Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat kiest u>
Ik kies voor separatisme en dus annexatie en onvrijheid, Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg als Generaliteitslanden 7 41,18%
Ik kies voor een sterk Beneluxverband dat een vuist kan maken in de wereld 10 58,82%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2006, 21:05   #61
Federator
Provinciaal Statenlid

Federator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Net zo min bestond er in de tijd waarnaar u verwijst een "Belgisch sentiment". Ook is van later en dan nog van staatswege opgelegd, terwijl het Vlaams bewustzijn en de Vlaamse identiteit organisch gegroeid is uit een onderliggende Nederlandse identitaire laag, als gevolg van culturele en taalkundige onderdrukking.

Mocht het in die tijd niet bestaan hebben, dan betekent dat nog niet dat het in onze tijd niet leeft. De geschiedenis staat immers niet stil.
U bent mij nog excuses verschuldigd (zie privebericht). Tot die tijd doe ik niet eens de moeite om met u te converseren.
Federator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 21:15   #62
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
Misschien bent u wel van mening veranderd, want ik heb dat niet.
Ik ook niet.

Citaat:
België is wel meer dan de BUB. Dat ik dit zelfs nog maar moet zeggen, toen aan hoe geobsedeerd u bent door dat wansmakelijke clubje van royalisten en pubers.
Wat zijn we vriendelijk vandaag!!
België is de bub en de NU, meer niet. Belgicisme is sinds decennia ei zo na onbestaande.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 21:26   #63
Federator
Provinciaal Statenlid

Federator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik ook niet.

Wat zijn we vriendelijk vandaag!!
België is de bub en de NU, meer niet. Belgicisme is sinds decennia ei zo na onbestaande.
En waar haalt u die laatste bewering?
Federator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 22:53   #64
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel-Nederland klinkt zo extreem-rechts in mijn oren. Ik noem het eerder een voorstander van een Benelux-federatie. Omdat ik weet dat dit momenteel onmogelijk is, blijf ik gewoon tegenstander van een splitsing van België. België is een goede staat.
Dan delen we dezelfde afkeer. ''Dietsland'' kan ik al helemaal niet horen. Liever praat ik van verenigde nederlanden.

Zolang franstaligen, en mensen als bij de BUB, niet inzien dat er iets structureel mis is in Belgie, en daar wat aan doen, stevent Belgie af op een splitsing.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:36   #65
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar haalt u die laatste bewering?
Euhm, de resultaten van de Belgisch-Nationalistische partijen, de ongelooflijke mislukking van 'feestjaar' 2005, het feit dat een meerderheid van de mensen enkel onverschilligheid voelt wnnr de brabaconne te horen is, of de tricolor te zien is. Belgicisme is voorbij, het is iets van de 19de eeuw, een relikwie uit vervlogen tijden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be