![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is maar een gedachte, eentje die ik vooral aan de BuB en andere belgicisten richt. Ik blijf republikein in hart en nieren, maar... Stel dat we niet enkel het land splitsen, maar ook het koningshuis? Bijvoorbeeld, Filip die dan vorst van Vlaanderen wordt, en Astrid van Wallonië (of omgekeerd). En Laurent, mja... misschien het dagelijks bestuur van een aantal hondenasielen. In ieder geval, op die manier zou Albert zijn termijn kunnen uitdoen, en zich aan zijn eed houden die hij gezworen heeft. Op die manier worden ook banden met Wallonië onderhouden enzovoort. Niet dat ik hiervoor te vinden ben, maar ik kwam toevallig op die gedachte en wil ulle mening wel eens weten. Is het aanvaardbaar?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is onzin, dat beseft u toch ook hoop ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goed idee ! Laurent als Graaf van Vlaanderen.
Wat is er trouwens van onze traditionele adellijke titels zoals Prins van Luik, Graaf van Vlaanderen, Hertog van Brabant ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Als je dan toch de Saksen-Coburgs wil behouden lijkt het mij beter om een Commonwealth systeem te gebruiken waarbij Albert I/Filip I/... gewoon koning wordt van het onafhankelijke Vlaanderen en het onafhankelijke Wallonie.(Zoals de Windors koning zijn van het UK, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland,Belize,...).
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Vlamingen zouden wel echt gek moeten zijn, om de Saxen-Coburgfamilie postjes aan te bieden in het onafhankelijke Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Beter die adelijke titels afschaffen want die dienen toch tot niets. Voor de liefhebbers van middeleeuwse volkscultuur kunnen we ze misschien wel op sterk water zetten in een museum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nee, ernstig. Als hier een dynastie zou komen, kies ik voor het Oranje-Huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een koninkrijk Vlaanderen lijkt me even onzinnig en irrealistisch als een republiek België. Niet, dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Géén onverkozen oppergaaien in Vlaanderen!
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Van mijn part mogen ze het paleis tot de laatste steen afbreken en er een mooi park van maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergeet het maar. De adel is iets voor achterlijke, barbaarse landen waar de demokratie nog niet doorgedrongen is. Smijt die klootzakken met hun zelfgekozen titeltjes buiten, en maak plaats voor vekozenen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Verdiende titels horen daar natuurlijk niet bij. Sommige mensen hebben werkelijk iets bereikt, itt tot die zeikers van saksen-coburgers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zelf het onderhoud en de beveiliging ervan betalen met het geld dat ze hier 'verdiend' hebben.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs om een eredoctoraat te 'verdienen' hoef je in dit land enkel uit een koninklijke reet te vallen.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Neen dank u, laat dat calvinistisch uitschot maar ginder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik ben voorstander van een Dietse Rijksfederatie bestaande uit Vlaanderen (inclusief Frans-Vlaanderen), Holland, Friesland, Wallonië en Luxemburg.
Aan het hoofd mag er een keizer staan, zijnde een verkozen EN gekroond staatshoofd die op internationaal vlak de macht van het Dietse Rijk der Nederlanden moet uitstralen. Een keizerlijk systeem zonder erfopvolging. Dat betekent dat het volk de keizer kiest en dat de keizer zolang mag aanblijven zolang het volk zijn vertrouwen in hem bevestigd. Het volk kan echter ook de keizer wegstemmen. Het spreekt vanzelf dat de keizer van het Dietse Rijk op etnisch vlak behoort tot de Dietsche volkeren, dat hij een man is en dat hij behoort tot de Rooms Katholieke Kerk. Uit de kandidaten die aan deze voorwaarden kan het volk dan kiezen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 maart 2006 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() owkeeeee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |