Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2006, 21:45   #41
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Hoe meer hoe beter.
Toch jammer dat jij aan de legerdienst bent ontsnapt, Bhairavke, ik had zo graag je sergeant geweest.8)
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 21:46   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wedden dat vandelanotte dit niet met gauleiter Di Rupo heeft overlegd?

Ik bedoel maar, het leger is voor Flahaut en de PS i/h algemeen een enorme pool van benoemingen en een serieuze inkomstenbron. Ik geloof nooit dat die dat willen afschaffen
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 21:50   #43
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Let wel op want we mogen dan wel ons leger bijna opgegeven hebben, qua sabotage en guerilla praktijken kan nog menig Zuid-Amerikaans rebllenleger bij ons een lesje komen leren.
We jagen die keeskoppen wel terug over de moerdijk ....
Doen we dat o.l.v. die wachtmeester-rekenmeester van de 13 Artilleriegroep die in 1965 een beetje slordig was in doelberekening en op de schietbanen voor Honest John raketten in Bergen-Hohne een Honest John liet neerkomen op de familiecompounds van de Britten zodat honderden moeders met kleine kinderen de doodschrik van hun leven kregen en de respectievelijke echtgenoten om Belgisch bloed schreeuwden?
Of doen we dat o.l.v. die groepscommandant op een Inter lanceerwagen die, in het jaar ervoor of erna, even vergat dat niet alleen de bevestigingsbanden van de thermische dekens, maar ook de transportbanden van de Honest John op de lanceerwagen losgemaakt moesten worden zodat, toen hij de raket afvuurde, het ding een paar honderd meter over de hei hobbelde terwijl hij de lanceerwagen meesleepte, aangedreven door de raketmotor en daarna volledig uitbrandde?

Of doen we dat o.l.v. die soldaat in Buren, Dld, in de Stockerbuschkazerne op de kernwapensite, die vanaf de balustrade van zijn wachtoren op de kop van zijn sergeant zat te schijten die op controleronde was en zich afvroeg wat zijn soldaat daar toch op die balustrade te doen zat in het stikkedonker?

Sorry, ik kan hier niet mee doorgaan. Als ik deze herinneringen ophaal val ik van mijn stoel van het lachen.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 21:51   #44
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En mogelijks 20.000 nieuwe werklozen. Daar de gemiddelde leeftijd van de militair 38 jaar is, oudere werklozen...
even tergugkomend op deze opmerking; voor de economie maakt het niet uit als deze mensen werkeloos worden, aangezien ze niets produceren. Althans niets wat ons welvaartsniveau verhoogt.

Voor hun persoonlijk is het natuurlijk wel knap vervelend
Oud 13 februari 2006, 21:52   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ipv te snoeien, moet de legerdienst terugkomen.
Laat maar, ik heb nog 15 maanden "gediend". Was 15 maand "verloren" 8) .
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 21:53   #46
StevenD
Vreemdeling

StevenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
En waarom alleen voor de mannen, als ze dat zouden invoeren stap ik direct naar de rechter(seksisme is strafbaar).
Niet dat het iets uitmaakt want de dienstplicht is verdwenen en zal niet direct meer terugkomen.
Een terechte reply excuseer

... geen enkele jongeman/vrouw ...
Oud 13 februari 2006, 21:56   #47
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Vraag maar aan 'den duits'
Normaal komen die om de 20 jaar eens op bezoek, maar de laatste keer zijn ze precies nogal neig verschoten en sindsdien hebben we ze niet meer gezien
Ook dat kan ik me herinneren. En het blijft me voortdurend bij. Daar zorgen die vele erevelden in Belgie voor, waar al die Amerikanen, Britten en Polen begraven liggen. Wees zo vriendelijk en vertel me even waar ik een ereveld vind waar tienduizenden Belgen begraven liggen die gevallen zijn in WW2.
Oud 13 februari 2006, 21:57   #48
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nou wil ik niet flauw doen maar beweert u nu....?
Ach nee, dat zal wel niet.
Neeee, natuurlijk niet, joh.

Laatst gewijzigd door Foreigner : 13 februari 2006 om 21:57.
Oud 13 februari 2006, 21:58   #49
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Laat maar, ik heb nog 15 maanden "gediend". Was 15 maand "verloren" 8) .
Ik heb me rot geamuseerd maar koos dan ook voor 'aktie'.8)
Oud 13 februari 2006, 22:02   #50
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee. Maar even serieus: U houdt niets meer over. Geen eigen luchtvaartmaatschappij, geen automobielindustrie, geen leger...zo kan ik doorgaan. Overgenomen of geannexeerd door fransen.

Nog serieuzer: Uw noordgrens is nu juist NIET de grens die ik in de gaten zou houden....
En als we niet meer aan de NATO eisen voldoen, geen NATO HQ, geen SHAPE, geen Glons.
Oud 13 februari 2006, 22:04   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb me rot geamuseerd maar koos dan ook voor 'aktie'.8)
Uiteraard heb ik leuke momenten gekend. Maar die 15 maand was puur "verloren tijd". Kan je nagaan, op die 15 maand heb ik exact 20 kogels verschoten. Ik heb er enkel een fijn reiske van 3 weken aan overgehouden want ik was bij de marine (zeemacht). Voor de rest, idiote karweitjes gekeurd door nog idiotere oversten ("je moet niet denken, wij denken in jouw plaats"). Als ik er al iets geleerd heb, is het (eventueel) schilderen en pinten drinken. Maar om die dingen te leren heb je niet echt een legerdienst nodig.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 23:13   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
En als we niet meer aan de NATO eisen voldoen, geen NATO HQ, geen SHAPE, geen Glons.
Voila! Dat is juist de reden waarom we ons budget met 40% moeten verminderen. Dan zijn we eindelijk van die verdomde NATO vanaf. Het enige wat de NATO doet is onze Everse bouwplekken en onze Bergense bossen inpalmen.

De prioriteit moet zijn het budget inkrimpen, en niet het aantal soldaten. In de 20e eeuw domineerden tanks, vliegtuigen en raketten de militaire wereld. Maar die zijn veel te log en onhandig geworden op het 21e eeuwse slagveld (veelal in steden, in plaats van in de Russische toendra). Die F-22 Raptors zullen binnenkort een speeltje zijn voor de plaatselijke heemkundige kring. Een modern leger focust zich op infanterie. Wel, infanterie en informatie/communicatie.

Maar een Europees leger? Geen, probleem als we beschikken over een democratische orgaan om dat te laten coördineren. Maar gaan we vandaag het militaire overlaten aan een stel seniele havikken dat luistert naat de naam "Europese Commissie"?!? Dan nog liever een idioot die defesie gebruikt om zijn eigen kiesdistrict te paaien, dan een hoop aggressievelingen dat niets liever zou doen dan een stel Franse en Britse nukes op Irak wil gooien.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 23:14   #53
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Uiteraard heb ik leuke momenten gekend. Maar die 15 maand was puur "verloren tijd". Kan je nagaan, op die 15 maand heb ik exact 20 kogels verschoten. Ik heb er enkel een fijn reiske van 3 weken aan overgehouden want ik was bij de marine (zeemacht). Voor de rest, idiote karweitjes gekeurd door nog idiotere oversten ("je moet niet denken, wij denken in jouw plaats"). Als ik er al iets geleerd heb, is het (eventueel) schilderen en pinten drinken. Maar om die dingen te leren heb je niet echt een legerdienst nodig.8)
Ik heb daar nochtans heel wat geleerd!
stuurman,mijnenvegen,overzetten met een bootsmanstoel ,allerhande knopen legen,werken met de winch,op de bootsmansfluit leren blazen (jaja ook naar de meisjes)schieten met het kanon, met de mik.50,aanmeren en ja natuurlijk ook afbikken en schilderen en af en toe in de kettingbak als ge iets verkeerd gedaan had,en ik moet zeggen het eten aan boord was heel lekker.
Of het verloren tijd was? is heel het leven geen verloren tijd?
men dingt naar iets en als men het bereikt heeft is men het beu.
Is het nu beter voor de jeugd?
Als men beleefdheid en waarden samen neemt was het vroeger wel beter vind ik,maar er zullen er velen me tegenspreken.
Oud 13 februari 2006, 23:27   #54
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik heb daar nochtans heel wat geleerd!
stuurman,mijnenvegen,overzetten met een bootsmanstoel ,allerhande knopen legen,werken met de winch,op de bootsmansfluit leren blazen (jaja ook naar de meisjes)schieten met het kanon, met de mik.50,aanmeren en ja natuurlijk ook afbikken en schilderen en af en toe in de kettingbak als ge iets verkeerd gedaan had,en ik moet zeggen het eten aan boord was heel lekker.
Of het verloren tijd was? is heel het leven geen verloren tijd?
men dingt naar iets en als men het bereikt heeft is men het beu.
Is het nu beter voor de jeugd?
Als men beleefdheid en waarden samen neemt was het vroeger wel beter vind ik,maar er zullen er velen me tegenspreken.
IK spreek je niet tegen.
Oud 13 februari 2006, 23:30   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

moest de legerdienst nog bestaan, ik zou er wel onderuit geraken.
ge faked een psychische stoornis ofzo, dat deden er veel vroeger.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 23:32   #56
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch jammer dat jij aan de legerdienst bent ontsnapt, Bhairavke, ik had zo graag je sergeant geweest.8)
Is het toegestaan sergeant?
het moet zijn ik was zo graag je sergeant geweest.
'NEEN, HET WAS NIET TOEGESTAAN'
excuses sergeant

