Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 01:30   #1
abi
Banneling

Standaard Vlaamse vrouw krijgt 3 jaar cel in Cuba

Vlaamse krijgt 3 jaar cel voor ongeval in Cuba

Elke Willemsen (29) uit Antwerpen is gisteren door de rechter in Cuba veroordeeld tot drie jaar cel voor een dodelijk verkeersongeval. De reisbegeleidster slipte in augustus vorig jaar na een klapband met haar huurwagen tegen een bejaarde fietser.
De man overleefde het ongeval niet. ,,We kregen een sms'je met het verdict, maar meer weten we nog niet'', zegt haar broer Max. ,,Ze reist momenteel terug naar vrienden in Havana. Dit is een bittere pil. Ze heeft blijkbaar nog tien dagen de tijd om beroep aan te tekenen.''

Buitenlandse Zaken reageert in afwachting van een officiële mededeling van Cuba nog niet. (BjM)

bron,Het Volk
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 05:40   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=-1]Copy/paste[/SIZE]
Oud 3 maart 2006, 07:21   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In Cuba hebben ze ten minste betere straffen tegen mensen die zomaar mensen doodrijden.

Hier in Vlaanderen nemen ze je rijbewijs wat af en krijg je voorwaardelijk ... Als ze je pakken, natuurlijk.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 07:43   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In Cuba hebben ze ten minste betere straffen tegen mensen die zomaar mensen doodrijden.

Hier in Vlaanderen nemen ze je rijbewijs wat af en krijg je voorwaardelijk ... Als ze je pakken, natuurlijk.

Iemand doodrijden is een accident, zolang ge nie onder invloed zijt of dat expres doet, zie ik ook nie in dat je daarvoor moet gestraft worden.

Lombas denk maar eens aan uw eigen woorden als ge ooit ne klapband krijgt, en ge dan iemand zou overrijden, of bv, een van uw medepassagiers, de crash niet zouden overleven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 07:52   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Iemand doodrijden is een accident, zolang ge nie onder invloed zijt of dat expres doet, zie ik ook nie in dat je daarvoor moet gestraft worden.

Lombas denk maar eens aan uw eigen woorden als ge ooit ne klapband krijgt, en ge dan iemand zou overrijden, of bv, een van uw medepassagiers, de crash niet zouden overleven.
Als ik iemand zou dooddoen, zou ik vrijwillig in den bak gaan zitten.

Hoe kun je daar bij berusten? Ben je al eens in Cuba geweest? Echt enorme wegen zijn dat daar niet, en je moet al serieus je best doen wil je iemand overrijden... Op de kleinere wegen, daar is gewoon geen kip, en op de autostrades loopt wel veel volk rond (lifters, heel gebruikelijk daar), maar die zijn één beschermd en twee in ruil rijden er ook minder auto's.
Oud 3 maart 2006, 08:12   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe kun je daar bij berusten? Ben je al eens in Cuba geweest? Echt enorme wegen zijn dat daar niet, en je moet al serieus je best doen wil je iemand overrijden... Op de kleinere wegen, daar is gewoon geen kip, en op de autostrades loopt wel veel volk rond (lifters, heel gebruikelijk daar), maar die zijn één beschermd en twee in ruil rijden er ook minder auto's.
bent u aan het lachen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 08:30   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
bent u aan het lachen?
Neen, blijkbaar is verantwoordelijkheidsgevoel niet echt meer aan de orde.

1 Ik ga nooit iemand bewust dood doen
2 Mocht ik iemand bewust dood doen, wat niet gaat gebeuren, meld ik mij meteen bij de politie
3 Mocht ik iemand onbewust dood doen, dan zou ik daar nog minder mee kunnen leven

Hoe kan je nou je eigen verantwoordelijkheid voor de dood van een ander mens (die lééft dus niet meer hé, gedaan ermaa, pats boem niets meer, voor hem/haar niet, voor diens familie niet, alles weg, vergooid - verschrikkelijk!) niét opnemen?
Oud 3 maart 2006, 08:49   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarin berusten is iets anders, als ge iemand onopzettelijk doodrijd zulde daar heel slecht van slapen.

Maar met ne klapband weet ge nie waar ge uitkomt, als ge begint te slippen, zeker als da met nen auto is die ge niet gewoon zijt, of als ge in paniek slaagt.

Die mens is op dat moment gewoon op de verkeerde plaats, net zoals gijzelf overigens ook.

Ik zat ooit naast ne kameraad van mij, in zijn nieuw sportief voituurke, lagen net nieuwe banden onder, en op nen afrit, op perfect droog wegdek, zet dat ding, zonder aanleiding, en zonder dat hij echt hard reed, gewoon dwars over de weg, en gingen we met de neus recht de vangrail in.

Ik heb dien afrit zelf met verschillende auto's gedaan, soms heel zwaar geladen, met een snelheid die veel hoger lag dan toen we toen reden, en ik heb daar tot hiertoe nooit zelf nog maar de neiging gehad dat hij zou gaan slippen, zelf op glad wegdek. Wel ken ik da bochtje heel goed, en stuur ik hem altijd heel vroeg in ,ik weet dat ge tegen dat ge het punt bereikt, er inderdaad de neiging zou kunnen gaan ontstaan dat ge controle kunt verliezen.

Op de moment da we het voorhadden hadden we achterwielaandrijving, op nieuw banden, misschien dat dat het hem gelapt heeft, anyway, had daar iemand gelopen op die pechstrook die was minstens zijn benen kwijt geweest.

Kon hij daar iets aan doen, neen, absoluut nie, ik had ook nie meer kunnen recoveren, uit de slip die hij initieel maakte, we konden dat ding alleen nog laten gaan en proberen de schade te beperken.

Ik heb zo nog eens een slip meegemaakt, ook als passagier, maar dat was er eentje dat we moedwillig maakten, op een grasplein afstormen, tegen een criminele snelheid op een open veld en dan den handrem op, ...

Feel those G's ! maar het laat wel ongeveer zien wat een klapband doet, daar doe je dus niks tegen alleen incaseren. (het testvoertuig in kwestie was total loss want het grasveldje was te klein... ) maar 't was wel plezant geweest.
Oud 3 maart 2006, 08:50   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je nou je eigen verantwoordelijkheid voor de dood van een ander mens (die lééft dus niet meer hé, gedaan ermaa, pats boem niets meer, voor hem/haar niet, voor diens familie niet, alles weg, vergooid - verschrikkelijk!) niét opnemen?
Door een verzekering te nemen?

Je beseft toch dat het Cuba enkel te doen is om geldklopperij uit buitenlanders met brute pech?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 08:51   #10
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 Ik ga nooit iemand bewust dood doen
2 Mocht ik iemand bewust dood doen, wat niet gaat gebeuren, meld ik mij meteen bij de politie
3 Mocht ik iemand onbewust dood doen, dan zou ik daar nog minder mee kunnen leven

Dus als ten gevolgen van een gaslek bij je thuis een toevallige voorbijganger ook doodt wanneer je huis ontploft ga je ook in de gevangenis zitten of wat? Dat je medeleven voelt en dat je je zelfs schuldig voelt kan ik best begrijpen en lijkt me ook niet meer dan normaal. Maar daar houdt het op. Een ongeluk is wat het is. een ongeluk. Niet meer niet minder.
Oud 3 maart 2006, 08:54   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan u nog een ander accident beschrijven,

Een oud manneke bij ons in 't straat komt de zondagmorgen van de mis, steekt over zonder te kijken met zijne fiets, (of heeft de auto niet zien komen ) en knalt recht op nen auto, hijzelf wordt door de voorruit geslingerd en is op slag dood.

Ik kende die mens, en om die daar door die ruit te zien steken, da was geen prettig zicht. Da meiske die met dien auto reed, daar heb ik eigenlijk nog meer mee te doen, want die kon daar echt nie aan doen, maar om dat tegen te komen da draagt ge wel voor de rest van uw leven mee.
Oud 3 maart 2006, 08:58   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Je beseft toch dat het Cuba enkel te doen is om geldklopperij uit buitenlanders met brute pech?
Ja goeie tip, neem toch altijd maar die extra verzekering op die rental car...
Oud 3 maart 2006, 09:03   #13
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Verantwoordelijkheidsgevoel = in de bak gaan zitten ?
[/SIZE]
Citaat:
[SIZE=2]Als het onbewust gebeurd is, is de kans groot dat dat je er wel mee zal kunnen leven. Hoe kan je niet leven met iets waar je je niet van bewust bent ?

Misschien heb je door jouw aanwezigheid op deze planeet al onbewust levens beëindigd.
Kan je dan eigenlijk wel leven met die mogelijk onbewuste gevolgen van je bestaan ?
[/SIZE]
Oud 3 maart 2006, 09:13   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Daar heb ik althans weinig van gemerkt. Mijn verzekering was een world-wide, en daar moet je voor Cuba niets bijnemen.

Ik moest er zalf gaan halen tegen spinnebeten (jaja... ) en die kreeg ik aan hetzelfde tarief dan Cubanen (er is dan ook maar één prijs), redelijk nietsbetalend dus.

Eerlijk gezegd is Cuba op dat vlak, en op de meeste vlakken, beter af dan de meeste andere landen van Latijns-Amerika.

Geldklopperij in Varadero is inderdaad legendarisch - dat is de plaats waar gewone Cubanen ook hun mond niet mogen opendoen: omdat daar de Amerikaanse toeristen en de Europese strandtoeristen geconcentreerd zijn; maar dat is voor serieuze toeristen helemaal niet zo, en dus ook niet voor die mevrouw.
Oud 3 maart 2006, 09:14   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik kan u nog een ander accident beschrijven,

Een oud manneke bij ons in 't straat komt de zondagmorgen van de mis, steekt over zonder te kijken met zijne fiets, (of heeft de auto niet zien komen ) en knalt recht op nen auto, hijzelf wordt door de voorruit geslingerd en is op slag dood.

Ik kende die mens, en om die daar door die ruit te zien steken, da was geen prettig zicht. Da meiske die met dien auto reed, daar heb ik eigenlijk nog meer mee te doen, want die kon daar echt nie aan doen, maar om dat tegen te komen da draagt ge wel voor de rest van uw leven mee.
Inderdaad, ik ijver dan ook voor om al die voetgangerscompassie af te zwakken.
Oud 3 maart 2006, 09:15   #16
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
[SIZE=2]Verantwoordelijkheidsgevoel = in de bak gaan zitten ?
[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Als je een strafbaar feit gepleegd hebt, wel ja.
[/SIZE]

Citaat:
[SIZE=2]Als het onbewust gebeurd is, is de kans groot dat dat je er wel mee zal kunnen leven. Hoe kan je niet leven met iets waar je je niet van bewust bent ?

Misschien heb je door jouw aanwezigheid op deze planeet al onbewust levens beëindigd.
Kan je dan eigenlijk wel leven met die mogelijk onbewuste gevolgen van je bestaan ?
[/SIZE]
Ik zou niet kunnen leven met het feit dat ik iemand anders' leven vroegtijdig heb doen beëindigen. Dat is, me dunkt, een recht.
Oud 3 maart 2006, 09:40   #17
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/size]
Ik zou niet kunnen leven met het feit dat ik iemand anders' leven vroegtijdig heb doen beëindigen. Dat is, me dunkt, een recht.
Dat is inderdaad jouw recht. Geen bedoeling om dit te betwisten.

Ik wou enkel maar wijzen dat dergelijke houding behoorlijk paradoxaal kan zijn. Vooral als de band met het slachtoffer niet rechtstreeks is.
Oud 3 maart 2006, 11:08   #18
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:

Een klapband van een huurauto is nu ook al strafbaar ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 11:34   #19
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
[SIZE=-1]Copy/paste[/SIZE]
Er staat een bronvermelding bij !!

Ben je blond mss ???
abi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be