Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2006, 19:50   #21
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Dat belgiscisten de IJzertoren haten en nazificeren () toont aan hoe diep de haat tegen Vlaanderen en de Vlaams-nationalisten zit.

Moest er een belgiscistische IJzertoren zijn zouden ze niet klagen.

Ps: iemand de 'source' versie van de IJzertoren al gezien?
Man toch, Belgicisten kennen geen haat tegenover Vlaanderen. Wij zijn ook Vlaming.

Ik voel geen haat voor de ijzertoren maar ook geen liefde. Die toren mag wat mij betreft gerust blijven staan.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 19:51   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat hele Ijzertoren-ding een misplaatst gevoel van nationalisme, daarbij feit dat ik nationalisme niet tof vind.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 19:52   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Daar heb ik mijn twijfels over. Vaak lijken franskiljons zich goed te voelen in belgicisme en Frans praten kan in hun ogen wel als een "goede samenleving" lijken, maar dat lijkt me toch wat raar. Anderen hebben dan weer een fetisj met hun unitaire België met de 9 provincies. Ze hebben een plaatje in hun hoofd zoals in de boekskes van 1830 en al wat niet past, moet geschrapt worden. Dat heeft niets meer te maken met het beste willen voor iedereen, dat is zuiver fetisjisme...
Ik heb het als Nederlandstalige Belgiciste zeker niet hoog op met franskiljons. Gelukkig krijg ik daar zelden of nooit mee te maken.

Je kan een ideaal in je hoofd hebben maar je mag dat ideaal niet opdringen. Je kan enkel suggereren naar de bevolking toe.
Oud 16 maart 2006, 19:52   #24
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Man toch, Belgicisten kennen geen haat tegenover Vlaanderen. Wij zijn ook Vlaming.

Ik voel geen haat voor de ijzertoren maar ook geen liefde. Die toren mag wat mij betreft gerust blijven staan.
U bent dan ook de uitzondering op de regel, Kim. Hans en Yann (om er maar twee uit te halen) zouden denk ik nogal uitvliegen als iemand ze Vlaming zou noemen.

Ik weet ook (net zoals vele andere forum Flaminganten) dat u geen gefrustreerde haat tov Vlaanderen koestert. Vele andere Belgicisten doen dat dus wel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 19:53   #25
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ik heb het als Nederlandstalige Belgiciste zeker niet hoog op met franskiljons. Gelukkig krijg ik daar zelden of nooit mee te maken.
Vroeger in de bub wel he.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 16 maart 2006, 19:54   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zit weer uit hetzelfde vat te tappen, nl. uw enorme goedgelovigheid. Als ik beschouw wat Hans I le Grand alsook zijn paladijnen hier allemaal uitbraken, is wel duidelijk dat ze overlopen van haat voor alles wat nog maar van dicht of ver met Vlaanderen te maken heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 19:56   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Vroeger in de bub wel he.
U doelt uiteraad op de discussie die Patriot hier ooit eens heeft geplaatst uit ongenoegen tegenover de BUB.

Ik kan enkel zeggen dat de Franstaligen binnen de BUB moeite doen om Nederlands te leren en daar ook betrekkelijk goed in slagen.
Oud 16 maart 2006, 19:58   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zit weer uit hetzelfde vat te tappen, nl. uw enorme goedgelovigheid. Als ik beschouw wat Hans I le Grand alsook zijn paladijnen hier allemaal uitbraken, is wel duidelijk dat ze overlopen van haat voor alles wat nog maar van dicht of ver met Vlaanderen te maken heeft.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de uitspraken van Hans en ik ben het er vaak verre van mee eens. Dat heeft niets met goedgelovigheid te maken.

Ikzelf voel geen haat tegenover Vlaanderen (waarom zou ik?!).

Laatst gewijzigd door Kim : 16 maart 2006 om 19:59.
Oud 16 maart 2006, 20:00   #29
van Maerlant

Standaard

Citaat:
U doelt uiteraad op de discussie die Patriot hier ooit eens heeft geplaatst uit ongenoegen tegenover de BUB.

Ik kan enkel zeggen dat de Franstaligen binnen de BUB moeite doen om Nederlands te leren en daar ook betrekkelijk goed in slagen.
Franskiljons zijn niet enkel franstaligen die weigeren nederlands te leren. In mijn ogen behoren ook wannabe-Walen zoals de Président-Fondateur er toe.

Oud 16 maart 2006, 20:00   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet verantwoordelijk voor de uitspraken van Hans en ik ben het er vaak verre van mee eens. Dat heeft niets met goedgelovigheid te maken.

