Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2006, 20:12   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Enfin, ik ben ermee weg...

Tot later!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:23   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Franskiljons zijn bij mijn weten mensen die reeds jaren in een Nederlandstalig gebied wonen en weigeren om Nederlands te spreken.

Corrigeer me als ik verkeerd zit!
Wel, ja, misschien is de Voorzitter-Stichter eerder een Leliaert (of heet dat tegenwoordig een coqaert? )
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:30   #43
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Enfin, ik ben ermee weg...

Tot later!
Braaf zijn hé! En op tijd thuis!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:37   #44
Dimitri

Standaard

De een vindt de IJzertoren extremistisch, de ander vindt de toren juist te soft. Wat ik me afvraag is: hoe kan een toren nu een mening hebben? Volgens mij staat er maar een boodschap op (AVV-VVK), meer niet. Wat andere mensen verder doen rond die toren heeft daar weinig mee te maken, of het nu extremisten zijn of juist niet.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:39   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het is in elk geval een zeer lelijke toren die het mooie West-Vlaamse landschap ontsiert.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 16 maart 2006 om 20:39.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:43   #46
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is in elk geval een zeer lelijke toren die het mooie West-Vlaamse landschap ontsiert.
1. Eerlijk gezegd vind ik het West-Vlaamse landschap niet mooi, veel te plat naar mijn Brabantse smaak.
2. De Toren is in jaren 60 stijl gebouwd (modernisme), en dat vind je mooi of niet, daar valt niet over te twisten. Feit is dat de eerste Toren mooier was, maar ja, hij werd opgeblazen door extremistische terorristen he. Daar kunnen we niets aan doen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 16 maart 2006, 20:44   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, daar horen we een weerklank van wat paladijn en bubbel Yanneman indertijd al zei: "Breek die toren af. Blaas hem op!" Yanneman maakte zelfs een filmpje en plaatste die op de webstek van de BUB. Van Hans I le Grand hebben we hierover nooit een onovertogen woord gehoord. Alweer heel tekenend!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:44   #48
Dimitri

Standaard

Citaat:
Uiteraard was het een prachtige toren geweest als er AVB-BVK op had gestaan, nietwaar?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:46   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
1. Eerlijk gezegd vind ik het West-Vlaamse landschap niet mooi, veel te plat naar mijn Brabantse smaak.
2. De Toren is in jaren 60 stijl gebouwd (modernisme), en dat vind je mooi of niet, daar valt niet over te twisten. Feit is dat de eerste Toren mooier was, maar ja, hij werd opgeblazen door extremistische terorristen he. Daar kunnen we niets aan doen.
Over smaken en kleuren valt inderdaad niet te twisten. Persoonlijk vind ik de nieuwe zakelijkheid en het modernisme heel mooie stijlen. De boekentoren in Gent vind ik bijvoorbeeld ronduit schitterend. Ook de nieuwe IJzertoren vind ik heel geslaagd, al ligt de oude toren wel hoger in mijn appreciatieschaal.
Oud 16 maart 2006, 20:47   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Uiteraard was het een prachtige toren geweest als er AVB-BVK op had gestaan, nietwaar?
O neen, dat was ongetwijfeld nog een gruwel. Dat "vlaemSSche" opschrift! Liefst Frans! Dan was het volgens Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand ongetwijfeld een prachtig monument!
Oud 16 maart 2006, 20:51   #51
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O neen, dat was ongetwijfeld nog een gruwel. Dat "vlaemSSche" opschrift! Liefst Frans! Dan was het volgens Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand ongetwijfeld een prachtig monument!
TPB-BPC zou idd beter zijn.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 16 maart 2006 om 20:52.
Oud 16 maart 2006, 20:53   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
TPB-BPC zou idd beter zijn.
Die C hoort wel vervangen te worden door de heerlijke hoofdletter H, verwijzend naar niemand minder dan le Président-Fondateur et le Messie de la Belgique, Hans I le Grand.
Oud 16 maart 2006, 20:55   #53
Federator
Provinciaal Statenlid

Federator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet elke Belgicist is verhangen aan het Koningshuis Tantist, dat zou je ondertussen toch al wel moeten weten.
Daar ben ik het levende bewijs van.
Federator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:59   #54
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die C hoort wel vervangen te worden door de heerlijke hoofdletter H, verwijzend naar niemand minder dan le Président-Fondateur et le Messie de la Belgique, Hans I le Grand.
Is dit dan het programmaboekje van de BuB?

Oud 16 maart 2006, 21:20   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is na zo goed volledig afgeschermd, ik zag hem niet hoor, vanop 't straat...
Oud 17 maart 2006, 00:39   #56
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
Daar ben ik het levende bewijs van.
Neen. U bent geen belgicist. U bent realist.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 01:06   #57
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind er niks modern aan, eerder fraai conservatief, ze hadden beter iets vernieuwend besteld bij architecten zoals Le Corbusier, Alvar Aalto, Frank Lloyd Wright of Mies van der Rohe.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 09:54   #58
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wist je dat ergens in de jaren 50 een belgicistische 'IJzerbedevaart' heeft plaatsgevonden, die nu bekend staad als de 'fostielenbedevaart' (naar de organisator, Fosty)? Ik vermoed dat als die nog zou plaatsvinden, Hans op de eerste rij zou zitten glunderen.

Citaat:
Toen in oktober 1953 twee superpatriotten, Fosty en Demany, ook een herstelbedevaart wilden houden met hun Comité d'appèl au pays, om zo de IJzerbedevaart in diskrediet te brengen, werd te Leuven het Jeugdcomité voor beroep op het volk gericht, dat de Vlaamse jeugd opriep naar Diksmuide. Om de enkele duizenden van het appêl-comité rustig te kunnen laten bedevaarten moet heel de rijkswacht ingezet worden om vierhonderd Vlaamse jongeren voor hun veiligheid op te sluiten in verscheidene eendagsconcentratiekampen. De Vlaamse Jeugdijzerbedevaart werd verhinderd; de pantserkolonne van de Fostielenbedevaart is slechts één keer uitgereden, uitgelachen door heel het Vlaamse land.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 11:50   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen in oktober 1953 twee superpatriotten, Fosty en Demany, ook een herstelbedevaart wilden houden met hun Comité d'appèl au pays, om zo de IJzerbedevaart in diskrediet te brengen, werd te Leuven het Jeugdcomité voor beroep op het volk gericht, dat de Vlaamse jeugd opriep naar Diksmuide. Om de enkele duizenden van het appêl-comité rustig te kunnen laten bedevaarten moet heel de rijkswacht ingezet worden om vierhonderd Vlaamse jongeren voor hun veiligheid op te sluiten in verscheidene eendagsconcentratiekampen. De Vlaamse Jeugdijzerbedevaart werd verhinderd; de pantserkolonne van de Fostielenbedevaart is slechts één keer uitgereden, uitgelachen door heel het Vlaamse land.
Die Fosty en Demany waren toch de grootvaders niet van Hans en Patriot?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 11:53   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fos(t)(s)ielen bedevaart.

Schitterend!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be