Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 10 februari 2006, 15:43   #61
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Neen, dat is wat zij zouden denken en ik wil niet zoals zij worden.

Maar over kernbommen gesproken moet het nu voor iedereen toch duidelijk zijn dat Iran ze niet mag hebben.
Ja, maar wat ga je er aan doen.

Zelfs Bush schrikt terug voor een openlijke confrontatie. Het zou wel eens de laatste confrontatie worden die een Amerikaanse president aangegaan is.

Ook : Het fiasco inzake de veiligheid van Irak is in grote mate te danken aan hardliners zoals Rumsfeld. Het probleem met dat soort zuivere ideologen is dat zij de waarheid aanpassen aan hun wensen. En dat dan als uitgangspunt nemen voor de verdere strategie. Het feit dat hij over alternatieven spreekt voor olie in zijn laatste state of the union, betekent voor mij dat zijn vertrouwen in dat soort binnen zijn regering en kring van adviseurs ernstig geslonken is.

Tot slot : Gaan we er niet te gemakkelijk van uit dat Iran als één man achter iemand zoals Ahmedinejad staat ? 60 �* 70 % is jonger dan 30 jaar en beter over het Westen geïnformeerd dan de vorige generaties. Wordt de soep werkelijk zo heet geconsumeerd als ze opgediend werd ? Wat weten we daar werkelijk over ?

En China. Welke rol gaan zij spelen ? Ze hebben Amerika al bij één teelbal met hun beleggingen in Amerikaanse schuld. Dit wordt hun kans om Amerika een gevoelige slag toe te brengen, zonder zelf één poot te moeten uitsteken.
Zelfs Robert D Kaplan, toch geen doetje in dergelijke hardtalk, is zeer voorzichtig hierover

Ik vrees dus echt dat Iran een kernmacht zal worden.
Oud 10 februari 2006, 15:50   #62
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Tot slot : Gaan we er niet te gemakkelijk van uit dat Iran als één man achter iemand zoals Ahmedinejad staat ? 60 �* 70 % is jonger dan 30 jaar en beter over het Westen geïnformeerd dan de vorige generaties. Wordt de soep werkelijk zo heet geconsumeerd als ze opgediend werd ? Wat weten we daar werkelijk over ?
Eigenlijk vrij veel: er zijn toch wel wat reisverslagen ivm Iran op het internet te vinden. Een goede vriend van me is nog niet zo lang geleden voor 3 weken in Iran op (toeristische) rondreis geweest (samen met een andere... euhm... vriend ) en eigenlijk viel dat land (zijn inwoners bedoel ik dan) reuzegoed mee. In Teheran zitten inderdaad een heel pak progressievere jongeren. Probleem is natuurlijk de macht van de clerus, vooral op het platteland (en dat is wreed groot).
Oud 10 februari 2006, 16:15   #63
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Ook al zijn de meesten van ons geen pracktiserende Christenen meer, onze Christelijke opvoeding en achtergrond speelt ons steeds weer parten.
De vergevensgezindheid, de naastenliefde, het goede zien in onze vijand.
Het laat ons niet toe om kordaat op te treden. De Moslims weten dat maar al te goed. Naar wat er de laatste tijd gebeurd is zou het niet ondenkelijk zijn om de Islam niet meer in het westen toe te laten. En de godsdienstvrijheid voor deze zieklijke sekte te beperken. Zelfs onze moraalfilosofen, die anders zo het rechtse denken verfoeien moeten nu schoorvoetend toegeven dat de moslims niet meer redelijk zijn. En dat hun reacties op geen enkele manier goed te praten zijn. Men heeft het hier dikwijls over jodenhaat maar eigenlijk bestaat in onze westerse wereld bijna niet meer. Bij de Moslims, integendeel.
Zelf vind ik het russische systeem eigenlijk veel beter. Er zijn daar ook moslims maar maar het word er door de bevolling en de overheid niet getolereerd dat men met zijn religie openlijk naar buiten komt. Hoofddoeken, ramadan, op straat betogen, vernielingen aanrichten, het wordt er met Argus ogen bekeken. Men kan er kan en mag er moslim zijn maar het mag op geen enkele manier de levenswijze van de eigen burger, van welk geloof ook, schaden of enige last toebrengen. Mss moeten wij dit hier ook toepassen ipv het eigen volk achteruit te stellen. En de moslims steeds openlijker hun geloof te laten beleiden. Want dit zal altijd voor problemen blijven zorgen in onze moderne westerse beschaving met zijn vele vrijheden.
xmordan is offline  
Oud 10 februari 2006, 16:23   #64
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een goede vriend van me is nog niet zo lang geleden voor 3 weken in Iran op (toeristische) rondreis geweest (samen met een andere... euhm... vriend ) en eigenlijk viel dat land (zijn inwoners bedoel ik dan) reuzegoed mee. In Teheran zitten inderdaad een heel pak progressievere jongeren. Probleem is natuurlijk de macht van de clerus, vooral op het platteland (en dat is wreed groot).
Dat soort dingen zouden ze moeten tonen op tv op zondagmorgen ipv die bende politiekers en hun met proffen en redacteuren gelardeerde flutdebatjes.
Knipp is offline  
Oud 10 februari 2006, 16:24   #65
xmordan
Burgemeester

Standaard

Het is een utopie te denken dat de Islam, een religie uit de oudheid die sinds haar ontstaan nog geen enkele modernisering heeft doorgemaakt.
Dat deze religie op één of andere manier verenigbaar zou zijn met onze moderne en vrije westerse waarden.
xmordan is offline  
Oud 10 februari 2006, 16:34   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Dat soort dingen zouden ze moeten tonen op tv op zondagmorgen ipv die bende politiekers en hun met proffen en redacteuren gelardeerde flutdebatjes.
Zijt gij niet goed wijs? Mensen tonen die zichzelf niet interessant vinden... waar gaat deze wereld naar toe???

Oud 10 februari 2006, 16:35   #67
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Het is een utopie te denken dat de Islam, een religie uit de oudheid die sinds haar ontstaan nog geen enkele modernisering heeft doorgemaakt. Dat deze religie op één of andere manier verenigbaar zou zijn met onze moderne en vrije westerse waarden.
Tot zover hoeft het zelfs voor mijn part niet te komen. Maar een beetje empathie kweken kan best wel helpen om te voorkomen dat "we" met z'n allen staan te juichen wanneer de VS Dick-Cheney-gewijs een nuke werpt op die stoute, stoute moslims...
Oud 10 februari 2006, 17:04   #68
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ze moeten niets tonen.
Als westerling wil ik door mijn stad kunnen wandelen zonder moskeëen tegen te komen, zonder te maken te krijgen met ramadan of rituele slachtingen, zonder hoofddoeken of burka"s te moeten zien en zeker zonder angst om aangeklampt te worden door allochtone jongeren bendes.
En last but not least een station te kunnen binnenstappen zonder mij af te vragen of dit niet gaat ontploffen omdat ik zonet een krant heb gekocht waar een cartoon van de profeet in staat.
Is dat te veel gevraagd?
Is dit de westerse beschaving?
Gaan wij erop vooruit? of achteruit?
Mss kan ik mij beklagen bij de genaturaliseerde marrokaanse politieagent, die er mij attent op maakt dat ik moet voorzichtig zijn, want ik mij in een gevaarlijke buurt bevind.
Dat is niet Pakistan maar het leven zoals het is in Brussel.
Oud 10 februari 2006, 17:06   #69
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hierbij mag u wat mij betreft de trofee 'nagel op de kop' voor deze week mee naar huis nemen.
Oud 10 februari 2006, 17:07   #70
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Zijt gij niet goed wijs? Mensen tonen die zichzelf niet interessant vinden... waar gaat deze wereld naar toe???

Oud 10 februari 2006, 18:32   #71
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet Pakistan maar het leven zoals het is in Brussel.
Ook tonen ! Absoluut !

weg met de acteurs uit Thuis en Familie !

leve de Ket !

Laatst gewijzigd door Knipp : 10 februari 2006 om 18:36.
Knipp is offline  
Oud 10 februari 2006, 18:48   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Onderdrukking door het westen ? Onderdrukking door hun eigen regime zal je bedoelen.
Inderdaad. Deze regimes zijn heel blij dat ze de bevolking eventjes een "vreemde vijand" kunnen voorschotelen, waarop ze dan om het hardst mogen roepen en schelden en baldadigheden uithalen.
Daarna valt alles weer in de oude plooi: wie verroert vliegt de gevangenis in en "verdwijnt" wellicht voor goed. Wanneer een vrouw zomaar naar een man durft kijken riskeert ze haar leven. Wanneer een jongen en een meisje elkaar een kusje durven geven in het openbaar, idem.
Sommigen horen niet enkel thuis in een ver moslimland maar nog beter, op een andere planeet.
andev is offline  
Oud 10 februari 2006, 19:19   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Zie die ader eens op je voorhoofd staan zwellen . En dat om iets dat ver van uw bed is. Maar misschien begrijpt u nu een klein beetje wat er door het hoofd gaat van tallonze miljoenen moslims wereldwijd.

Moslims in de Arabische wereld ondergaan al decennia vernedering door het Westen. Gun deze mensen toch ook eens de kans zich in te leven in de rechtvaardige wraakgevoelens jegens jullie.

Geen mens met z'n hoofd op de juiste plaats gaat natuurlijk het leven riskeren voor een onnozele tekening op een vel papier, maar woede tegen het westen daarentegen veranderd alles.

Al die betogers die je kon zien op CNN zouden alles geven om eens hun handen te klemmen rond een westerling z'n n*k en het voelen omkr*ken.

De reden?

Het Westen koloniseert ons, bezet ons, buit ons uit, en als ze dan spreken over vrijheid, zetten ze een stro-man regering op poten die ze nog eens met buitenlandse troepen beschermen .

Het Westen spreekt van vrede, maar wat ze echt bedoelen is overgave. En zoals je ziet, dat pakt niet bij arabieren.
Hoe is het mogelijk dat je zo'n achterlijke zever kunt verkopen als "antwoord" op de postings van de voorgaande blz...
Meer woorden mag een mens daar niet aan vuilmaken.
Ben jij "moslim" of zoiets? "Geïntegreerde" Belg?
Die moslimkanker in onze westerse landen is dringend aan een "chemotherapie" toe.
andev is offline  
Oud 11 februari 2006, 04:02   #74
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad. Deze regimes zijn heel blij dat ze de bevolking eventjes een "vreemde vijand" kunnen voorschotelen, waarop ze dan om het hardst mogen roepen en schelden en baldadigheden uithalen.
....
Natuurlijk, hoeveel van dat miljard ofzo moslims is echt op straat geweest. De geweldloze boycot tegen Deense produkten was denk ik wel meer gesteund in een aantal landen. Bv. dit gelezen?

http://www.benadorassociates.com/article/19313
of van een meer bekende bron
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/4677976.stm

Het is zo gemakkelijk met wat onvolledige informatie, halve waarheden, wat leugens en een uit verband gerukte oude regel iedereen op te winden met het wij/zij gevoel.

Overigens worden wij hier evengoed gemanipuleerd, Diegenen die het conflict willen opstoken hebben er alle belang bij dat ook het Westen opgewonden is en en alle moslims over één kam scheert. Wij zijn dat ook een beetje gewoon politiek gemanipuleerd te worden, nietwaar.

Overigens subtiel van Netwerk om temidden van die discussie over persvrijheid een reportage uit te zenden over het ontbreken van persvrijheid in Italië, een stichtend lid van de EU.
waarnemer is offline  
Oud 11 februari 2006, 16:35   #75
xmordan
Burgemeester

Standaard

The way of the Muslim...
http://islamohamed.blogspot.com/
xmordan is offline  
Oud 13 februari 2006, 20:40   #76
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn . Als er daar morgen een paar nukes afgevuurd worden op het midden oosten zou niemand ze missen. De wereld zou zelfs een heel stuk vreedzamer zijn.
1) Het Westen zou ze niet missen ...
Net zoals de arabische wereld het westen niet zou missen.
U bent blijkbaar niet in staat om met een globaler visie te kijken
dan uw westerse bril.

2) Wat zou verantwoorden een paar gigantische massamoorden te begaan,
en daarbij dan nog enkele miljoenen verminken en vergiftigen ?

3) Hoe kun je zelf vreedzaamheid pleiten als je eerst zelf verantwoordelijk bent
voor een van de gruwelijkste massamoorden die er met de modere wapens
mogelijk zijn ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 13 februari 2006, 20:42   #77
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?

Er wordt al tientallen jaren een zeer grote inspanning gedaan om een volwaardige dialoog te hebben,
de islamitische wereld is in veel landen ook een volwaardige handelspartner.

Als het hier en daar toch meer op ontwikkelingshulp lijkt dan zijn daar objectieve redenen voor.

Om maar één voorbeeld te geven van een groot initiatief om de vriendschap uit te bouwen : de anna lindh foundation.
Dialoog van een machthebber tegenover een bedreigd volk, ja ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 13 februari 2006, 20:43   #78
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Jihad is al lang begonnen.
Men wil ons altijd laten geloven dat de terroristische aanslagen door Al Quada het werk is van fundamentalisten en dat onze gewone huis, tuin en keuken Moslim hier niks mee te maken heeft.
Maar de straatrellen in Frankrijk, de moorden in Nederland, de problemen in Denemarken, de betogingen overal ter wereld maken deel uit van één en dezelfde beweging. Onze Moslims en Imans, ook al hebben ze onze nationaliteit veroordelen dit geweld niet. Het doel van de Islam is het inpalmen van de hele westerse wereld. En elke Moslim deelt deze symphatieen. Het voor het minst op straat komen, het steeds meer dragen van de hoofddoek, ook bij ons, maakt deel uit van de provocatie. De islam heeft maar één doel, de hele wereld bekeren en de andersdenkenden te doden. Elke Moslim deelt dit gedachtengoed want anders zou hij geen goeie Moslim zijn.
Bij ons blijft het dezer dagen opvallend stil, vooral van de linkse kant.
Men begint stillaan te beseffen dat men dit verkeerd heeft ingeschat.
Hopelijk zal de westers wereld eindelijk zijn tanden laten zien tegenover dit sluipend gif. Toch gaan er hier en daar al stemmen op om onze vrije meningsuiting aan banden te leggen en de persvrijheid te beperken.
Nochtans zal dat geen verschil maken. Er zullen weer andere provocaties komen. Men wil echter niet integreren in de westerse wereld want de Islam laat dit niet toe. Je bent islamiet of je bent het niet. Er bestaat geen gematigde islamiet uit Antwerpen en een fundamentalistische in Pakistan.
Westerse wereld open de ogen en maak zo snel mogelijk komaf met deze duivelse religie.
Ai, xmordan is echt al een hopeloos geval geworden ...
Thai bedreigt mij fysiek

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be