[nostalgische mode]ik zal chef 'arrish' (chef's voor 'mars') nooit vergeten[/nostalgische mode]
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 23:33   #57
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Sp.a wil Belgisch leger afschaffen In zijn voorstel van beginselverklaring van de sp.a zegt partijvoorzitter Johan Vande Lanotte dat het Belgisch leger binnen tien jaar moet verdwijnen en opgaan in een Europees leger. Het geld dat hiermee vrijkomt, moet worden besteed aan ontwikkelingssamenwerking. "De Europese defensie treedt op als één geheel en dus heeft het geen zin meer dat elk van de EU-lidstaten een eigen leger behoudt", stelt de tekst. "De budgettaire marge die we hiermee boeken, moet worden besteed aan ontwikkelingssamenwerking, dat wil zeggen aan het voorkomen van internationale conflicten." "Concreet willen we dat ons leger over tien jaar slechts half zo groot is als vandaag", zegt Vande Lanotte. "Dat wil zeggen van 40.000 naar 20.000 manschappen. We kunnen niet zomaar het budget landsverdediging halveren, maar we menen dat 60 procent van het huidige budget moet volstaan. Dat budget is vandaag 2,7 miljard euro, waarvan dus 40 procent of ongeveer een miljard euro (0,33 procent van het bnp) extra aan ontwikkelingssamenwerking kan worden besteed." Op de vraag of ons land op die manier niet in conflict komt met zijn NAVO-verplichtingen, antwoordt Vande Lanotte in een gesprek met de redactie: "Wij vinden 1 procent extra aan ontwikkelingssamenwerking belangrijker dan de NAVO-verplichtingen. Trouwens, die NAVO-verplichtingen moeten ook niet langer op het niveau van de individuele lidstaten worden ingevuld, maar op EU-niveau. De NAVO is een samenwerking waarbinnen de EU als één geheel moet optreden, samen met de andere partners." Bron: De morgen Ja ,zonder leger?
Tja België zonder leger weer zo'n zware discussie. Maar zou België niet beter af zijn zonder koningshuis. want daar gaan jaarlijks heel wat miljoenen euro's aan verloren. Met die miljoenen kan men gerust kansarmen helpen om een beter toekomst uit te bouwen en hen de finantiële kansen geven om te studeren via bvb een studiefonds. Met wat men jaarlijks anders aan het koningshuis besteed kan men dan besteden aan gratis onderwijs voor iedereen en vooral voorjongeren komende uit het kansarme milieu.

Daareenboven kan men het leger afschaffen en nog eens alle subsidies aan kerkgemeenschap en andere religies stopzetten en dit geld gebruiken om de loonlasten te velagen en de gewone man minder te belasten met taksen, belastingen en nog veel meer.
Oud 13 februari 2006, 23:34   #58
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
En ge zoudt een brief kunnen meebrengen naar den militairen dokter met 500 handtekeningen van forumcollega's die je psychische stoornis bevestigen, Mittie.
Oud 13 februari 2006, 23:34   #59
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
er was zelfs een tijd dat je er vanonder kon muizen, door te zeggen dat je homo was.

Laatst gewijzigd door Proletariër : 13 februari 2006 om 23:34.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 23:40   #60
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
er was zelfs een tijd dat je er vanonder kon muizen, door te zeggen dat je homo was.
Tja,

Dat was een trucje om geen legerdienst te moeten doen, maar dat was snel gedaan toen homo's aanvaard werden in de maatschappij he.
Ikzelf ben ook homo dus so what. Of je nu homo bent of niet, kan je daarom geen legerdienst doen??? Of vrijwillig in het leger stappen??? Ik ondervind geen verschil in het dagelijkse leven waar ik als magazijnier werk in een groothandel, ik sta daar ook mijn manetje he. Ben altijd al arbeider geweest en doe mijn werk even goed en soms zelfs beter dan een hetero arbeider, dus die vergelijking van homo's in het leger en dat homo's niet kunnen presteren is larie.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be