand in Irak is een rotzooi, maar dan wel zo dat ze elkaar uitmoorden. De Amerikanen zitten veelal verscholen in versterkte burchten. Er was ook geen onmiddellijke dreiging van Irak, en toch ... Om 300 sites in Iran te bombarderen heeft de VS enkel een paar vliegdekschepen nodig. Geen hulp van welk land dan ook. Niettegenstaande zullen ze die wel krijgen van meer dan tien Europese landen, zie de Irak story die ook werd afgekeurd door de VN. Merchants of war, daar draait het om, met oorlog is veel geld te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Maar bovenal mag je 1 ding niet vergeten: De Rol van Israël, die in die materie niet aan hun proefstuk toe zijn.
Citaat:
En vermits Israël de klus niet alleen kan klaren, krijgen ze zoals altijd de steun van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Rusland sta aan de kant van Iran:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Revolutie : 9 februari 2006 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() You 're welcome.8)
Vergeleken met wat iemand die de officiele 9/11 versie niet gelooft hier zoal te horen krijgt, was dit nog vriendelijk, niet? ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() Citaat:
'Amerikanen' bestaan niet, het is een erg concurrentiele klassemaatschappij waarbij de elite, de hogere klasse, een groot deel van de industrie in handen heeft, gaande van olie, constructie tot militair industrieel. Die hebben zoals altijd veel te winnen, het kleine volk zoals altijd in heel de geschiedenis veel te verliezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
edit: spanje ook dacht ik. Laatst gewijzigd door MadDog : 9 februari 2006 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De tenen van de moslims zijn momenteel nogal gevoelig.
Als je ziet wat een paar cartoons veroorzaken, wat zou een Israelisch bombardement op Iran dan veroorzaken? Ik denk dat zelf Israel het momenteel niet zal aandurven. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 9 februari 2006 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Wel grappig.
Ik schrijf : Citaat:
Citaat:
![]() Is dat nu niet raar? Laatst gewijzigd door parcifal : 9 februari 2006 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U heeft wel een eigenaardige manier van redevoeren, mijn bovenstaande argumenten negeert u compleet, oa het feit dat een meerderheid van de Amerikaanse bevolking momenteel reeds achter een militair ingrijpen tegen Iran staat. De retoriek van die kerntest past daar perfect in. Uw argument alzou het Amerikaanse volk absoluut niet overtuigd zijn, houdt dus geen enkele steek. Ook op de intenties van het Israëlische leger gaat u niet in, ondanks een lijvige artikel hieromtrent hierboven. Laatst gewijzigd door MadDog : 9 februari 2006 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je weet dus niet of ze gaan aanvallen maar je weet wel dat als ze gaan aanvallen dat het om de olie te doen is...waar haal je dat dan uit? Deze volgorde gaat niet echt op é. Zie je dat nu zelf niet? Zoals ik altijd blijf zeggen is het propaganda zolang het niet bewezen is. Niet anders dan het hele 11/9 gedoe.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |