Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2006, 05:22   #21
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
plato beschrijft atlantis als een stad of eiland groter dan het toenmalige gekende azië en libië samen. en het zou zeker buiten de zuilen van hercules liggen (dus buiten de middelandse zee want de zuilen van hercules betekent de straat van gibraltar) dus moet het ergens in één van de oceanen liggen.

de oceanen zijn goed onderzocht en nergens kan men sporen vinden van een soort verzonken continent. tenzij dit continent niet echt helemaal verzonken is sinds de laatste ijstijd(enkel de laag geleden gebieden van dit continent waar bijvoorbeeld de mythische stad atlantis op zo'n laaggelegen gebied zijn gebouwd) maar dat er ook een dikke laag ijs op gekomen en ik kan dan maar op 1 mogelijkheid komen en dat is antarctica
dat is jouw (naïeve) interpretatie...

Laatst gewijzigd door Proletariër : 11 februari 2006 om 05:22.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 10:23   #22
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
dat is jouw (naïeve) interpretatie...
zoek de tekst dan zelf op het internet. er staat wel duidelijk dat het zich buiten de zuilen van hercules bevind
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 10:26   #23
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
nog niemand aan gedacht dat er nog geen mensen bestonden (waarschijnlijk zelfs geen mensachtigen) in de tijd dat Antartica zich losscheurde van Oceanië?
we hebben het hier over een snelle en abrupte totale aardkorstverschuiving en niet over de platentektoniek die zich met een aantal centimeter per jaar verschiiven maar over een aardkorstverschuiving die over zijn geheel over de aarde verschuift en indien dit mogelijk is dan is het niet onlogisch dat er zovele mythes bestaan over een bijbelse zondvloed en dat de hemel viel en dergelijke
Oud 11 februari 2006, 10:30   #24
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
1. Plato verzon Atlantis voor zijn verhaal.
2. Als Atlantis echt bestond, hoe kon Plato dan van zijn bestaan afweten?
plato heeft zijn verhaal naar het schijnt gekregen van solon die het op zijn beurt heeft gekregen van egyptische priesters als ik me goed herinner.
dus er kan wel enige waarheid in atlantis zitten maar plato kan er natuurlijk ook bij verzonnen hebben zoals de hevige strijd tussen de atlantiërs en de grieken (die toen zeker nog niet konden hebben bestaan)
maar ja waarom is de bijbel zogezegd wel waar en niet verzonnen en dit terwijl er gesproken word over een onbevlekte bevruchting, het genezen van zieken en de terug keer van de dood?? maar een verhaal dat zegt dat er ooit misschien een grote beschaving bestond die een hoge kennis had is bullshit. is wel een beetje hypocriet dan, vind je ook niet?
Oud 11 februari 2006, 10:55   #25
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Orion-profetie van Patrick Geryl & Gino Ratinckx. Ik heb het in 1998 gelezen en het gaat verder waar Bauval gestopt is. Het heeft toen best wel indruk op mij gemaakt.

Veel vertalingen van het Egyptische Boek der doden zijn zeer slecht. Ze staan vol flagrante fouten en verkeerde interpretaties, zodat je er niets van de oorspronkelijke bedoelingen in terug kan vinden. Alleen Albert Slosman was erin geslaagd om de heilige teksten correct te vertalen. De titel van het boek werd vaak verkeerd vertaald. Die zou moeten zijn: Boek van het licht in plaats van Boek der doden. Waarom deze titel? Omdat er wordt beschreven welke hemelse gebeurtenissen er plaatsvonden tijdens de ondergang van Atlantis! Verder staat erin hoe de overlevenden zich door de zon lieten leiden bij hun vlucht naar Egypte. De gebeurtenissen die op de zon plaatsvonden staan centraal in de teksten; vooral het gegeven dat de zon het 'licht van het licht;' uitstraalde, met andere woorden een ongelooflijk intens licht. Vandaar de titel Boek van het licht. Het eerste vers luidt als volgt:
Ik ben de Allerhoogste, de Eerst, de Schepper van Hemel en Aarde, ik ben de vormgever van de menselijke lichamen en de leverancier van de Geestelijke Delen. Ik heb de zon op een nieuwe horizon geplaatst als teken van welwillendheid en als bewijs van het Bondgenootschap.
Verklaring: Hij heeft de Opkomst van de zon naar een nieuwe horizon verheven zodat de vernieuwde aarde realiteit werd.
Om dit te doen, werden de Bevelen van de Schepper, gecontroleerd door de Allerhoogste, handelend via de Zielen van de Voorouders overgebracht op de Jongsten, hun lichamen werden weer opgewekt door de inwerking komende van de Acht Oorden.
In deze correcte vertaling van Slosman staan astronomische codes die een totaal nieuw licht werpen op het ontstaan en de godsdienst van Egypte. De andere Egyptologen maken er abracadabra van.
"Ik heb de zon op een nieuwe horizon geplaatst' betekent dat er een aardkorstverschuiving heeft plaatsgevonden. In een aantekening las ik dat deze gebeurtenis, het 'grote cataclysme', op 27 juli van het jaar 9792 v.C. werd gedateerd.
"Ik ben het Fel Brandende Licht dat navigeert in de gordel en dat toelaat vanaf ver in de hemel over de handelingen van iedereen te oordelen.
Verklaring: Hij heet Osiris (Orion). Beschrijving: Hij is de kiem van de inhoud van alle menselijke lichamen. Tweede beschrijving:
Zijn naam beveelt vanaf hoog de inhoud van de Geestelijke Delen in de menselijke lichamen. Derde beschrijving:
De naam van de Glorierijke schittert eeuwig in het Oneindige. Hij groeit elke dag aan het sterrenfirmament.
De fel brandende zon wijst erop dat het magnetisch veld van de zon is omgedraaid. Dit gaat gepaard met heftige uitbarstingen op het zonneoppervlak, waardoor de zon 'in brand' lijkt te staan. Als hoofdschuldige van dit gebeuren wordt het sterrenbeeld Orion aangeduid. Deze oordeelt over de menselijke zielen en hun overleving.
interessante tekst, ik blij dat toch iemand er nog een beetje kennis van heeft. de meeste beginnen direct van atlantis is verzonnen of de platentektoniek duurt miljoenen jaren. ik heb mijn research ook wel gedaan en ik heb wel kennis over de platentektoniek en de continentale verschuiving die daar mee gepaard gaan, maar ja ze doen nog niet de moeite om mijn vorige reacties te lezen dus ik denk dat ik nog veel zal moeten zeggen dat ik het heb over een snelle aardkorstverschuiving in zijn geheel op dus zeer korte tijd, zoals charles hapgood stelde. maar in de piramide teksten waarover u het heeft zijn inderdaad heel slecht vertaald doro vele geleerden en ze bevatten vele verkeerde interpretaties.
in het begin vonden het maar niks omdat het maar leek op hymnes en magische spreuken maar pas late ontdekte men de astronomische betekenis er van. Wie weet wat er nog allemaal verborgen ligt onder het egyptische zand en welke leuke snufjes in de astronomie en wiskunde je nog kunt bereiken met de piramides en de sfinx.
en hebben ze buiten het astronomische en wiskundige doel nog een andere functie gehad die we vooralsnog niet kennen??
zijn er nog andere kamers in de piramides die nog meer geheimen bevatten??
waarom inderzoekt men niet de grote holte die is gevonden onder de sfinx???

hoe meer we te weten komen hoe meer vragen we bij krijgen.

maar ik ben er van overtuigd dat er ooit een beschaving heeft bestaan met een hoge astronomische en wiskundige kennis en goede bouwers waren.
de mens zoals wij bestaan al zeker meer dan zo'n 50000 jaar. en pas de laatste 1500 jaar van die 50000 jaar hebben we ons sterk ontwikkeld op wetenschappelijke gebieden en onze beschaving zoude maximaal maar 6000 jaar oud zijn dan van die 50000 jaar.
waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat er in die vorige 44000 jaar de mens er al niet eerder was in geslaagd om een hogere kennis te bereiken? en hoge kennis van astronomie en wiskunde en bouwkunde en landbouw en zeevaart en navigatie en cartografie hoeft nog niet direct te betekenen dat men daarom een industriële revolutie heeft meegemaakt.
kan het niet dat in die andere 44000 jaar geen einsteins zijn geweest of newtons of copernicussen en andere geleerden en dergelijke.
het is te egocentrisch om zomaar te zeggen van dat enkel wij ons hebben ontwikkeld en dat al onze vroegere generaties holbewoners waren.
neem onze elektriciteit weg en je weet hoe dom we wel niet zijn?
want zonder onze machines kunnen we niets meer

en voor onze industriële revolutie kon men al mooie gebouwen maken en dus zou een oude grote beschaving met een hoge kennis van de wiskunde en dergelijke dit ook gekund hebben.

en de feiten zijn er die een dergelijke oude beschaving bevestigen.
je moet ze enkel willen zien en een beetje open minded zijn en ik denk dat de westerse mensen die wel zijn al blijf je er hebben die blindelings blijven geloven in wat de zogezegde historische feiten zijn maar die ook enkel maar steunen op interpretaties van bepaalde geleerden die nu niet meer leven en die nu niet onze technoligie bezaten.

eerst was de wereld plat en toen weer rond, amerika was eerst het zogezegde india en pas daarna was het een nieuw continent.
ik wil maar zeggen dat zogezegde historische feiten nooit kunnen vaststaan waar er ruimte is voor interpretaties.
als men botten vind van een fossiel kan men het fossiel namaken en onderzoeken maar als men teksten vind en monumenten waar er veel ruimte is voor interpretaties staat gescheidenis nooit vast.

en iedereen kan zijn naam op een gebouw zetten en hopen dat ze na duizenden jaren dat stukje steen vinden en dat ze jou dan als bouwer van die monumenten maken, of wel???
en zo zijn er vele interpretaties gebeurd in egypte en andere plaatsen

toch iets om bij na te denken, vinden jullie ook niet?
Oud 11 februari 2006, 10:56   #26
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
plato heeft zijn verhaal naar het schijnt gekregen van solon die het op zijn beurt heeft gekregen van egyptische priesters als ik me goed herinner.
dus er kan wel enige waarheid in atlantis zitten maar plato kan er natuurlijk ook bij verzonnen hebben zoals de hevige strijd tussen de atlantiërs en de grieken (die toen zeker nog niet konden hebben bestaan)
maar ja waarom is de bijbel zogezegd wel waar en niet verzonnen en dit terwijl er gesproken word over een onbevlekte bevruchting, het genezen van zieken en de terug keer van de dood?? maar een verhaal dat zegt dat er ooit misschien een grote beschaving bestond die een hoge kennis had is bullshit. is wel een beetje hypocriet dan, vind je ook niet?
En daarom zijn ze dus allebei verzinsels........
Oud 11 februari 2006, 12:29   #27
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog niemand aan gedacht dat er nog geen mensen bestonden (waarschijnlijk zelfs geen mensachtigen) in de tijd dat Antartica zich losscheurde van Oceanië?
Niet teveel moeite doen, Proletariër.

Het is gemakkelijker mij te overtuigen dat Kautsky toch een renegaat was dan mensen overtuigen dat dit soort verhalen weinig voorstellen ...
Oud 11 februari 2006, 12:34   #28
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wist je trouwens dat je via een gigantisch gat in de Noordpool de binnenkant van de holle aarde kunt betreden?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 12:39   #29
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wist je trouwens dat je via een gigantisch gat in de Noordpool de binnenkant van de holle aarde kunt betreden?
Daar zit Hitler toch in met een vloot ruimteschepen en reptielachtige ruimtewezentjes?
Oud 11 februari 2006, 12:42   #30
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Daar zit Hitler toch in met een vloot ruimteschepen en reptielachtige ruimtewezentjes?
Geschiedenisvervalser !

Hitler werd door de Thule Society in Antarctica verborgen!
Oud 11 februari 2006, 12:45   #31
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Geschiedenisvervalser !

Hitler werd door de Thule Society in Antarctica verborgen!
Oh ja, de verkeerde pool gekozen, maar als de aarde hol is dan maakt het toch niet uit.
Oud 11 februari 2006, 12:49   #32
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Wie van jullie heeft ooit boeken gelezen van graham hancock, robert bauval, john anthony west e.a.

in het boek, het ontstaan en einde van alles van graham hancock word er gesuggereerd dat er een vroegere hoge beschaving moet geweest zijn die ook de bouwers van van de piramides in egypte en in zuid-amerika e.a. en deze beschaving zou ook verantwoordelijk zijn voor de vele mythes zoals het bijbelse verhaal van de ark van noah en varianten.

deze bechaving zou geleefd hebben op het mythische atlantis en zou zo rond de laatste ijstijd verdwenen zijn.
de laatste ijstijd was rond 17000 v chr op zijn hoogte punt en smolt geologisch gezien zeer snel op ongeveer 7000 jaar en dus was ten einde rond 10000 v chr
De piramide van eygpte stammen volgens bauval rond 10450 v chr

tijdens die dooi van de ijstijd waren er natuurlijk vele overstromingen en waarschijnlijk ook vele aardbevingen en vulkanische activiteit overal ter wereld. komen hier het verhaal van de zondvloed en de ark van noah vandaan???

maar er is nog meer want volgens een wetenschapper charles hapgood is het mogelijk dat de dunne aardkorst over zijn geheel soms kan verplaatsen zoals een losse sinaasappelschil. hij zei dat het continent antarctica vroeger zo'n 30 graden noorderlijker lag of zo'n 3000 km en dus bijgevolg een mild en gunstig klimaar had en pas rond 12000 v chr is dit continent volgens zijn aardkorstverschuiving naar de zuidpool verschoven waardoor het hele continent onder het ijs verdween met eventueel de resten van een verwoeste beschaving met hogere kennis van de astronomie en bouwkunde en andere wetenschappen???
dit zou het mythische atlantis geweest zijn en dus groot genoeg om een hele beschaving te laten ontwikkelen tot een hoog niveau totdat deze wereldramp hun land verwoeste en dat overlevende kennis brachten aan onze eerste beschavingen in sumerië, egypte, zuid-amerika, china en india?

maar is zo'n aardkorstverschuiving van charles hapgoods theorie wel mogelijk???
volgens einstein die hapgood ook kende was dit mogelijk.

ook zijn er in verschillende nu ijskoude gebieden dieren gevonden die normaal enkel in warme klimaten kunnen overleven en ook dieren zoals mammoeten die in hun maag nog onverteerde eetresten hadden en er dus op wijst dat deze dieren in een snel tempo dor de koude zijn gegrepen??

fossielen wijzen erop dat antartica ooit ijsvrij was maar dit was miljoenen jaren geleden en enkel een stukje antartica was ijsvrij zo rond 4000 v chr tegen het einde van de laatste ijstijd. was dit stukje groot genoeg om een beschaving tot een hogere kennis te laten ontwikkelen vooraleer ze volledig onder het ijs verdween en bij dit scenario is een aardkorstverschuiving niet nodig om te verdwijning te verklaren.

maar gezien een ontwikkeling van een beschaving naar een hoger niveau duizenden jaren moet duren en zeker met de kennis over de astronomie die deze beschaving zou bezitten, zoals de precessie van de aarde en vele andere feiten in de astronomie. ook moet deze beschaving over een land hebben geleefd dat groot genoeg was om zich te kunnen ontwikkelen. men moest bergen, rivieren en landbouwgronden genoeg hebben, men moest bepaalde ertsen kunnen delven en zomeer. dit vereist toch een vrij groot gebied als je weet dat de europeanen de hele wereld nodig hadden om zich te ontwikkelen. dus in dit opzicht lijkt een continent de enige mogelijkheid om een dergelijke ontwikkeling van een beschaving tot stand te brengen.
maar waar is dit verloren continent?? een continent geraakt toch niet zomaar zoek als ook een hogere beschaving???
buiten sporen zoals de piramides en dergelijke zijn er geen andere sporen te vinden op de wereld van iets dat duid op een hoge oude beschaving. en vermits volgens plato atlantis in een zondvloed werd vernietigd en buiten de middelandse zee lag moet het hebben gelegen in een van de vele oceanen maar deze zijn nauwkeurig in kaart gebracht en nergens vind men een stuk ondergronds zeeland dat een beschaving zou hebben kunnen gehuistvest.
Er blijft dus maar 1 mogelijkheid open en dat is antartica???
als de stad atlantis op antartica lag en gelegen was aan de kust en misschien vrij laag gelegen aan deze kust zou de dooi van de laatste ijstijd deze stad doen hebben verzonken en als er een aardkorstverschuiving ook nog eens bij kwam zou deze stad nu onder meters dik ijs liggen.
maar ook al was het mythische atlantis niet verzonken via smeltwater van de ijstijd het is zo dat sneeuw en ijs ook maar bevoren water is en dus atlantis evenzeer verzonken is maar dan onder een dikke laag ijs en sneeuw door een mogelijke aardkorstverschuiving?

Wat zijn jullie meningen hierover????
Dit allemaal wil niet zeggen dat men gaat boren om aan allerlei onderzoek te gaan doen op antartica, want telkens als er zo een geestezieke die één of andere theorie uitvindt zal dat terrein vervuild wordt en de diertjes gevangen genomen worden om dan allerlei onderzoeken erop uit te voeren ( antartica is al genoeg vervuild),. stelletje vervuilers en verdervers zijn het.
Oud 11 februari 2006, 12:50   #33
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
interessante tekst, ik blij dat toch iemand er nog een beetje kennis van heeft. de meeste beginnen direct van atlantis is verzonnen of de platentektoniek duurt miljoenen jaren. ik heb mijn research ook wel gedaan en ik heb wel kennis over de platentektoniek en de continentale verschuiving die daar mee gepaard gaan, maar ja ze doen nog niet de moeite om mijn vorige reacties te lezen dus ik denk dat ik nog veel zal moeten zeggen dat ik het heb over een snelle aardkorstverschuiving in zijn geheel op dus zeer korte tijd, zoals charles hapgood stelde. maar in de piramide teksten waarover u het heeft zijn inderdaad heel slecht vertaald doro vele geleerden en ze bevatten vele verkeerde interpretaties.
in het begin vonden het maar niks omdat het maar leek op hymnes en magische spreuken maar pas late ontdekte men de astronomische betekenis er van. Wie weet wat er nog allemaal verborgen ligt onder het egyptische zand en welke leuke snufjes in de astronomie en wiskunde je nog kunt bereiken met de piramides en de sfinx.
en hebben ze buiten het astronomische en wiskundige doel nog een andere functie gehad die we vooralsnog niet kennen??
zijn er nog andere kamers in de piramides die nog meer geheimen bevatten??
waarom inderzoekt men niet de grote holte die is gevonden onder de sfinx???

hoe meer we te weten komen hoe meer vragen we bij krijgen.
Misschien is die holte wel onderzocht en heeft men geoordeeld dat het niet nodig is de kennis te delen met het publiek. Waar al deze kennis op neerkomt is dat binnen een aantal jaren(2012?) een nieuw cataclysme staat te gebeuren. Het heeft weinig zin om de wereldbevolking te vertellen dat de wereld over 6 jaar ten onder zal gaan. Stel je voor dat de VN een dergelijke verklaring afgeeft. Er zal paniek uitbreken, chaos zal volgen. Het is niet te voorspellen hoe 6 miljard mensen zullen reageren als ze beseffen dat ze nog maar enkele jaren te leven hebben.
Het kan goed zijn dat overheidsinstanties over de hele wereld die op de hoogte zijn van de komende wereldramp bepaalde voorzorgsmaatregelen genomen hebben. Natuurlijk zal niet iedereen hiervan kunnen genieten. Misschien zijn er maar enkele 'uitverkorene'(wetenschappers, medici, ambachtslui,... Allerlei soorten van mensen die nodig zouden kunnen zijn om de wereld, onze maatschappij, opnieuw op te bouwen) die uitgekozen zijn om de ramp te overleven. Het is zelfs niet zeker dat ook zij zullen overleven. Maar iedere poging is de moeite waard.

Citaat:
maar ik ben er van overtuigd dat er ooit een beschaving heeft bestaan met een hoge astronomische en wiskundige kennis en goede bouwers waren.
de mens zoals wij bestaan al zeker meer dan zo'n 50000 jaar. en pas de laatste 1500 jaar van die 50000 jaar hebben we ons sterk ontwikkeld op wetenschappelijke gebieden en onze beschaving zoude maximaal maar 6000 jaar oud zijn dan van die 50000 jaar.
waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat er in die vorige 44000 jaar de mens er al niet eerder was in geslaagd om een hogere kennis te bereiken? en hoge kennis van astronomie en wiskunde en bouwkunde en landbouw en zeevaart en navigatie en cartografie hoeft nog niet direct te betekenen dat men daarom een industriële revolutie heeft meegemaakt.
kan het niet dat in die andere 44000 jaar geen einsteins zijn geweest of newtons of copernicussen en andere geleerden en dergelijke.
het is te egocentrisch om zomaar te zeggen van dat enkel wij ons hebben ontwikkeld en dat al onze vroegere generaties holbewoners waren.
neem onze elektriciteit weg en je weet hoe dom we wel niet zijn?
want zonder onze machines kunnen we niets meer

en voor onze industriële revolutie kon men al mooie gebouwen maken en dus zou een oude grote beschaving met een hoge kennis van de wiskunde en dergelijke dit ook gekund hebben.

en de feiten zijn er die een dergelijke oude beschaving bevestigen.
je moet ze enkel willen zien en een beetje open minded zijn en ik denk dat de westerse mensen die wel zijn al blijf je er hebben die blindelings blijven geloven in wat de zogezegde historische feiten zijn maar die ook enkel maar steunen op interpretaties van bepaalde geleerden die nu niet meer leven en die nu niet onze technoligie bezaten.

eerst was de wereld plat en toen weer rond, amerika was eerst het zogezegde india en pas daarna was het een nieuw continent.
ik wil maar zeggen dat zogezegde historische feiten nooit kunnen vaststaan waar er ruimte is voor interpretaties.
als men botten vind van een fossiel kan men het fossiel namaken en onderzoeken maar als men teksten vind en monumenten waar er veel ruimte is voor interpretaties staat gescheidenis nooit vast.

en iedereen kan zijn naam op een gebouw zetten en hopen dat ze na duizenden jaren dat stukje steen vinden en dat ze jou dan als bouwer van die monumenten maken, of wel???
en zo zijn er vele interpretaties gebeurd in egypte en andere plaatsen

toch iets om bij na te denken, vinden jullie ook niet?
Zo denk ik er dus ook over. Ik kan het maar moeilijk slikken dat we pas de laatste paar duizend jaar uit het holbewonersleven gegroeid zijn terwijl we als de soort homo sapiens blijkbaar al minstens 100.000 jaar bestaan.
Wij, de huidige mens, hebben de arrogantie te denken dat wij alles weten. Wij pretenderen zelfs te weten wat miljoenen jaren geleden op onze planeet of zelfs in andere galaxies aan de hand was. Jarenlang werd de theorie van Hawkings betreffende de zwarte gaten bv. als juist aangenomen. Nog niet zo lang geleden is hij zijn eigen theorie beginnen te betwijfelen. Er is maar één ding dat zeker is en dat is dat niets zeker is.
Pas op, wij, als homo sapiens, zijn niet bepaald dom en we hebben inderdaad wel leuke gadgets uitgevonden zoals vliegtuigen, ruimteschepen, kernenergie en meer van dat. De mens heeft wel potentie maar...
Ach, laten we er het beste van hopen en zolang het kan een goed leven te leiden.
Oud 11 februari 2006, 12:55   #34
Lincoln

Standaard

Ik geloof wel dat er een zondevloed was waarbij noah een hele groep mensen en dieren evacueerde en dat de beschaving waarin noah verzonken is in de zee, maar de tijd van de gebeurtenis weet niemand en niet zoals dat in genesis beschreven wordt. Zelfs denk ik dat de zondevloed juist voor de begin van de ijstijd plaatsvond,.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 13:00   #35
Lincoln

Standaard

Citaat:
Misschien is die holte wel onderzocht en heeft men geoordeeld dat het niet nodig is de kennis te delen met het publiek. Waar al deze kennis op neerkomt is dat binnen een aantal jaren(2012?) een nieuw cataclysme staat te gebeuren. Het heeft weinig zin om de wereldbevolking te vertellen dat de wereld over 6 jaar ten onder zal gaan. Stel je voor dat de VN een dergelijke verklaring afgeeft. Er zal paniek uitbreken, chaos zal volgen. Het is niet te voorspellen hoe 6 miljard mensen zullen reageren als ze beseffen dat ze nog maar enkele jaren te leven hebben.
Het kan goed zijn dat overheidsinstanties over de hele wereld die op de hoogte zijn van de komende wereldramp bepaalde voorzorgsmaatregelen genomen hebben. Natuurlijk zal niet iedereen hiervan kunnen genieten. Misschien zijn er maar enkele 'uitverkorene'(wetenschappers, medici, ambachtslui,... Allerlei soorten van mensen die nodig zouden kunnen zijn om de wereld, onze maatschappij, opnieuw op te bouwen) die uitgekozen zijn om de ramp te overleven. Het is zelfs niet zeker dat ook zij zullen overleven. Maar iedere poging is de moeite waard.