Ikzelf voel geen haat tegenover Vlaanderen (waarom zou ik?!).
U had het over belgicisten. En die koesteren naar uw eigen zeggen geen haat voor Vlaanderen. Mag ik dan ook concluderen dat u de opperbubbel en heel zijn hofhouding niet als belgicisten beschouwt. Zij haten Vlaanderen immers wel.
Oud 16 maart 2006, 20:01   #31
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Of wat een symbool had kunnen worden van verzoening en dodenherdenking verworden is tot een symbool van onverdraagzaamheid en plat racisme.
Misschien voor u. Maar niet voor mij. De IJzertoren is en blijft een belangrijk symbool voor de Vlaamse ontvoogdingsstrijd en een huldeteken aan de vele gesneuvelden uit WOI. Het is een mooi en tijdsloos monument dat veel belangrijker is dan eender welke partij of belangengroep er nu of dan rond verzamelt. Het is en blijft het memoriaal van de Vlaamse Gemeenschap.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:03   #32
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Dat de ijzervlakte en de dodengangen een oord van reflectie over de zinloosheid van oorlog en geweld had kunnen worden waarbij respect getoond wordt voor alle doden die gevallen zijn in dit (en andere) conflict(en).
Nu is het verworden tot een symbool van een rechts tot extreemrechts (Steenstraate) bekrompen Vlaanderen dat onverdraagzaam is tegenover al wie anders is.
Het spijt mij, maar het feit dat u de IJzertoren tot dat reduceert is een vorm van extreem bekrompen en anti-democratisch denken.
Oud 16 maart 2006, 20:04   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Allen (zowel Vlaams-nationalisten als Belgicisten) hebben we echter één doel voor ogen: een samenleving waarin éénieder zich goed voelt, een samenleving waar het goed is om te leven (socio-economische aspecten).
Dat mag ik hopen. En dat kan ik respecteren.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 16 maart 2006 om 20:04.
Oud 16 maart 2006, 20:05   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U had het over belgicisten. En die koesteren naar uw eigen zeggen geen haat voor Vlaanderen. Mag ik dan ook concluderen dat u de opperbubbel en heel zijn hofhouding niet als belgicisten beschouwt. Zij haten Vlaanderen immers wel.
De Belgicisten die ik ken (en dat zijn er redelijk wat) koesteren geen haat tegenover Vlaanderen. Als je een haat koestert tegenover een zeker landsgedeelte, kan je bezwaarlijk Belgicist genoemd worden.

De BUB is bij tijden extreem in haar uitlatingen, maar in gronde koesteren zij m.i. geen haat tegenover Vlaanderen (anders was ik nooit lid geworden van die partij).

Maar goed, wij kennen de BUB vanuit een ander standpunt.

Laatst gewijzigd door Kim : 16 maart 2006 om 20:06.
Oud 16 maart 2006, 20:06   #35
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Misschien voor u. Maar niet voor mij. De IJzertoren is en blijft een belangrijk symbool voor de Vlaamse ontvoogdingsstrijd en een huldeteken aan de vele gesneuvelden uit WOI. Het is een mooi en tijdsloos monument dat veel belangrijker is dan eender welke partij of belangengroep er nu of dan rond verzamelt. Het is en blijft het memoriaal van de Vlaamse Gemeenschap.
Mooi?? Ik vind het maar een lelijk gedrocht, waarschijnlijk waren er geen middelen om er iets heel speciaal van te maken.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:07   #36
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
U bent dan ook de uitzondering op de regel, Kim. Hans en Yann (om er maar twee uit te halen) zouden denk ik nogal uitvliegen als iemand ze Vlaming zou noemen.

Ik weet ook (net zoals vele andere forum Flaminganten) dat u geen gefrustreerde haat tov Vlaanderen koestert. Vele andere Belgicisten doen dat dus wel.
Net als men niet alle Vlaams-nationalisten over dezelfde kam kan scheren kan men dit evenmin doen met alle Belgicisten.
Oud 16 maart 2006, 20:08   #37
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Franskiljons zijn niet enkel franstaligen die weigeren nederlands te leren. In mijn ogen behoren ook wannabe-Walen zoals de Président-Fondateur er toe.
Franskiljons zijn bij mijn weten mensen die reeds jaren in een Nederlandstalig gebied wonen en weigeren om Nederlands te spreken.

Corrigeer me als ik verkeerd zit!
Oud 16 maart 2006, 20:08   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belgicisten die ik ken (en dat zijn er redelijk wat) koesteren geen haat tegenover Vlaanderen. Als je een haat koestert tegenover een zeker landsgedeelte, kan je bezwaarlijk Belgicist genoemd worden.

De BUB is bij tijden extreem in haar uitlatingen, maar in gronde koesteren zij m.i. geen haat tegenover Vlaanderen (anders was ik nooit lid geworden van die partij).

Maar goed, wij kennen de BUB vanuit een ander standpunt.
Kim, je gelooft weer eens je eigen bespiegelingen. Hans I le Grand loopt over van haat voor Vlaanderen en dat heeft hij hier al meermaals aangetoond. Indien je dat ontkent, is er toch iets grondig mis met je werkelijkheidsaanvoelen.
Oud 16 maart 2006, 20:09   #39
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Net als men niet alle Vlaams-nationalisten over dezelfde kam kan scheren kan men dit evenmin doen met alle Belgicisten.
Klopt.

Helaas gebeurt dit maar al te vaak...
Oud 16 maart 2006, 20:11   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Kim : 16 maart 2006 om 20:12.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be