Zo denk ik er dus ook over. Ik kan het maar moeilijk slikken dat we pas de laatste paar duizend jaar uit het holbewonersleven gegroeid zijn terwijl we als de soort homo sapiens blijkbaar al minstens 100.000 jaar bestaan.
Wij, de huidige mens, hebben de arrogantie te denken dat wij alles weten. Wij pretenderen zelfs te weten wat miljoenen jaren geleden op onze planeet of zelfs in andere galaxies aan de hand was. Jarenlang werd de theorie van Hawkings betreffende de zwarte gaten bv. als juist aangenomen. Nog niet zo lang geleden is hij zijn eigen theorie beginnen te betwijfelen. Er is maar één ding dat zeker is en dat is dat niets zeker is.
Pas op, wij, als homo sapiens, zijn niet bepaald dom en we hebben inderdaad wel leuke gadgets uitgevonden zoals vliegtuigen, ruimteschepen, kernenergie en meer van dat. De mens heeft wel potentie maar...
Ach, laten we er het beste van hopen en zolang het kan een goed leven te leiden.
(zie canvas programma)Champolion moest ook de tijd waarin de beschaving van de egyptenaren bestond verzwijgen, anders is de positie van de kerk een staat in gevaar. Waarom zou men de beschaving die ten onder is gegaan (waarop noah de evacuatie in gang gebracht heeft)dat ook nu niet verzwijgen zoals men dat deed als dat de positie van de autoriteit in gevaar zal brengen, of uit vrees dat men de geschiedenis moet herschrijven.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 februari 2006 om 13:05.
Oud 11 februari 2006, 13:09   #36
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Ja en ik weet waarom, bewijzen zijn er genoeg door de eeuwen héén .

En ja onze communicatie met hun zal grotere proporties kennen.

Verder LACH ik met sommige huidige wetenschappers die dit weg lachen of zelfs negeren.

Zelf praat ik over dit thema niet veel dan enkel indien men het mij vraagt

De wereld kan nog véél verder ontwikkelen indien geest - taal & lichaam 1 wordt MAAR of de tijd hiervoor rijp is weet ik zo nog niet als ik eens rond kijk .
Mss worden we nog zelf aliens.....
Oud 11 februari 2006, 13:20   #37
Lincoln

Standaard

Ik vergat een simley;
Oud 11 februari 2006, 16:26   #38
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Oh ja, de verkeerde pool gekozen, maar als de aarde hol is dan maakt het toch niet uit.
Iemand die aan de noordpool met het hoofd omlaag in een eindeloze put geworpen wordt, blijft vallen totdat hij op de zuidpool even "koekoek" kan zeggen om vervolgens weer helemaal acheruit te vallen etc.
Mahdi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 16:31   #39
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het schijnt dat de enige plek op aarde die gevrijwaard zal zijn van die katastrofe het gebied rond Mekka en Medina op het Arabisch Schiereiland zou zijn.

Allen daarheen dus, maar mohammedanen eerst, gezien het voor hen heilige plaatsen zijn. De niet-mohammedanen kunnen dan plaats nemen rondom de kerngebieden.

Is dat geen oplossing voor ... Get the picture?

Laatst gewijzigd door Mahdi : 11 februari 2006 om 16:32.
Mahdi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 16:37   #40
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vraag het u uitdrukkelijk om er wel over te praten

indien je dit liever niet openbaar doet mag je me privé contacteren

Waarom mijn mede burgers helpen als ik zelf niet begrepen wordt als zijnde nieuwe man .

Zo lang ik er niets aan verdien mogen ze allemaal schoon wachten en neem ik het mee in mijn graf .

Kennis kan gevaarlijk zijn vooral als men gemeentes lastig valt zoals Antwerpen Noord waar ik woon .

Verder ga ik A B S O L U U T geen informatie door spelen waar andere rijker van worden gezien dit associaal kapitalistisch landje zo ingesteld is alsook ikzelve.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be